• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 Ds

Auteur: jaapiyo, gepost 23 april 2018 om 14:26 – 27 Reacties

Afbeelding Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 DsAfbeelding Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 DsAfbeelding Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 DsAfbeelding Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 DsAfbeelding Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 DsAfbeelding Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 DsAfbeelding Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 DsAfbeelding Deze Mercedes 190 kost 50 Mercedes 190 Ds

Brabus
En het is geen 190 Evo II…

Even was ‘ie opeens weer enorm populair in Nederland, de originele baby-Benz. Dankzij een loophole in de doorgaans zo zorgvuldig dichtgetimmerde Nederlandse belastingwetgeving omtrent auto’s, kon je zo’n oude trouwe dieseltor rijden zonder er wegenbelasting voor te betalen. Sinds de gloriedagen van Thorbecke was autorijden niet meer zo goedkoop geweest in ons land. Uiteraard werd hiervoor echter al snel een stokje gestoken. Zie jij er nu nog ooit een rijden? Een zoektochtje op internet leert dat een enkele optimistische youngtimer-boer nog wel zo’n 190 D probeert de verkopen voor grof geld. Maar als je een beetje je best doet en ook over de grens kijkt, pik je er tientallen op voor 3.000 Euro per stuk of minder.

Maar neem dan deze signalrot (goede kleur!) 190. 131.195 Pond moet het ding kosten, omgerekend zo’n 150.000 Euro. En dat terwijl het tien jaar geleden nog een leuke doch vrij modale 2.6E was. Hoe dan? Wel, het was tot voor kort het vervoer van Sven Gramm, PR-chef bij Brabus. Sven was fan van de Brabus 190E 3.6S, bijgenaamd de Brabus Lightweight, die zijn broodheer voor het eerst aan de wereld toonde in 1988. Twintig jaar later kreeg hij zijn werkgever zo ver om voor hem een gewone 190 om te bouwen naar zo’n jaren ’80 kanon.

De nette 190 2.6E werd zodoende omgebouwd tot een bruut apparaat zonder achterbank en airco. Ook de nodige geluidsisolatie moest verdwijnen. Gelukkig kreeg de 190 daar wel wat voor terug, namelijk een rolkooi, de dikke zes-in-lijn met een inhoud van 3.6 liter en 268 pk, dempers van Bilstein en veren van Eibach. De neus rust een beter lager bij de grond dan de achterkant, voor de juiste Red Bull Racingesque stance.

Ook op detailniveau ademt de 190 de sfeer van de jaren ’80. De snelheidsmeter loopt naar 300 kilometer per uur, de raamlijsten, deurklinken, grille en badges zijn uitgevoerd in een speciale zwarte lak. Binnenin vind je Recaro’s en een sportstuurwiel van Brabus met één rode poot, plus extra klokjes in het dash die checken of de techniek nog gesmeerd loopt. De velgen zijn 16 inchers met Yokohama’s in de maat 225/45/16.

Ondanks al deze epischheid, besloot Sven de auto vorig jaar van de hand te doen, uiteraard via Brabus zelf. Een Brit kocht hem, maar om onverklaarbare redenen staat het ding nu weer te koop. Over de prijs hebben we het al gehad. Doen?

Ook interessant!

  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • E500
    Koop de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Klassiekers, Mercedes, Mercedes 190, occasion, rood, tuning

Vorig bericht: « De Lamborghini Urus is niet de snelste SUV ter wereld
Volgend bericht: De ‘Espace’ maakt een LL Cool J-esque comeback »

Lees Interacties

Reacties

  1. crosske zegt

    23 april 2018 om 14:34

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. crosske zegt

    23 april 2018 om 14:38

    Anders wel een bruut machien! Doet met denken aan zo’n kwartetspel kaarten uit de jaren ’80. Stond ie wellicht ook tussen, maar irmscher, getunede Jags, Mattig toestanden, Beemers, enz…

    Login om te reageren
  3. eaudi zegt

    23 april 2018 om 14:41

    Mooi, die rode details op de knoppen van de verwarming. Harmonieert prachtig met de rest :-)

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    23 april 2018 om 14:50

    Hij is wel echt ongelooflijk cool. Veel geld, maar cool. Wat een feestje moet het zijn om hierin te mogen rijden.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      23 april 2018 om 17:54

      @viezefreddyw: volgens mij wordt dat feestje flink ingeperkt tot de lengte van een circuit. Deze auto is waarschijnlijk zo kneiterhard en compromisloos, dat deze daardoor totaal ongeschikt is als daily driver.

      Maar een gaaf project is het absoluut.

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        23 april 2018 om 23:46

        @RRRobert: Bilstein B12 set is juist veel te soft voor het betere circuit werk.
        Dit is juist ideaal om leuk te kunnen sturen op de openbare weg, zonder er heel veel comfort voor in te leveren.

        De semi-slicks lijken me wat overdreven maar ziet er wel stoer uit.

        Login om te reageren
  5. jjcp zegt

    23 april 2018 om 14:52

    Oehhh speciale zwarte lak……ja dan de prijs meer dan waard…?

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      23 april 2018 om 18:26

      @jjcp: @jjcp: daar ben ik ook nog naar op zoek. Wat zal er zo speciaal aan zijn? @jaapiyo

      Login om te reageren
  6. ilias007 zegt

    23 april 2018 om 14:57

    Zonde khad liever een gezien met airco en achtervank en degelijk stuur

    Login om te reageren
  7. eklasse zegt

    23 april 2018 om 15:52

    Ijzersterk ontwerp, zo’n W201.

    Login om te reageren
  8. tazmania zegt

    23 april 2018 om 15:55

    Die oversteer indicator zit wel op een rare plek zeg.

    Login om te reageren
  9. NLBUURMAN zegt

    23 april 2018 om 16:19

    het gaafste zijn alsnog de individuele temperatuurmeters voor de achteras, motor en bak

    Login om te reageren
  10. hassani zegt

    23 april 2018 om 17:16

    Oh mijn god! TE GRUWELIJK!

    Login om te reageren
  11. dedokter zegt

    23 april 2018 om 17:40

    Ik moest denken aan taxi 1

    Login om te reageren
  12. awesome zegt

    23 april 2018 om 17:49

    Vette auto, alleen zien je buren dat niet. Die zien alleen maar een foute Mercedes in de straat staan…

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 april 2018 om 18:00

      @awesome: De mening van je buren is toch het laatste waar je je druk om moet maken.

      Login om te reageren
      • ikleesookoverautos zegt

        23 april 2018 om 18:27

        @viezefreddyw: inderdaad….

        Login om te reageren
    • kauwsjotel zegt

      23 april 2018 om 18:31

      @awesome: ja sommige rijden een oude Ferrari

      Login om te reageren
  13. ghost zegt

    23 april 2018 om 17:53

    Ik denk dat je een normale rode 190 pakt en die ombouwt naar deze specs, dat je een tonnetje bespaart. En nee, dan is het geen Brabus maar minstens zo’n leuke wagen.

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      23 april 2018 om 22:25

      @ghost: precies mijn gedachte.

      Login om te reageren
    • dennisn52b30 zegt

      24 april 2018 om 04:03

      @ghost: ja snap het ook niet. Super gaaf ding maar kost alleen zoveel omdat het “origineel” Brabus is?! Huh Brabus is toch een tuner… Ik denk dat je meer dan een ton bespaart! €15k voor de motor en €15k voor de rest.

      Login om te reageren
  14. postzegel zegt

    23 april 2018 om 18:57

    Zit linksvoor nou het bandje van linksachter? Of waar staat die HL (Hinten Links) voor? (in rood op de band)

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      24 april 2018 om 08:12

      @postzegel: Hald Lijden (Chinese band)

      Login om te reageren
  15. marinepower zegt

    23 april 2018 om 18:57

    6 in lijn, altijd fijn!

    Login om te reageren
  16. e28forever zegt

    23 april 2018 om 21:55

    Zet maar op de oprit!
    Geweldig apparaat!

    Login om te reageren
  17. O plaat zegt

    24 april 2018 om 00:09

    Wel mooi om te zien dat de al oude traditie van hangjongeren die de ster van je grill stelen in eer gehouden is.

    Login om te reageren
  18. dikkeaap zegt

    24 april 2018 om 08:12

    De beste MB, ooit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North