• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Laguna heeft 755 pk dankzij V8 uit Corvette ZR1

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 oktober 2018 om 08:59 – 23 Reacties

Deze Chevelle heeft 755 pk dankzij de V8 van de ZR1


Niet de Franse bolide, maar een klassieke Amerikaan krijgt deze zeer puike motor.

Nu de SEMA Show om hoek staat, beginnen vooral Amerikaanse autofabrikanten links en rechts met onthullingen op de proppen te komen. Chevrolet is meer dan gereed voor de tuningshow in Las Vegas. Het merk neemt een drietal klassieke wagens mee naar het gokparadijs in de woestijn, maar die bolides zelf zijn niet waarvoor het publiek behoort te komen.

Nee, de auto’s die Chevrolet tentoonstelt op de beurs in Las Vegas, dienen slechts als presentatiemiddel voor het échte werk: de nieuwe crate engines die Chevrolet Performance aanbiedt. Wie er van overtuigd is dat zijn auto niet voldoende vermogen heeft, kan bij de Amerikanen aankloppen voor een compleet motorblok. Ondertussen heeft Chevrolet bijna 50 verschillende krachtbronnen in kratten. Drie nieuwe exemplaren maken de line-up nog lekkerder dan deze al was.

Deze Laguna heeft 755 pk dankzij V8 uit Corvette ZR1

Het huzarenstuk van deze motoren is zonder twijfel de LT5 Supercharged 6,2-liter V8 die hier in de Chevrolet Chevelle Laguna ligt, die gebaseerd is op de motor uit de Corvette ZR1. De achtcilinder in de Chevelle produceert liefst 765 pk en 970 Nm koppel. Volgens de Amerikanen is het de krachtigste productiemotor die ze ooit hebben gemaakt. Het is niet vreemd dat ze het blok in de Chevelle Laguna leggen, want deze auto heeft zijn wortels in de NASCAR. In de jaren ’70 reed een legende van de raceklasse, drievoudig kampioen Cale Yarborough, namelijk met de auto. Chevrolet heeft de wagen besprenkeld met spoilerwerk en de ophanging aangepast om het geen ongeleid projectiel te laten zijn.

Afgezien van de uiterst krachtige ZR1-motor neemt Chevrolet een 5,7-liter V8 met 430 pk en een 365 pk sterke 6-liter V8 mee naar de SEMA Show. Deze motoren komen te liggen in een C/10 uit ’67 en een Silverado uit ’78.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
    Geef je Mustang Mach-E leasebak de Shelby behandeling!
  • durste Renault Laguna Coupé
    De duurste Renault Laguna Coupé is een topaanbieding
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

chevelle, Chevrolet, Klassiekers, laguna, motor, sema, sema-2018, silverado, tuning, ZR1

Vorig bericht: « Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]
Volgend bericht: Autoverkoop in EU met bijna een kwart gedaald »

Lees Interacties

Reacties

  1. reobnednab zegt

    17 oktober 2018 om 09:15

    Dan liever de Jeep Grand Cherokee Trackhawk

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      17 oktober 2018 om 09:20

      @reobnednab:

      Of nog liever in een “echte” Laguna

      Login om te reageren
  2. awesome zegt

    17 oktober 2018 om 09:18

    *leest headline en opent artikel*

    *leest eerste zin*

    *sluit enigszins teleurgesteld het artikel weer*

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      17 oktober 2018 om 09:19

      @awesome: ik had echt gehoopt een omgebouwde Renault te zien.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 oktober 2018 om 09:24

      @awesome: Haha zo ging het bij mij ook. Een Amerikaanse V8 in een Amerikaanse auto kennen we ondertussen wel, hoe gaaf het ook is.

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        17 oktober 2018 om 11:36

        @berlinetta: idd. Sinds dat Hellcat blok overal in wordt gegooid vind ik het ook allemaal niet meer zo indrukwekkend.

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      17 oktober 2018 om 09:30

      @awesome: zie hier het verdienmodel van Autoblog sinds een jaar of twee

      Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      17 oktober 2018 om 11:07

      @awesome: eikels zijn het, ik ga weer aan t werk, zwaar teleurgesteld.

      Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    17 oktober 2018 om 09:25

    Ik heb vorige week besloten een drankspelletje te maken van artikelen op Autoblog; iedere keer als het woord ‘bolide’ valt neem ik een shotje.

    Volgens mijn huisarts hebben mijn nieren inmiddels hetzelfde formaat als die van een X7

    Login om te reageren
    • vincente30 zegt

      17 oktober 2018 om 09:43

      @gulli: wees blij dat je dit spel niet bedacht hebt op basis van misleidende headers

      Login om te reageren
      • vincente30 zegt

        17 oktober 2018 om 09:44

        @vincente30: headlines*

        Login om te reageren
      • Gulli zegt

        17 oktober 2018 om 09:51

        @vincente30: heb ik ook aan gedacht maar diezelfde huisarts weigerde om een infuus aan te leggen

        Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      17 oktober 2018 om 10:14

      @gulli: ? en hoe groot is je lever?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        17 oktober 2018 om 10:21

        @wahltiroler: can you say “single frame grille”? :P

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      19 oktober 2018 om 12:16

      @gulli: kan je eens een linkje sturen naar een Autoblog waar alle dingen waar jij constant commentaar op hebt NIET gebeuren? Lijkt me, aan je houding te zien, dat je best veel ervaring hebt met een redactie levend houden ;)

      Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    17 oktober 2018 om 09:43

    Clickbait, desondanks erg gaaf! Hoewel ik hem persoonlijk liever is een ‘63 Nova had gelegd ofzo. Dit is nou niet echt Detroits finest qua looks.

    Login om te reageren
  5. wahltiroler zegt

    17 oktober 2018 om 10:09

    Wat een “Bullshit-Bolide”

    Als men een Renault Laguna een beetje aanpadt rijd je deze tractor op een Europese weg na 2 kilomezer en 8 bochten volledig zoek.

    Anderzijds…

    Als je familie er zo:

    https://funnyjunk.com/funny_pictures/4531732/American+family/

    Uitziet… Dan is 755 PK bitter hard nodig om je familie überhaupt door de Drive in van Kentucky Fucked Chicken, Dunkin’ Donuts of Esting Shit te bewegen?

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      17 oktober 2018 om 14:20

      @wahltiroler:
      Ik daag je echt uit om een aftermarket ophanging te zoeken van Renault die 700pk aan kan. In originele staat sturen deze auto’s ruk ja, maar bij geen enkel autoconcern zijn er zo veel aftmarket onderdelen voor klassiekers te vinden als bij GM. Wees maar zeker dat deze auto op elk punt aangepakt is want op SEMA moet je niet met halfbakken auto’s afkomen.

      Login om te reageren
  6. tjorque zegt

    17 oktober 2018 om 11:05

    Ik dacht ook direct aan een fijn sturende Renault Laguna die een stevige peper in z’n neus gekregen had… en dan misschien toch niet meer zo lekker de bocht om wilt…

    Login om te reageren
  7. clk63bs zegt

    17 oktober 2018 om 11:51

    Clickbait. Next!

    Login om te reageren
  8. ikleesookoverautos zegt

    17 oktober 2018 om 13:44

    Zie dit toch veel liever dan een franse Laguna. Vette bak zo.

    Login om te reageren
  9. wimbers zegt

    17 oktober 2018 om 14:08

    Clickbait? Waarom levert vag niet die fijne 4.0 v8 als crate motor? Of renault/nissan de v6? Is een top idee. Hele aftermarket eronheen is top voor werkgelegenheid. Hier is een auto een iphone geworden, elke 2 jaar lease je een nieuwe eenheidsworst, niemand rijdt meer in iets dat echt designwaarde heegt

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    17 oktober 2018 om 22:03

    >clickbait (?)
    Waar we ons druk om maken… Er bestond gewoon een andere Laguna, ver voor de Renault: De Chevrolet Chevelle Laguna.

    De Chevelle Laguna was gewoon je typische 70s luxe RWD coupe, gemaakt tussen 1973 en 1976. Alhoewel er in 1973 ook andere carroserievarianten waren. De Laguna was t topmodel, in de Chevelle lijn.

    Hoewel ik de swap zeker gaaf vind, zou ik zelf een Chevelle Laguna aanpassen door de motor wat hedendaagse upgrades geven met iets als Edelbrocks. Of een mildere LS-swap doen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North