• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuit

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 27 december 2017 om 13:58 – 20 Reacties

Afbeelding Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuitAfbeelding Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuitAfbeelding Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuitAfbeelding Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuitAfbeelding Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuitAfbeelding Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuit

Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuit
Precies het omgekeerde van de Vulcan van vanochtend.

Het is alweer even geleden sinds we hier over het race-georiënteerde liefdeskind van Reiter en KTM schreven. Drie jaar, om precies te zijn. Sinds 2015 heeft de race-geprepareerde X-Bow al meerdere successen achter zijn naam gezet in verschillende raceklassen over de wereld. Nu blijkt dat de X-Bow het wel aardig doet in de GT4-klasse, wil Reiter doorbouwen op het succes om hem nog aantrekkelijker te maken voor het grote publiek.

Om deze reden geeft het de X-Bow GT4 een reeks aanpassingen voor het vierde seizoen. De focus lag vooral op het duurzamer maken van hun bolide en de kosten verder te drukken. Hoewel de X-Bow al behoort tot een select groepje wagens waar klanten het meeste bang for their buck krijgen, laat Hans Reiter weten dat ze hun positie nog verder willen verstevigen.

“Although we already have a GT4 vehicle that offers one of the best value for money – just take a look at the VLN where there’s no other car that runs faster lap times for less money – we want to further reduce the costs for the teams and the drivers with these updates.”

De update heeft als voornaamste kenmerk een krachtigere versnellingsbak van Holinger, waarmee het koppel naar 700 Nm wordt geholpen en er het dubbele aantal kilometers (voortaan 10.000 km) mee afgelegd kan worden. Daarnaast kunnen verschillende andere componenten, waaronder de wishbones, voortaan 20.000 km mee, waardoor de kosten per kilometer tot € 3.90 worden gereduceerd. Tenslotte installeert Reiter een gebruiksvriendelijk instrumentenpaneel om de bestuurders beter van dienst te zijn.

De KTM X-Bow GT4 (MY2018) kan direct worden besteld vanaf € 152.360.

Ook interessant!

  • ktm rc 8c
    Ktm lanceert €35k trackspeeltje: RC 8C
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

gt4, ktm, Racing, reiter, x-bow

Vorig bericht: « Milieudefensie krijgt ongelijk in proces om luchtkwaliteit
Volgend bericht: Koop het stoffigste kerstcadeau van de jaren ’60 »

Lees Interacties

Reacties

  1. rolov zegt

    27 december 2017 om 14:11

    Wacht… dus elke 10k een nieuwe versnellingsbak en elke 10k nieuwe wishbones? 3,90 per kilometer? 1,5 ton aanschaf. Tjezus

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      27 december 2017 om 14:14

      @rolov: Nee, 20.000 kilometer. Het was 10.

      Maar nog steeds een duur grapje natuurlijk.

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        27 december 2017 om 14:49

        @viezefreddyw: versnellingsbak 10k, wishbones 20k

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          27 december 2017 om 15:23

          @thijsj: Nee, ook niet. Dit staat er in de tekst;
          De update heeft als voornaamste kenmerk een krachtigere versnellingsbak van Holinger, waarmee het koppel naar 700 Nm wordt geholpen en er het dubbele aantal kilometers (voortaan 10.000 km) mee afgelegd kan worden.

          Login om te reageren
          • Tonnie zegt

            27 december 2017 om 16:00

            @viezefreddyw: ja precies wat ik zeg, voortaan 10k km’s. En de wishbones voortaan 20k km’s. ;)

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              27 december 2017 om 16:04

              @thijsj: Ah, verkeerd begrepen!

              Login om te reageren
    • Foramen zegt

      27 december 2017 om 15:32

      @rolov: zo werkt dat als je het maximale van het materiaal vraagt. Valt me voor een racer nog mee eigenlijk.

      Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      27 december 2017 om 16:16

      @rolov: Valt wel mee toch :p. Zag net op internet een S65 met 7500 km voor 250k (nieuwprijs 330k), dat is alleen aan afschrijving al €10 per km.

      Login om te reageren
  2. BaRa zegt

    27 december 2017 om 14:14

    Komt dat inclusief sponsorcontract met een glijmiddelenfabrikant? Anders betaal je je blauw aan ’t spul om in die cock-pit te geraken. All pun aside, hoe geraak je in hemelsnaam in je stoel??

    Login om te reageren
    • shadowbroker zegt

      28 december 2017 om 09:21

      @BaRa: Belg?

      Login om te reageren
      • beefcake zegt

        29 december 2017 om 15:56

        @shadowbroker: lekker inhoudelijk, ga zo door!

        Login om te reageren
  3. maartencox zegt

    27 december 2017 om 14:22

    Daar zou ik nou graag eens een rondje in sturen!

    Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    27 december 2017 om 14:44

    Leuk speelgoed misschien als er een monteurscursus bij zat om het werk zelf te doen was de prijs nog wel een beetje te rechtvaardigen

    Login om te reageren
  5. dunhozzie zegt

    27 december 2017 om 15:18

    Valt me op hoeveel het zijaanzicht me aan Lotus doet denken.

    Login om te reageren
  6. niekie1999 zegt

    27 december 2017 om 16:59

    Erg leuk dat het dak zo “openklapt”, maar hoe moet je uitstappen in het geval dat de KTM omrolt in een crash?

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      27 december 2017 om 17:10

      @niekie1999: Op de plek waar bij normale deuren de zijruiten zitten zie ik naden lopen. Wellicht dat je dat plexiglaspaneel van binnenuit los kunt maken zodat je alsnog kunt uitstappen.

      Login om te reageren
  7. ghost zegt

    27 december 2017 om 18:52

    Doreen Seidel (Duitse playmate) raced hierin.

    Login om te reageren
  8. pomoek zegt

    27 december 2017 om 19:06

    Ik vind ‘m geweldig. Die motorkap is leuk!

    Login om te reageren
  9. mikje90 zegt

    27 december 2017 om 19:25

    Voor 150.000 euro koop ik een leuke donkervoort d8 gto met een gillende 5 cilinder.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      28 december 2017 om 11:31

      @mikje90: die is niet toe gestaan in de race klasse (waar dit verhaal over gaat)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North