• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de coolste auto van dit weekend

Auteur: willeme, gepost 1 februari 2020 om 11:06 – 11 Reacties

TR3 Performance Gladiator

Kijken of collega @jaapiyo hier overheen kan.

Een van de gaafste auto’s van het moment is eigenlijk een simpele combinatie van twee auto’s waar de maker zelf een tijd lang niet aan gedacht heeft. De Jeep Gladiator is een soort Wrangler gecombineerd met een pickup.

Jeep Pickup

Jeep is Amerikaans en jeep maakt hoge terreinwaardige auto’s. In Amerika zijn pickups enorm populair. Pickups zijn vaak hoge terreinwaardige auto’s. Kortom, Jeep moet wel lange tijd pickups gemaakt hebben, toch? Niet helemaal, want hun laatste pickup was de Jeep Comanche van de MJ-generatie uit 1992 (afbeelding onder). Nu 29 jaar later, is Jeep met de Gladiator weer actief in het compacte pickup-segment.

Gladiator

De Gladiator is leverbaar met een slechts één motor: een 3.6 liter grote Pentastar V6. Deze levert met 280 pk voldoende vermogen zichzelf voort te bewegen. Maar voor liefhebbers van veel koppel onderin, zijn er géén diesels of zelfs downsize turbomotoren. Gelukkig biedt TR3 Performance een helpende hand.

Enorme wielen

Het resultaat is namelijk deze Jeep Gladiator. Je kan van een afstandje zien dat deze Gladiator aanzienlijk stoerder is dan het standaard model. Check die heavy duty velgen met enorme banden. Mocht je een van die banden lekrijden, in de laadbak ligt nog een reservewiel die de helft van de beschikbare laadruimte in beslag neemt. Op de laadbak zien we aan de buitenkant trouwens een logo. Kenners zien dat het een Hellcat logo is.

Hellcat motor

Dat is geen toeval, want deze Gladiator heeft een motor transplantatie ondergaan. De V6 is vervangen door een V8 en natuurlijk niet zo maar eentje. Het is een 6.2 liter grote V8 met enorme mechanische compressor, goed voor 707 pk. Inderdaad, het blok uit de Charger en Challenger Hellcat. TR3 Performance is niet de eerste, die eer gaat naar de Maximus van Hennessey. Om te zorgen dat je de motor goed hoort tijdens het rijden, is er een magnaflow uitlaat gemonteerd.

Wat het doet met de prestaties, is niet bekend. Maar wat maakt het uit? Je hebt meer dan 700 pk tot je beschikking en vierwielaandrijving. Bij de stoplichtsprintjes zul je de meeste auto’s wel voor kunnen blijven.

Ook interessant!

  • Next Level Gladiator
    Next Level Gladiator is overbodig maar wel leuk
  • Nep-Jeep
    Nep-Jeep is meer Jeep dan echte Jeep
  • Video: Jeep loopt lichte rolschade op
  • Video: Ford duwt Jeep van de rijbaan

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

gladiator, hellcat, Jeep, tuning, V8

Vorig bericht: « Waarom Furious 9 nu al de film van 2020 is
Volgend bericht: Nieuwe New Mini wordt minder nieuw »

Lees Interacties

Reacties

  1. barendbotje zegt

    1 februari 2020 om 12:20

    Sow geil blokje daar onder de motorkap ?

    Login om te reageren
  2. leaper035t zegt

    1 februari 2020 om 12:48

    Ik vind die Jeep Comache een hogere Cool-factor hebben dan die Gladiator.

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    1 februari 2020 om 14:24

    Ja dit is fijn!

    Login om te reageren
  4. thomcarspotter zegt

    1 februari 2020 om 16:15

    Het is toch bizar dat dit soort (G63 6×6/Chelsea Longnose/GC Trackhawk) apparaten in deze tijd van Priussen en muesligebakjes gewoon gemaakt worden!

    Login om te reageren
    • emping zegt

      1 februari 2020 om 16:31

      @thomcarspotter: nee hoor is gewoon een markt voor.

      Login om te reageren
  5. gczjwj zegt

    1 februari 2020 om 16:38

    Heerlijk! Zo’n gladiator komt binnen afzienbare tijd hier op de oprit als volgend jaar de diesel eraan komt:).

    Login om te reageren
  6. slowland zegt

    1 februari 2020 om 21:16

    Dat is nog maar de vraag… De ‘gewone’ Wrangler is hier wel populair, maar deze wannabe pickup heeft een te kleine box. Je kan er net niks mee.

    Ik vraag me af of er veel verkocht gaan worden

    Login om te reageren
  7. MetalLaires zegt

    1 februari 2020 om 21:32

    Iets wat MB met de G-klasse had kunnen doen ipv bij nissan shoppen….

    Login om te reageren
  8. Houthakker zegt

    1 februari 2020 om 21:50

    ALLEMACHTIG AUTOBLOG DOE EENS WAT AAN DIE FOTO’S !!! GEEN GEZICHT!!

    #ergerjehelemaaldemoederterwijlditzooptelossenmoetzijn

    Login om te reageren
  9. Houthakker zegt

    1 februari 2020 om 21:50

    Zijn

    Login om te reageren
  10. frank2b zegt

    2 februari 2020 om 12:25

    Innovation American style.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North