• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dik: de nieuwe Bentley Continental GT als raceauto

Auteur: jaapiyo, gepost 9 november 2017 om 14:03 – 8 Reacties

Afbeelding Dik: de nieuwe Bentley Continental GT als raceautoAfbeelding Dik: de nieuwe Bentley Continental GT als raceautoAfbeelding Dik: de nieuwe Bentley Continental GT als raceautoAfbeelding Dik: de nieuwe Bentley Continental GT als raceautoAfbeelding Dik: de nieuwe Bentley Continental GT als raceauto

GT3
Stel je rijdt rustig rond op het circuit in je 488 GTB, komt dit opeens opzetten in je achteruitkijkspiegel. AAAAAAAHHHH, de dikkert komt eraan!

Oké, misschien was de vorige Conti GT nog wat indrukwekkender in dat opzicht. De loodzware lobbes was misschien niet dé laatste maar wel één van de laatste auto’s die je verwachtte op het circuit. Toch kwam Bentley in 2013 op de proppen met een raceversie van de auto. Past ook wel in de traditie van het merk natuurlijk, racen met joekels van auto’s.

De Conti GT GT3 bleek met 120 podiums en 45 overwinningen in 528 races vrij succesvol te zijn, hoewel we wel durven te zeggen dat dat ook ligt aan de equivalentie formules die gelden in de verschillende GT-kampioenschappen. Enfin, door die formules kunnen toeschouwers wel genieten van een gevarieerd startveld met daarin allerlei exoten van roemruchte merken. Door de introductie van deze nieuwe Conti GT GT3 blijkt dat Bentley duidelijk van plan is zich voorlopig te blijven mengen in dit geweld.

Het nieuwe monster profiteert enorm van het feit dat de Conti GT (rijtest) zijn Phaeton-platform heeft ingeruild. Daardoor was de basis om een raceauto te bouwen aanzienlijk beter volgens Bentley’s Director of Motorsport Brian Gush. Er kon zelfs gespeeld worden met gewicht om de gewichtsverdeling te optimaliseren, omdat de auto in de basis minder dan 1.300 kilo weegt. De aandrijving blijft verzorgd worden door een variant van Bentley’s (Audi’s, sssjt!) 4.0 V8 met twee turbo’s. Zonder restricties zou dit blok goed zijn voor ruim 550 pk.

In 2018 gaat Bentley de nieuwe auto inzetten in de Blancpain GT Series Endurance Cup en de Intercontinental GT Challenge.

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, blancpain, continental-gt, Coupe, GT3, Racing

Vorig bericht: « Wouter gaat de strijd aan met Tom Coronel & Nyck de Vries
Volgend bericht: Heftig: Limbo’s en Drenten pakken het vaakst de auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. jaso013 zegt

    9 november 2017 om 14:33

    Hier is de GT voor gemaakt aangezien het nieuwe model toch al een paupere verschijning is. Striping en een GT wing erop en racen.

    Login om te reageren
  2. Stefje zegt

    9 november 2017 om 14:43

    Kom maar door met de GT3-R voor de consument!

    Login om te reageren
  3. T16 zegt

    9 november 2017 om 14:57

    Het was erg indrukwekkend om de huidige Bentley te zien racen op het Nürburgring Grand Prix circuit.
    Als hij gas geeft dondert het in de uitlaten, hele zware tonen.
    Op koppel gaat de Bentley tegen het einde van de race de concurrentie voorbij.
    Terugkijken Blancpain GT 2017?:

    MAIN RACE – Blancpain Gt Series – Silverstone 2017 – LIVE
    https://www.youtube.com/watch?v=cLYf0WhrX20

    British GT – Brands Hatch – MAIN RACE – LIVE
    https://www.youtube.com/watch?v=T2F2OVV0Bls

    Login om te reageren
    • T16 zegt

      9 november 2017 om 15:02

      @t16: Super beelden, echt mooi gebracht en gefilmd, hier Nürburgring:
      https://www.youtube.com/watch?v=dPy2cIr17Pw

      Kanaal GTWorld: https://www.youtube.com/channel/UC-yHapH6mW1ceZ_5PDUf1_g

      Login om te reageren
    • roel_lemaire zegt

      10 november 2017 om 11:58

      @t16: Heb ze dit jaar op circuit Zolder gezien bij de Blancpain, gave wagens. Is eens wat anders dan de McLarens en Ferrari’s. Verheug me er al op om deze nieuwe te zien volgend jaar.

      Login om te reageren
  4. nvn1993 zegt

    9 november 2017 om 15:58

    Het zou echt vet zijn als ze deze bodykit gewoon gaan leveren op straatvarianten. Mansory is dan compleet overbodig.

    Login om te reageren
  5. bassx zegt

    9 november 2017 om 16:08

    Gezien de successen van M-Sport acht ik de kans vrij hoog dat deze het ook goed gaat doen.

    Login om te reageren
  6. kaeser zegt

    9 november 2017 om 18:34

    Ik zocht naar een nieuwe salontafel en denk het gevonden te hebben. Wat een joekel van een spoiler!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North