• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 12 modellen van Audi Sport kun je nu kopen

Auteur: nicolasr, gepost 29 november 2016 om 22:38 – 57 Reacties

Audi Sport


Denk erom he? Geen Audi Quattro meer zeggen. Ze heten Audi Sport. Dat je je daarin nooit meer vergist!

Audi Quattro GmbH heeft zijn naam namelijk gewijzigd in Audi Sport GmbH. Een verandering die eigenlijk de moeite van het vermelden niet waard is, maar aangezien ze toch best lekkere auto’s maken (geintjes over onderstuur, plofkraken, liquidaties en olieverbruik kunnen zoals altijd in de comments) kan het geen kwaad om die eens allemaal te vermelden. Want wat verkopen ze zoal op dit moment?

RS 3 Limousine
Net als zijn broer zonder kont heeft de RS3 Limousine een 400 pk sterke vijfcilinder onder de kap. De cijfers: 4,1 naar de 100, 480 Nm aan koppel en een begrensde top van 250 km/u. Vink het Dynamic Plus Package aan op de optielijst en de Audi knalt door tot 280 km/u.

Dikzakje

RS Q3
In deze kleine SUV zit ook die 2,5 liter 5-cilinder. Hij levert 340 pk en in 4,8 seconden ram je ermee naar de 100. Bij 250 is de pret over dankzij de begrenzer. Voor de mensen die dat niet genoeg vinden is er de RS Q3 Performance. Die heeft 370 pk en dat zie je terug in de prestaties. In een schamele 4,4 seconden wordt voortaan de 100 kilometer per uur aangetikt, vier tienden sneller dan de 340 pk sterke variant het deed. De topsnelheid is afgeregeld op 270 kilometer per uur, maar dat kan vast wel en stukje hoger als je genoeg pecunia achterlaat..

Iets dikker zakje

RS 6 Avant
In de RS6 zit een 4.0 liter Biturbo V8 met 560 pk. De rauwe prestaties zijn indrukwekkend: de sprint naar de 100 duurt slechts 3,9 seconden. Standaard maakt de begrenzer er bij 250 km/u een einde aan de pret, met Dynamic package wordt de grens opgerekt naar 280 km/u en met het Dynamic plus package zelfs naar 305 km/u. Maar onze Wouter zelf heeft de teller op 315 gehad, schepte hij al eens op. En dan is er nog de RS 6 Avant performance met 605 pk, zit in 3,7 seconden op de 100 en haalt uiteindelijk 305. Begrensd.

Nog grotere dikkerd

Audi RS 7 Sportback,
Het topvermogen van de 4.0 liter V8 bedraagt 560 pk tussen 5700 en 6700 toeren per minuut. De sprint naar de 100 duurt 3,9 seconden en pas bij 280 lijkt de luchtweerstand het te winnen. Zet ook hier een vinkje bij het Dynamic Plus Package. Dan wordt de begrenzer opgerekt naar 305 km/u, standaard houdt het feest namelijk op bij 250 km/u of bij 280 km/u als het Dynamic Package wordt gespecificeerd. Ook van de RS7 is een performanceversie gemaakt, met dezelfde cijfers en prestaties als bij de RS6.

Slanke dikzak

TT RS
De TT is er natuurlijk ook als RS. En waarom moet je die hebben? Nou, Casper zei het al in de rijtest; omdat vijfcilinder. En die vijfcilinder is behoorlijk krachtig. Met 60 pk meer dan zijn voorganger, hebben we nu de beschikking over 400 pk. De coupé moet daardoor in 3,7 seconden naar de honderd kunnen knallen en door kunnen halen tot de begrensde top van 250 of optioneel 280 kilometer per uur. De roadster kan net zo hard op zijn top, maar zit 0,2 seconden later op de 100.

Omdat vijfcilinder

R8
De grote broer van de TT komt natuurlijk ook gewoon bij Audi QuattroSport vandaan. En die doet deze naam misschien nog wel de meeste eer aan. Want deze koop je natuurlijk alleen met een 5,2 liter V10 onder de motorkap (zowel als coupe en spyder). En je gaat dan uiteraard voor de Plus-versie, die met zijn 610 pk zorgt voor een top van 330 kilometer per uur. BAM!

rood monster

S8 Plus
Als laatste pakken we ook meteen de allergrootste. De S8 Plus. Ook die heeft een 4.0 V8, maar nu met 605 pk, een top van 305 en 0-100 in 3,8 seconden. Het is geen RS8, die bouwen ze niet bij Audi, maar dit is ook mooi. Toch?

grijs

Tot slot nog even een stukje marketingpraat van Audi naar de mensen toe. In de komende anderhalf jaar presenteert Audi Sport GmbH acht nieuwe modellen, waarmee de marktpositie van de onderneming verder wordt verstevigd. Het aantal gespecialiseerde Audi Sport-dealers zal groeien van het huidige aantal van 370 tot zo’n 600 eind 2017.

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, audi-sport, lijstjes, quattro, R8, rs-q3, RS3, rs6, rs7, s8-plus, tt-rs

Vorig bericht: « De dikke banden zijn getest, Max heeft nu echt vakantie
Volgend bericht: Porsche wil werknemers van Volkswagen overnemen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mzonneveld zegt

    29 november 2016 om 22:45

    Die RS3 Sedan is wel erg lekker zeg!

    Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    29 november 2016 om 22:47

    Mogen geintjes over remschijven ook?

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      30 november 2016 om 08:12

      @viezefreddyw: Daar wil ik even heel kort en duidelijk over zijn!! Ja.

      Login om te reageren
  3. carrlo zegt

    29 november 2016 om 22:50

    Soms, heel soms denk ik dat dit een Audi/Maxblog is. Soms he! Trouwens, heb net dat interview gekeken met Winkelmann,. Beetje ongemakkelijk hoor, hij zegt tot 2 keer toe dat het straks vooral om exclusiviteit gaat ipv volumes dus verwacht niet opeens 8 nieuwe RS-toevoegingen maybe 2 a 3. Ik zou uiteindelijk voor een A4 RS Avant gaan, precies goed! De nieuwe dan he!

    Login om te reageren
    • badmat zegt

      29 november 2016 om 23:16

      @carrlo: Yo moet jij eens luisteren, als ik 3 pagina’s artikels terug ga is dit nog steeds het enige artikel over Audi.
      En als je Audi zo leuk vindt moet je er niet over klagen

      Max moet ik je gelijk in geven, maar hij is ook onze held hè

      Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      30 november 2016 om 01:29

      @carrlo: De afgelopen 60 artikelen gaan niet over Audi, altijd mooi die vooroordelen.

      Login om te reageren
    • lexaudi zegt

      30 november 2016 om 09:56

      @carrlo: Sluit me even aan bij de andere reacties. Weet het natuurlijk niet zeker en ga het niet uit zitten rekenen, maar ik denk dat er zeker evenveel artikelen over alfa-R geschreven worden als over Audi en daar klaagt nooit iemand over.

      Login om te reageren
    • michaelb zegt

      30 november 2016 om 10:35

      @carrlo: eerder een Alfa blog

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      30 november 2016 om 12:54

      @carrlo: ze maken dan ook spannende auto’s. Wie had dat ooit gedacht.

      Login om te reageren
  4. michielb10 zegt

    29 november 2016 om 22:54

    Rs4&5?

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      29 november 2016 om 22:57

      @michielb10: die zijn momenteel niet meer te koop.

      Login om te reageren
  5. Rob zegt

    29 november 2016 om 22:58

    270 kilometer per uur in zo’n liefelijk bolhoedje als de Q3, da’s toch wel humor moet ik zeggen.
    Om het af te maken zou ik ‘em wrappen als een VW Golf Harlequin.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      29 november 2016 om 23:04

      @rob: Haha!

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      30 november 2016 om 06:25

      @Rob: was dat niet alleen de polo die zo gekleurd was?

      Login om te reageren
      • draadloos zegt

        30 november 2016 om 08:20

        @lekbak: de benneton?

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        30 november 2016 om 08:38

        @lekbak: in de US ook de golf 3.

        Login om te reageren
      • Rob zegt

        30 november 2016 om 10:08

        @lekbak:
        Het is in ieder geval wel populair op Golfjes III. Staat ook beter dan op een Polo vind ik.

        Het vind zijn oorsprong trouwens uit een advertentie van de VW Kever:
        http://www.thetruthaboutcars.com/wp-content/uploads/2013/03/beetle_ad.jpg

        Login om te reageren
      • autoriteit zegt

        30 november 2016 om 19:23

        @lekbak: ik zag er vorige week nog zo 1 rijden ja (de Polo)

        Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 november 2016 om 08:39

      @Rob: haha, geniaal inderdaad. 270km/h in een cross-over!

      Login om te reageren
  6. barbro zegt

    29 november 2016 om 23:01

    Waarom eigenlijk geen rs8?

    Login om te reageren
    • pieterpoes zegt

      30 november 2016 om 08:40

      @barbro: Audi vindt dat rs circuit waardig moet zijn. En een a8 is daar te groot voor. Meende zo iets gelezen te hebben.

      Login om te reageren
      • bikevscar zegt

        30 november 2016 om 08:54

        @pieterpoes: klopt idd!

        Login om te reageren
      • Breinstein zegt

        30 november 2016 om 09:20

        @pieterpoes: een limousine niet en een SUV wel? Maar natuurlijk…..

        Login om te reageren
        • pieterpoes zegt

          30 november 2016 om 11:27

          @breinstein: Ja die rsq3 of q3 rs is inderdaad een vreemd aparaat. Maar qua formaat meer circuitwaardig dan een rs8 die toch echt wel te groot is…

          Login om te reageren
    • bikevscar zegt

      30 november 2016 om 08:52

      @barbro: omdat een limousine geen potentie heeft op circuit prestaties, wel qua vermogen maar niet qua wegligging en sensatie!

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        30 november 2016 om 09:33

        @bikevscar: ik snap ze ergens wel. Mercedes duidelijk niet #S65AMG

        Login om te reageren
  7. alassad zegt

    29 november 2016 om 23:03

    12 modellen? In de tekst worden er veel minder opgenoemd?

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      29 november 2016 om 23:24

      @alassad: de performance- en plusmodellen worden door Audi als apart model gezien. En als je die bij elkaar optelt kom je op 12.

      Ik heb het ook niet verzonnen. ;-)

      Login om te reageren
  8. misterdrogba zegt

    29 november 2016 om 23:05

    Die RS3 Limousine is een van de mooiste auto’s die Audi tot nu toe gepresenteerd heeft.. Wauw!

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    29 november 2016 om 23:09

    Die S8 plus: Heeft een behoorlijke overhang. Dat is toch verboden volgens Autoblog? Vraagje: Zijn de sportmodelletjes allemaal uitgevoerd met een Bavianenreet (Diffuser)? Zal wel lekker werken op een auto met 20cm bodemvrijheid.

    Login om te reageren
    • super zegt

      29 november 2016 om 23:35

      @pomoek:
      hier; kijk eens hoe stoer, een wagen met negatieve overhang…
      http://www.grandprixhistory.org/images/bug35c1.jpg

      Moet je eens voorstellen hoe lelijk dat was geweest met nog een meter neus er voor…

      Login om te reageren
  10. romeoalfa zegt

    29 november 2016 om 23:16

    TT RS! het liefst een Plus als ie ooit uitkomt.

    Login om te reageren
  11. z3coupe zegt

    29 november 2016 om 23:17

    Zo kan dat lelijke quatro ook uit de gril verdwijnen

    Login om te reageren
    • taxman zegt

      30 november 2016 om 09:19

      @z3coupe: het is een begin idd

      Login om te reageren
  12. gerjan zegt

    29 november 2016 om 23:25

    Rs 3 is veruit de mooiste. Ik blijf het toch maar een lelijke auto vinden zo’n A7. Toch wel mooi dat ze bij extra betaling over de 250 gaan. Hoe zit dat bij Mercedes en BMW?

    Login om te reageren
  13. thomasthomas zegt

    29 november 2016 om 23:25

    RS7 doe maar

    Login om te reageren
  14. vonklausenburg zegt

    29 november 2016 om 23:33

    Toegegeven: bijzonder spannend en exotisch zien ze er niet uit. Niet zo extravagant als een AMG of BMW M. Maar wat een lekkere gebakjes. Simpel, snel. En die Audi A3 Sedan, net zo geil als übermilf Julie Bowen.

    Login om te reageren
    • kapiteinaudi zegt

      30 november 2016 om 00:48

      @vonklausenburg: AMG’s tot daar toe, maar BMW M’s extravagant? Slaapwekkend saai zou ik zeggen.

      Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    29 november 2016 om 23:39

    Ik word alleen van de R8 warm. Maar eigenlijk… heeft het niet de charme, die het vorige mod had.

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    29 november 2016 om 23:46

    Audi Sport, bah. Blijf het gewoon Quattro noemen, dat heeft tenminste uitstraling en historie. Audi Sport klinkt zo standaard en inspiratieloos.

    Login om te reageren
    • rd1991 zegt

      30 november 2016 om 06:04

      @edge: ik hoop dat het een legitieme reden is om weer een Sport Quattro op de markt te brengen.

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      30 november 2016 om 07:52

      @Edge: Zie het zo: nu kunnen ze rwd’s bouwen ;)

      Login om te reageren
  17. moveyourmind zegt

    30 november 2016 om 01:07

    Slim om een nieuwe bv onder een andere naam op te richten…

    “Besonderes vervelend dat Sie für de zesde keer problemen mit Ihren remschijven haben, aber daarvoor müssen Sie niet bei uns zijn. Wir zijn Audi Sport GmbH, Sie haben uw auto bij Audi Quattro GmbH gekocht. Das is een ganz anderes bedrijf. Daar haben wij niets mit zu doen. Leider kunnen wij Sie niet weiterhelfen.”

    Login om te reageren
    • pajero zegt

      30 november 2016 om 07:06

      @moveyourmind: hahaha, hij is goed ;)

      Login om te reageren
  18. SimonMc zegt

    30 november 2016 om 01:16

    @nicolasr: is quattro niet altijd met een kleine q?

    Login om te reageren
  19. mrmiyagi1982 zegt

    30 november 2016 om 06:01

    @moveyourmind

    LOL!

    Login om te reageren
  20. pajero zegt

    30 november 2016 om 07:03

    Het blijven mooie apparaten, of je houdt ervan, of je vindt het niks. Ikzelf ben er al jaren liefhebber van. Jaren terug voor het eerst in een S2 en S4 gereden, toen de RS2, en toen was ik echt definitief verkocht. En sinds vandaag staat er een RS6 C6 op de stoep. Echt een bizar apparaat, maar zo gaaf. Wil niks anders meer.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      30 november 2016 om 07:47

      @pajero: Ik ben niet jaloers.
      Ik ben NIET jaloers.
      Ik ben…

      *zet boer-met-kiespijn-gezicht op*

      Gefeliciteerd jong!

      Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      30 november 2016 om 19:29

      @pajero: wauwww, 580x gefeliciteerd met je schitterende aankoop (1 felicitatie per pk :) )

      Login om te reageren
  21. dillinger2016 zegt

    30 november 2016 om 07:09

    @moveyourmind Dat is een goeie en het zou me niet verbazen als daar wel een kern van waarheid inzit. Maar mij doen deze opgenoemde autos weinig. Voor dat geld zijn er betere te koop.

    Login om te reageren
  22. stuko zegt

    30 november 2016 om 08:10

    Met deze prestaties/specs ben je naar mijn idee bijna een sportwagenfabrikant.. damm damm.. een a3 of q3 zelfs in de 4 seconden naar 100. Insane!

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    30 november 2016 om 08:40

    Die RS3 sedan??????

    Login om te reageren
  24. taxman zegt

    30 november 2016 om 09:00

    -edit: goh origineel, nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • taxman zegt

      30 november 2016 om 09:17

      @taxman: tja in het stukje stond dat het mocht. Dusssss…..

      Login om te reageren
  25. allesmetturbo zegt

    30 november 2016 om 09:23

    De (R)S3, RS6 en S8 Plus zijn echte pareltjes. Prachtige wagens. De rest kan mij niet zo bekoren

    Login om te reageren
  26. str8six zegt

    30 november 2016 om 11:37

    Leuk. Maar tipt niet aan M of AMG.

    Login om te reageren
  27. teuntjess zegt

    30 november 2016 om 12:07

    Voor mij de RS6 Avant of de RS7 Sportback!

    Wat een beesten ❤️

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North