• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Datsun 240Z is in zijn hart een Supra

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 25 september 2019 om 12:03 – 30 Reacties

Afbeelding Deze Datsun 240Z is in zijn hart een SupraAfbeelding Deze Datsun 240Z is in zijn hart een SupraAfbeelding Deze Datsun 240Z is in zijn hart een SupraAfbeelding Deze Datsun 240Z is in zijn hart een SupraAfbeelding Deze Datsun 240Z is in zijn hart een SupraAfbeelding Deze Datsun 240Z is in zijn hart een SupraAfbeelding Deze Datsun 240Z is in zijn hart een Supra

Deze Datsun 240Z is in zijn hart een Supra
Wat een waanzinnige machine.

Voor de puristen blijft het een akelig gevoel om een bepaalde motor te zien in een auto van een ander merk – met name als het concurrenten zijn van elkaar. In sommige gevallen kom je er simpelweg niet onderuit en is het eigenlijk gewoon de beste optie. Neem bijvoorbeeld deze Datsun 240Z met de 2JZ-motor uit de Toyota Supra.

Wie niet onder een steen heeft geleefd, zal ongetwijfeld op de hoogte zijn van de welbekende 2JZ-swap. Het Supra-blok is betrouwbaar genoeg om zelfs na flinke aanpassingen lang in leven te blijven, wat fijn is aangezien de zescilinder
vrij eenvoudig opgevoerd kan worden. De makers van deze 240Z hebben hier behendig gebruik van gemaakt, door de schitterende sportwagen ongeveer 600 pk mee te geven. Voldoende voor een potje plezier, zeker daar de auto slechts 1.044 kg weegt. De bestuurder kan het vermogen zelf naar de achterwielen roeren middels een handgeschakelde vijfbak.

Naast een bootlading aan extra vermogen is de 240Z voorzien van custom assen, een nieuwe aandrijfas, een sportievere ophanging en uiteraard een hedendaagse high-performance remkit. Daarnaast heeft hij nog een ‘race’ brandstoftank, nieuwe brandstofleidingen en 16″ velgen van CCW Wheels.

Tenslotte schijnt ook het interieur te zijn aangepast, maar hier krijgen van jammer genoeg geen beeld van te zien. Wel weten we dat o.a. de stoelen opnieuw zijn gedaan, hij een zogenaamde ‘harness bar’ heeft en een stuurwiel van Sparco. Overigens gaat het hier om een project van een individu, dus hem zo even namaken, dat is er niet bij.

Ook interessant!

  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • Te koop: 21 keer Toyota Supra die je niet mag kopen

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

240z, datsun, Klassiekers, motor, Nissan, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Volkswagen e-up! heeft prijs, dit keer wél interessant?
Volgend bericht: Beleef een ruige vakantie met de Peugeot Boxer 4×4 »

Lees Interacties

Reacties

  1. theladystig zegt

    25 september 2019 om 12:18

    Dit is het beste van 2 Japanners samenvoegen. Heel netjes gedaan!

    Login om te reageren
  2. kennone zegt

    25 september 2019 om 12:27

    Dit is wel heel erg gaaf! ????

    Login om te reageren
  3. mikje90 zegt

    25 september 2019 om 12:32

    Lekker hoor, dit is goeie smaak.

    Login om te reageren
  4. horza zegt

    25 september 2019 om 12:38

    Ik vind deze mooier, van de jongens van Mighty Car Mods:

    https://www.youtube.com/playlist?list=PLp0KnUFYB–h5YF10GYt3nE0FS7TfYEx9

    Login om te reageren
    • dare2think zegt

      25 september 2019 om 13:23

      @horza: Eens, hun producten zijn hier ook zeker een vermelding waard.

      Login om te reageren
    • Melvinkorrels zegt

      26 september 2019 om 15:57

      @horza: Schitterend, toch net een stapje verder vind ik deze.
      https://www.hoonigan.com/blogs/daily-transmission/fairlady-z06-the-v8-datsun-reimagined

      Veeel te dik, maar wat een schitterend apparaat.

      Login om te reageren
  5. kroelkip zegt

    25 september 2019 om 12:39

    Oei dit is lekker zeg.

    Login om te reageren
  6. dappers zegt

    25 september 2019 om 12:50

    6 in lijn ist 6 in lijn. genieten dit, alleen liever zonder turbo en met ITB’s of kelkjes. heck, 3 webers mag ook.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      25 september 2019 om 19:43

      @dappers: als het maar zuigt!!! :)

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    25 september 2019 om 12:51

    Ik ga mij even afzonderen met vochtige doekjes….

    Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    25 september 2019 om 12:51

    ?

    Login om te reageren
  9. denx zegt

    25 september 2019 om 13:44

    Wat een ontzettend gaaf ding.

    Login om te reageren
  10. kniesoor zegt

    25 september 2019 om 13:45

    Iets bescheidener velgen had mooier geweest. Maar gezien het vermogen had dat wellicht tractie-problemen opgeleverd.

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      25 september 2019 om 20:12

      @amghans: mwah, ik meen dat de oude powerstations zoals Brabus dikke 15ers liggen hadden, die tot 300mm breed gingen. Moet geen probleem zijn. Vind de 16inch hieronder ook too much.

      Login om te reageren
  11. audiwaus zegt

    25 september 2019 om 13:47

    hebben hebben hebben ?

    Login om te reageren
  12. lekkerlinksrijden zegt

    25 september 2019 om 13:50

    Als dit van mij was, ja heel erg graag, had ik m british racing green laten spuiten

    Login om te reageren
  13. mats106rallye zegt

    25 september 2019 om 14:02

    Lekker zeg!

    Login om te reageren
  14. toyotavenray zegt

    25 september 2019 om 15:31

    Is wel een gave daily driver. Ik zou hem wel willen hebben.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    25 september 2019 om 16:13

    Ik vind deze (track car) build toch nog mooier… En met Nissan VQ V6 onder de kap.

    http://speedhunters-wp-production.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2012/12/datsun_aardvark_speedhunters_800_9.jpg

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 september 2019 om 16:38

      Best snel ook trouwens. Sneller dan een 550 pk r35 GT-R.. en maar 3s langzamer dan een 458 speciale (dat zijn dan wel straatauto’s maar toch, Nino is nou ook niet direct een echte topper al kan hij best goed rijden)
      https://youtu.be/3Qn5m-HH5JI

      https://youtu.be/3Qn5m-HH5JI

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      25 september 2019 om 19:31

      @w0o0dy: En een Nissan blok, da’s sowieso +1. Een Toyota motor in een Datsun/Nissan stoppen is toch net zo iets als een Mopar- of GM-blok in een Ford USA hangen; het gebeurt, maar het ‘heurt’ eigenlijk niet.

      Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    25 september 2019 om 16:14

    Linkje naar een artikeltje over die Z
    http://www.speedhunters.com/2012/12/building-the-ultimate-grip-n-drift-datsun/

    Login om te reageren
  17. willy01 zegt

    25 september 2019 om 17:38

    Ik hebbe mmm

    Login om te reageren
  18. vaakbenjetebang zegt

    25 september 2019 om 18:25

    Het front is in mijn ogen niet opgeknapt van de ‘bumper delete’, misschien omdat dat glanzende rooster er nog in zit. Het ding was ook wel opgeknapt van een fris seventies-kleurtje en de wielen zijn nèt wat te groot, maar meer heb ik niet te zaniken. Is ook allemaal makkelijk oplosbaar. Hoe dan ook: gaaf ding!

    Login om te reageren
  19. tommy_tonglet zegt

    25 september 2019 om 18:31

    Rijdend en geluid : https://m.youtube.com/watch?v=c8HbHjKVceA&feature=youtu.be
    Meer foto’s van binnen en buiten : https://www.instagram.com/cholozamora/

    Login om te reageren
  20. pietjes zegt

    25 september 2019 om 19:24

    prachtig gedaan. alleen jammer van de 5-bak. met 6 versnellingen was hij perfect geweest

    Login om te reageren
  21. ericd zegt

    25 september 2019 om 22:20

    Huuu. Je ziet het ook in menig Amerikaans autoprogarmma, een GM crate V8 in een Ford of Dodge hijsen. Kan niet volgens ook Jay Leno. Had hier dan een Nissan GT-R motor in gelepeld.

    Login om te reageren
  22. emping zegt

    26 september 2019 om 04:46

    Erg dicht bij perfectie, lekker hoor.

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    26 september 2019 om 10:26

    Porno hoor!

    Login om te reageren
  24. jdpetrolhead zegt

    26 september 2019 om 19:57

    Tof ding. Droomauto voor velen. Puntje dan toch: Valt niemand het op dat ie op verschillende voor- en achterbanden staat? Maar zoals elke build, het werk is nooit af ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North