Dit is het koopje van vandaag.
Wie op dit moment door de Mitsubishi-dealer slentert, zal niet al te vrolijk worden. Althans, als je liefhebber bent van de wat leukere automobiel. Op dit moment kun je er terecht voor de kleine Space Star en drie crossovers: de ASX, Outlander en Eclipse Cross. Dat is alles. Wat dat betreft is het merk dat als slogan ‘De Gestaalde Perfectie’ hanteerde, behoorlijk afgegleden. Want ook in Japan en de Verenigde Staten is het merk slechts een schim van wat het ooit was.
We hoeven niet eens zo heel ver terug in de tijd te gaan. Neem 2007 bijvoorbeeld. Toen bouwde het merk nog van alles: allerlei sedans, terreinauto’s (Pajero), compacte hatchbacks (Colt) en natuurlijk de Lancer Evolution. Een andere leuke auto van Mitsubishi uit die tijd was de Eclipse. Deze auto was sinds 2005 bezig aan zijn vierde generatie. Naar keuze kon je deze auto bestellen als Coupé en een cabriolet, Spyder genaamd. De Spyder was er in twee uitvoeringen: de GS Sport Spyder met een 2.4 viercilinder en 162 pk. Leuk, maar je wilde de GT Spyder, die kreeg namelijk een 24-kleps V6 met 263 pk mee.
Die laatste is ook de motor die we aantreffen in het onderwerp van dit artikel. Het is een groene Eclipse GT Spyder uit 2007. Zo op de foto’s ziet de auto er nog erg strak uit. Dat blijkt ook wel uit de kilometerstand, die bedraagt namelijk 19.876 km! Het interieur van deze potente voorwielaandrijver is nogal Amerikaans, maar als je de bekleding opnieuw laat bekleden met leer kun je de ambiance behoorlijk verhogen. De vraagprijs van deze funmobiel is slechts 12.800 euro. Doen? Of toch liever een van de alternatieven die @CasperH en @Wouter benoemen in dit advies?
Een leder interieur, wie wil er nu op het vel van dode dieren zitten.
@johnwaters: sommige mensen doen stukjes dood dier in hun mond.. En maken er kak van.
@rikus: misschien is eten voor jou een luxeproduct, voor mij althans niet. Met dode dieren beklede autozetels zijn wel een luxeproduct.
@johnwaters: als je ze toch opeet. Kun je evengoed het velletje gebruiken…
@johnwaters: vrijwel niemand heeft een autozetel wat bekleed is met dode dieren, maar goed..
@johnwaters: je bent niet verplicht vlees te eten hoor…
@johnwaters: Leder is altijd een afvalproduct. Koeien worden voor het vlees geslacht. Indien je lederen autostoelen afkeurt dan ook geen vlees eten. En geen lederen schoenen dragen
@rikus: u wint vandaag het internet
@johnwaters: Ik.
@johnwaters: goed plan, laten we een interieur van jouw huid maken.
@rhellema: dan wordt het wel heel premium :-)
@rhellema: nee daar maken we al lampenkappen van?
@rhellema: kan je wel zeggen dat je een interieur hebt bedekt met penisleder.
@generaalalfa: ???
@johnwaters: 1. Drie maal raden waar de stof in deze auto van gemaakt is…
2. En drie maal raden waar aardolie van gemaakt is…
3. En drie maal raden waar plankton van gemaakt is…
Fijn idee om op miljoenen met grof geweld samengeperste plankton te zitten waarvan je niet eens weet of tijdens hun leven wel genoeg ruimte hadden om te scharrelen. Maar waarvan je wel weet dat het ooit onttrokken is aan de voedselketen van de met uitsterven bedreigde walvis.
@moveyourmind: niet zomaar “ooit onttrokken”, maar: natuurlijk onttrokken.
Dat kan niet gezegd worden van leer…
Gaaf ding! En stof in een cabrio is toch prima? Kan je een keer het dak open laten als je hem in dezon parkeert!
@joostie: Tot je in een regenbui terechtkomt. En dat gebeurt, trust me.
@BaRa: Daar wordt je crèmekleurige leer ook niet beter van.
@BaRa:
Of totdat de eerste meeuw de boel eens flink onderschijt….
Je zou dit goed geconserveerd weg moeten zetten in een droge schuur. Wie weet wordt het dan ooit, in de verre toekomst, nog mooi. Cult sowieso!
@eklasse: een ander voordeel is dat je hem aan het straatbeeld onttrekt, wat voor iedereen beter is!
@Gulli: Gullideckel ? :)
@eklasse: ik zou willen dat ik zo origineel was! Stiekem is het een bijnaam die mijn vrienden me 19 jaar geleden (holy shit zo lang geleden al?) hebben gegeven ?
Ik kan me niet herinneren ooit zo’n ding in het wild gezien te hebben.
Tja, in de US koop je een goeie van de generatie voor deze voor hetzelfde geld. Die houden beter waarde en zien er echt een stuk beter uit vind ik. Dit is zo’n ‘bijzonder’ ding, er staan er een paar te koop in NL en die staan allemaal al heel heel erg lang bij de betreffende dealers. Heb er altijd wel wat mee gehad, m’n eerste whip was een Eclipse 2.0 16V en dat was echt een tof ding vind ik. Die daarna ook, helemaal als Turbo. deze heeft me nooit wat gedaan, vind em te lelijk.
Ik vind de proporties een beetje ongelukkig. Een beetje een Ford Puma maar dan, tja…
Import vanuit de US en nog geen 20.000km gelopen, ik zou het niet vertrouwen.
@petrolhead95: Chassisnummer opvragen en dan een Carfax opvragen. Heb je de hele historie, incl. schade en onderhoud etc. uit de US. Kun je zo zien met hoeveel miles hij op de boot is gegaan.
@E34M5Touring: dat zijn nog eens tips
@E34M5Touring: Hij kan ook teruggrdraaid zijn voordat hij de boot op ging. Geloof me, er word extreem veel met km standen gefraudeerd. Ook met behoud van historie rapporten.
@techniekmeneer: Alles kan, 100% voorkomen is onmogelijk. Het geeft je hoe dan ook meer inzage in de historie van de auto. In tegenstelling tot NAP wordt bij de Carfax ook je onderhoudsbeurt (dus gedetailleerd, alles wat gedaan is word vermeld) en schade historie (ook gedetaileerd, dus welke hoek vd auto is geraakt, hoeveel schade, airbagdeployment enz.)zichtbaar gemaakt. Scheelt een hoop hoor. Ik gebruik het veel bij ads in de VS. Meestal gratis ter inzage.
@E34M5Touring: Daar heb je helemaal gelijk in, je kan heel veel te weten komen, maar helaas niet alles.
Ik wist niet dat de 3,8 V6 er met handbak was of is dit stiekum een 2,4 4 cil.
Ik zag gisteren toevallig een coupé (vol met Tupperware en met een jappenklapper). Maar zo’n originele is wel erg gaaf.
Een soort 21e eeuwse oma Duck wagen. Vind ‘t wel wat hebben.
Dat achterruitje biedt in ieder geval een mooi uitzicht op de spoiler.
Knappe uitvoering van een niet bijster mooie auto. De foute verlichting sowieso even wisselen.
De auto doet mij nagenoeg niks. Al zal het best leuk rijden naar mijn idee. Leuke auto voor iemand om mee te beginnen, weinig kilometers, waarschijnlijk betrouwbare techniek. Niet gek!
@ghost: Ja, inderdaad, top! € 12k is ook zo’n beetje de gemiddelde prijs van een eerste autootje, aanrader!
@baardmijt: Een lage verzekeringspremie helpt natuurlijk ook.
20k gelopen en dan van die lelijke aftermarket koplampen er in? Nu lijkt het alsof de auto 200k miles heeft gelopen.
@e550: je weet duidelijk niet waarover je praat. Wellicht was je in die tijd nog vloeibaar.
@johnwaters: jeetje en jij blijkbaar wel? In 2007 was de Eclipse in NA niet leverbaar met dit soort lampen.
@e550: geef me dan eens een link naar een foto met welke de 2007 Eclipse is de USA dan wel zou verkocht zijn.
De koplampen in het hierboven aangeboden model zijn originele Eclipse koplampen, geen aftermarket.
@johnwaters: uuuuuh, geef mij een foto van een originele Eclipse met deze koplampen? In 2007 was De US-spec niet eens leverbaar met LED koplampen, alleen halogeen.
@johnwaters: https://www.ultimatecarpage.com/car/2609/Mitsubishi-Eclipse-GT-Spyder.html
Hij ziet er als nieuw uit en zal het geld voor de liefhebber ongetwijfeld waard zijn. Mij kan hij echter niet echt bekoren. Beetje vlees noch vis.
Excuus aan de liefhebbers, maar wat mij betreft mist de huidige line-up niet deze Eclipse. Voor mij categorie lelijk en onaantrekkelijk.
Toen de Eclipse nog niet een SUV was met een achterkant waarbij ik m’n ogen uit wil krabben…niet dat deze mooi is maar het is tenminste nog wel de lage tweezitter die beter te verdragen is
@willeme: heb je op mijn telefoon mee zitten kijken? Toevallig gisteren naar Eclipse/Talon TSi zitten kijken.
@stephane8200: je wil niet weten wat ze allemaal kunnen zien als je die app van ze eenmaal hebt geinstalleerd :D