• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dik getunede VW Polo Harlekin zoekt nieuwe liefhebber

Auteur: Bas Leesberg, gepost 4 april 2025 om 12:05 – 16 Reacties

Originele Harlekin met minder originele delen.

Heeft Volkswagen ooit iets leukers gedaan dan de Harlekin-lijn? Misschien dat de Up GTI nog wat hilarischer was, maar man wat was die Harlekin toch een goed idee. En de uitvoering mocht er ook zijn. In 1997 stopte de productiemodellen helaas. De Polo Harlekin hierboven stamt uit dat jaar en was dus net op tijd gebouwd voor het afscheid. Inmiddels is er flink wat veranderd aan de VW. Of moet ik zeggen, verbeterd?

De Polo 6N Harlekin die nu te koop staat op Marktplaats begon in Duitsland en vertrok even later naar België. Daar bleef hij tot 2019 waarna de huidige eigenaar de VW naar Nederland haalt. Na een jaar rijden met het standaard 50 pk sterke 1.0-liter blokje vond de huidige eigenaar het tijd voor wat meer pit.

Andere motor

Er kwam een 1.4-liter zestienklepper voor in de plaats. De krachtbron kwam uit een andere Polo van die generatie. Het vermogen steeg naar 101 pk. En daar hield het niet op. Naast een complete motor- en versnellingsbakrevisie en het vervangen van zo’n beetje alle onderhoudsdelen kreeg de Polo een 6N GTI-inlaatspruitstuk, een lichtgewicht vliegwiel, BMC-inlaat, custom catch can en een compleet Friedrich-uitlaatsysteem met 2 dempers en een 16V spaghettispruitstuk. Zo dan. Na alle aanpassingen zou de Polo 115 pk moeten hebben.

Wat dan weer wel origineel is gebleven, zijn de Harlekin-accessoires. Alles van de donorauto is overgezet. De remmen aan de voorkant komen van de 16V. Verder zijn de klauwen gereviseerd en zijn er nieuwe gegroefde remschijven en -blokken. Om de Harlekin nog wat dikker te laten ogen, is er ook flink uitgepakt. Denk aan een schroefset, OZ-velgen, Hella Colour magic achterlichten, Polo 6N2 GTI spoiler en voorbumperlip.

Wat kost de getunede Polo Harlekin?

Het tuninggevoel zet zich binnenin voort. Overal kom je de Harlekin-kleuren tegen. De verkoper laat aan Autoblog weten dat hij de Polo van de hand doet, omdat hij wegens het starten van een eigen bedrijf weinig tijd over heeft voor zijn hobbyauto’s en er dus iemand anders van mag genieten. Auto’S inderdaad, want hij heeft ook een Audi S3 op Marktplaats staan. Zoals je verwacht is ook die hobbyauto niet stock gebleven.

Goed, even terug naar de Polo 6N. Er staan inmiddels een heleboel kilometers op de teller. 288.418 kilometer om precies te zijn. Dat doet de prijs natuurlijk zakken. Van de andere kant is er zoveel tijd, geld en energie in gaan zitten dat de prijs weer wat stijgt. Daarnaast hebben de gereviseerde motor en versnellingsbak er nog maar 10.000 kilometer op zitten.

De particuliere verkoper vraagt € 10.995 op Marktplaats voor zijn getunede VW Polo Harlekin. Hieronder kun je luisteren naar het gebrom van de Polo en hem zien optrekken. Interesse?

Ook interessant!

  • Zie jij wat er mis is met deze goedkope VW Polo Harlekin?
  • goedkoopste Polo GTI 2.0
    Goedkoopste Polo GTI 2.0 (AW) telkens betaalbaarder
  • Deze neppe Volkswagen op Marktplaats is een échte Porsche
  • Koop deze Volkswagen Golf I met VR6 op Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

6N, marktplaats, occasion, polo, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: U parkeert hier, mag dat?
Volgend bericht: Vliegende auto mag eindelijk ook echt vliegen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. ralfast zegt

    4 april 2025 om 12:15

    Is die 16V badge ook origineel Harlekin, of een toevoeging na plaatsen van de achtklepper?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 april 2025 om 20:01

      Als je een achtklepper door een achtklepper vervangt heb je voor 16 kleppen betaald. Kun je dus volkomen gerechtvaardigd 16V op de auto plakken.

      Login om te reageren
  2. scoobyej20 zegt

    4 april 2025 om 12:30

    Veel teveel geld voor een Polo met bijna 3 ton op de teller. Die 1.4 swap voegt ook echt niks toe.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      4 april 2025 om 12:47

      Die swap voegt in eerste instantie 51pk toe en na die uitgebreide tuning perst hij er nog 13 extra uit. Die zullen wel van diep moeten komen.

      Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      4 april 2025 om 12:53

      Nou ik denk dat bij iedere auto, als je het vermogen meer dan verdubbelt, het wel iets toevoegd.

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      4 april 2025 om 13:09

      Met 50pk was het waarschijnlijk echt drama, met 100pk op dik 800kg echt geen vervelende auto. Natuurlijk had een 20vt of een VR6 swapje nóg leuker geweest. Wellicht is dat iets voor de volgende eigenaar?

      Login om te reageren
    • DeWitteCondor zegt

      4 april 2025 om 23:40

      Van 50 naar 115pk vind ik wel significant.

      Login om te reageren
  3. marvel82 zegt

    4 april 2025 om 13:11

    4 verschillende velgen ook echt…

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 april 2025 om 17:11

      Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal daarachter.

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        4 april 2025 om 20:24

        Het zal wel een voortzetting zijn van het feit dat een harlekin vier verschillende kleuren heeft en dat daar vier verschillende velgen ook leuk bij zouden staan. Maar het slaat voor mij de plank mis.

        Login om te reageren
  4. harrie zegt

    4 april 2025 om 13:13

    Nou kan ik een originele Harlekin wel waarderen, maar door die tjoening ziet het e meteen uit alsof ie op de parkeerplaats van de Mac steeds moet uitleggen dat hij nog aan het sparen is voor de spuitbeurt voor zijn projectje waarvan de sloop de belangrijkste supplier was.
    Het enige wat nog mist zijn de plamuurplekken.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      4 april 2025 om 13:40

      Was de azijn lekker?😘

      Login om te reageren
  5. Fruitcake zegt

    4 april 2025 om 17:45

    Deze mag de shredder in

    Login om te reageren
  6. tenaci zegt

    4 april 2025 om 20:25

    Thanks, but no thanks. Motor swap ok, maar een originele harlekin wil ik van buiten (en ook van binnen) origineel.

    Login om te reageren
  7. Jopie zegt

    4 april 2025 om 23:14

    Apart zeker.
    Maar als je dan toch een swap doet, waarom dan niet meteen de 1.6 16v gti motor van de 6N2?
    En voor 11000 euro heb ik in geen 11000 jaar interesse.

    Login om te reageren
    • scoobyej20 zegt

      5 april 2025 om 14:09

      Precies dat, dan ga je voor een 1.4 met 100 pk..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North