• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 17 oktober 2018 om 07:31 – 103 Reacties

Afbeelding Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]Afbeelding Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]Afbeelding Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]Afbeelding Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]Afbeelding Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]Afbeelding Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]Afbeelding Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]Afbeelding Officieel: hier is de allereerste BMW X7 [updated]

BMW X7
Een neus voor smaak.

Met het vooruitzicht van de allereerste X7 en de daarbij behorende onthullingscampagne, bestond er een zekere angst dat we een veel te grote, veel te wantstaltige BMW zouden krijgen. Nu de Beieren eindelijk de doeken van de gigantische SUV hebben getrokken, is de dag des oordeels aangebroken. Slaat de BMW X7 de plank volledig mis, of mag hij er toch best zijn?

Eigenlijk kun je deze prangende vraag pas beantwoorden wanneer je het artikel in zijn volledigheid hebt gelezen, maar puur afgaande op het uiterlijk bemerken wij in ieder geval een tweedeling. De achterkant van de 5,15 meter lange X7, bijvoorbeeld, is een genot voor het oog. De auto is op zo’n manier geschapen dat je niet zou denken dat de bolide exact 2 meter breed is. De hoogte, daarentegen, verrast juist op tegenovergestelde manier. De X7 lijkt boven iedere andere auto uit te torenen, maar in werkelijkheid is de auto net iets groter dan 1,80 meter. De wielbasis van de X7, die op hetzelfde platform (CLAR) wordt gebouwd als de X5, 5 en 7 Serie, bedraagt 3,10 meter.

Zodoende spreekt het voor zich dat er in de X7 een zee aan ruimte te bekennen is. De Sports Utility Activity Vehicle heeft drie flinke zitrijen. De achterste is in dit geval overigens geen halfbakken rij waar je amper kwijt plaatsnemen, maar een volwaardige ruimte met zeer degelijke stoelen en alle benodigdheden, zoals armsteunen, bekerhouders en USB-poorten. Het sluit allemaal op wonderbaarlijke manier aan in het zeer fraaie interieur.

BMW X7

De bolide heeft uiteraard automatische airco met vier zones, maar ook twee 12,3″ touchscreens, sfeerverlichting, een driedelig glazen panoramadak, glazen bedieningselementen en een hoogwaardig entertainment- en geluidssyteem. Overigens, de bank van de tweede zitrij kan op aanvraag worden omgetoverd tot een tweetal individuele zetels. De laadruimte loopt van 326 liter tot 2.120 liter.

De keerzijde van de tweedeling vinden we aan de voorkant van de auto. Hier zien we de grille die, ten opzichte van het studiemodel, weinig lijkt te zijn gekrompen. Zonde, want een ietwat ingetogen versie hiervan had het ontwerp zeker verbeterd. In combinatie met de smalle doch brede adaptieve LED-koplampen is het een merkwaardig gezicht.

BMW X7

Op technisch gebied valt de X7 niet tegen. In Europa krijgen we drie versies van de auto, waarvan twee een dieseluitvoering zijn. BMW levert de X7 als xDrive40i, xDrive30d en als M50d. De xDrive50i met zijn 462 pk sterke 4,4-liter V8 gaat jammer genoeg aan onze Nederlandse neuzen voorbij. In plaats daarvan moeten wij het doen met een drietal zes-in-lijnmotoren. De voor ons enige beschikbare benzineversie (een 3.0 zes-in-lijn) heeft 340 pk en 450 Nm en accelereert in 6,1 seconden naar de 100 km/u. Niet mis voor een auto van 2.395 kg. De twee diesels trekken respectievelijk 265 en 400 pk uit dezelfde 3-liter zescilinder. Het koppel ligt op 620 en 760 Nm. De M50d doet 0-100 km/u in 5,4 seconden. Iedere configuratie heeft een achttraps Steptronic automaat.

Afgezien van het motorengamma heeft de gloednieuwe X7 nog een aantal technische hoogstandjes. Zo herkennen we op de M50d bijvoorbeeld standaard het welbekende M Sport-differentieel. Ditzelfde differentieel is eveneens leverbaar op de xDrive40i. Daarnaast heeft iedere versie van de auto zowel op de voor- als achteras luchtvering en adaptieve wielophanging met elektronisch instelbare dempers. De BMW X7 kan geleverd worden met het optionele xOffroad Pack. Als vanzelfsprekend krijgt de auto hier een aantal nieuwe rijmodi van, waarmee verschillende terreinen eenvoudiger begaanbaar moeten worden. xSand, xGravel, xRocks en xSnow, allemaal zit het bij dit pakket. Tenslotte heeft de X7 een uitgebreid gamma aan rijassistentiesystemen.

Volgend jaar, in maart, verschijnt de in het Amerikaanse Spartanburg geproduceerde BMW X7 op de markt. Prijzen worden bekendgemaakt in een later stadium.

UPDATE 1: er is ook bewegend beeld. Check HIER de video.

UPDATE 2: en we hebben een vergelijking tussen de X5 en X7.

UPDATE 3: de prijzen zijn bekend! Je checkt ze HIER.

Ook interessant!

  • BMW maakt zichzelf belachelijk met nieuwe grille optie
    BMW maakt zichzelf belachelijk met deze grille
  • BMW X7 Nishijin Edition
    BMW X7 Nishijin Edition heeft sixtijnse kapel
  • Deze BMW X7 is speciaal voor mensen met veel vijanden
  • Officieel: dit wordt het nieuwe zelfstandige BMW M-model!

Nieuwste artikelen

  • Kwalificatie Formule 1: Wie annexeert de pole position in Canada?
  • Tesla geeft gratis Model Y weg: zo kun je winnen
  • Is de goedkoopste Polestar 2 op Marktplaats betaalbaar genoeg?
  • Video: overal een gaatje zien
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, SUV, x7

Vorig bericht: « De eerste Nederlandse Urus-occasion is monsterlijk duur
Volgend bericht: Deze Laguna heeft 755 pk dankzij V8 uit Corvette ZR1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. boomhauwer zegt

    17 oktober 2018 om 07:44

    Tegen alle verwachtingen in, vind ik deze nog mooi!

    Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      17 oktober 2018 om 08:14

      @boomhauwer: Zelfde hier. Verwachtingen waren erg laag maar ben toch aangenaam verrast. Kon erger!

      Login om te reageren
      • tvr1974 zegt

        17 oktober 2018 om 16:24

        @leaper035t: kon erger.. of wel mooi is anders.
        Tja je moet wel echt van BMW houden om dit “mooi” te vinden.. ‘t doet mij denken aan een nijlpaard en die vind ik ook “apart”, maar zeker niet mooi..

        Login om te reageren
    • mopar zegt

      17 oktober 2018 om 13:10

      @boomhauwer: Als die grille nou even wat kleiner was dan zou die idd helemaal mooi zijn. Vond zelf de voorkant nu meer op de kop van een boze haas lijken met de koplampen als ogen en de grille als gigantische neusgaten. En nu je dit hebt gelezen kan je het nooit meer ont-zien. Graag gedaan ;)

      Login om te reageren
      • sr20det zegt

        17 oktober 2018 om 13:44

        @mopar: ik heb eigenlijk geen idee wat je nou bedoelt

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          17 oktober 2018 om 14:55

          @sr20det: Das mooi dan! ?

          Login om te reageren
      • sntial zegt

        17 oktober 2018 om 20:21

        @mopar: neen

        Login om te reageren
        • mopar zegt

          17 oktober 2018 om 20:30

          @sntial: yay

          Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      17 oktober 2018 om 23:15

      @boomhauwer: je kan zegeen wat je wil maar BMW heeft idd iets indrukwekkends neer gezet. Nieuwe BMW interieurs vind ik prachtig. BMW is een mooie tegenpool van het gladde design van de hedendaagse Audi’s en Mercedessen. Dit is meer in your face, kijk mij eens. Niet iedereen zijn smaak, wel de mijne.
      In feite is de X7 natuurlijk gewoon een Rolls Royce Cullinan, maar dan voor een fractie van de prijs!

      Login om te reageren
  2. ericc zegt

    17 oktober 2018 om 07:45

    PC Hoofdstr of Knokke, here I come!

    Login om te reageren
  3. magnumsing zegt

    17 oktober 2018 om 07:50

    Alles mooi, maar die nieren… lijkt erop dat alles door een vaste BMW designer is ontworpen en dat de nieren door een amerikaanse chinees ( of andersom ) ontworpen zijn. Verschrikkelijk, want vind het voor de rest een erg mooie wagen.

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      17 oktober 2018 om 08:26

      @magnumsing: zelfde hier, dat probleem lijken alle nieuw gepresenteerde bmw’s te hebben… Als dat maar weer goed komt.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      17 oktober 2018 om 18:11

      @magnumsing: moet je die nieren eens naast de grille van een Lexus zetten, dan zijn ze ineens klein joh! Maar een Lexus is vet cool en heeft al helemaal niet teveel lijnen.

      Login om te reageren
      • stgp zegt

        17 oktober 2018 om 23:01

        @rhellema: nodig om ál die hybride peekaas te koelen ?

        Login om te reageren
    • justsomebody zegt

      17 oktober 2018 om 18:13

      @magnumsing: mooi man, een kwestie van een nog grotere bek hebben als audi ;-)

      Login om te reageren
  4. acakoning zegt

    17 oktober 2018 om 07:56

    De eerste poging van BMW om toe te treden in de wereld van vrachtautos

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      17 oktober 2018 om 12:02

      @acakoning: Ja klopt. Het zoveelste lompe gedrocht van BMW. Ik denk met weemoed terug aan de E38, de E39 en de E46.

      Login om te reageren
  5. RubenPriest zegt

    17 oktober 2018 om 07:57

    Wel sociaal van BMW. Over enkele jaren kunnen afgedankte X7’s gebruikt worden voor niertransplantaties.

    Login om te reageren
  6. martijn1994 zegt

    17 oktober 2018 om 07:58

    Ik zie ook een beetje volvo xc90 en mercedes gls in de zijkant

    Login om te reageren
    • chriscross zegt

      17 oktober 2018 om 08:15

      @martijn1994: en de bolling aan de voorzijde heeft wel wat weg van de Jaguar. Niet te vergeten de gril, die heeft weer wat weg van een uit vergrootte Tupperware kaasrasp.

      Login om te reageren
    • dirkv zegt

      17 oktober 2018 om 08:32

      @martijn1994:
      Je bent niet de enige, daarom hebben ze die nieren ook zo groot gemaakt om te benadrukken dat het echt een BMW is.

      Login om te reageren
  7. romeoalfa zegt

    17 oktober 2018 om 07:58

    BMW-fanboys be like:

    Koning van zijn segment

    Login om te reageren
    • mistermini zegt

      17 oktober 2018 om 08:01

      @romeoalfa: Dat zeggen de Mercedes fan boys al

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      17 oktober 2018 om 08:06

      @romeoalfa: neeeheee. Echte bmw-fanbois gaan zeuren dat het geen echte bmw is ;-)

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        17 oktober 2018 om 10:04

        @banaan7: ik vind het geen echte BMW.

        Login om te reageren
        • saxoke zegt

          17 oktober 2018 om 19:20

          @toniominestrone: 6 in lijn, X-drive, een mega grille…. oh jawel. Dit is een echte BMW

          Login om te reageren
  8. evdw zegt

    17 oktober 2018 om 07:58

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. rollingstoned zegt

    17 oktober 2018 om 07:59

    Het is net een bestelwagen. Wel een fraai interieur.

    Login om te reageren
  10. onbekendegebruiker zegt

    17 oktober 2018 om 08:00

    Hele mooie auto, genoeg luxe en ik denk dat die in een kale versie zelfs al luxe is uitgerust.
    Enige wat ik vind tegen vallen, en dat vind ik de laatste paar jaar al, zijn die steeds groter wordende nieren. Op de X7 nemen ze meer als de helft in van het vooraanzicht, had gerust wat kleiner gemogen

    Login om te reageren
  11. Mercbenz zegt

    17 oktober 2018 om 08:01

    Oink oink…. Behalve de neus vind ik het wel een fraaie wagen met een prachtig interieur

    Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    17 oktober 2018 om 08:05

    Een Weber barbecue grillplaat als grill op je BMW. Toch wel de lelijkste toevoeging die je hebben kan.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 oktober 2018 om 09:07

      @viezefreddyw: precies, Webers horen onder de motorkap!

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 oktober 2018 om 09:26

      @viezefreddyw: Zou je de tang en het schort met BMW logo gratis erbij krijgen of wordt dat een premium optie?

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        17 oktober 2018 om 09:42

        @Edge: voor je verjaardag

        Login om te reageren
  13. aJackie zegt

    17 oktober 2018 om 08:06

    Mooi!. Beter dan de kille Q7 en overrated GLS…. uiteraard blijft de RangeRover de absolute top in deze klasse!.

    Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      17 oktober 2018 om 11:14

      @ajackie: Het grote verschil is dat er Range geen 7 stoelen heeft en de GLS en de X7 wel. De GLS is vooralsnog de enige suv waar ik ooit in gezeten heb waar je als volwassen redelijk kunt zitten op de 6e en 7e stoel. Maar je hebt wel gelijk dat de klasse vd Range geen gelijke kent. Over 7 jaar zijn dit oude x7’s en oude GLS’en. Terwijl Range Rovers altijd Range Rovers zullen zijn.

      Login om te reageren
  14. shadowbroker zegt

    17 oktober 2018 om 08:08

    Lijkt net een GLS

    Login om te reageren
  15. bartsmit zegt

    17 oktober 2018 om 08:09

    Misschien moeten we nieren niet als nieren zien maar als grille. Heb je je putdeksels van Mercedes en Audi wel eens gezien? Kun je trouwens ook leuk op BBQ-en.

    Login om te reageren
    • sntial zegt

      17 oktober 2018 om 20:31

      @bartsmit: plancha !

      Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    17 oktober 2018 om 08:10

    Wat dachten ze? Audi heeft 1 grote grille, wij doen er 2?

    Login om te reageren
  17. gove zegt

    17 oktober 2018 om 08:10

    best een gave auto,

    Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    17 oktober 2018 om 08:14

    Doe dan maar de GLS

    Login om te reageren
  19. Rick-dos zegt

    17 oktober 2018 om 08:14

    Kreg nah wat, het ziet er beter uit dan de concept. Geen lelijk auto in ieder geval.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      17 oktober 2018 om 08:27

      @rick-dos: ik zeg probeer na je ontbijt en nog een koffie nog eens naar dit hok te kijken zonder je ontbijt nog eens te moeten doorslikken…

      De velgen en de kofferruimte zijn de enige fraaie delen van deze Touareg/XC90 kruising met een major cokeverslaving. Als ik het ding gratis kreeg ging die gelijk het net op. Nooit gebruikt.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        17 oktober 2018 om 08:54

        @w0o0dy: Het is ook niet mijn type auto maar als je het vergelijkt met de concurrenten dan vind ik deze er beter uitzien. Een container er redelijk dynamisch uit laten zien is ook een kunst blijkbaar want de concurrenten is het nog niet gelukt.

        Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        17 oktober 2018 om 10:39

        @w0o0dy: Het hout in het interieur vind ik ook mooi! Maar inderdaad, daar houd het wel op…

        Login om te reageren
        • Loek zegt

          17 oktober 2018 om 14:35

          @svenska_aeroplan_ab: daar hout het inderdaad op ;)

          Login om te reageren
      • kunstomdathetmoet zegt

        17 oktober 2018 om 12:14

        @w0o0dy: de velgen zijn inderdaad sierlijk en niet eens zwart. Vier lichtpuntjes in de duisternis.

        Login om te reageren
  20. rpaolo zegt

    17 oktober 2018 om 08:16

    De achterlampen lijken op die van de Audi A8 of een variatie op die van de Mercedes E Station… Wel een leuke middenconsole met mooie knoppen

    Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    17 oktober 2018 om 08:16

    Iets kleinere nieren en ik vond hem echt goed gelukt.

    Login om te reageren
    • bmw2coupeeigenaar zegt

      17 oktober 2018 om 11:58

      @berlinetta: Wellicht komen er straks tuners op de markt met een nierverkleiningskits

      Login om te reageren
      • densk zegt

        17 oktober 2018 om 12:59

        @bmw2coupeeigenaar: booskijkers erop. Scheel weer een stukkie.

        Login om te reageren
        • densk zegt

          17 oktober 2018 om 13:00

          @densk: scheelt…

          Login om te reageren
  22. ikweethet zegt

    17 oktober 2018 om 08:25

    Oke auto, maar meer amerikaans dan duits design

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 oktober 2018 om 09:21

      @ikweethet: Daar is deze auto waarschijnlijk ook voor gemaakt.

      Login om te reageren
  23. reactief zegt

    17 oktober 2018 om 08:25

    Gek genoeg vind ik de grote nieren zo slecht niet.

    Het doet mij een beetje Rolls Royce chique aan, wat ook wel past bij de rest van de auto. Een luxe, groot en statig ding.

    Nu nog een normale v8( geen M50i, want M slaat nergens op bij zo’n auto).

    Login om te reageren
  24. eselkaa zegt

    17 oktober 2018 om 08:28

    Fraai interieur. Exterieur niet bijzonder mooi en ook niet lelijk. Zoals vele SUV’s. Alleen het logo maakt dat velen (ook hier) het al direct veel mooier vinden.
    Enige waar ik, ook bij de X5, moeite mee heb is de hoeveelheid glasoppervlak bij zijaanzicht. De lijn van motorkap naar zijruiten loopt niet in elkaar over. Onrustig design imo

    Login om te reageren
  25. vonklausenburg zegt

    17 oktober 2018 om 08:35

    De huidige 5 en 7-serie vind ik zeer fraaie en elegante verschijningen. Deze Basiliek mag echter passeren. De neus is te lomp en schreeuwerig, en profil is het een product van een heftige nacht tussen de X5 en een Mercedes GLS. Aan de achterkant pretendeert het zich als een elegante en ingetogen verschijnen, doch ook hier een zweem van kitch bij zit.

    Die kont stoort mij het meest. Gisteravond zag ik al foto’s van deze mammoettanker. Toevalligerwijs was de eerste foto die van de bilpartij. In Roemenië zeggen we “din spate liceu, in față museu”, iets wat zich laat vertalen naar: “Van achter VO, van voren AOW”. En dat is mijn probleem met die kont. Fraai gevormd, maar als je eenmaal de kop ziet wil je er niet meer overheen.

    Login om te reageren
  26. strating zegt

    17 oktober 2018 om 08:36

    Je zal hier maar je geld aan uitgeven. Jammer dat de subtiliteit compleet verdwenen is in de meeste bmw ontwerpen.

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      17 oktober 2018 om 12:07

      @strating: met dank aan mijnheer Van Hooydonk.

      Login om te reageren
  27. lebeaunl zegt

    17 oktober 2018 om 08:36

    Als dit BMW’s neusje van de zalm is, hoop ik voor hen dat ze niet het deksel op de neus krijgen met dit ontwerp.

    OT: ik heb het vaker gezegd, maar het lijkt of ingetogen, chique ontwerpen niet meer gemaakt worden. Chrome strips hier, vouwen en frutsels daar en over die neus heb ik net al wat gezegd. Gelukkig ben ik niet in de markt voor SUV/SAV/TWAT’s en hoef ik me er niet druk om te maken. Hoop wel dat we deze minder vaak gaan zien dat die draak van een Tesla Model-X (heb claim voor nieuwe netvliezen ingediend bij Musk).

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      17 oktober 2018 om 12:08

      @lebeaunl: mooi gesproken.

      Login om te reageren
  28. tvklarenbosch zegt

    17 oktober 2018 om 08:43

    Wat bezielt ze bij BMW de afgelopen tijd?

    Login om te reageren
  29. ukbob zegt

    17 oktober 2018 om 08:43

    Ben echt wel fan van het merk (er staat er eentje in de garage en verscheidene schaalmodellen in de kast) maar dit is toch even wat anders dan de sierlijke, nuchtere en ongecompliceerde lijnen van iets als een E46, E38 of zelfs de vorige Z4… Ai.

    Het gaat gezien de suv trend uiteraard helemaal prima verkopen, maar erg enthousiast kan ik er niet van worden.
    Erger nog, dat andere merk waar ik wat mee heb, Alfa Romeo, maakt auto’s die ik nu boven de aanbieding van BMW zou verkiezen…
    (Liever een Giulia dan de nieuwe 3, liever een Stelvio dan een van de BMW X’s)

    Login om te reageren
  30. lecomte zegt

    17 oktober 2018 om 08:47

    Leuke kar maar ik ruil mijn Range Rover hier toch echt niet voor in.

    Login om te reageren
  31. e90320d208pk zegt

    17 oktober 2018 om 08:47

    Een afzichtelijke voorkant en 2395 kg?!?! 2395 kg is toch wel teveel van het goede.

    Login om te reageren
    • densk zegt

      17 oktober 2018 om 13:05

      @e90320d208pk: de rijks(r)overheid ziet ze graag komen.

      Login om te reageren
  32. azuli zegt

    17 oktober 2018 om 08:47

    BMW heeft er weer wat moois van gemaakt. De lijnen zijn herkenbaar BMW gebleven. Eindelijk een BMW in de klasse van de GLS en Range Rover.

    Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      17 oktober 2018 om 12:11

      @azuli: ik respecteer je oordeel, maar ben het er niet mee eens. ‘Wat moois’ zou ik veranderen in ‘een potje’ ;-)

      Login om te reageren
  33. vincent55 zegt

    17 oktober 2018 om 08:56

    De eerste BMW die op een Chinese kloon lijkt…

    Login om te reageren
  34. mashell zegt

    17 oktober 2018 om 09:05

    Dit is een feestdag voor de 2 serie gran tourer! Deze is nu niet langer de allerlelijkste BMW.

    Login om te reageren
  35. loserboi932 zegt

    17 oktober 2018 om 09:13

    Doen ze 2 stoelen in de kofferbak, zodat er meer personen in kunnen en dan vervolgens de achterbank vervang en door 2 aparte stoelen. Waardoor je weer een plek verliest. En iedereen weet dat die kofferbak stoelen alleen goed zijn voor kinderen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 oktober 2018 om 09:26

      @loserboi932: een gewone achterbank (of juist die twee losse stoelen) zullen wel optioneel zijn.

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        17 oktober 2018 om 11:20

        @mashell: heb je gelijk in. Elektrische stoelen acgterin lijkt me ook niet zo standaard idd.

        Login om te reageren
  36. zeevink zegt

    17 oktober 2018 om 09:17

    Ik vind hem mooier dan gedacht, nieren zijn enorm maar wellicht gaan we daar aan wennen met de tijd. Gaaf interieur ook. Benieuwd wat dit gaat doen met de X5 ernaast in de verkopen.

    Login om te reageren
  37. gwnbmw zegt

    17 oktober 2018 om 09:17

    die grille, wat een verschrikking… ziet er wel beter uit als dat kippenhok van een q8.

    Login om te reageren
  38. Edge zegt

    17 oktober 2018 om 09:18

    Om op zeg, dit ziet er toch niet uit? Een gigantische en onnodige hockeystick op de zijkant, iets wat voor een stel nieren door moet gaan maar zich nog het beste laat omschrijven als een Kia Tiger Nose grille met verticale spijltjes. Nee, ik ben er geen fan van.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 oktober 2018 om 09:28

      @edge: deze wagen is gewoon een hele grote f*** y** naar het IPCC, met hun hockeystick klimaatopwarming.

      Login om te reageren
      • loserboi932 zegt

        17 oktober 2018 om 11:17

        @mashell: het woord “you” hoef je niet weg te sterren hoor.

        Login om te reageren
  39. erikdee zegt

    17 oktober 2018 om 09:19

    Wat een ontzettend lelijke auto! interieur daarentegen is wel fraai. Je ziet er een RR Cullinan, XC90, Kodiaq en GLS doorheen, het is van alles niets. Toch geen extra concurrentie voor Range Rover, Audi en Mercedes. Grappig genoeg zijn alle kleine suv’s van BMW de laatste tijd mooier aan het worden maar dit :’-(

    Login om te reageren
  40. erikdee zegt

    17 oktober 2018 om 09:20

    Is dit de Chinese Geely copy van de BMW X7 die nog uit moet komen?

    Login om te reageren
  41. petercia zegt

    17 oktober 2018 om 09:29

    Wat een kopij van de GLS klasse van Mercedes – Benz ! Originaliteit is ver te zoeken bij de mensen München.

    Login om te reageren
  42. willeme zegt

    17 oktober 2018 om 09:56

    Gewoon een bijzonder gaaf apparaat. Als je een mega-grote crossover zoekt, dan deze graag. De nieren zijn te groot en de velgen zijn lelijk, maar ja, het is een BMW. Normaal gesproken klopt er véél meer niet. Mag zo op de modderige inrit. Wel met dat interieur, graag!

    Login om te reageren
  43. wjeurs zegt

    17 oktober 2018 om 10:02

    Beetje alsof iemand hem een bloedneus heeft geslagen en hij nu van die dikke proppen watten in zn neusgaten heeft… Dus

    Login om te reageren
  44. harrie zegt

    17 oktober 2018 om 10:10

    2400kg… als je hier je Tabbert achter hangt heb je BE rijbewijs nodig.

    Login om te reageren
  45. wahltiroler zegt

    17 oktober 2018 om 10:25

    Ik vind BMW een mooi merk en vind BMW over het algemeen mooie Auto’s…

    Dit geldt, niet voor de X-modellen,
    net zo min voor Q-modellen…

    Met dit verschil dat ik bij die laatsten het Merk ook niet mooi vindt

    (Uitz. Q8 schuin van achter gezien niet zo schlecht)

    Login om te reageren
  46. poursuivant zegt

    17 oktober 2018 om 10:38

    De grill op de nieuwe 3 is ineens niet zo heel groot meer.

    Login om te reageren
  47. dolledries zegt

    17 oktober 2018 om 10:48

    Die nieren, dat moet eeen grap zijn

    Login om te reageren
  48. erce zegt

    17 oktober 2018 om 11:18

    Waanzinnig gave bak! Ik verwacht dat dit een enorm succes in Amerika en Azië gaat worden (waar deze auto waarschijnlijk voor is ontworpen).

    Login om te reageren
  49. audiquattro71 zegt

    17 oktober 2018 om 12:00

    Kijk de nieuwe achterlichten en Chrome strip van de facelift 7 serie 2019

    Login om te reageren
  50. allesmetturbo zegt

    17 oktober 2018 om 12:20

    Achterkant vind ik aardig gls met dat rechte dak.

    Als ik een lomp ding wilt rijden was ik sws voor een ford f150 5.0v8 met whipple stage 2 supercharger gegaan. 775pk en je kunt er ook nog echt offroad mee.

    Login om te reageren
  51. 991abc zegt

    17 oktober 2018 om 12:26

    Wat een gedrocht. Lelijker was onmogelijk.

    Login om te reageren
  52. kniesoor zegt

    17 oktober 2018 om 12:36

    Ooit hadden BMW’s nieren. Tegenwoordig lijkt ’t meer op de opengesperde bek van een nijlpaard. Benieuwd of het enig praktisch nut heeft, of alleen maar een (niet zo fraaie) styling-gadget is.

    Login om te reageren
  53. jvthof zegt

    17 oktober 2018 om 12:43

    Wel mooi om te zien dat BMW ook echt trots is op de grote nieren, te lezen op de specs foto van de voorzijde

    “largest kidney grill in BMW history”

    Eigenlijk is het lelijkste eraan dat ze doorlopen in de motorkap waardoor ze een knikje maken en daardoor het een raar aanzicht geeft.

    Login om te reageren
  54. fastshifter zegt

    17 oktober 2018 om 12:52

    Ze hadden beter het infotainment scherm wat groter kunnen maken dan de nieren.

    Login om te reageren
  55. tmenges zegt

    17 oktober 2018 om 13:00

    Haha :’)

    Login om te reageren
  56. FB_100000891143293 zegt

    17 oktober 2018 om 13:04

    Op de hazentanden na, hele mooie auto.

    Login om te reageren
    • densk zegt

      17 oktober 2018 om 13:08

      @donovan_lang: precies dat. Je bent me net voor.

      Login om te reageren
  57. densk zegt

    17 oktober 2018 om 13:07

    Bij het vooraanzicht van die gigantische nieren moet ik meteen aan een of ander afzichtelijk knaagdier denken met van die lelijke grote tanden. Nee ik kan ze echt niet mooi vinden. Rest van de auto vind ik dan weer wel geslaagd.

    Login om te reageren
  58. pablo007 zegt

    17 oktober 2018 om 15:02

    Lelijke voorkant lijkt op een varkensneus die gril .. vindt Mercedes veel mooier!

    Login om te reageren
  59. saxoke zegt

    17 oktober 2018 om 19:22

    Als groot zo lelijk moet zijn, dan liever een maatje kleiner. Iets Q8 achtig ofzo. Veel mooier. (Nee, k ben geen fanboy van Audi, maar qua uiterlijk maken die toch net iets mooiers autos)

    Login om te reageren
  60. wernerv8 zegt

    17 oktober 2018 om 23:42

    Ze zijn overgestapt op longen ipv nieren. Wat een gedrocht. Wel een fraai interieur heel wat beter als wat ze de afgelooen jaren hebben laten zien.

    Login om te reageren
  61. bmwfreak038 zegt

    18 oktober 2018 om 09:41

    Alleen vanwege de grill al een rede om niet te kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North