• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Opel Insignia GSI is geen Manta, maar wel lekker

Auteur: willeme, gepost 12 september 2017 om 19:47 – 38 Reacties

Opel Insignia GSI
Voor als je kinderen krijgt in Maaskantje.

Tegenwoordig leveren de Performance-labels van de bekende merken dermate hoge prestaties dat er ruimte is voor een sub-Performance-label. Denk aan de ’43-AMG’ modellen van Mercedes en de M-Performance modellen van BMW. Opel heeft natuurlijk de OPC modellen, maar ziet ruimte voor een lijn daaronder. Opel heeft daarvoor een bekende naam uit de mottenballen vandaan getoverd: GSI. Voorheen stonden deze drie letters garant voor matjes in de nek, vossenstaartjes aan de binnenspiegel en een Rieger catalogus in het handschoenenvakje.

De eerste Opel die het spits mag afbijten is de Insignia. De Opel Insignia kennen we al als Grand Sport (rijtest) en natuurlijk de Sports Tourer (rijtest). Zo heet als de vorige OPC (rijtest) is de nieuwe GSI niet, maar de prestaties schelen niet heel erg veel. De motor is nu geen V6, maar een tweeliter viercilinder met uiteraard een flinke turbo + intercooler.

Deze combinatie is goed voor 260 pk en een maximumkoppel van 400 Nm. Daarmee haal je de 100 km/u in zo’n 7,5 seconden en kun je doortuffen tot 245 km/u. Daarmee ziet de Insignia GSI er iets sneller uit dan deze werkelijk is. Maar eerlijk is eerlijk: De 318i M-Sport Touring (volledig ‘M4’-uitgevoerd) van je buurman zit met hetzelfde probleem. De prijzen zijn vooralsnog onbekend, maar dankzij het lagere gewicht van de nieuwe Insignia en de zuinigere motor hopen we op minder BPM-taks. Ook is het nog niet bekend of er een nieuwe OPC komt.

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, grand-sport, gsi, iaa, iaa-2017, insignia, Opel, sports-tourer

Vorig bericht: « Deze BMW laat zich niet bij de neus nemen
Volgend bericht: Deze auto gaat langer mee dan jij »

Lees Interacties

Reacties

  1. marvin1608 zegt

    12 september 2017 om 19:49

    7,5 seconde en 245 is vrij traag voor 260pk.

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      12 september 2017 om 20:06

      @marvin1608: past prima bij Opel, die gegevens kloppen nooit bij ze.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        12 september 2017 om 21:17

        @blo3to3t: Opel Adam 1.0 turbo loopt volgens het boekje volgensmij 180, heb er zelf 190 mee gereden, op de Flitsmeister. Echt een fijne auto overigens!

        Login om te reageren
    • amollink zegt

      12 september 2017 om 20:15

      @marvin1608: eens

      Login om te reageren
    • uselessguy zegt

      12 september 2017 om 20:16

      @marvin1608: Met mijn vorige auto deed ik min of meer dezelfde cijfers met 305 pk, valt wel mee.

      Mooie auto overigens! Ben helemaal geen opel fan maar ik heb dit liever dan al zn concurrenten!

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        13 september 2017 om 08:54

        @uselessguy: ik ook met de 850R. 290pk en 420nm maar zit ook rond de 7sec aan de 100. Zal wel door de moderne 4traps automaat komen

        Login om te reageren
    • thezwart zegt

      12 september 2017 om 22:37

      Slopel

      Login om te reageren
    • geertvn zegt

      13 september 2017 om 09:09

      @marvin1608: 0 naar 100 km/h tijden zeggen mij niet zoveel. 0 naar 1000 m vanuit stilstand is een veel betere maatstaf om prestaties te meten.

      Login om te reageren
  2. Senne zegt

    12 september 2017 om 19:59

    Is hier ook een Ghibli in de zijkant gereden ?
    Ik word hier niet hebberig van…

    Login om te reageren
    • blo3to3t zegt

      12 september 2017 om 20:06

      @senne: ik ook niet, liever een mooie performance model van een ander merk.

      Login om te reageren
      • hplh zegt

        12 september 2017 om 20:15

        @blo3to3t: je weet toch?

        Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    12 september 2017 om 20:11

    Wel een mooie dikke bak!

    Alleen de cijfers zijn een kleine deceptie.

    Login om te reageren
  4. wjeurs zegt

    12 september 2017 om 20:20

    Ik vind het uiterlijk wat overdreven voor “maar” 260pk. Een beetje pretentieus dus. Als je zo’n dikke bak neerzet, gooi er dan wat hybride techniek in of een dikker blok!

    Login om te reageren
    • futse zegt

      12 september 2017 om 21:28

      @wouterjeuring: maar 260 pk? Want hoeveel procent van het wagenpark heeft meer dan 260pk?

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 september 2017 om 08:19

        @futse: dat komt omdat men in de categorie van de M5 zo overdrijft met 600 pk. Dan lijkt 260pk weinig terwijl je met de helft daarvan ook al vlot onderweg bent.

        Login om te reageren
      • wjeurs zegt

        13 september 2017 om 10:01

        @futse: als ik dat moet uitrekenen ben ik wel even bezig. Het gaat mij erom dat dit ding eruit ziet alsof hij de prestaties van een 340i of een Audi S-model levert. Echter, hij is trager naar de 100 dan een Seat 1.4 EcoTSI, BMW 320 en Peugeot 208 gti

        Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    12 september 2017 om 20:24

    Ik vind het een schitterende auto, al helemaal voor Opel begrippen. Cijfers zijn niet heel spannend maar wel gewoon goed vind ik.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      12 september 2017 om 22:01

      @viezefreddyw: voor een jan modaal zoals ik, is 260pk en 7,5seconden naar 100 (in een auto) best dromen hoor… ik moet het nu met minder dan de helft en bijna het dubbel stellen…

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        13 september 2017 om 07:07

        @tjorque: Voor Jan Modaal is dit dan ook gewoon een mooie auto, laten we wel wezen. En mensen die roepen dat hij te traag is en de concurrentie tig keer sneller is en weet ik veel hebben vaak geen idee wat ze roepen…

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          13 september 2017 om 07:41

          @viezefreddyw: die hebben dan zeker niet naar de prijs gekeken… (zo heb ik onlangs de Zafira met 200pk eens vergeleken met een vag alternatief en kwam er zo 11k€ bij, onder het motto minder is meer)

          Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    12 september 2017 om 20:29

    T zijn misschien niet de ‘dikste’ specs. Maar t is gewoon een prachtige wagen en met GSi opdikpakket wordt t er alleen maar beter op!

    Login om te reageren
  7. suheyl zegt

    12 september 2017 om 20:50

    Best geslaagd eigenlijk

    Login om te reageren
  8. Dizono zegt

    12 september 2017 om 20:56

    Deze of de Giulia Veloce… Niet zo moeilijk toch?

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      12 september 2017 om 21:49

      @dizono: GSI dus?

      Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      12 september 2017 om 21:50

      @dizono: nou, ik vind het vrij lastig.. de Alfa heeft meer cachet maar de Opel is toch een mooie wagen geworden imo. Ik speel op veilig en ga voor de Veloce…

      Ik denk dat het tijd is voor een dubbeltest!

      Login om te reageren
    • willeme zegt

      12 september 2017 om 22:06

      @dizono: en de lease-maar voor morgen kan in de prullenbak ;)

      Login om te reageren
  9. kilum zegt

    12 september 2017 om 20:57

    Gsi terugbrengen onder OPC vind ik beat een geslaagd idee. Het uiterlijk had wat meer ingetogen gemogen. Maar dit zijn prima prestaties wat mij betreft.

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      12 september 2017 om 20:58

      @kilum: beat = best

      Login om te reageren
  10. futse zegt

    12 september 2017 om 21:27

    Mooie kont wel

    Login om te reageren
    • autodrop zegt

      12 september 2017 om 21:49

      @futse: echt he

      Login om te reageren
  11. 2wheeler zegt

    12 september 2017 om 21:48

    Gave bak zeg! Maar dan moet er wel een OPC komen natuurlijk, anders snap ik het idee achter de GSi badge niet.

    Login om te reageren
  12. rob5nismo zegt

    12 september 2017 om 22:25

    Nemen ze wel de retro badges van de kadett dan?
    Want die van de corsa b waren een beetje gay

    Login om te reageren
  13. thezwart zegt

    12 september 2017 om 22:39

    260pk is gewoon best veel en vergelijkbaar met een 330i. Helaas doet de sloWpel er 1,5 seconden langer over naar 100…

    Login om te reageren
    • imarinos zegt

      13 september 2017 om 09:42

      @thezwart: klopt… wel een klein prijsverschil ;)

      Login om te reageren
  14. bmwfreak038 zegt

    12 september 2017 om 22:39

    Mooie auto!

    Login om te reageren
  15. karhengst zegt

    13 september 2017 om 00:06

    Mooie wagen, zou hem best willen proefrijden. Prestaties vallen op papier erg tegen. Een beetje leasediesel loopt met 70 PK minder even snel naar de 100. Sterker nog, mijn C250d met “slechts” 204 PK heeft een hogere topsnelheid.

    Probeert Opel hier expres marge te houden voor een OPC variant?

    Login om te reageren
  16. riddertevoet zegt

    13 september 2017 om 08:41

    De heren van Autoweek zeiden dat Citroen het enige PSA label is dat aanwezig is op deze IAA.

    Login om te reageren
  17. mondial zegt

    15 september 2017 om 21:51

    Tja, mijn 330i e46 is nog sneller…

    Weliswaar meer slagvolume, maar wel 20 jaar oude techniek zonder turbo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North