• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kende

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 februari 2018 om 14:07 – 28 Reacties

Afbeelding Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kendeAfbeelding Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kendeAfbeelding Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kendeAfbeelding Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kendeAfbeelding Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kendeAfbeelding Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kendeAfbeelding Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kende

Dit is de 665 pk sterke Fisker die je nog niet kent
Wees eerlijk, je kent hem niet, of wel?

De meeste mensen zijn het er wel over eens dat Fisker in haar korte levensloop slechts één enkel voertuig produceerde: de Fisker Karma. De auto was naast de Vantage V8 en de BMW Z8 slechts een van de vele hoogstandjes die Henrik uit zijn pen wist te trekken. De Karma heeft echter een obscure voorganger, die door iedereen wordt overzien.

De Fisker Latigo werd in 2006 uitgebracht. Een geheel nieuwe auto was het niet; de Latigo is niets meer dan een fraai design op de poten van een BMW M6 uit hetzelfde jaar. Fisker nam invloeden van straaljagers als de F22 over om de Beierse trekken van de auto volledig te doen vergeten. Het interieur is precies zoals je dat van Fisker zou verwachten: over de top, net als de Karma later ook zou hebben.

De aandrijving bleef hetzelfde. Alhoewel, de 5-liter V10 werd door RD Sport opgepompt totdat deze 665 pk zou produceren. De krachtbron ging hand in hand met een sequentiële zevenbak. Allemaal leuk en aardig, maar bij lange na niet zo interessant als het belangrijkste feitje van de Latigo.

Het exemplaar dat we hier voor ons hebben is namelijk de eerste en laatste Latigo die ooit is gebouwd. Afgezien van het prototype werden er naast productienummer #01 geen andere Latigo’s meer in elkaar werd geschroefd. En dat terwijl Fisker er 150 op de planning had staan.

Het duurt nog drie dagen voordat de veiling sluit. Op het moment van schrijven staat het huidige bod op 37.750 dollar. Extreem weinig, gezien de auto waarom het gaat. Niet alleen is het letterlijk de enige in zijn soort, hij heeft ook niet meer dan 37.000 kilometer achter de rug. Daarbij kostte de auto nieuw ruim 216.000 dollar.

Ook interessant!

  • BMW iX M60
    BMW iX M60: is 619 pk té gek?!
  • BMW M6 Cabrio handbak
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • 600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt
    600 pk sterke BMW iX M60 is gelekt

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, BMW, Fisker, henrik-fisker, latigo, m6

Vorig bericht: « Bizar: Aston Martin Valkyrie heeft maanstof in lak
Volgend bericht: Liberty Media knaagt aan de beurzen van de F1-teams »

Lees Interacties

Reacties

  1. kapiteinaudi zegt

    2 februari 2018 om 14:18

    Alsof de E63 6-Serie nog niet lelijk genoeg is!

    Login om te reageren
    • b00m3rang zegt

      2 februari 2018 om 16:28

      @kapiteinaudi: Die achterkant kan mij wel bekoren hoor. Die achterlichten staan m best ok, vooral van recht achter. Die voorkant daarintegen… KOTS!!!

      Login om te reageren
  2. Justawheelchairguy zegt

    2 februari 2018 om 14:25

    Ik kende m wel! Ze hebben nig zo’n model…een cabrio..tramonto of iets dergelijks?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      2 februari 2018 om 15:02

      @kp92: yep, zie ook de link in het artikel:
      https://www.autoblog.nl/archive/2005/09/11/fisker_tramonto_en_fisker_lati

      Login om te reageren
  3. Silverarrow zegt

    2 februari 2018 om 14:27

    De andere “die je niet kent” is de tramon-nog-wat op basis van de Mercedes SL. Beide niet mijn smaak, wel uniek.

    Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      2 februari 2018 om 14:27

      @silverarrow: Zu spät.

      Login om te reageren
  4. porschepdk zegt

    2 februari 2018 om 14:27

    Ik wil hem wel, toch gaaf!

    Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    2 februari 2018 om 14:27

    Die kofferklep sluit wel lekker aan.
    En 1 deukje en je bent de lul.
    Nee, doe dan maar een echte M6 uit die tijd: die vind je ook voor 35k met minder dan 80kkm.

    Login om te reageren
    • porschepdk zegt

      2 februari 2018 om 14:28

      @gregorius: wel 160pk minder.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        2 februari 2018 om 14:35

        @porschepdk: ik pas.
        Klinkt als een dure grap als er ook maar iets even niet lekker loopt:
        “Customers could choose to upgrade the BMW’s already potent engine with Fisker’s “Performance Plus” package, which took the M6 engine from 500 peak HP to over 650 HP. The engine upgrade selected for Fisker Latigo #001 was the top possibility – advertised by Fisker as a 665HP upgrade, it was a $55,000 upgrade whereby the engine was rebuilt and tuned by RD Sport (aka Racing Dynamics) as what they refer to as their 648HP “RS58″ Motor. Described on their website: The V-10 RS58 uses much of the same technology found in the latest F1 motors: billet crankshaft, billet rods, and a set of forged pistons that are amongst the lightest to ever find their way into a production-based motor. The ported cylinder heads boast 17% more efficiency than the stock ones, and this is mainly obtained through the use of larger valves and modified cam profiles. The RS58 Package comes complete with a full exhaust system, including Race Exhaust Manifolds, Metal Matrix Sport Catalytic Converters, Sport X-Flow Midpipe and Competition Rear Silencers with Quad Tips.”

        Login om te reageren
      • wpgt zegt

        2 februari 2018 om 15:38

        @porschepdk: Langsbrengen bij G-power https://www.youtube.com/watch?v=78wGVsiuE2k

        Login om te reageren
        • vhs83 zegt

          2 februari 2018 om 20:42

          @wpgt: een van de beste motorgeluiden allertijden!

          Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    2 februari 2018 om 14:29

    Wauw, de kofferklep. Je kan gerust je vingers er tussen krijgen wanneer je de kofferklep wilt sluiten. Pijn aan je vingers kan je niet krijgen zo te zien.

    Maar qua design vind ik hem nog niet eens zo heel erg lelijk. De neus is wat te veel van het goede maar de kont is fraai ontworpen.

    Login om te reageren
  7. Corrado16v zegt

    2 februari 2018 om 14:32

    Investering waardig?

    Login om te reageren
  8. jaso013 zegt

    2 februari 2018 om 14:35

    Fisker accord 6 serie…. super mooi…

    Login om te reageren
  9. hollandbest zegt

    2 februari 2018 om 14:38

    Goede investering is over 5 jaar geheid meer waard

    Login om te reageren
  10. snellehenkie zegt

    2 februari 2018 om 14:50

    Mooi ding, zeker schuin van achter gezien

    Login om te reageren
  11. allesmetturbo zegt

    2 februari 2018 om 15:11

    Die is aardig opgeknapt zo!

    Login om te reageren
  12. bassx zegt

    2 februari 2018 om 15:21

    Koffer van de 6-serie is zo perfect, nu is het net een Honda.

    Login om te reageren
  13. 2wheeler zegt

    2 februari 2018 om 15:21

    Ik vind ‘m fraai! Net als de originele Bangle 6, overigens.

    Login om te reageren
  14. wjeurs zegt

    2 februari 2018 om 15:23

    Het lijkt alsof de achterlichtunits in de kofferklep niet aansluiten op het stukkie ernaast en de koplampen zien eruit alsof er gewoon wat plaatwerk overheen gemoffeld is. Doe mij de M6 maar.

    Login om te reageren
  15. skinnybmw zegt

    2 februari 2018 om 15:25

    Ik kende hem ook maar vind de orignele E63 ook mooier. Deze kont heeft verrekt veel weg van Alfa.

    Login om te reageren
  16. JanJansen zegt

    2 februari 2018 om 16:06

    Dit lijkt me een mooie investering. Bijna een concept car voor de prijs van een productiemodel.

    Login om te reageren
  17. E34M5Touring zegt

    2 februari 2018 om 16:24

    Ik vind het een tof ding! Kende hem wel, dacht echter dat er meer van gemaakt waren. Ik vind het geen geld voor zoiets. Ff een handbak uit de E60 M5 erachter en dan is ie voor mij wel af!

    Login om te reageren
  18. autoriteit zegt

    2 februari 2018 om 19:26

    Die ken ik wel hoor :)

    Login om te reageren
  19. sameshitdifferentday zegt

    2 februari 2018 om 20:11

    Misschien moet Dhr Fisker eerst het loodje leggen voordat zijn auto’s echt geld waard worden…

    Login om te reageren
  20. amersfoorter zegt

    2 februari 2018 om 20:57

    Fisker, my god. In de shredder

    Login om te reageren
  21. potjak zegt

    2 februari 2018 om 21:17

    Yep ken hem, was er ook niet eentje op een Mercedes SL basis?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North