• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze heerlijke Honda heeft Italiaans design

Auteur: Author, gepost 23 januari 2017 om 20:56 – 21 Reacties

Deze Honda heeft Italiaans design


Sterker nog: het designhuis dat deze Jap tekende, bedacht ook de wulpse vormen van Dizono’s vlagele Peugeot…

Inderdaad, het zijn de hocus pocus boys van Pininfarina die deze fraaie doch onconventionele cabrio creëerden. Zoals je verwachtte vormde ook dit studiemodel een opmaatje voor de S2000. Wie niet bekend is met deze hoogtoerige cabrio dient vooral te onthouden dat er eigenlijk geen betere cabrio is. Overigens zagen we eerder al de Argento Vivo. Ook een Honda, ook getekend door Pininfarina, ook een voorproefje op de S2000.

Terug naar de SSM, want daar kijk je naar. Deze Sports Study Model werd in 1995 getoond op de Tokyo Motor Show. Onder de kap lag een gloedjenieuwe 2.0 vijfcilinder met VTEC en een semi-automatische vijfbak. Ook zat er een heuse startknop in! Nu oud nieuws, ruim twintig jaar terug een klein wonder. De motor lag inderdaad voorin, power werd enkel en alleen naar de achterwielen gestuurd.

Verder zitten de koplampen niet op de plekken waar je ze verwacht, maar iets daaronder. Ze doen een beetje denken aan de verstralers op Le Mans-racers als de Porsche 935. Let verder ook op de dubbele cockpit (die net als de lampen het productiestadium niet haalde). Bovendien had de SSN een topsnelheid van 250 km/u. Niet slecht, voor een simpele 2.0!

Ook interessant!

  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • veranderd
    Lief en schattig? Deze Honda e is stoer en wild
  • Honda
    Video: verwarde Honda moet deur uitdeuken

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn
Vorig bericht: « Officieel! Ecclestone is niet meer de grote F1-chef
Volgend bericht: PAL-V: ‘We schrijven hier geschiedenis’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    23 januari 2017 om 21:04

    Ziet er strak uit!

    Login om te reageren
  2. robertmeijer zegt

    23 januari 2017 om 21:09

    Ik kan me vergissen maar volgens mij is de SSM niet door pininfarina getekend.

    Developed by Honda at the company’s Wako design center in Tokyo, the SSM featured stunning bodywork and almost textbook proportions.

    Groet Robert, Hondablog.nl

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      24 januari 2017 om 10:54

      @robertmeijer: dat kwam inderdaad ook bij mij op. Ff opgezocht en volgens mij heb @MauritsH kun je dit ophelderen? Volgens mij heeft robert gelijk…

      Login om te reageren
      • Author zegt

        24 januari 2017 om 11:00

        @peug206: @robertmeijer voor zover ik op internet heb kunnen terugvinden, is deze SSM wel degelijk door Pininfarina vormgegeven. Check bijv de wikipedia pagina van het designhuis, maar ook de volgende linkjes:

        https://www.carthrottle.com/post/wp7r4yz/
        http://oldconceptcars.com/1930-2004/honda-ssm/
        http://www.webcarstory.com/voiture.php?id=6980&PHPSESSID=721c4768d37cb7aae201fec66470b412&width=412&l=en

        Login om te reageren
  3. danmar zegt

    23 januari 2017 om 21:11

    Helaas geen plaatje maar een zwart scherm.

    Login om te reageren
    • esprit84 zegt

      23 januari 2017 om 22:23

      @danmar: same here,

      daarom een linkje voor je om m ook t zien: https://www.youtube.com/watch?v=PSYxT9GM0fQ

      Login om te reageren
      • danmar zegt

        23 januari 2017 om 22:24

        @esprit84: Mijn dank is groot!

        Login om te reageren
  4. pologti zegt

    23 januari 2017 om 21:13

    S2000 forever!

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2017 om 21:18

    Ja dat is mooi!

    Login om te reageren
  6. marinepower zegt

    23 januari 2017 om 21:23

    Jammer dat het niets geworden is met die vijf-pitter, roffelt altijd mooi, eventueel zelfs bij een diesel

    Login om te reageren
  7. civic zegt

    23 januari 2017 om 21:24

    S2000 neusje. Heerlijk!

    Login om te reageren
  8. misterdrogba zegt

    23 januari 2017 om 21:26

    Geen mooie creatie.. maar een dikke plus voor de vijfcilinder en die ellenlange motorkap.

    Login om te reageren
  9. mclarenf1lm zegt

    23 januari 2017 om 21:50

    Doet me qua koplampen een beetje denken aan een laat model RX7, ziet er verder strak uit en bijna moderner dan de S2000. Vind hem bijna strakker dan de S2000.

    Login om te reageren
  10. edje zegt

    23 januari 2017 om 21:59

    5 cilinder vtec…. dat moet wel feest zijn!! Jammer dat het blok er nooit is gekomen

    Login om te reageren
  11. stradale888 zegt

    23 januari 2017 om 22:20

    Prachtige auto! Ik kan me nog herinneren dat ik er ooit eens in heb gezeten op de AutoRAI. Die startknop was de grote attractie in het interieur inderdaad!

    Login om te reageren
  12. allesmetturbo zegt

    23 januari 2017 om 22:44

    5 cilinder vtec met net zo’n hoge redline als in de S2000 zal vast fantastisch klinken

    Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    23 januari 2017 om 23:24

    Een hoogtoerige vijfcilinder. Dat moet fantastisch klinken!

    Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    24 januari 2017 om 04:52

    Strak bakkie en is aardig hetzelfde gebleven in het uiteindelijke design..

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    24 januari 2017 om 11:08

    “Wie niet bekend is met deze hoogtoerige cabrio dient vooral te onthouden dat er eigenlijk geen betere cabrio is.”
    Wat is dat nou weer voor nepnieuws? De Honda S2000 had een motorkap waar een 12 in lijn onder past maar Honda gaf de wagen een 4 cilinder. Een hoogtoerige ook nog. Voor relaxed cabrio rijden eigenlijk niet zo geschikt. De beste cabrio is natuurlijk gewoon de Mercedes SL R107.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      24 januari 2017 om 11:14

      @mashell: ieder zijn meug.

      Login om te reageren
  16. mrrallycross zegt

    24 januari 2017 om 18:09

    Maken die handel!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North