Deze Zoe Renault Sport is precies helemaal goed

Auteur: , 25 Reacties

Dit begint er veelbelovend uit te zien.

Renault Zoe R.S. '19

Afgelopen week was er een heuse EV10daagse, waarin wij extra aandacht hadden besteed aan de elektrische auto. Nu heeft de EV voor sommigen nog altijd een nare bijsmaak. De EV is in veel gevallen een heel veilige en (ogenschijnlijk) milieuvriendelijke keuze. Een elektrische auto koop je niet omdat je auto’s zo leuk vindt, toch?

Een auto die daar verandering in kan brengen is de Zoe Renault Sport. Nu er veel huis-, tuin- en keuken EV’s komen, is het tijd voor de nichemodellen. Nu gaan de geruchten voor een Zoe R.S. al zolang de Zoe er is, maar de geluiden worden telkens sterker. Nu begon Renault zélf met het aanwakkeren van die geruchten door zelf de Renault Zoe e-Sport aan de wereld te tonen:

Renault Zoe e-Sport '19

De Zoe e-Sport is wellicht net even iets te veel van het goede, want met 463 pk is het meteen de sterkste auto in zijn klasse met een enorme voorsprong. Ook was het uiterlijk iets te veel aan de extraverte kant. Dus hoe kan zo’n auto dan uiteindelijk wel eruit komen te zien? Daar heeft Kleber Silva een goed antwoord op.

Renault Zoe R.S. '19

Hij maakte een paar computeranimaties die een idee geven van de elektrische Hot Hatch. De auto is helemaal goed. Dik, maar niet onrealistisch dik, wat je soms ook wel ziet bij dergelijke renders. Qua kleur is de goede keuze gemaakt, want Jaune Siruis is al sinds jaar en dag een tot de verbeelding sprekende kleur. Verder zien we een erg grote voorbumper, met de kenmerkende mistlampen erin. De velgen passen er prima eronder en ook de achterzijde van de Zoe R.S. is erg dik. Het enige wat nogal detoneert is de grote, centrale uitlaat. Die voegt niet zoveel toe. Verder mag de Zoe R.S. zo voor de deur. Kan ‘ie mooi naast de Megane R.S. Trophy duurtester staan.

Renault Zoe R.S. '19



25 reacties

Vooral die centraal geplaatste uitlaat doet ‘t hem.
@jippie: als gaspedaal gelijk staat aan stroom pedaal, dan staat uitlaat gelijk aan speaker.
@c220amg: en benzine gelijk aan kolen
@kennone: elektriciteit soms ook hoor ;-)
@jippie: Ik vind het bijna net zo erg, als het dragen van een nep Gucci petje.
Gewoon een knap autootje zo
Nou, tot nu toe beet ik tot bloedens toe op mijn lip, ik wil niet naar doen maar doe het toch: het is extravert.

Ik vind de blauwe fantasietekening leuker dan de gele fantasietekening.

Benieuwd wat er uiteindelijk echt komt, als het al doorgaat.
Graag wel met trekhaak dan
@piedlourd: Extravert en extrovert kunnen alletwee ;-)
@piedlourd: Die blauwe is geen fantasietekening, die is gemaakt en rijdt erg leuk.

Die zal wel wat duur zijn om te maken, maar als ze die gele op de markt zouden brengen met iets van 250pk ofzo, dan zou dat erg leuk zijn en misschien nog relatief betaalbaar.
@fanboy: die blauwe presteert van 0-100 ongeveer het zelfde als de model 3 performance. Die is ook uitgebracht. Ik hoop dat renault sport ook daarmee wil concurreren. Dus gewoon met een Zoe van 0 naar 100 in 3.2s
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik zou het heel mooi vinden als er een Zoe RS zou komen.
@mpgc: Maar dan graag met “Dual” motor en minimaal 200 pk.
Ipv een uitlaat voor de motor een uitlaat voor de koellucht van het accupakket. Ik zie het probleem niet.
@nietcreatief: qua vorm niet efficiënt. Zoek even Venturi-effect op.
@bara: Ik ben bekend met venturi’s ;) en rond is idd efficiënter als je met natuurlijke trek wil werken.
Lijkt me dat het accupakket gekoeld wordt met fans die gefilterde lucht aanzuigen
Lijkt me een renaultje dat prettig op mijn oprit past…
Dan ga ik met de glimlach de boodschappen/kinderen/… oppikken.

Wel ook graag met trekhaak om naar de houthandel, bouwhandel, plantenwinkel,… (of bagage aanhanger met generator erop om op vakantie) te gaan.
Leuk gedaan, afgezien van die stomme uitlaat achter, de maker van deze renders weet toch wel dat de Zoe een EV is. ??
Elke Renault met de kleur ‘Jaune Sirius’ en een setje velgen die 1” groter is dan stock gaat tegenwoordig al door voor een RS…
Mensen dit kunnen we toch niet dik noemen? Ff serieus, ik ga het niet eens uitleggen, kijk even goed naar de hoogte/lengte/breedte verhouding.

Die blauwe Zoe e sport, DIE is dik. Renault zelf moet op zijn minst met de brede body komen anders mag het woord dik niet eens gebruikt worden. Ongeacht het vermogen.
@jeffreym3: Volgens mij is het alleen een bepaald deel van de autowereld waar ‘dik’ een compliment schijnt te zijn, verder nergens – behoudens misschien de wereld van het sumo-worstelen. Mijn ding is het niet, ‘dik’.
@vaakbenjetebang: dik, sportief, RS waardig zo u wilt.
@jeffreym3: Helaas helemaal mee eens. Kleine wieltjes die te ver naar binnen staan, toch te hoog op de poten, geen échte bredere wielkasten… Zeker in vergelijking met het blauwe concept valt dit vies tegen.

Misschien als ze meer hadden gekeken naar auto’s zoals de nieuwe 208 en zo’n Abarth Punto Supersport, dan was het nog wel iets geworden, ik denk dat met een set wielkast-randjes in kleur en daartussen een set sideskirts, de auto nog een stuk ‘dikker’ uit zal zien.
@jeffreym3: Volgens mij is het alleen een bepaald deel van de autowereld waar ‘dik’ een compliment schijnt te zijn, verder nergens – behoudens misschien de wereld van het sumo-worstelen. Mijn ding is het niet, ‘dik’.
Ik zal vast de enige zijn, maar die velgen zien er fabrieks-af uit alsof ze onder de stoeprandschade zitten…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).