• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Hellcat is gaver dan het origineel

Auteur: willeme, gepost 31 juli 2019 om 12:57 – 19 Reacties

Afbeelding Deze Hellcat is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Hellcat is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Hellcat is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Hellcat is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Hellcat is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Hellcat is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Hellcat is gaver dan het origineelAfbeelding Deze Hellcat is gaver dan het origineel

Dodge Charger Hellcat De ideale muscle car voor de ideale garage.

De Dodge Challenger Hellcat is een van de gaafste auto’s op dit moment. Het is zo’n auto waarbij er slechts gekeken wordt naar een paar hele belangrijke dingen: brute looks, bizar veel vermogen en een vriendelijk prijskaartje. Althans, als je niet in Nederland woont.

Ondanks dat de basis van de Challenger oud genoeg is om ouderwets aan te voelen, is het natuurlijk nog altijd een relatief moderne musclecar. Met name aan het interieur is dat te zijn. Grote digitale schermen, dikke kuipstoelen, allerlei gadgets: is de Challenger Hellcat stiekem niet te modern? Mocht je dat vinden is er nu een oplossing.

Dodge Charger Hellcat

Abimilec Design heeft voor jou een gave suggestie. Zij hebben namelijk een Dodge Charger R/T Hellcat geconstrueerd. Ondanks dat Dodge maar al te graag oude namen uit de mottenballen haalt (Charger, Challenger, Super Bee, R/T en Hemi bijvoorbeeld), is Hellcat helemaal nieuw. De auto is zo nieuw dat ‘ie nog gebouwd moet worden, het zijn namelijk hele knappe bewerkingen. Dermate knap dat we ze niet aan jullie wilden onthouden. Ze hebben zelfs de moeite genomen om een advertentie maken!

Dodge Charger Hellcat

Het idee is om een oude Charger 426 te voorzien van niet één, maar twee superchargers, goed voor ongeveer 575 theoretische paarden. Helemaal uit de lucht gegrepen is het niet, want dat dergelijke modificaties kwamen vroeger geregeld voor. Hopelijk zijn er nu restomodders in de VS geïnspireerd die deze übercoole Muscle Car nieuw leven inblazen.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
    Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat
  • Jonge Ricky Bobby
    Dodge gaat de snelst sprintende auto ooit maken

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

charger, Dodge, hellcat, Klassiekers, supercharger, tuning, V8

Vorig bericht: « Land Rover verbetert hun beste Land Rover
Volgend bericht: Maak een 320 pk sterke ‘Ringtool van je boodschappenwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. numpty zegt

    31 juli 2019 om 13:14

    “Hemi” is geen “oude naam welke uit de mottenballen gehaald” maar heeft te maken met de vorm van de cilinderkop welke Dodge gebruikt. Zorgt ook voor een bepaalde engine-note waar hele volksstammen in de wereld fan van zijn.

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      31 juli 2019 om 13:21

      Zie hier, wat een Dodge Hemi, een “Hemi” maakt:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Hemispherical_combustion_chamber
      En dus niet ‘zomaar’ een ouwe mottenballen naam welke een nieuw leven ingeblazen is.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        31 juli 2019 om 13:37

        @numpty:

        Klopt. Dat geldt voor de oude Hemi motoren. Sinds 2005 zijn er weer Hemi-motoren. Strikt genomen heeft die V8 namelijk géén hemispherische verbrandingskamers. Het is dus wel degelijk een benaming die uit de mottenballen is gehaald ;-)

        Login om te reageren
        • numpty zegt

          31 juli 2019 om 13:46

          @willeme: https://www.automobilemag.com/news/hemi-engine/ De meningen lopen hierover uit één. Niet meer geheel volgens het “Hemi-principe” van de oude generaties, maar zeker wel anders van vorm dan andere cilinderkoppen.

          Login om te reageren
          • willeme zegt

            31 juli 2019 om 13:50

            @numpty:

            Ik ben bekend met de discussie, die al sinds de introductie van de 2005 300C aan de gang is. Vandaar ook ‘strikt genomen’ ;-). Het is absoluut een gaaf motorontwerp. Inderdaad met unieke eigenschappen, maar de motor heeft geen hemispherische verbrandingskamers. De naam Hemi werd toegepast bij de 426 modellen die wel degelijk hemispherische verbrandingskamers hadden. Dus in die zin lijkt mij de omschrijving oude naam uit de mottenballen juist correct ;-)

            Login om te reageren
            • numpty zegt

              31 juli 2019 om 14:07

              @willeme: De discussie gaat voort inderdaad, maar daar gaan we hier ook niet uitkomen denk ik. Ik neig om mee te gaan met de club die beweren dat het een evolutie is van het originele design. Ach, hoe dan ook… Ze klinken lekker, die Hemi’s, zowel de nieuwe als de oude.. ?

              Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    31 juli 2019 om 13:19

    Het is wel gaaf natuurlijk, ook die oude superchargers met ouderwetse kanalen, helemaal gaaf!

    Login om te reageren
  3. dappers zegt

    31 juli 2019 om 13:20

    Die radiator doet me een beetje klein aan en ik zie ook niet direct een chargecooler zitten voor die superchargers.
    Verder eens met Numpty aangaande Hemi.
    On-interresante anekdote: De standaard 4 cilinder motor in mijn oude Corolla TE71, de 2T, had ook een hemisferische kop.

    Login om te reageren
    • numpty zegt

      31 juli 2019 om 13:23

      @dappers: Gaf die Corolla ook van die grote klappen ? ;-)

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        31 juli 2019 om 14:32

        @numpty: Jappenklappen ??

        Login om te reageren
        • numpty zegt

          31 juli 2019 om 14:36

          @enjoypunani: ????

          Login om te reageren
      • dappers zegt

        31 juli 2019 om 15:30

        @numpty: viel mee, weinig kabaal, weinig vermogen en 45x draaien lock to lock.
        geluid gefilmt met een aardappel: https://www.youtube.com/watch?v=dQWIH9YJ3Rs

        Login om te reageren
        • numpty zegt

          31 juli 2019 om 15:39

          @dappers: Wel een leuk filmpje. Maar de volgende keer idd niet meer je RaBo-reader gebruiken om te filmen.. ??

          Login om te reageren
  4. mashell zegt

    31 juli 2019 om 13:45

    Het blijft knap hoe ze een auto een paar van kleur weten te veranderen maar dan telkens wel weer exact hetzelfde voor de foto weten te parkeren…

    Login om te reageren
  5. emping zegt

    31 juli 2019 om 14:07

    Gaaf idee, doe mij maar een paarse maar wel met een ander setje velgen.

    Login om te reageren
  6. zwepp zegt

    31 juli 2019 om 14:58

    Eindelijk eens geen 22″ verchroomde velgen onder een oude Yank. Wat mooi en wat een verademing.

    Login om te reageren
  7. carfreakjim zegt

    31 juli 2019 om 15:24

    100 pk winst met twee superchargers lijkt mij niet echt heel veel.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      31 juli 2019 om 16:21

      @carfreakjim: Mwoah, als je verhalen mag geloven zaten de 426 Hemi en 427ci van Chevy al heel dicht tegen die 550pk aan. De meesten zijn het er wel over eens dat die motoren destijds al over de 500pk zaten. Dus de vermogenswinst is minimaal. Sterker nog, dat lukt je NA ook nog wel met die motoren.

      Login om te reageren
  8. seicilindri zegt

    31 juli 2019 om 18:09

    Gemiste kans dat ze er de nieuwe 1000 pk crate engines niet inlepelen. Waren ze voor 29 k klaar geweest ,MET fabrieksgarantie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North