• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Ford bedrijfswagen is een extreem grote hit

Auteur: willeme, gepost 13 mei 2022 om 10:00 – 8 Reacties

Ford bedrijfswagen

Nog beter nieuws voor The Blue Oval. De Ford bedrijfswagen wordt voornamelijk verkocht aan nieuwe klanten.

Soms is een beetje geluk niet verkeerd. Een fabrikant is jaren bezig met marktonderzoek om te kijken wat de klant nu echt wil. En dan nog lukt het lang niet altijd om exact dat juiste product te maken of de voordelen van het product te vertalen naar de klant.

En soms heeft een merk het gewoon perfect voor elkaar. Dat is met deze Ford bedrijfswagen het geval. Het gaat om de Ford Maverick, de kleinste pick-up van het merk. Dat model is namelijk een extreem grote hit. Zo op het eerste gezicht is het niet veel bijzonders. De kleine pick-up heeft in tegenstelling tot de grotere Ranger en F-150 op een zelfdragend koetswerk (geen ladderchassis).

Ford bedrijfswagen

Populaire Ford bedrijfswagen

Ford heeft in Q1 van 2022 er 19.245 exemplaren van verkocht in de VS, aldus Ford Autohority. Daarmee is de auto (veel) populairder dan zijn enige concurrent, de Hyundai Santa Cruz.

Het belangrijkste wapenfeit is dat er een hele hoop van verkocht worden aan nieuwe klanten. Meer dan 60% van de mensen die de Ford bedrijfswagen kopen, komt van een ander merk. Het zijn dus meer klanten in plaats van klanten die anders een andere Ford hadden gekocht.

Ford bedrijfswagen
Ford bedrijfswagen
Ford bedrijfswagen

Gunstige prijzen

Een andere prettige bijkomstigheid is dat Ford ze verkocht waar dat vroeger niet gebeurde. Met name de populariteit in Californië is bijzonder. Normaal worden deze auto’s daar minder goed verkocht. Een groot deel van het succes is te verklaren door de belachelijk lage prijs van de Ford bedrijfswagen. Want hij is er al vanaf 19.995 dollar. Een Ford Transit Connect, ook een soort bedrijfsauto waar particulieren in passen, is bijna 12 mille duurder.

Ford bedrijfswagen

In feite zijn beide een Ford bedrijfswagen van min of meer hetzelfde formaat. Wil je niet een basis hybride, maar een dikke 2.0 EcoBoost Lariat, dan ben je slechts 26.945 dollar kwijt. De auto wordt verkocht als bedrijfsauto, uiteraard. Maar dankzij het zelfdragende koetswerk, de lage prijs, de dubbele cabine en het lage verbruik is de Maverick ’toevallig’ ook heel erg populair voor particulieren.

Via: Carscoops.

Meer lezen? Dit zijn de 25 snelste pick-ups!

Ook interessant!

  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford
    Ford martelt de E-Transit met een goede reden
  • Ford Maverick
    Ford Maverick is nieuwe pick-up met voorwielaandrijving
  • Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
    Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Bedrijfswagen, Ford, maverick, pickup, Video

Vorig bericht: « Audi S6 en S7 Design Edition zijn stiekem helemaal perfect
Volgend bericht: Picnic betaalt Verstappen niet: ‘was een geintje’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    13 mei 2022 om 10:02

    Als dit in Nederland voor 20k op geel kenteken kon zou het vast ook populair zijn. Niet mijn type auto, maar best goed gelukt.

    Login om te reageren
  2. royaledeluxe zegt

    13 mei 2022 om 10:50

    Dit gaat raar klinken, maar hij ziet er nog vrij sportief uit voor een ‘Utility vehicle’.

    Login om te reageren
  3. dotternetta zegt

    13 mei 2022 om 12:15

    En? Komt ie naar NL? Voldoet ie aan de NL regels voor bedrijfsauto’s??????? Waarom ontbreken de belangrijkste gegevens?

    Login om te reageren
  4. jarnobakker zegt

    13 mei 2022 om 13:01

    Dit als hybride met een derde zitrij. Ben je voor 40 k helemaal de man

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 mei 2022 om 16:11

      Als je hier een 3e zitrij inmaakt dan is het een landaulet en daar wordt het gelijk heel duur van.

      Login om te reageren
  5. marinepower zegt

    13 mei 2022 om 15:53

    Hoeveel kleiner is dit dan een Ranger? Hij oogt hetzelfde, en ook niet veel kleiner dan de Amarok. Of krijgen we straks ook een VW caddy pickup terug?

    Login om te reageren
    • slowland zegt

      13 mei 2022 om 16:24

      https://youtu.be/-jrxSkyLKvw

      De Maverick is ook eigenlijk helemaal geen pickup, maar meer een Ute.
      Toch is de laadcapaciteit nog altijd 1500lb. Het is voornamelijk de trekcapaciteit die achter blijft

      Login om te reageren
  6. auto62 zegt

    14 mei 2022 om 12:48

    Krijg je de bedrijfswagenveiligheid bij. Ben benieuwd naar de crashtest

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North