• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze bodykit voor de Giulia Quadrifoglio kost 2x zoveel als de auto zelf

Auteur: machielvdd, gepost 12 juli 2022 om 14:15 – 22 Reacties

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio bodykit

Het idee van een Giulia Quadrifoglio met een retro-bodykit is leuk, de uitvoering helaas wat minder. De prijs ook.

Auto’s met klassieke looks en moderne techniek, het is een briljante combinatie. Om dit te bereiken wordt meestal een oude auto genomen, die vervolgens gemoderniseerd wordt. Maar het kan natuurlijk ook andersom: je neemt een moderne auto en geeft deze klassieke looks.

Dat is wat de Italiaanse firma ErreErre Fuoriserie gedaan heeft. Ze hebben een Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio genomen en deze een bodykit gegeven die geïnspireerd is op de klassieke Giulia uit de jaren ’60.

Dat is een hartstikke leuk idee, alleen zie dat maar eens goed uit te voeren. De klassieke Giulia heeft namelijk een totaal andere designtaal en totaal andere proporties. Dat is nogal lastig te combineren met een moderne Alfa Romeo Giulia.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio bodykit
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio bodykit
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio bodykit

Het resultaat valt daarom behoorlijk tegen. Er zitten zeker gave elementen op, maar dit resulteert niet in een samenhangend geheel. Het probleem zit ‘m vooral in de daklijn: De oude Giulia was behoorlijk vierkant, maar ErreErre kan niet verhullen dat de nieuwe Giulia juist een ronde daklijn heeft.

De velgen zijn dan wel weer heel gaaf. Qua looks zijn het de klassieke Giulia GTA-velgen, maar dan wel een paar maatjes groter. De velgen meten nu 19 inch. Je zou eigenlijk gewoon bij ErreErre moeten informeren of je ook alleen de velgen kunt bestellen.

Aan het motorblok is niks veranderd. Dat is dus nog steeds een dikke biturbo V6 met 510 pk. De ophanging en het interieur zijn eveneens standaard. Het gaat dus puur om een bodykit, die volledig uit carbon fiber is opgetrokken.

Dan komen we nu bij het meest schokkende aspect: de prijs. Voor deze retro-bodykit ben je €196.207 (!) kwijt, ex. btw. En voor alle duidelijkheid: een Giulia Quadrifoglio is niet bij de prijs inbegrepen.

Met dit bedrag wordt je nog gematst door ErreErre, want dit is de prijs voor de vroege vogels die een van de eerste 10 exemplaren bestellen. Daarna betaal je €245.000 voor de bodykit. Als de Italianen überhaupt meer dan 10 bodykits weten te slijten.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • Dit is de goedkoopste groene* Alfa Giulia Q van Marktplaats
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Giulia, Quadrifoglio, tuning

Vorig bericht: « Helaas: je kunt een Tesla Model Y dit jaar alleen maar in zwart en wit krijgen
Volgend bericht: Autoblog-lezer spot dikke nieuwe AMG’s op vakantie »

Lees Interacties

Reacties

  1. kniesoor zegt

    12 juli 2022 om 14:40

    De neus heeft nog wel iets weg van die van een oud Supertje, de rest líjkt er niet eens op.

    Die velgen zijn qua looks trouwens meer 105-serie Giulia GTA dan stalen velgen.

    Login om te reageren
  2. lecomte zegt

    12 juli 2022 om 14:41

    Dit is abominabel.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      12 juli 2022 om 15:39

      Understatement van het jaar.

      Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    12 juli 2022 om 14:43

    Auw mijn ogen

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    12 juli 2022 om 14:50

    Je kan ook gewoon een Lancia Kappa kopen…

    Login om te reageren
  5. basman147 zegt

    12 juli 2022 om 14:52

    Dit moet geïnspireerd zijn op de originele Guilia? Als het niet in het artikel stond zou ik denken dat ze voor de betere jaren 70 looks gingen (Alfetta, 2e Guilietta etc).

    En qua prijs, tja, dus voor de prijs van een normale QV, en een GTAm (+/- 2,5 ton op Mobile.de) heb je dus één lelijke QV. Keus zou voor mij niet moeilijk zijn…

    Login om te reageren
  6. Robert zegt

    12 juli 2022 om 15:02

    Wat. Een. Gedrocht.

    Dan liever nóg wat meer geld inleggen en voor de Alfa GTA restomod gaan. Of een restomod Giulia van Alfaholics. Of desnoods all electric met de Giulia van Totem Automobili. Je ziet het, er zijn alternatieven genoeg.

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      12 juli 2022 om 16:18

      Hear hear! Dit!

      Laat ze in hemelsnaam afblijven van de subliem vormgegeven Guilia Q. Hier heeft iemand gedacht dat de looks van een supertje gecombineerd met de 155 een goed idee was. Dat was het niet!

      Gelukkig is de vraagprijs ook exorbitant. Dat zal er niet voor zorgen dat ze op iedere hoek van de straat komen te staan.

      Login om te reageren
  7. Loek zegt

    12 juli 2022 om 15:13

    Ah, daar zijn mijn G-Klasse achterlichten gebleven.

    Login om te reageren
  8. ghini zegt

    12 juli 2022 om 15:13

    Leuk bedacht maar slecht uitgevoerd.

    Login om te reageren
  9. pindakoning zegt

    12 juli 2022 om 15:20

    Weer een voorbeeld waaruit blijkt dat auto’s ontwerpen moeilijker is dan men vaak denkt

    Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    12 juli 2022 om 15:21

    Het komt op mij over alsof ze er een SZ van wilden maken maar op het laatste moment toch maar besloten hebben om er een Giulia uit de jaren 60 van te maken.

    Login om te reageren
  11. V300amg zegt

    12 juli 2022 om 15:56

    Waarom?? Ik denk dat ze even naar een bekende brillenzaak moeten en even opnieuw kijken wat ze hebben gecreëerd. Als ik Alfa was had ik ze aangeklaagd.

    Login om te reageren
  12. ericc zegt

    12 juli 2022 om 16:15

    Achterlichten vallen tegen. De rest is redelijk ok.

    Login om te reageren
  13. kawasawasaki zegt

    12 juli 2022 om 16:30

    Over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Daarom is het maar goed dat er weinig smaakvols aan dit ding is.

    Login om te reageren
  14. geelbarrel zegt

    12 juli 2022 om 17:40

    Als Giulia rijder zeg ik bah. Met kleine letters, want dergelijke replica Campagnolo velgen heb ik me 3 jaar geleden kapot naar gezocht in 19 inch. Staan goed. Toch maar de Q velgen gehouden

    Login om te reageren
  15. (ooo--V--ooo) zegt

    12 juli 2022 om 18:27

    Op de eerste “gespot” foto afgelopen week leek het nog wel leuk. Neus, en een hint naar de daklijn, van het Supertje.
    Na het zien van de complete rapportage ben ik toch van mening dat het allemaal veel te erg over the top is.

    Sommige elementen zijn aardig (w.o. de neus), het de som der delen is in mijn ogen niet geslaagd.

    Op één ding na dan, nou ja, vier dingen; die velgen! Ik moet die velgen hebben!

    Login om te reageren
  16. Jagris zegt

    12 juli 2022 om 19:37

    Geen wonder dat hij zo duur is, hij zal een zeer laag productievolume hebben als ik het zo zie. De ontwikkelingskosten moeten toch ergens mee terug verdiend worden.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      13 juli 2022 om 08:21

      Ze hebben in ieder geval al bespaard op de foto’s.

      Login om te reageren
  17. geespot zegt

    12 juli 2022 om 21:09

    Eh is dit echt?

    Login om te reageren
  18. rikus zegt

    13 juli 2022 om 08:22

    Op zich had het wel iets beter in beeld gebracht mogen worden. Beroerde belichting.

    Login om te reageren
  19. Hubert zegt

    13 juli 2022 om 13:03

    Leepu was here!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North