• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De ultieme aso-SUV heeft ook een V10

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 19 januari 2018 om 07:54 – 18 Reacties

Afbeelding De ultieme aso-SUV heeft ook een V10Afbeelding De ultieme aso-SUV heeft ook een V10Afbeelding De ultieme aso-SUV heeft ook een V10Afbeelding De ultieme aso-SUV heeft ook een V10Afbeelding De ultieme aso-SUV heeft ook een V10Afbeelding De ultieme aso-SUV heeft ook een V10Afbeelding De ultieme aso-SUV heeft ook een V10Afbeelding De ultieme aso-SUV heeft ook een V10

De ultieme aso-SUV heeft ook een V10
Of een V8, wat je wil.

Als het om autofabrikanten gaat kom je soms namen tegen waarvan je geen idee hebt wat ze ermee bedoelen. Met name de kleinere autobedrijfjes of elektro-startups laten hun bolides of studiemodellen onder een vlag rijden die door slechts een enkeling te ontrafelen is. Helemaal aan de andere kant van dit spectrum vinden we juist de überlogische namen. Deze Rhino GX Executive van U.S. Specialty Vehicles is zo’n wagen die geen vraagtekens laat zetten bij zijn bestaan.

Hij mag dan misschien niet precies op een neushoorn lijken, het is zeker een specialiteitsvoertuig. Het in totaal 6.350 kg wegende gevaarte is wat het bedrijf zelf “Simply the SUV Above All SUVs” noemt. Als we de specificaties en de mate van luxe onder de loep leggen, is het moeilijk om het tegendeel te bewijzen. Temeer omdat de Rhino GX niet meedoet aan wat tegenwoordig passeert voor een ‘SUV’. Van alle SUV’s op de markt kan deze elk terrein aan en is hij ook daadwerkelijk praktisch, tenzij je hem ergens moet parkeren.

Deze op de Ford Super Duty gebaseerde Rhino GX heeft een interieur waar menig autofabrikant een puntje aan kan zuigen. De tank heeft vier afzonderlijke kuipstoelen die ieder voorzien zijn van zeeën van ruimte. Achterin kun je jezelf vermaken met een 40″ scherm, die je bestuurt via een touchscreen die tussen de stoelen is geplaatst. Daarnaast is er natuurlijk een overvloed aan leer, zodat je jezelf in een oase van luxe kunt wanen.

Onder de kap van de Rhino GX vinden we de 6,7-liter Power Stroke turbodiesel die standaard in de Super Duty zit. De échte pretzoekers kunnen echter ook aan de slag met een natuurlijk ademende 6,8-liter V10. In welke configuratie je hem ook neemt, allemaal hebben ze vierwielaandrijving en een zestraps automaat. De auto rolt op 38″ wielen.

Dit alles zal ongetwijfeld tegen een flinke prijs komen. Omdat de Rhino GX zó exclusief is, zijn prijzen echter alleen op aanvraag. Als we Forbes mogen geloven kost hij minimaal 229.000 dollar, en dan spreken we nog niet eens over het Executive model. Wat hij ook kost, als je hem wilt, mag je de helft eerst overmaken, alvorens ze hem voor je klaar gaan maken.

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video - deze SUV kan zo het circus in
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Bentley Bentayga
    WWF stuurt SUV's de kant van sigaretten op

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Asobakken, SUV

Vorig bericht: « Tesla laat twee top-werknemers gaan
Volgend bericht: Dit is de eerste nieuwe Datsun »

Lees Interacties

Reacties

  1. robert110 zegt

    19 januari 2018 om 08:03

    -edit: gefixt-

    Wel opmerkelijk dat dit soort voertuigen eigenlijk altijd op basis van een Super Duty worden gebouwd en bijna nooit op basis van een GMC of een RAM. Blijkbaar zijn Ford trucks toch net wat beter.

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      19 januari 2018 om 10:42

      @robert110: dodge en gmc heeft geen equivalent van de super duty

      Login om te reageren
      • robert110 zegt

        19 januari 2018 om 10:47

        @sntial: Zeker wel. Dat zijn de Ram 2500, Ram 3500, Ram 4500, Sierra 2500, Sierra 2500HD, Sierra 3500, Sierra 3500HD, Sierra 4500, Sierra 4500HD.

        Login om te reageren
        • sntial zegt

          19 januari 2018 om 11:01

          @robert110: ok. Ik was dus duidelijk te lui om het op te zoeken :)

          Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      19 januari 2018 om 12:09

      @robert110: Ford heeft een global dealernetwerk, is veruit de best verkochte truck (dus onderdelen en techniek is ruim voorhanden) en hebben nog steeds de meeste variatiemogelijkheden op 1 platform. Dus op zich logisch, Dodge heeft dan wel een sterke diesel maar is qua kwaltiteit gewoon minder dan een F series. GMC is een submerk van Chevy en blinkt enkel uit in hele dure luxe trucks. Verder doet zo’n ding niks meer of beter dan een veel goedkopere Silverado. En die hebben ook geen global network aan dealers etc.

      Login om te reageren
  2. kimhung zegt

    19 januari 2018 om 08:09

    DIE HEB IK OOK!, in GTA V dan…………
    http://i.imgur.com/e8zN4L2.jpg

    Even zonder gekheid.

    het is een bak met een hoge f$ck you gehalte

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      19 januari 2018 om 10:40

      @kimhung: ha, die wilde ik ook kopen. Maar toen kwam er korting op die nieuwe(re) die vgm gebaseerd is op de Dartz Kombat.

      Login om te reageren
  3. rollingstoned zegt

    19 januari 2018 om 08:31

    Voor die prijs zijn die plastic wielkastverbreders met popnagels toch wel inbegrepen zeker? ?

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    19 januari 2018 om 08:40

    Hm, die beeldschermpje zien er wel erg ruk uit voor een ongetwijfeld peperdure auto. Bovendien onnodig. Een Russische oligarch heeft toch wel een slaafje die voor hem aan de knoppen van de airco draait?

    Login om te reageren
  5. bullgod76 zegt

    19 januari 2018 om 08:48

    Hoeveel gaat deze bak in de private lease kosten?

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      19 januari 2018 om 09:02

      Teveel.

      Login om te reageren
    • sntial zegt

      19 januari 2018 om 10:43

      @bullgod76: we wachten op de Rhino PHEV

      Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    19 januari 2018 om 09:03

    Ik heb liever de Powerstroke dan die stokoude Triton V10. Die is helemaal niet zo sterk namelijk. Koppel is wat je wil met zulk gewicht. En dat heeft de Powerstroke meer dan voldoende!

    Login om te reageren
  7. tenaci zegt

    19 januari 2018 om 09:16

    Gek dat ze dit nog een SUV noemen. Als dit geen hardcore terreinbeul is, wat dan nog wel? Ik zou elke verwarring met een voorwielaangedreven Tiguan met 1.4 downsize blokkie willen voorkomen.

    Login om te reageren
  8. shadowbroker zegt

    19 januari 2018 om 10:07

    Waarok weer zo’n achterlijk entertainment systeem er in?

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      19 januari 2018 om 10:44

      @shadowbroker: because ‘Murica

      Login om te reageren
  9. realhustler zegt

    19 januari 2018 om 12:51

    Ford heeft in 2017 in de USA bijna 900.000 F-series verkocht aan particulieren en/of mkb. Dus lease en fleet sales niet meegeteld. En ze hebben geen ‘kleine’ pickup in het aanbod, de F-150 is medium size. Daarom gaan ze in de USA de Ranger herintroduceren, omdat GM qua totale pickup sales bijna de 1 miljoen raakt. En dus Ford voorbij is. Want zij hebben dus wel een small pickup.
    Maar daarom is het F platform de keuze hiervoor. Want de F series de populairste, zijn modulair opgebouwd en worden wereldwijd verkocht.

    Login om te reageren
  10. rs18011 zegt

    19 januari 2018 om 20:37

    Perfecte auto voor een louche diamanten boer in Afrika, kan me verder niets bedenken waarvoor dit handig zou zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North