• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogen

Auteur: willeme, gepost 26 mei 2019 om 15:04 – 26 Reacties

Afbeelding Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogenAfbeelding Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogenAfbeelding Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogenAfbeelding Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogenAfbeelding Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogenAfbeelding Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogenAfbeelding Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogenAfbeelding Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogen

Geigercars Dodge Challenger Hellcat Cerberus '19
Eindelijk ook dichterbij huis.

We zien geregeld de producten van Hennessey, Shelby en Callaway voorbij komen. Amerikaanse auto’s die van huis uit al veel vermogen hebben, worden door (onder andere) deze bedrijven voorzien van nog meer, heel veel meer vermogen.

Het meeste blijft echter voorbehouden in de Verenigde Staten. Dat is jammer om meerdere redenen. Ten eerste omdat we hier in Europa ook graag kijken naar dikke Amerikaanse Muscle Cars met iets te veel vermogen op de achteras.

Geigercars Dodge Challenger Hellcat Cerberus '19

Nog een reden is omdat het zeker interessant is om te zien wat zo’n auto nu eigenlijk doet op de AutoBahn. Kan zon auto het vermogen een beetje kwijt? En zo ja, wat zijn dan de prestaties? Gelukkig zijn er ook ook tuners in Europa die zich bezig houden met Amerikaanse lekkernijen.

Een van de tuners is Geigercars. Sterker nog, het is waarschijnlijk de meest bekende Europese tuner van Amerikaanse auto’s. Geiger is overigens niet alleen een tuner, maar ook importeert ze ook naar Europa. Ook kun je er terecht voor onderhoud. Maar het meest bekend zijn van hun tuning. Hun laatste wapenfeit is een Challenger SRT ‘Cerberus’.

Geigercars Dodge Challenger Hellcat Cerberus '19

De Cerberus is een 2019 Hellcat, die standaard al 717 gezonde paarden levert. Geiger zag dat er ruimte was voor meer, zonder enorm veel te hoeven sleutelen aan de 6.2 liter grote V8. Dankzij een andere poelie en ECU weet de tuner uit München er maar liefst 890 pk en 1.108 Nm uit te persen! Dat is meer dan de Challenger Redeye én de Demon!

Geigercars Dodge Challenger Hellcat Cerberus '19

Er zijn maar twee nadelen. We weten nog steeds niet wat het doet met de prestaties. Hopelijk stuurt Geigercars snel een ‘Cerberus’ naar de A31, de Oberhausen Straight. Tweede nadeel is de prijs. In Duitsland kost deze auto 129.000 euro inclusief tuning. In Nederland is de CO2 uitstoot bepalend voor de uiteindelijke prijs. Dus zal wel een tonnetje of drie worden om dit monster van gele platen te voorzien.

Meer lezen? Dit zijn alle uitvoeringen van de Doge Challenger!

Ook interessant!

  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Het doek valt voor de brute Hellcat
    Het doek valt voor de brute Hellcat
  • Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
    Mijn Auto: Dodge Charger SRT Hellcat (717 pk) van Jan
  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, Dodge, hellcat, srt, tuning

Vorig bericht: « Deze Miura is beter dan nieuw dankzij Lamborghini
Volgend bericht: Uitslag Formule 1: de Grand Prix van Monaco 2019 »

Lees Interacties

Reacties

  1. elemento zegt

    26 mei 2019 om 15:36

    Ongelooflijk dat wij in Nederland zoveel moeten betalen co2 etc. Terwijl Litouwen Duitsland allemaal niet hebben wegenbelasting hoog. Verzekering van auto toren hoog als.je vergelijkt met buitenland. Zij hebben monopolie spel samenzwering . waarom.kan je in duitsland voor verzekering all risk 600 euro betalen en voor.de zelfde auto in nederland 1500 euro. ( zelfde schadevrijjaren etc)

    Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      26 mei 2019 om 15:46

      @elemento: het is allemaal de schuld van de rabobank!! En de roverheid!!1! En rutte!1!!

      Login om te reageren
      • basr32 zegt

        26 mei 2019 om 16:40

        @stalensnuitje: Doe er maar grappig over, maar gelijk heeft hij wel.

        Login om te reageren
        • stalensnuitje zegt

          26 mei 2019 om 16:46

          @basr32: wat heeft de MRB nou met je verzekeringspremie te maken? En als je dat echt denkt je toch lekker in Litouwen wonen?

          Login om te reageren
          • appeltaartislekker zegt

            26 mei 2019 om 17:22

            @stalensnuitje: Litouwen heeft wel een overschot aan vrouwen…

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              26 mei 2019 om 18:16

              @appeltaartislekker: Friesland ook !

              Login om te reageren
    • scorpion80 zegt

      26 mei 2019 om 17:07

      @elemento: Zou je ook in het Nederlands kunnen reageren?

      Login om te reageren
    • sirprize zegt

      26 mei 2019 om 17:09

      @elemento: ik moest je comment 4x lezen met al die verdwaalde punten en losse woorden tussendoor. Behoorlijk veel frustratie, of niet?

      Login om te reageren
    • appelvis zegt

      26 mei 2019 om 18:19

      @elemento: denk ook aan de mooie, goed onderhouden en uitgedachte infra die je ervoor terugkrijgt hier

      Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      26 mei 2019 om 20:00

      @elemento: het is nog meer bizar waarom de Duitse overheid wel kan “rondkomen” met weinig MRB en BPM en de onze niet!

      Login om te reageren
      • Jochen zegt

        26 mei 2019 om 20:53

        @daniel1975: dat is ook wel zien aan de staat van de gemiddelde Autobahn … bah bah. Duitsland begint het tweede België te worden.

        Login om te reageren
    • Jochen zegt

      26 mei 2019 om 20:54

      @elemento: mijn ervaring met verzekeringen is juist dat het Duitsland fors duurder uitpakt dan in NL. Waar komt jouw vergelijk vandaan ?

      Login om te reageren
  2. autodrome zegt

    26 mei 2019 om 15:36

    Die zien we nooit meer terug ….

    Login om te reageren
  3. rolov zegt

    26 mei 2019 om 15:39

    Je kan hem toch eerst invoeren en dan alsnog brengen naar geiger?

    Login om te reageren
    • donald zegt

      26 mei 2019 om 16:07

      @rolov: klopt. Gewoon kopen met een 4 pitter en dan een carte engine erin BAM fok die tas. Hou je nog geld over om te tanken ook

      Login om te reageren
      • donald zegt

        26 mei 2019 om 16:07

        @donald: crate #autocorrect

        Login om te reageren
    • 911targa zegt

      26 mei 2019 om 16:16

      @rolov: ja, dat is gebruikelijk, maar allicht illegaal. Overigens een 4 cilinder kopen en er ern 8 inzetten, gast niet lukken. Bij de RDW tellen ze cilinders.

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      26 mei 2019 om 20:18

      @rolov: dat lukt niet. Amerikaanse autos worden getaxeerd op co2 waarde. Vele m3 compition(wel schade verleden) kost hier bijv 70k en Duitsland rond 45k. Maar door co2 taxatie bepaling neemt niemand het

      Login om te reageren
  4. sr20det zegt

    26 mei 2019 om 15:57

    Heb je n hellcat, zet je zo’n stomme hond op de zijkant

    Login om te reageren
    • ikkeook zegt

      27 mei 2019 om 06:45

      @sr20det: En moet je ook nog eens extra hondenbelasting betalen.

      Login om te reageren
  5. shibby zegt

    26 mei 2019 om 16:13

    Ik zou het zonde vinden als ze hun rollenbank geen geigerteller hebben genoemd

    Login om te reageren
  6. RobUSA zegt

    26 mei 2019 om 16:44

    Zo’n lichte tuning doen Amerikanen in hun eigen garage aan huis daar hebben ze Geiger niet voor nodig lol.
    Wel een leuk bedrijf Geiger met het brengen/verkopen van echte auto’s in D.

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    26 mei 2019 om 17:14

    In Duitsland kopen en daar op platen laten staan natuurlijk.

    Login om te reageren
  8. Maarten123 zegt

    26 mei 2019 om 19:44

    Volgens mij bedoelt men met de Oberhausen Straight de A3 van Zevenaar naar Oberhausen. Beide wegen zijn overigens prima voor een topspeed run, mits je het op de juiste dagen/tijden doet.

    Login om te reageren
  9. hjhj zegt

    26 mei 2019 om 19:46

    Lekker lomp spul, en je ziet ze niet zoveel op de weg.

    Login om te reageren
  10. scrmeagle zegt

    27 mei 2019 om 11:09

    Gewoon BPM betalen en niet zeuren! Je moet naar de totale belasting druk kijken en dat vergelijken. Blijft het ook lekker exclusief toch?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North