Deze briljante auto heeft 454 Nm per achterwiel

Auteur: , 17 Reacties

Ze zullen bij Continental erg blij met je zijn!

Na jarenlang het publiek lekker maken met teasers en niet al te scheutige informatie had Ford dan eindelijk zijn snelste Mustang klaar: de Mustang Shelby GT500. Om aan te geven hoe lang het wel niet duurde: er bestaat geen pre-facelift versie van de GT500.

Nu doet Ford dit wel vaker, ook de Focus RS kwam bijvoorbeeld pas ná de facelift. De GT500 is het bruutste wat Ford in lange tijd heeft gemaakt en ze hebben veel brute apparaten op de markt gebracht de afgelopen jaren, denk aan de eerdergenoemde Focus RS, de F-150 Raptor en natuurlijk de Ford GT. Het kan natuurlijk zijn dat je de GT500 compleet over de top vindt. Gelukkig is er een beter alternatief van Roush.

Roush Mustang Stage 3 '20

Roush is een van de tuners die daadwerkelijk echt wat weet toe te geven. Dit is hun laatste project, de Roush Mustang Stage 3. In feit is het de ‘ongelimiteerde’ versie van de in beperkte oplage gebouwde Jack Roush Edition. Op papier lijkt de Roush Mustang Stage 3 een concurrent voor de Ford Mustang Shelby GT500, maar er zijn kleine en grote verschillen. De Stage 3 is gebouwd op basis van de Mustang GT. De motor heeft dus niet de flatplane krukas. Wel is de 5.0 Coyote V8 voorzien van een Phase II mechanische compressor, waardoor de V8 760 pk en 908 Nm levert. Maar in tegenstelling tot Lebanon Motors (die 1.000 pk in een standaard Mustang proppen) pakt Roush werkelijk alles aan.

Roush Mustang Stage 3 '20

Zo is niet alleen de V8 voorzien van veel betere koeling, maar worden ook de transmissie en differentieel voorzien van betere koeling. Ook het onderstel met MagneRide dempers zijn opnieuw gekalibreerd. De auto rolt standaard op Extreme Sport banden van Continental. De splitter en spoiler genereren daadwerkelijk neerwaartse druk. De Roush Mustang Stage 3 is voorzien van wat stickers en 20″ Flowform velgen, maar voor een Muscle Car met 750 pk is het uiterlijk erg ingetogen. Oh ja, de 0-96 km/u wil je weten: dat is in 3,6 seconden gepiept.

Roush Mustang Stage 3 '20

Dan de prijzen. In Nederland moet je er grofweg 100.000 euro bovenop tellen, waarschijnlijk. Het gehele Stage 3 pakket begint bij 24.995 euro en kan uitlopen tot hoe gek jij het maakt. Dan moet je wel een eigen Mustang GT meenemen. In de Verenigde Staten ben je 35.630 dollar daarvoor kwijt, in Nederland dus ietsje meer.

Meer lezen? Deze tien auto’s zijn getuned beter dan origineel.



17 reacties

De Opel Ampera-e is duizenden euro's goedkoper geworden. Kijk hier voor meer info!
Wij mogen hier geen leuke auto’s rijden, ze worden (bewust) veel te duur gemaakt, anders had ons wagenpark er een stuk leuker uit gezien. Dit zou ik zonder twijfel wel willen rijden
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Je kunt die 908 niet zo maar door 2 delen en dan zeggen per achterwiel.
That’s nog how it works. That’s not how any of this works.
@loserboi932: Jawel joh, kan makkelijk. Doen ze in de text toch ook gewoon.
En de roverheid ook met de hoeveelheid bpm die je hiervoor weer af mag tikken.
Ok, kom maar op met gezeik op de regering.
Beetje plaat die blijft hangen zo.
@Hubert: het probleem blijft ook hangen dus wat verwacht je?
@Hubert: Zolang er geen verandering heeft plaatsgevonden zal dat ook zo blijven. Actie -> reactie situatie
Was bijna zover dat ik de Mach E als een echte Mustang ging zien…

Meteen weer terug bij af.
Leuke bak, jammer dat de overheid geen uitkering geeft om dit te kunnen betalen. Ik wil gewoon een beetje stelen en zuipen en Mustangs rijden, maar de roverheid en de Rabobank zorgen ervoor dat het niet kan.

Stom gedoe
@jasbelle: Je kan ook aan je baas wat meer geld vragen. Of zoeken naar een rijke schoonvader.
Kijk, dit vind ik geweldig. Veel gaver dan die 1400 pk bak van laatst.
Sorry @Autoblog maar 908 Nm op de achterwielen is natuurlijk incorrect. Het vermogen van de motor wordt weliswaar volledig op de achterwielen gezet, maar wordt opgesplitst in rotatiesnelheid en koppel. De versnellingsbak en differentieel bepalen de mate van verdeling, in z’n 1e versnelling komt er dus een aantal factors aan koppel meer op de achterwielen, maar dat gaat ten kosten van de rotaties snelheid. Enkel wanneer er een versnelling is waarin de volledige ratio (bak+differentieel) is 1, is de 908Nm correct in het optimale werkgebied van de motor.
@c220amg: Dat levert een hele lange titel op ;-). Maar in zijn 5 (wat volgens mij 1 op 1 is, 6 is enorme overdrive) zou het bij de juiste snelheid dus wél het geval kunnen zijn. Aan de andere kant: zo kunnen we wel even doorgaan: een motor levert per tiental toeren een ander vermogen. Kunnen we ook niet alle mogelijke varianten benoemen :-D.
@willeme: is misschien wel een artikel waard met uitleg etc. ( Als die er nog niet is) want, wordt de nm op de bank dan altijd gemeten in de versnelling die 1 op 1 is of dat zo goed mogelijk benadert? Lijkt mij dus een beetje natte vinger werk die cijfers die fabrikanten de wereld in slingeren.
Pssst, verander “geven” even in “voegen”.

Lekker hoor. Hier hebben we Golfjes met DSG, scheten en 400pk, aan de andere kant van de plas heeft men het dubbele in een Mustang met handbak….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).