• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengen

Auteur: willeme, gepost 3 juni 2018 om 19:58 – 42 Reacties

Afbeelding De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengenAfbeelding De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengenAfbeelding De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengenAfbeelding De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengenAfbeelding De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengenAfbeelding De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengenAfbeelding De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengenAfbeelding De lak op deze auto kost 800 uur om aan te brengen

McLaren 675LT
Maar dan heb je wel een unieke livery op je supercar.

Je moet toch wat als je niet meer kan lachen van de kwartjes. De aanschaf van een supercar is natuurlijk zeer voor de hand liggend. Bijzondere looks, extreme prestaties en een navenant prijskaartje maken het hebben van zo’n auto een unieke beleving. Maar ja, een McLaren 650S is natuurlijk niet de meest bijzondere auto ter wereld. Toch heeft McLaren er in relatief korte tijd een groot aantal ervan gebouwd.

Wil je iets exclusievers, dan kun je beter kiezen voor een variant die in gelimiteerde oplage is geleverd. In dit geval was dat de McLaren 675LT. De 675LT was sneller, sterker en lichter dan de 650S. Met een oplage van 500 exemplaren ook nog eens een stuk zeldzamer. Ben je als gefortuneerde Supercar-koper dan eindelijk gelukkig? Meh, waarschijnlijk niet. 500 exemplaren is ook weer niet zo weinig en er zijn ook nog eens 500 675 LT Spyders gebouwd.

Gelukkig is MSO bereid om te helpen, tegen een flinke financiële vergoeding, uiteraard. In dit geval heeft McLaren Special Operations geholpen om er écht wat bijzonders van te maken. Aangezien de naam ‘LT’ al een verwijzing is naar de McLaren F1 GTR LT (Long Tail) is de stap om te gaan voor een klassieke livery eigenlijk een vrij logische. In dit geval is er gekozen voor de Davidoff-livery die op de nummer 41 F1 GTR stond. Deze auto werd eerste in zijn klasse en tweede overall tijdens de 24 uur van Le Mans in 1997.

McLaren F1 GTR Longtail Davidoff

De McLaren 675 LT is helemaal geïnspireerd op deze auto. De 675 LT heeft niet de sponsornamen overgenomen, alleen de kleurstelling. Dat was waarschijnlijk voldoende voor de verf-afdeling van McLaren Special Operations, want ze waren er 800 (!) uur mee bezig. Daarnaast is er 200 uur besteed aan andere smakelijke upgrades zoals roofscoop en de gleuven in de wielkasten. De velgen zijn eveneens knaloranje multispaak items. Wat de totale kosten zijn geweest is niet bekend. Dat zal de eigenaar in kwestie ook niet uitmaken. Zolang de auto maar uniek is. En dat is deze 675 LT Davidoff.

McLaren 675 LT Davidoff

Ook interessant!

  • McLaren maakt het wel heel bont met deze 765LT
  • Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
    Video: McLaren verliest voorkant in Hyundai
  • De duurste auto geveild in 2021
    De duurste auto geveild in 2021
  • Albert
    Deze Albert heeft er géén ring doorheen

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

675LT, livery, McLaren, mso

Vorig bericht: « Staat er binnenkort weer een zwarte F1-auto op de grid?
Volgend bericht: Dit is de goedkoopste EV van Autotrack »

Lees Interacties

Reacties

  1. gitaarknul zegt

    3 juni 2018 om 20:01

    800? heeft 1 persoon met een modelbouwkwastje die hele auto geverfd? 800 uren lijkt me wat veel eigenlijk

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      3 juni 2018 om 20:34

      @gitaarknul: ze drinken daar nogal graag thee.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        3 juni 2018 om 20:40

        @janjansen: met een wolkje melk.

        Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      3 juni 2018 om 20:43

      @gitaarknul: of druppel voor druppel

      Login om te reageren
    • dees zegt

      3 juni 2018 om 20:57

      @gitaarknul: Ik neem aan dat het om aantal lagen etc gaat en om de coating etc. En zullen meer dan 1 persoon geweest zijn.
      Misschien tellen ze de uren van het drogen tussen de lagen ook nog mee.

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        3 juni 2018 om 21:07

        @dees: droogtijd moet wel, 100 dagen is anders wel absurd ?

        Login om te reageren
    • raym zegt

      3 juni 2018 om 21:43

      @gitaarknul: een wrap was sneller geweest.

      Login om te reageren
  2. Foramen zegt

    3 juni 2018 om 20:11

    800 uur? Dan mogen ze daar ook wel eens wat productiever personeel aannemen zeg.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    3 juni 2018 om 20:12

    hebben ze de Jostiband eraan gezet ..
    tijdens een collectieve epilepsie aanval ..

    zelfs dan is het moeilijk om die 800 uur te verantwoorden ..

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      3 juni 2018 om 20:46

      @lincoln:
      Ik wil hevig protesteren, niemand had ze verteld dat er een motortje in de schuurmachine zat..

      Login om te reageren
    • FieRo zegt

      3 juni 2018 om 22:31

      @linkie: beetje respect voor mij en mijn collega’s!
      Wij doen epileptische aanvallen alleen maar om normale mongolen zoals jij zich beter te laten voelen. Ha wij mochten lekker kliederen op een z.g. Supercar. Dat was leuk! Morgen cakejes bakken, joepie!

      Login om te reageren
  4. techniekmeneer zegt

    3 juni 2018 om 20:13

    Het kan ook 4 keer zo snel, maar ach, als je geen haast hebt, en geld geen rol speelt..

    Login om te reageren
  5. silverscope zegt

    3 juni 2018 om 20:13

    Ziet er werkelijk niet uit, vooral de velgen maken hem er bijzonder goedkoop uitzien. Best knap om dat voor elkaar te krijgen bij zo’n auto.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      3 juni 2018 om 20:26

      @silverscope: precies dit dus. Leuk verhaal allemaal, met het resultaat is afzichtelijk.

      Login om te reageren
  6. mj76 zegt

    3 juni 2018 om 20:19

    Mis iets aan deze auto. Zonder de reclame logo’s is het net een slechte grap i.p.v. een livery die historie heeft.

    Jammer.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      3 juni 2018 om 20:24

      @mj76: Inderdaad, met zulke samenstellingen hoort wat tekst en logo’s ‘erbij’ lijkt het wel.

      Login om te reageren
  7. gtveej zegt

    3 juni 2018 om 20:21

    Goed werk heeft tijd nodig!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 juni 2018 om 20:22

      @gtveej:

      yep .. precies net zoveel als slecht werk ..

      Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        3 juni 2018 om 20:28

        @lincoln: bij jou duurde het inderdaad ook ongeveer 9 maanden.

        Login om te reageren
  8. maferick74 zegt

    3 juni 2018 om 20:21

    Misschien hebben honderd medewerkers er een werkdag over gedaan (Als een geoliede machine zonder olie)

    Login om te reageren
  9. maferick74 zegt

    3 juni 2018 om 20:27

    Of ze hebben het pigment uit een of andere bloem gehaald en het groeien van het juiste aantal bloemen duurde gewoon erg lang. Het drogen en verwerken moet je dan ook mee rekenen. En hoeveel het kostte? Nou wat kost een spuiter per uur? Dat bedrag keer 800 uren, voila

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 juni 2018 om 20:45

      @maferick74:

      vandaar dat je niet welkom ben op feestjes ..
      en dat jij van je baas je bek moet houwen als er klanten bij zijn ..

      Login om te reageren
      • pielemuis zegt

        3 juni 2018 om 21:17

        @lincoln: Nou nou nou.. niet zo agressief. Gaat alles wel goed?

        Login om te reageren
        • FieRo zegt

          3 juni 2018 om 22:18

          @pielemuis: wekker voor de pilletjes gemist om 21:00. Is normaal. Voor 8:00 en 13:00 ook gemist. Oh 18:00 bijna ook gemist. Geen idee waarom ik dat bij moet houden, leer dat zelf eens Linkie ..

          Login om te reageren
      • maferick74 zegt

        4 juni 2018 om 18:27

        @lincoln: Heb ik een gevoelige snaar geraakt? Oh sorry dat spijt me vreselijk

        Login om te reageren
  10. weslexus zegt

    3 juni 2018 om 20:30

    Nee, gewoon niet doen dit…

    Login om te reageren
  11. densk zegt

    3 juni 2018 om 20:34

    Nu valt me helemaal op hoe ongekend mooi zo’n McLaren F1 dan is vergeleken met dit. Wordt hier niet heel enthousiast van..

    Login om te reageren
  12. luciano_borello zegt

    3 juni 2018 om 20:35

    En toch is die F1 zóveel mooier!

    Login om te reageren
  13. bizzarrini zegt

    3 juni 2018 om 20:37

    klinkt als een broodje aap verhaal

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    3 juni 2018 om 20:38

    800uur dan komt er voor de werknemers ook bijna geen eind aan.Ik vind het altijd wel leuk als ik met een nieuw project begin maar ik ben ook blij als het klaar is en de deur uit rijd

    Login om te reageren
  15. SimonMc zegt

    3 juni 2018 om 20:43

    800 uur? Die had er best wel lak aan.

    Login om te reageren
  16. vtie zegt

    3 juni 2018 om 20:46

    Wat een ongelofelijke miskleun. Het origineel is werkelijk fantastisch. Het lijkt bij die andere echter alsof een of andere Youtuber een wrap over zn auto heeft gefrommeld om deel te nemen aan een extra dure Carbagerun. Zonde, want ik denk dat als de levert echt was overgenomen, incl de originele hoodscoop was het een fantastisch ding geweest.

    Login om te reageren
  17. moveyourmind zegt

    3 juni 2018 om 20:54

    800 uur, het zal wel…

    Zelfs een zogenaamd meesterwerk der meesterwerken onder de schilderijen, Who’s affraid of red, yellow and blue is in een paar uur op een regenachtige zondagmiddag op het doek gezet.

    En de restauratie heeft ook nooit meer dan een paar uurtjes gekost.

    Het is maar wat de gek er voor geeft.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 juni 2018 om 21:02

      @moveyourmind:

      daar moesten ze alleen een doorgesnoven chantabele imbeciel voor vinden ..
      liefst eentje uit een achterstandswijk die het verschil niet weet tussen 100 en 1000 euro ..
      maar wel een tiet andermans geld tot zijn beschikking had ..

      dus zochten ze uiteraard in het NL ambtenaren bestand ..

      Login om te reageren
      • rhellema zegt

        3 juni 2018 om 23:01

        @lincoln: dus zo hebben ze jou en je tweelingbroer gevonden?!

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      3 juni 2018 om 21:55

      @moveyourmind: een paar uurtjes? Die kerel is met die vachtroller hooguit een kwartiertje bezig geweest. Nou misschien twintig minuten omdat hij drie blikken moest openmaken

      Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    3 juni 2018 om 21:04

    In Car SOS doen ze dat in 3 uur.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      4 juni 2018 om 06:03

      @rufctr01: nou, geef Edd China een paar spuitbussen en tape en hij komt er ook wel uit hoor!

      Login om te reageren
  19. lovecars zegt

    4 juni 2018 om 08:31

    Doe mij de originele maar, de F1. Wat een beauty!

    Login om te reageren
  20. galverink zegt

    4 juni 2018 om 13:10

    Oranje kapjes rond de ventilatieroosters. Iets zegt me dat dat een duurdere optie is dan bij een twingootje ofzo.

    Login om te reageren
  21. chills zegt

    4 juni 2018 om 19:30

    Ik kan er nog steeds niet bij dat dit merk zo’n icoon als de F1 heeft geproduceerd en dat alles erna totaal in get niet

    Login om te reageren
    • chills zegt

      4 juni 2018 om 19:31

      @chills: …totaal in het niet hierbij valt.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North