• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8

Auteur: willeme, gepost 23 augustus 2018 om 09:04 – 49 Reacties

Afbeelding Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8Afbeelding Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8Afbeelding Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8Afbeelding Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8Afbeelding Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8Afbeelding Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8Afbeelding Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8Afbeelding Deze Touareg sleeper heeft 802 pk dankzij een RS6-V8

Volkswagen Touareg V8 MTM
Daarnaast heb je ook nog een trekhaak!

Het is een van mijn favoriete crossovers, de Volkswagen Touareg. Met name de tweede generatie kon me bekoren. Het is een zeer ruime en comfortabele auto, die in principe niets minder is dan een Audi Q7 of Porsche Cayenne (met dezelfde motor). Maar de ingetogen styling en de VW badge zorgen er in dit geval voor dat de auto een pretentielozer voorkomen heeft. Omdat Touareg niet zo cool klinkt als Cayenne of Q7 (terwijl dat wel belangrijk is voor de doelgroep), zijn de prijzen iets gunstiger. Het enige nadeel van de huidige Touareg is dat de smakelijke motoren zijn voorbehouden aan Audi en Porsche. Bij de Touareg kun je nu alleen kiezen uit een V6 diesel. Ook bij de vorige generatie Touareg had je (in Nederland althans) niet veel keuze, in tegenstelling tot de eerste Touareg, die je kon bestellen met een V8, V10 of zelfs een W12.

Gelukkig zijn de heren van (MTM) Motoren Technik Mayer een goed toevluchtsoord voor als je een speciale wens hebt. Wil je een Volkswagen Touareg met een extreem dikke motor, dan kan dat gewoon. Omdat de merken van de Volkswagen Group veel techniek met elkaar delen, betekent dat je ook veel techniek kunt uitwisselen. Zo kwamen ze bij MTM erachter dat je de V8 TDI uit de Audi A8 ook in het vooronder van een Volkswagen Amarok kunt lepelen. Maar het kon dus blijkbaar veel extremer, want de motor van de RS6 past dus ook in een Touareg. Je raadt het al: deze Touareg heeft die motor.

Volkswagen Touareg MTM

Het betreft de 4.0 V8 uit de Audi RS6 (of Audi S8). Het is echter niet de standaard motor. Als je toch bezig bent met zo’n project, doe het dan meteen goed. En dat deed MTM met verve. In principe is dit dezelfde motor als de MTM S8 Talladega R heeft. Dat betekent een vermogen van maar liefst 802 pk bij 6.000 toeren en 945 Nm van 2.250 tot 5.500 toeren. Wat dat doet met de prestaties is niet bekend, maar dit is met gemak de snelste Touareg ooit.

Volkswagen Touareg MTM

Dat is echter nog niet eens het leukste aan dat de Touareg, het is namelijk de uitvoering. Ondanks de tuning is er niet gekozen voor een urban-camouflage-wrap, extreme verbreding of 26″ Lexani’s. Nee, de auto is gespoten in Oakland Green (een Volkswagen Individual kleur) en het interieur is Havanna Brown leder. De prijs voor dit is krankzinnig doch begrijpelijk. Nieuw kostte deze auto inclusief ombouw namelijk 349.000 euro. De verkopende partij wil er enkele jaren later met 9.000 km op de klok nog 149.000 voor hebben. Dat is minder dan welke Bentayga dan ook en je bent sneller dan welke Bentayga dan ook. In je Volkswagen. De advertentie kun je hier bekijken.

Met dank aan Tiemen voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, biturbo, mtm, occasion, rs6, touareg, tuning, V10, Volkswagen

Vorig bericht: « De BMW 9 Serie maakt ons leven compleet
Volgend bericht: 5 redenen waarom er géén GP van Nederland moet komen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikje90 zegt

    23 augustus 2018 om 09:12

    Sommige mensen weten echt niet wat ze met het geld of hun tijd moeten.

    Login om te reageren
    • fouadski zegt

      23 augustus 2018 om 10:34

      @mikje90: de ene bouwt een auto om, de ander hangt op ab rond. Keuzes…

      Login om te reageren
  2. sntial zegt

    23 augustus 2018 om 09:13

    Crossover? Dit is toch een SUV?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 augustus 2018 om 09:32

      @sntial: SUV is een Amerikaanse afkorting. Een ‘echte’ SUV heeft een ladderchassis. Alles wat een terreinachtige auto pretendeert te zijn, maar een zelfdragende carrosserie heeft, is een crossover. De Touareg heeft geen ladderchassis en is dus officieel geen SUV, maar een crossover. Vandaar ;-)

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 augustus 2018 om 09:36

        @willeme: Als ik Wikipedia mag geloven, bestaat de categorie SUV uit vele subcategorieën. Zowel terreinwagens als crossovers zijn daar onderdeel van. Nu is Wikipedia niet altijd even betrouwbaar, maar bestaat er überhaupt wel een officiële definitie?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          23 augustus 2018 om 09:39

          @berlinetta: Natuurlijk zijn er vele categorieën. Dit was een beetje de laatste stelregel. SUV wordt tegenwoordig overal opgeplakt. Ik zag laatst een reclame van de Citroën C3 Airscape SUV (of zoiets, geen idee wat het moest voorstellen). 1.2 driecilinder, voorwielaandrijving, olijke kleurtjes en ‘SUV’. Right ;-).

          In principe heeft een SUV een ladderchassis (Escalade, Expedition, Navigator, Durango, de eerste ML, de G-Klasse). Een hoog op de poten staande auto met zelfdragende carrosserie is een crossover, daarin heb je helemaal veel categorieën.

          Login om te reageren
          • loserboi932 zegt

            23 augustus 2018 om 11:01

            @willeme: en vergeet niet de eerste generatie Range Sport (L320).
            Loserboi, keeping the ladderchassis scene alive.

            Login om te reageren
            • willeme zegt

              23 augustus 2018 om 11:07

              @loserboi932: De L320 had een combinatie van beide chassis’, lees er hier meer over:

              https://www.autoblog.nl/nieuws/het-verhaal-van-een-nep-range-rover-108637

              Login om te reageren
      • joostie zegt

        23 augustus 2018 om 10:58

        @willeme: Hulde voor dit onderscheid! I love you!

        Login om te reageren
  3. braapert zegt

    23 augustus 2018 om 09:14

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 augustus 2018 om 09:21

      @braapert: V10 wordt genoemd in de tekst. De eerste generatie Touareg had namelijk een V10 TDI.

      Login om te reageren
  4. tvklarenbosch zegt

    23 augustus 2018 om 09:23

    Wat een lekker belachelijke bak is dit. Heerlijk dat ze het uiterlijk gewoon standaard houden.

    Login om te reageren
    • bitteeinbit zegt

      23 augustus 2018 om 09:24

      @tvklarenbosch: ja ziet er super uit, echter was een upgrade van de remmen misschien wel op zijn plaats geweest met dit vermogen.

      Login om te reageren
      • tvklarenbosch zegt

        23 augustus 2018 om 09:32

        @bitteeinbit: voor €350.000 zou je denken dat ze dat ook wel even meenemen.

        Login om te reageren
      • diesel78 zegt

        23 augustus 2018 om 09:33

        @bitteeinbit: Staat in de omschrijving van de advertentie dat dat wel gedaan is.

        Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    23 augustus 2018 om 09:24

    Ik kan dit wel heel erg waarderen. Twijfel alleen of de remmen al dat geweld wel aan kunnen. Ze zien er vrij standaard uit eerlijk gezegd, maar ik neem aan dat ze daar bij MTM wel over nadenken.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 augustus 2018 om 09:33

      @berlinetta @bitteeinbit
      In de advertentie staat dat de remmen geupgraded zijn…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        23 augustus 2018 om 09:49

        @onehp: Ik had inderdaad beter eerst de advertentie kunnen lezen voordat ik weer onzin het web opslingerde.

        Login om te reageren
      • bitteeinbit zegt

        23 augustus 2018 om 09:49

        @Onehp: hebben ze netjes in stijl gedaan dan. Ziet er vrij standaard uit.

        Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      23 augustus 2018 om 13:56

      @berlinetta: Zijn hele serieuze remmen, aangezien ze de toch echt niet heel bescheiden velgen zo ongeveer helemaal vullen. Maar door het grijze kleurtje van de remklauw valt dat helemaal niet op. Hier is iemand heel serieus bezig geweest om er echt een sleeper van te maken.

      Login om te reageren
  6. Onehp zegt

    23 augustus 2018 om 09:32

    Geheel onverwacht, en gewoon geregistreerd met de juiste papieren. Baas.
    Wel enkel snel rechtdoor, met die stoelen en het volledig standaard onderstel niet te veel verwachten in de bochten…

    Login om te reageren
    • posthumus zegt

      23 augustus 2018 om 11:06

      @Onehp: Het is een Touareg… Zelfs met aangepast onderstel zal het nooit een agiele sportwagen worden.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        23 augustus 2018 om 14:33

        @posthumus: inderdaad, maar misschien wat meer een Cayenne waarmee ie zijn platform deelt.

        Login om te reageren
  7. fastforward zegt

    23 augustus 2018 om 09:36

    Dit kan ik dan wel waarderen. Ben benieuwd of de transmissie het houdt

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 augustus 2018 om 09:42

      @fastforward: die is ook vernieuwd met de upgrade

      Login om te reageren
  8. escort77 zegt

    23 augustus 2018 om 09:41

    Mooi project geweest, waarom zou je zoiets dan na 9000 km alweer verkopen en meer dan 2 ton afschrijving incasseren?

    Login om te reageren
    • weetikveel zegt

      23 augustus 2018 om 09:49

      @escort77: tuning is vrijwel nooit lucratief. De gedane investeringen zullen haast nooit uitbetaald worden in een evenredig hogere verkoopprijs. Tuning moet je doen omdat je het zelf wil en denkt het geld er zelf uit te halen, althans dat zou ik doen.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        23 augustus 2018 om 11:41

        @weetikveel: dat snap ik, maar dan begrijp ik niet waarom de vorige eigenaar er maar 9000 km mee gereden heeft.

        Login om te reageren
  9. ohoogeveen zegt

    23 augustus 2018 om 09:42

    Kan je lekker je schoonmoeder mee laten schrikken

    Login om te reageren
  10. schaap zegt

    23 augustus 2018 om 09:52

    Dit is pas een afschrijving! 200000 euro minder waard na 9000 km, dat is meer dan 22 euro per km. En dat zonder brandstof. De brandstof kost is bij deze dus te verwaarlozen.
    Had mij dan gewoon 200000 euro gegeven, dan kocht ik een recente RS6 en een Touareg.

    Login om te reageren
  11. dirkv zegt

    23 augustus 2018 om 10:06

    Mooie auto met een bijzondere motor!
    Meer is altijd beter, maar het houd nooit op. Je zelf verplaatsen met een Toeareg die maar een 3 liter TDI of TSFI heeft is ook niet echt vervelend,

    Login om te reageren
  12. erwh zegt

    23 augustus 2018 om 10:15

    Wat een gave bak, precies zoals ik het zelf zou doen. Donkergroene lak (sowieso een briljante kleur), sfeervol leer, geen potsierlijke uiterlijke “tuning” en met een dergelijke top aandrijflijn. Alleen de remmen zou ik ook nog aangepakt hebben met het betere spul uit de Porsche grabbelton.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      24 augustus 2018 om 07:16

      @erwh: de remmen zijn ook aangepakt, aldus de adverentie.

      Login om te reageren
  13. tge1 zegt

    23 augustus 2018 om 10:29

    Snel en zouteloos, dat kan je wel aan Volkswagen overlaten.

    Login om te reageren
  14. evdw zegt

    23 augustus 2018 om 10:33

    Voor als je snel op je wintersport bestemming wil zijn. Ook al is dit een grote en zware bak, ik vermoed dat hij de 300 km/h gewoon haalt.

    Login om te reageren
  15. misterdrogba zegt

    23 augustus 2018 om 10:39

    Voor 800+ PK & 2ton aan gewicht zijn het wel akelig kleine remschijfjes die je tot stilstand moeten brengen.

    Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      23 augustus 2018 om 10:46

      @misterdrogba: Ik denk dat de 21″ wielen wel wat vertekenen…

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 augustus 2018 om 14:33

      @misterdrogba: maak er ook maar 2,5 ton van…

      Login om te reageren
  16. Robert zegt

    23 augustus 2018 om 10:43

    2 ton afschrijven op 9000 km… ?

    Login om te reageren
  17. allesmetturbo zegt

    23 augustus 2018 om 11:13

    Ik wil ‘m

    Login om te reageren
  18. Gulli zegt

    23 augustus 2018 om 11:36

    Leuk! Maar kun je er nog steeds een Jumbojet mee trekken?

    Login om te reageren
  19. nasty zegt

    23 augustus 2018 om 11:47

    De motoren van de touareg klinken niet zo mooi als dezelfde motoren in de q7 en cayenne. Is dit niet op te lossen door een q7 of cayenne uitlaatsysteem, of is dit too simple minded?

    Login om te reageren
  20. 2wheeler zegt

    23 augustus 2018 om 12:31

    Hahahahaha, wat een afschrijving

    Login om te reageren
  21. Onehp zegt

    23 augustus 2018 om 14:54

    Hem nu nog laten bepantseren, kun je hem heel duur verhuren aan VVIP volk…

    Login om te reageren
  22. Bartholomeo zegt

    23 augustus 2018 om 15:35

    De v12 tdi uit de audi q7 had misschien ook gepast. Omdat het kan.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      23 augustus 2018 om 15:56

      @Bartholomeo: dit is veel sneller

      Login om te reageren
  23. windhoekgokarting zegt

    23 augustus 2018 om 18:27

    Ding ligt voor geen meter op de weg, en daarnaast is een Q7 veel ruimer, vooral achterin is de Touareg gewoon een oversized Tiguan, de Q7 heeft als optie 7 stoelen..

    Login om te reageren
  24. mk2jens zegt

    23 augustus 2018 om 21:26

    Waarom moeten SUV’s zo snel zijn, gooi er een lekkere V8 diesel in met ladingen aan koppel….meer dan genoeg zo.

    Login om te reageren
  25. clubbtraxx zegt

    23 augustus 2018 om 22:52

    Ok, je geeft 350K uit aan een VW om er vervolgens maar 9000km mee te rijden?
    Klinkt mij als wel heel weinig in de oren…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North