• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Delta Integrale reïncarnatie komt binnenkort naar de straat

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 mei 2018 om 10:03 – 10 Reacties

Afbeelding Delta Integrale reïncarnatie komt binnenkort naar de straatAfbeelding Delta Integrale reïncarnatie komt binnenkort naar de straatAfbeelding Delta Integrale reïncarnatie komt binnenkort naar de straatAfbeelding Delta Integrale reïncarnatie komt binnenkort naar de straat

Delta Integrale reïncarnatie komt regelrecht uit een droom
Opschieten met bouwen!

Het is eigenlijk van de zotten dat we Eugenio Amos hier nog niet hebben besproken. De Italiaan, een fanatiek racecoureur en welvarend verzamelaar van puike automobielen, heeft naast zijn alledaagse activiteiten sindskort een nieuw project waarop hij zijn focus richt. De beste man zet Trump’s favoriete slagzin naar zijn hand, door de kreet te veranderen in #MakeLanciaGreatAgain. Een initiatief waar wij, als liefhebbers, zonder meer achter staan.

Nu gaat het niet eens in het specifiek om het merk Lancia. Dat is immers, hoe tragisch het ook mag klinken, een verloren ziel waaraan amper nog aandacht wordt geschonken, zelfs door FCA. Nee, Amos is eropuit de Delta Integrale nieuw leven in te blazen. Een nobele missie, daar de wagens tegenwoordig voor recordbedragen worden verkocht. Amos heeft een goed voorbeeld in Singer om zijn streven niet tegen de muur te laten wandelen. De Amerikaanse reïncarnatiegod van klassieke Porsches wordt door Eugenio gezien als een fantastische blauwdruk van hoe een dergelijke onderneming zich door de hedendaags wereld moet bewegen.

Hierom startte Eugenio zijn eigen autobedrijf op, genaamd Automobili Amos. De in Milaan gebaseerde onderneming maakte enkele maanden geleden al plannen bekend om haar eigen interpretatie van de Delta Integrale in maart op de markt te brengen, maar vooralsnog hebben we weinig concrete beelden van de wagens gezien. Dit weekend, tijdens het Concorso d’Eleganza Villa d’Este zou de wagen na twee lange jaren officieel zijn debuut maken, maar ook hier schittert de wagen door zijn afwezigheid. Zonde, want we zouden de ‘nieuwe’ Delta Integrale toch ontzettend graag bekijken.

https://www.instagram.com/p/BeaO-0pF2Lh/?taken-by=automobili_amos

Omdat er nog altijd geen officieel beeld is van hoe de wagen er nu exact uit gaat zien, gaf Automobili Amos haar volgers en fans gisteren wel een aantal schetsen. Te zien is dat de ‘AA’ Delta Integrale een smakelijke mix van invloeden is. Zo is de voorkant van de wagen geïnspireerd door de Lancia Beta en is de rest van de wagen grotendeels gebaseerd op de Delta Integrale. De binnenzijde neemt, naar verluidt, invloeden over van de Delta S4 en is daarmee bijzonder minimalistisch. De gereïncarneerde Delta Integrale wordt van de grond af aan opgebouwd uit ongeveer 1.000 nieuwe onderdelen. In plaats van de gewilde Evoluzione als basis te gebruiken, kiest Automobili Amos voor de totaal genegeerde, doodnormale 16V’s. In totaal moeten er maximaal vijftien exemplaren gebouwd worden. We houden het in de gaten.

Met dank aan Jan voor de tip!

Ook interessant!

  • Delta Evo-e is elektrische Integrale. Eindelijk.
  • Stellantis maakt meer oude Italianen weer helemaal fris
  • Lancia Delta Safarista is extreem gaaf (en extreem duur)
  • terug in de rallysport
    Lancia Delta keert terug in rallysport!!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, delta, evoluzione, integrale, Lancia, Racing, Singer, villa-este

Vorig bericht: « Ruim 5 miljoen FCA-auto’s teruggeroepen om kwaadaardige cruise control
Volgend bericht: Minuscule Model 3 schade kost een godsvermogen »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    26 mei 2018 om 10:10

    als ik em niet ga kopen dan zou ik er op zeker een rally mee rijden ..

    Login om te reageren
  2. ikleesookoverautos zegt

    26 mei 2018 om 10:50

    Zie hem liever met een ander front maar hulde dat dit gebouwd gaat worden.

    Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    26 mei 2018 om 10:57

    Op de S4 geïnspireerde body is wel gaaf. Een 5 Deursen verbouwen tot deze 3 Deursen is best een indrukwekkende klus. Prijskaartje zal bizar zijn maar goed dan heb je wel iets exclusief in handen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      26 mei 2018 om 11:11

      Deursen?? Rare autocorrectie..

      Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    26 mei 2018 om 11:51

    Veel geschreeuw en weinig wol iig.
    Ik moest zelfs lachen bij minimalistisch interieur.
    Alsof een echte works Groep A Delta een volledig interieur had.
    https://www.ausmotive.com/2010/07/26/lancia-delta-integrale-read-all-about-it.html

    Login om te reageren
  5. bmwfreak038 zegt

    26 mei 2018 om 13:57

    Waarom oogt dat front zo uit verhouding.

    Login om te reageren
  6. hbk62 zegt

    26 mei 2018 om 15:31

    Knap gefotografeerd

    Login om te reageren
  7. rufctr01 zegt

    26 mei 2018 om 17:48

    Geinig project, ik kan dit wel waarderen.
    Ik hoop wel dat het beter is dan de oude Delta want die konden best koppige kuren hebben.

    Login om te reageren
  8. rob5nismo zegt

    26 mei 2018 om 19:37

    Mooie interpretatie van een klasieker

    Login om te reageren
  9. Jantje_555 zegt

    26 mei 2018 om 23:22

    Wat een heerlijk ding en wat een heerlijk artikel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North