• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Miura is beter dan nieuw dankzij Lamborghini

Auteur: willeme, gepost 26 mei 2019 om 12:57 – 22 Reacties

Afbeelding Deze Miura is beter dan nieuw dankzij LamborghiniAfbeelding Deze Miura is beter dan nieuw dankzij LamborghiniAfbeelding Deze Miura is beter dan nieuw dankzij LamborghiniAfbeelding Deze Miura is beter dan nieuw dankzij LamborghiniAfbeelding Deze Miura is beter dan nieuw dankzij LamborghiniAfbeelding Deze Miura is beter dan nieuw dankzij LamborghiniAfbeelding Deze Miura is beter dan nieuw dankzij LamborghiniAfbeelding Deze Miura is beter dan nieuw dankzij Lamborghini

Lamborghini Miura P400S '71
Precies wat je wil met een oneindig budget.

Er zijn weinig supercars die meer tot de verbeelding spreken als de Lamborghini Miura. Het was destijds een van de eerste supercars waarbij de motor in het midden werd gepositioneerd.

Het is dus logisch dat er diverse instanties zijn die deze auto zo goed mogelijk willen preserveren. Sterker nog, dit zijn auto’s waar niemand dagelijks mee rijdt. Ondanks dat de eigenaren er uiteraard erg zuinig op zijn, is de ene Miura niet zo mooi als de andere.

Lamborghini Miura LP400S '71

Vroeger kon je jezelf (laten) aanmelden voor het onvolprezen programma ‘De Grote Beurt’ om je auto weer in nieuwstaat te krijgen. Maar ja, aangezien de inmiddels 48-jarige Jorrinde Moll een luxe leven leidt in Dubai, moeten de arme Miura-eigenaren elders kijken. Gelukkig heeft Lamborghini hun eigen ‘Polo Storico‘ divisie, zoals in het geval van deze blauwe Miura. Het is een P400S, die aanvankelijk van de zanger Antonio Ciacci (beter bekend als Little Tony) is geweest. De zanger nam de Miura in ontvangst op 2 maart in 1971. Tegenwoordig is de auto eigendom van een Italiaanse verzamelaar. Heel bijzonder aan deze Miura P400S is de kleur: Mexico blauw.

Lamborghini Miura LP400S '71

Dankzij de Polo Storico-divisie van Lamborghini is de Miura weer helemaal in nieuwstaat. Dat ging verder dan wt poetsen en het wisselen van de filters en bougies. Alle versleten of zichtbaar gebruikte onderdelen werden teruggebracht naar nieuwstaat. Daarbij kijken ze bij Polo Storico hoe Lamborghini het in die tijd deed, om exact hetzelfde te doen. Je kan er dus vanuit gaan dat de auto nu helemaal authentiek is. Uiteraard is de puntgave Miura te bezichtigen op het Concorso d’Eleganza bij Villa d’Este.

Niet iedereen is fan van dit soort ingrijpende restauratieprojecten, de auto’s zien er bijna beter uit dan nieuwe. Soms kan het juist mooi zijn dat zo’n auto een beetje verweerd en er ‘geleefd’ uitziet. Aan de andere kant: de foto’s zijn schitterend. Lamborghini is overigens niet de enige met een dergelijke restauratie divisie, zo heeft concurrent Ferrari de ‘Classische’-afdeling.

Ook interessant!

  • Gespot - Bloedgave Lamborghini Miura, gewoon in Nederland
  • Video: misschien toch beter een Urus kunnen kopen
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini
  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, Klassiekers, Lamborghini, miura, Supercars, V12

Vorig bericht: « Elon Musk wil dit jaar nóg een record breken
Volgend bericht: Europeanen geven Hellcat monsterlijk vermogen »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    26 mei 2019 om 13:11

    Tuurlijk moet je die dingen restaureren tot beter dan nieuw staat ..
    50 jaar geleden werkten ze in Italië met de beroerdste metaallegeringen ever ..

    Ding was na een jaar al meer dan sleets ..

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      26 mei 2019 om 14:23

      @lincoln: daarom is de titel ook goed gekozen. Die kan zowel slaan op de kwaliteit van het origineel als op de grondigheid van de restauratie.

      Login om te reageren
    • dwfc zegt

      26 mei 2019 om 20:07

      @lincoln: Idd. en goedkoop Russisch staal …

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    26 mei 2019 om 13:15

    Lekkere kleur ook!

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    26 mei 2019 om 13:20

    Prachtig! Vooral en-profil zooooo mooi

    Login om te reageren
  4. MaartenD zegt

    26 mei 2019 om 13:20

    wat een prachtig ontwerp blijft het toch

    Login om te reageren
  5. mats106rallye zegt

    26 mei 2019 om 13:34

    Kunst!

    Login om te reageren
  6. markos78 zegt

    26 mei 2019 om 13:36

    Jammer dat hij scheef hangt.

    Login om te reageren
    • coldsteel zegt

      26 mei 2019 om 17:59

      @markos78: Er moet altijd wel iets te zeiken zijn toch? Dank voor je nutteloze commentaar.

      Login om te reageren
    • tristan114 zegt

      26 mei 2019 om 20:08

      @markos78: Wel apart dat hij van voren én van achteren op de foto naar dezelfde kant hangt… Zal het dan toch aan die aflopende pitlane liggen? Denk je? He?

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    26 mei 2019 om 13:39

    Ja dit maakt hebberig.

    Login om te reageren
  8. vaakbenjetebang zegt

    26 mei 2019 om 13:47

    Wat waren wielen en banden destijds toch ook gaaf. Tegenwoordig moet vrijwel ieder ontwerp op minstens 19″ met ultra-platte banden staan om een beetje uit de verf te komen, en bij sportwagens is zelfs dat vaak al amper genoeg. Nee, dan dit, of een Daytona, om maar eens wat te noemen. Gewoon lekker maximaal 15″ en XWX ballonbanden. Fantastisch.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 mei 2019 om 14:00

      @vaakbenjetebang:

      205r15 als ik het goed heb ..

      Remmen zijn dus wayyyyyy to kut voor moderne maatstaven ..

      Login om te reageren
  9. tenaci zegt

    26 mei 2019 om 13:54

    Wauw! Gewoon wauw! Soms kan ik gewoon bijna janken van zoveel schoonheid in een ontwerp.

    Als een perfect bereidde Spaghetti Vongole met de beste Pinot Grigio die je je maar wensen kan.

    Login om te reageren
  10. appeltaartislekker zegt

    26 mei 2019 om 14:11

    Hebben.

    Login om te reageren
  11. reactief zegt

    26 mei 2019 om 14:24

    Een auto die iedereen mooi moet vinden. Maar heb er helemaal niets mee. Enorm overgewaardeerd naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • Justawheelchairguy zegt

      26 mei 2019 om 20:49

      @reactief: en in mijn mening de mooiste auto ooit, by far

      Login om te reageren
  12. Shenkie zegt

    26 mei 2019 om 14:28

    Prachtig die elegantie van vroege Lamborghini’s. Ondanks dat ik de moderne designtaal met de scherpe lijnen ook kan waarderen, mis ik dit cleane lijnenspel. Niets te veel en daarom perfect.

    Login om te reageren
  13. Volvo_440_turbo zegt

    26 mei 2019 om 15:33

    Er zijn mensen die er mee rijden hoor, een 9-tal jaar geleden passeerde er eentje in Halle op dezelfde autoweg waar ik eens een Aston Martin Lagonda heb zien passeren. In het geval van de Lambo bij de eerste lichten de auto gekeerd, vol op het gas voor minstens een half uur om de auto van nabij te zien, helaas was ie uit het zicht verdwenen :(

    Login om te reageren
  14. jwst zegt

    26 mei 2019 om 17:18

    Velgen mogen een j breder verder schitterend

    Login om te reageren
  15. cortinaracing zegt

    26 mei 2019 om 22:53

    Da’s Mien merk! Even zonder geintjes, wat een heerlijk kleurtje zeg, hebben!

    Login om te reageren
  16. DAT zegt

    26 mei 2019 om 23:35

    Oh, wat geil. Met precies de juiste nummerplaat. R OMA. Je zou bijna verhuizen naar die stad, hierom.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North