Deze Golf met BMW en Porsche genen heeft 10.000 Watt

Auteur: , 59 Reacties

Het enige wat nog epischer is dan het exterieur, is het interieur.

Volkwagen, Audi, BMW, Porsche, het zijn zo’n beetje de meest gewilde auto’s die er zijn. Als ik praat met collega @willeme over de autoblog adviezen wil eigenlijk iedereen stiekem hetzelfde: Duits, (een beetje) premium en liefst niet te duur. Als we dat als leidraad nemen, dan moet eigenlijk iedereen de auto waar we hier over schrijven willen. Het was namelijk ooit een Golf, maar gedurende het leven heeft ‘ie gendoping gekregen van BMW, Audi, Porsche, Lamborghini en de god van het geluid.

Zo lijkt de neus van deze Golf IV op die van de BMW E60/E61 5-serie. Het interieur komt in basis uit een Audi TT van de eerste generatie, waar de Golf IV uiteraard het platform mee deelt. Het is alleen helemaal uitgevoerd in wit en oranje. Er zijn vier stoelen gemonteerd die afkomstig zijn van Porsche. Stap je in dan zul je merken dat er hier en daar wat bulten zitten die speakers dragen. In totaal is de audio-installatie goed voor een trommelvliesverziekende 10.000 Watt.

Het oranje van de binnenkant vind je ook terug aan de buitenkant. Het kleurtje is afkomstig van Lamborghini. Dikke 19″ wielen bieden ruimte aan remmen van Porsche. Dat is goed voor de looks, maar niet per se noodzakelijk, want over motorupgrades wordt niet gerept. Origineel zat er VAG’s goede oude 1.9 TDI onder de kap, waarvan je destijds het vermogen af kon leiden uit de hoeveelheid rode letters in de aanduiding ‘TDI’. De basisversie had er precies nul en daarmee 90 pk. Vervolgens ging je er per rode letter 20 pk op vooruit. Dit exemplaar mag echter maar met één rood lettertje schermen en is dus goed voor 110 pk.

Al met al hebben de modificaties volgens de verkoper 40.000 Euro gekost. Maar zoals we weten zie je daar bij tuning doorgaans niks van terug. In dit geval wil men er toch nog 8.990 Euro voor vangen. Een realistische prijs voor dit bijzondere tuningsapparaat?

Dank Pieter voor de tip!



59 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Blij dat ik nog op de plee zit! 💩💩💩

Nein nein nein nein!!!
Zoiets is toch onverkoopbaar?. Ziet er niet uit, praktisch onbruikbaar en iedereen die wil tunen zal iets toch naar zijn eigen smaak willen maken?.
@Rudy: En toch was Autobedrijf de Haan er als de kippen bij om hem in de voorraad op te nemen. Die houden wel van winkeldochters blijkbaar.
10.000 watt klinkt wel stoer, maar ik geloof er niets van, prutsers.
@autogedrocht: dat zal idd van elk speakertje de max. Wattage zijn bij elkaar opgeteld 🙈
Ik zou het niet te koop durven zetten.
Wow, dat is een flinke puist werk geweest (ik bedoel, ga bijvoorbeeld maar eens suicide doors in je auto bouwen, daar ben je wel even zoet mee)! Jeetje. De vraag is (zoals wel vaker): waarom, in hemelsnaam, waarom?
@vaakbenjetebang: die ‘puist werk zit hem dan vooral in het boetseerwerk van kilo’s en kilo’s plamuur, en dát dan weer oneindig veel schuren.

Met wisselend succes overigens, want als ik foto 15 zie (zijaanzicht met gesloten deuren), dan ziet het lijnenspel t.h.v. de B-stijl er uit als een willekeurige Tesla uit de pre-productie serie.
@RRRobert: hulde hulde, lintje voor jou. Man bij de hoofdfoto begin de maag al op te spelen. Bij t lezen van het artikel moeite om genoeg rennies naar binnen te drukken. En dan ook nog zover komen om de galerij tot 15 te krijgen. Niks anders dan hulde, complimenten, chapeau, applaus!!
@rrrobert: Nergens heb je me zien beweren dat het goed uitgevoerd is… ik stel alleen vast dat het echt een hoop werk moet zijn geweest. Maar ja, dat geldt ook voor zoiets als het opzetten van Domino D-Day. Dan kun je eigenlijk beter niks doen.
Beste tweeters achterin…

Maar wel idioot een om ze met de magneet aan de buitenkant te monteren, zo hou je geen hoge tonen meer over.
10.000 Watt, dat is 13,6 pk. Dus kennelijk gaat 12,4% van het toch al niet al te riante motorvermogen op aan de audio-installatie. Goed bezig…
@henrie: Watt?
@jpsienen: Ja Watt. Je weet wel, de eenheid van vermogen…
@henrie: kan je nagaan, dat is piek uitgangsvermogen. Die versterkers hebben ook nog verlies, dat kost je wel 15 tot 20 pk totaal. Aan nonsens.

Overigens wat een hok. Neen dank.
@henrie: en vergeet al het extra gewicht niet
Prijs aan de hoge kant, maar er zit nog best wat handel aan en in geschroefd :)
Die dakkoffer maakt het geheel wel af.
Dit is lang geleden dat dit de trend was
Als je zo trots bent op je VW en dit ook laat zien dmv het logo in de kofferklep, waarom dan een BMW neus erop boetseren? Maak er dan iets aparts van met een aparte VW neus, voor mijn part een Mk1 neus erop.
NACA air ducts op een dieseltje met 110 pk…. 🤣🤣🤣🤣🤣🍺🍺
Het niveau acne, Nike AirMax, petje en hardstyle is wel gigantisch hier.

Chapeau voor alle uren werk om er – zo op de foto’s – iets strak van te maken.
@vonklausenburg: niks mis met Nike AirMax, Petjes en Hardstyle hoor.. met deze VW overgens wel 😨
@gieltj: Dat is aan eenieder om zelf te bepalen of er iets mis mee is!
@vonklausenburg: aaaah, net als deze reactie van jou 👌🏻
@gieltj: Precies, leven en laten leven!
Ik zie Lincoln genen.
40.000 euro aan modificaties ..

Daar kun je bijna een Alfa Romeo van onderhouden ..

Of een Audi huren ..

Dat kan natuurlijk ook ..

Zo gek zijn die hoger opgeleiden dus ook weer niet ..
@willeme: hoe ver sta je eigenlijk met de 159? Of komt er na de vakantie een update over?
@rob5nismo: Leuk dat je dat vraagt! Ik ga er werkelijk aan kapot dat ik nog helemaal niets kan zeggen :-D. Laat ik het zo stellen: we kunnen er met gemak een artikel aan wijden! Dat gaan we ook zeker doen. Eerst komen nog de andere AB-auto’s aan bod, maar met de updates komt de 30-TG-VN absoluut voorbij. De eerste transformaties en reparaties zijn al achter de rug … ;-)
@willeme: netjes netjes ik ben benieuwd
Koos Spee krijgt ondertussen een rolberoerte…
Jullie zijn de “M3” spiegels vergeten te melden, is geen VAG product…
😢😢😢
Dat je zo’n afwijkende smaak hebt dan de gemiddelde mens. Vind het uniek en leuk dat het er is, maar wat een lelik ding.
1.9 TDI met een rode I heeft 100 pk, althans bij het AXR motorblok, wat één rode I heeft.
@bennyblisto: nee hoor. Toen VW met die briljante kleurtjes begon, eind jaren 90 het was de rode i 110 pk waard. En daarna heeft VW het meteen verknald door een 115 pk PD variant een rode DI te geven. De kleuren gingen meer op koppel dan op PKs, maar dat snapte niemand. Is er eigenlijk ooit wel een 100 pk TDI geweest?
@mashell: ja, die is er geweest. Ik heb een Golf IV met die motor gereden.
Toen ik nog jeugdpuistjes had, vond ik dit prachtig. Tijden veranderen :D
Moet me herinnerden aan een oud artikel die hier eerder voor bij kwam over dit hok
@carspotter058nl: ben gelukkig dus niet de enige die dit verschrikkelijke hok bekend voor komt…
Er loopt in dit land dus gewoon iemand rond die heeft gedacht; yes, 40k verder en hij is eindelijk naar mijn zin. Ik denk dat desbetreffende persoon in een molen woonde en iets te vaak zonder te kijken naar buiten liep. Desalniettemin, wel respect voor de vele uren wat hierin moet zitten, smaak of niet.
Da’s toch wel balen, niemand wil prive meer een diesel tegenwoordig..
Ik ga er vanuit dat je die 8.990 euro erbij krijgt als je de auto gaat ophalen daar.
Je bent geen Maximale Verstappen fan als dit niet je droomauto is om de GP van Zandvoort mee te bezoeken.
Beter in duitsland/polen adverteren hun doen nog steeds extreme tuning….
@driver28: maar houden zij wel van oranje?
Gevalletje ‘Blllllllt not bought’
Ik vind het niet mooi, maar dat het een staaltje vakwerk is kan ik niet ontkennen.
“Schat, ik heb de nieuwe auto opgehaald! kom je even kijken?” Iemand gaat dit ooit zeggen, en dan treft zijn wederhelft dit mormel aan…..
@dutchdriftking: ohh John, deze is helemaal geweldig. Zullen we ermee naar de Mac gaan?
@mashell: John?…. eerder een Delano en Melanie
@mashell: nee, volgende week pas, dan is mn uitkering gestort
Jaren terug op ” tuningsbeurzen” waren het Golf’s met een Kadett/ Astra neus en vise versa. Wat toen wel grappig vond.
Het zijn opvallend vaak Duitse auto’s die vernaggelt worden. IK kan met 100% zekerheid en met mijn hand op mijn hard stellen dat ik geen Duitse auto als dit wil. Ook niet stiekem of wat dan ook. ;-)
Tuning is a crime after all, my life is a lie!
Zie dit liever in de spiegels dan die grijze muizen waar de helft van NL zich in voortbeweegt.
Man, man, wat een lelijk kreng is dit
Uitleg over de rooie I’tjes klopt niet helemaal. Heel even, echt maar heel even is er de TDI 115 geweest, die had een rooie D en I. Hiermee had ie maar 5pk meer dan degene met enkel de rooie I

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).