Deze AMG GT S eet de AMG GT R voor het ontbijt

Auteur: , 28 Reacties

In het Engels klinken dit soort koppen nog mooier.

Het kan niet anders dan enorm lastig zijn om een tuner te zijn van snelle Mercedessen. Dankzij Brabus uit Bottrop is bijna elke andere tuner bij voorbaat kansloos. De kwaliteit is hoog en de producten vallen in de smaak. Dat wil niet zeggen dat er niemand is die het alsnog probeert. Dit is het laatste project van de Amerikaanse tuner ‘Creative Bespoke’. De auto begon zijn leven als relatief bescheiden Mercedes-AMG GT S.

Ze hebben in dit geval de gehele auto aangepakt. Laten we beginnen met het uiterlijk. Er is uiteraard een carbonfibre-pakketje aangebracht, alhoewel dat dankzij de satijn-zwarte lak niet direct te zien is. Toch zijn de grill, het logo (!), side skirts en achterspoiler van het dure materiaal gemaakt. De motorkap is wonderbaarlijk te noemen. Uiteraard óók van koolstofvezel, maar voorzien van een plexiglas ruit zodat je de motor kan zien zitten.

Creative Bespoke Mercedes-AMG GT S (C190) '19

Motorisch is de AMG-GT behoorlijk aangepakt door Creative Bespoke. Wat ze precies gedaan hebben, zeggen ze niet, maar het resultaat is 656 pk. Voor de goede orde, de standaard AMG-GT S heeft de beschikking over 522 pk. Dus met deze AMG GT S kun je de AMG-GT C wel hebben. Sterker nog, zelfs de AMG-GT R heeft niet zoveel paarden in de aanbieding, bij die auto stopt het bij 585 pk.

Creative Bespoke Mercedes-AMG GT S (C190) '19

Om alles in goede banen te leiden, kreeg de AMG GT S van Creative Bespoke een H&R onderstel. Tezamen met de Vossen-velgen en Pirelli P Zero banden heeft de auto een zeer fraaie stance. In het interieur heeft de tuner uit Arizona voorzien van zwart en rood leder, compleet met zwarte logo’s. Over logo’s gesproken, de eerdergenoemde Pirelli’s zijn voorzien van logo’s. Op het zwarte rubber is met koeienletters ‘CREATIVE’ geschreven. Heel creatief.



28 reacties

Erg “creative” is het niet. Met al die off the shelf producten.

Meh.
@pielemuis: edit knop?

Maakt ‘m niet minder tof! Alleen die snelle stickers op de wielen hadden niet gehoeven, en dat inspectieluik ook niet
@pielemuis: misschien wordt het kleuren van letters op de banden weer een terugkerend modeverschijnseltje.

In mijn Aprilia SR50 / Amigo tijd was dat toch het eerste wat moest gebeuren
@pielemuis: Welke body kit is dit? Misschien van Prior Design?
@theblazerunner: Darwin aero pro meen ik.
Wat is dat gps schermpje toch zo gedateerd in vgl met de Benz interieurs anno 2019!
@dromedaris: je was iets eerder dan ik:) als je dan toch bezig bent doe er dan een ander schermpje in. Bij Brabus doen ze het al zonder dat je erom vraagt
Gruwelijk dik apparaat. Enkel dat rood in het interieur, daar ben ik geen fan van.
Gekleurde lettertjes op de banden… Zo hebben de kinderen ook hun plezier gehad.
Allemaal heel leuk en aardig gedaan. Toch blijft die Amerikaanse achterbumper mij vreselijk irriteren. Veiligheid bla bla bla..

Lijkt wel een camel toe, vanaf de achterkant bekeken. Twee bulten met daartussen de kentekenplaat.
@momo: Met een camel toe is toch niets mis?
Maar met deze AMG is wel van alles mis, van een mooie auto hebben ze een gedrocht gemaakt.
De kwaliteit is niet hoog. Zeer slecht. Een goede vriend van me had een aantal jaar geleden een nieuwe Brabus CLS rocket gekocht. Alleen maar problemen. Constant. Bij 14.000 km weg gedaan met ruim 1 ton aan afschrijving.
@mijnporsche: Over het algemeen staat Brabus bekend als zéér hoogwaardig. Veel oplossingen die zij bedenken zijn beter dan die van Mercedes en AMG. Ook aanzienlijk duurder, overigens.

Ik heb zelf niet zo veel vrienden met een CLS Rocket, dus ik kan daar niet over spreken, maar het lijkt exemplarisch te zijn ;-)
@mijnporsche: slechte aankoop inderdaad, maar ik vind een CLS brabus ook echt wansmaak.
@mijnporsche: deel eens wat foto’s. Vind dat wel geinig om te zien.
Tja, toch liever een van Brabus. Mocht ik ooit niet meer kunnen lachen van de kwartjes, dan zouden hun bovenaan mijn lijstje staan.
Pirelli P Zero banden?
Ik denk toch echt Michelin’s te zien :-)
Voor het ontbijt? Beetje te letterlijk vertaald… zou zeggen: als ontbijt.
Ik wacht wel op de GT Z, of gaat het dan verder met de GT AA?
koop je godgruwelijke dure bak met miljoen miljard pk’s gaat hij maar 220 :) :)
@Soulmaster: 220 mijl he. Dat is 350kmpu . Denk ik dat deze auto alleen bij 330kmpu wel ophoudt hoor.
@rikv99: ojee.. de smiley gemist ?
Ik zie geen enkele reden om niet voor de GT-R te kiezen (in F1 Safety Car Edition trim). Gaarne in de groene M&M’s kleurstelling (mat is optioneel). Al die onzin over hoge aantallen PK’s terwijl in de praktijk je dat maximale aantal misschien 2,7% van de gebruiksduur van de auto aanspreekt. De andere 97,3% van de tijd heb je aan 180PK meer dan genoeg. Deze GT-S is echt iets voor de pronkgraage Instagram generatie. Ze zijn de foto vergeten waarbij er een Learjet op de achtergrond staat.
Ik vind het wel wat, weet niet waarom.
@creative: Die percentages liggen bij mij andersom.
Handig zo’n ruitje als de motorkap tijdens het rijden openvliegt
Bij Renntech en Brabus gaan ze kwa motorvermogen hier gewoon nog ff dikoverheen he!
Renntech: 761pk/861nm
Brabus: 800pk/850-1000nm
Dat ruitje in de motorkap hadden ze weg kunnen laten, je ziet vrijwel niets van de motor, alleen afdekdeksels.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).