• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de Amarok

Auteur: Dizono, gepost 26 februari 2016 om 15:58 – 28 Reacties

Afbeelding Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de AmarokAfbeelding Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de AmarokAfbeelding Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de AmarokAfbeelding Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de AmarokAfbeelding Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de AmarokAfbeelding Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de AmarokAfbeelding Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de AmarokAfbeelding Dieselpower: MTM lepelt 4.2 V8 TDI in de Amarok

Volskwagen Amarok
Het vermogen en koppel zijn meer dan indrukwekkend, naar de NOx-uitstoot durven we niet eens te vragen…

Momenteel is de Amarok het stoerste jongetje in de VW-showroom, maar met maximaal 180 pk uit een tweeliter diesel gaat het te ver om de Amarok één brok mannelijkheid te noemen. Nee, daarvoor moeten we toch echt naar de overkant van de Grote Plas. Of eigenlijk, moesten, want we kunnen nu ook bij MTM terecht voor een écht gave Europese pickup. Met V8-powerrrr.

Met het heengaan van de Phaeton en het enkel nog leveren van zespitters in de Touareg, is het niet meer mogelijk om een V8 bij Volkswagen te krijgen. Daarvoor moet geshopt worden bij Audi, die in de A8 nog de 4.2 TDI met 385 pk en 850Nm levert (rijtest). MTM schafte zichzelf zo’n blok aan en lepelde het in het vooronder van de Amarok. Dat deden ze al eens eerder, maar het eindresultaat zag er destijds simpelweg niet uit. Dankzij een flink luxueus interieur en een mat laklaagje ziet deze Amarok er simpelweg erg lekker uit.

Plaatjes van de motorruimte stuurt de tuner helaas niet mee met het persbericht, maar ik kan mij zo voorstellen dat er weinig loze ruimte meer te bespeuren valt onder de kap. Aangezien MTM in de eerste instantie een tuner is, schroeven ze voor de gelegenheid het vermogen van deze fijne diesel op tot 410 pk. Het koppel nam toe tot 930 Nm. Yummie!

Dat alles maakt van de Amarok niet alleen een fijne offroader, ook op het asfalt weet de Duitse Pickup wel raad met al dat vermogen en koppel. Naar de 100 brullen in zes ronde seconden bijvoorbeeld, of de wetten van de aërodynamica tarten met een top van 222 km/h. Ter vergelijking, de krachtigste standaard Amarok komt niet verder dan 184 km/u. Dit okergele snoepje is te bewonderen op de MTM-stand in Genève.

Ook interessant!

  • Een eerste glimp van de nieuwe Volkswagen Amarok
  • goedkoopste Amarok
    Dit is de goedkoopste Volkswagen Amarok van Nederland
  • VW Amarok R
    VW Amarok R gaat er écht komen
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

amarok, Diesel, geneve-2016, mtm, tuning, V8, Volkswagen

Vorig bericht: « Hell froze over: Mercedes vervangt robots door mensen
Volgend bericht: Audi RS3 gaat dankzij MTM door 500 pk-grens »

Lees Interacties

Reacties

  1. groggys zegt

    26 februari 2016 om 16:00

    Ik ben nooit fan geweest van Amarok’s, maar met zo een motor

    KOPEN

    Login om te reageren
  2. fmgarcia zegt

    26 februari 2016 om 16:02

    Op de suffe kleur op het dashboard na een mega lekker snoepje!

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    26 februari 2016 om 16:03

    En toch kunnen ze het niet laten om nog even wat carbon in het interieur te plakken 9of is het een sticker?). Het blijven toch tuners he.

    Hoe dan ook, dat blok in deze auto lijkt me wel lekker. De 4.2 is sowieso een erg lekker blok. Standaard al 850 Nm! Maar in de wereld der pick-ups is er voor mij maar één nummer 1 en die heet Ford F-150 Raptor.

    Login om te reageren
  4. dutchcorvette zegt

    26 februari 2016 om 16:03

    Als het niet Amerikaans is heb ik er niks mee.. Qua pick ups dan

    Login om te reageren
  5. remcott zegt

    26 februari 2016 om 16:08

    Prestaties vallen wel tegen vergeleken met wat dit blok in een A8/Q7 weet te bereiken.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      26 februari 2016 om 18:18

      @remcott: Het blok zal wel een net ander karakter hebben in de Amarok. Daarnaast zal een open laadbak ook niet helpen bij topsnelheid/hoge snelheid.

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    26 februari 2016 om 16:08

    Prachtige pick-up ..
    Misschien wel de chiqueste op de huidige markt ..

    Maar met 930 Nm draai je de hele standaard drivetrain in 10 seconden aan gort ..

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      26 februari 2016 om 16:11

      @lincoln: ..en je punt is?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        26 februari 2016 om 16:14

        @baasbas:

        Dat er buiten een motor ook nog 5 assen 3 diffs en een gearbox vervangen zijn ..

        Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      26 februari 2016 om 22:02

      @lincoln: zouden ze daar niet aan gedacht hebben…. Ik neem aan dat ze niet dezelfde versnellingsbak erin hebben gelepeld als de 2.0tdi…

      Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    26 februari 2016 om 16:20

    De GMC Syclone deed de 0-100 in 1991 in standaardtrim in 4,6 sec. Met een V6 en een geluid…

    Login om te reageren
    • ocda zegt

      26 februari 2016 om 16:29

      @cossiekiller: Speciaal voor jou enjoy https://www.youtube.com/watch?v=hL6SsL9EyTA

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        26 februari 2016 om 20:18

        @ocda: Had ik al gezien. Blijft wel grappig om Clarkson op een, volgens hem, duivelsding te zien rijden in het begin van het filmpje

        Login om te reageren
  8. robert110 zegt

    26 februari 2016 om 16:26

    Hebben, maar met standaard interieur graag want bij deze krijg je de stront en modder er van zijn lang zal ze leven niet meer uit.

    Login om te reageren
  9. olliequattro zegt

    26 februari 2016 om 16:29

    EINDELIJK!!! :)

    Login om te reageren
  10. ahs1979 zegt

    26 februari 2016 om 16:30

    Mooi om te zien dat het reservewiel nog is van voor de plaatsing van de 4 nieuwe banden met velg…….

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    26 februari 2016 om 16:44

    Hebben! Quanto Costa?

    Login om te reageren
    • 4244cc zegt

      26 februari 2016 om 20:32

      @ghost: kuantu esaki ta kosta?

      Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    26 februari 2016 om 16:45

    Ik vind het eigenlijk best een geslaagde creatie. Alhoewel ik weet dat @cossiekiller daar heel anders over denkt ;-)

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      26 februari 2016 om 20:23

      @gtwillem: Dit is en blijft natuurlijk wel een werkpaard van opzet. Moet waanzinnig fijn rijden, daar niet van. Vind het ook wel leuk gedaan, zoals bijna alle projecten van pick ups en camionetjes die voorzien worden van een dikke motor en voor de rest echte sleepers zijn.

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    26 februari 2016 om 17:05

    Alcantara op het dash van een werkpaard…….

    Login om te reageren
    • lextacy zegt

      26 februari 2016 om 17:50

      @dutchdriftking: idd slaat nergens op

      Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 februari 2016 om 19:34

      @dutchdriftking: net als het stuurtje in mijn polo R WRC :P

      Login om te reageren
  14. kaeser zegt

    26 februari 2016 om 18:21

    Lekkere dikke sloffen zeg, die doen het hem wel.

    Login om te reageren
  15. toyotafortuner zegt

    26 februari 2016 om 19:04

    Nee dank. Als je een dikke diesel-pickup wilt shoppen om bergen te verzetten, dan kan je gewoon beter bij de Amerikanen terecht.

    Login om te reageren
  16. lompey zegt

    26 februari 2016 om 20:15

    Het zal nooit een Raptor worden

    Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    26 februari 2016 om 22:11

    222 in zo’n ding is sneller dan 400 in een veyron denk ik. Ik hoop dat mtm het onderstel dan toch op z’n minst aanpakt.

    Login om te reageren
  18. jaap_veldman zegt

    28 februari 2016 om 03:40

    Hehe eindelijk, zo’n blok hoort in deze auto!!!

    Ipv van al dat andere spul wat ze normaal in het vooronder lepelen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North