Deze KTM X-Bow (met dak) is gebouwd voor het circuit

Auteur: , 20 Reacties

Precies het omgekeerde van de Vulcan van vanochtend.

Het is alweer even geleden sinds we hier over het race-georiënteerde liefdeskind van Reiter en KTM schreven. Drie jaar, om precies te zijn. Sinds 2015 heeft de race-geprepareerde X-Bow al meerdere successen achter zijn naam gezet in verschillende raceklassen over de wereld. Nu blijkt dat de X-Bow het wel aardig doet in de GT4-klasse, wil Reiter doorbouwen op het succes om hem nog aantrekkelijker te maken voor het grote publiek.

Om deze reden geeft het de X-Bow GT4 een reeks aanpassingen voor het vierde seizoen. De focus lag vooral op het duurzamer maken van hun bolide en de kosten verder te drukken. Hoewel de X-Bow al behoort tot een select groepje wagens waar klanten het meeste bang for their buck krijgen, laat Hans Reiter weten dat ze hun positie nog verder willen verstevigen.

“Although we already have a GT4 vehicle that offers one of the best value for money – just take a look at the VLN where there’s no other car that runs faster lap times for less money – we want to further reduce the costs for the teams and the drivers with these updates.”

De update heeft als voornaamste kenmerk een krachtigere versnellingsbak van Holinger, waarmee het koppel naar 700 Nm wordt geholpen en er het dubbele aantal kilometers (voortaan 10.000 km) mee afgelegd kan worden. Daarnaast kunnen verschillende andere componenten, waaronder de wishbones, voortaan 20.000 km mee, waardoor de kosten per kilometer tot € 3.90 worden gereduceerd. Tenslotte installeert Reiter een gebruiksvriendelijk instrumentenpaneel om de bestuurders beter van dienst te zijn.

De KTM X-Bow GT4 (MY2018) kan direct worden besteld vanaf € 152.360.



20 reacties

Wacht… dus elke 10k een nieuwe versnellingsbak en elke 10k nieuwe wishbones? 3,90 per kilometer? 1,5 ton aanschaf. Tjezus
@rolov: Nee, 20.000 kilometer. Het was 10.

Maar nog steeds een duur grapje natuurlijk.
@viezefreddyw: versnellingsbak 10k, wishbones 20k
@thijsj: Nee, ook niet. Dit staat er in de tekst;
De update heeft als voornaamste kenmerk een krachtigere versnellingsbak van Holinger, waarmee het koppel naar 700 Nm wordt geholpen en er het dubbele aantal kilometers (voortaan 10.000 km) mee afgelegd kan worden.
@viezefreddyw: ja precies wat ik zeg, voortaan 10k km’s. En de wishbones voortaan 20k km’s. ;)
@thijsj: Ah, verkeerd begrepen!
@rolov: zo werkt dat als je het maximale van het materiaal vraagt. Valt me voor een racer nog mee eigenlijk.
@rolov: Valt wel mee toch :p. Zag net op internet een S65 met 7500 km voor 250k (nieuwprijs 330k), dat is alleen aan afschrijving al €10 per km.
Komt dat inclusief sponsorcontract met een glijmiddelenfabrikant? Anders betaal je je blauw aan ’t spul om in die cock-pit te geraken. All pun aside, hoe geraak je in hemelsnaam in je stoel??
@BaRa: Belg?
@shadowbroker: lekker inhoudelijk, ga zo door!
Daar zou ik nou graag eens een rondje in sturen!
Leuk speelgoed misschien als er een monteurscursus bij zat om het werk zelf te doen was de prijs nog wel een beetje te rechtvaardigen
Valt me op hoeveel het zijaanzicht me aan Lotus doet denken.
Erg leuk dat het dak zo “openklapt”, maar hoe moet je uitstappen in het geval dat de KTM omrolt in een crash?
@niekie1999: Op de plek waar bij normale deuren de zijruiten zitten zie ik naden lopen. Wellicht dat je dat plexiglaspaneel van binnenuit los kunt maken zodat je alsnog kunt uitstappen.
Doreen Seidel (Duitse playmate) raced hierin.
Ik vind ‘m geweldig. Die motorkap is leuk!
Voor 150.000 euro koop ik een leuke donkervoort d8 gto met een gillende 5 cilinder.
@mikje90: die is niet toe gestaan in de race klasse (waar dit verhaal over gaat)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).