
Alles is te koop op Marktplaats, behalve deze gele Maserati Ghibli. Toch maar kopen?
De Maserati Ghibli heeft nog altijd een speciale plaats in het hart van uw trouwe verslaggever. Kijk naar die neus, luister naar het geluid en je wil er een. Het probleem is toch een beetje dat Calvinistische brein. Op zich zijn Gibbers dezer dagen betaalbaar. Maar je betaalt er fors meer voor dan voor de mooiste F10 of zelfs een modernere mooie G30. Dat is toch ergens pijnlijk, omdat de auto toch ook zo zijn fouten kent.
Maar goed, dan hebben we het over een normale Ghibli met V6. Maar wat nu als je een online bank opricht, episch binnenloopt en niet meer kan lachen van de kwartjes? Dan kan je aan de andere kant van het Ghibli-spectrum gaan shoppen. Namelijk daar waar je de Trofeo’s vindt, met Ferrari V8 onder de kap en soms kekke kleurtjes. Onze opper-bons @wouter vond ‘m tof. Maar in Nederland was ook deze variant door de BPM eigenlijk volledig uit de markt geprijsd.

Het voordeel is dat je iemand anders een ton kan laten afschrijven op je Maser, als je heel even wacht. Zo staat nu deze gele banaan op internet voor 114.844 Euro. Een flinke bak geld, maar je krijgt er wel een uniek exemplaar voor terug. Dat begint al met de Sonderlackierung in Giallo Corse, die voorbehouden was aan de ‘MC Edition’. Geen laffe wrap, gewoon echte kleur. De andere optie voor dit speciaaltje was ‘Blu Vittoria’, omdat blauw en geel de kleuren zijn van Maserati’s thuisbasis Modena.

In het interieur vind je dan ook de blauwe tint terug. Onder andere op de stoelen die bekleed zijn met een denimstof-leder combinatie. Maar ook in de sierlijsten die zijn uitgevoerd in peperduur blauw carbon. De MC Edition is verder uitgevoerd met opties als een standaard elektrisch schuifdak en de Bowers & Wilkins geluidsinstallatie. Het uiterlijk wordt helaas ook ‘opgesierd’ door zwarte velgen. Maar ja, je kan niet alles hebben. Of wel, als je een setje lichtmetalo’s in zilvergrijs erbij koopt.

Deze unit heeft iets meer dan 2.000 km achter de rug. De BPM naheffing bedraagt dankzij Rob Jetten nog bijna 20.000 Euro, dus dan kom je op 134.000 uit op NL kenteken. Een fors bedrag, doch vergeet de Ferrari V8 niet. Daarbij kostte de Trofeo nieuw in Nederland zoals gezegd al ruim twee ton zonder enige optie. Koop dan?





Dit is een apparaat met twee kanten . De eigenaar heeft dat apparaat duidelijk aangeschaft met ‘F%CK YOU money, maar toen iedereen uit zijn vriendengroep niet meer met hem / die wagen gezien wou worden heeft hij maar eieren voor z’n geld gekozen. Eventueel z’n vrouw die niet meer wilde instappen, maar je stelt dit soort wagens i.i.g. niet zo samen om er na 2k KM weer afscheid van te nemen ……
De beste man / vrouw kan uiteraard ook al met de neus omhoog zijn komen te liggen kort na aanschaf.
Hij staat bij een Maser dealer…dus ik vrees dat die ‘m gekocht heeft als uithangbord dan wel moest kopen als demo. Hij staat er ook al een tijdje.
@jaapiyo: je zou d’r haast een fameus autoblog lijstje van kunnen maken: modellen die op Nederlands kenteken zijn gezet, enkel om een demo in de showroom te kunnen tonen. Dus meestal de modellen waar er naar schatting minder dan 50 van op kenteken zijn gezet, in het eerste jaar na introductie.
Ik trap af met: Honda Legend mk.3 (type KA9)
Oh, en met al die nieuwe Chinese merken wordt het helemaal een leuk overzicht, natuurlijk.
Als ik de centen had, zou ik ‘m direct nemen. Zilveren velgjes eronder en gas erop! 👌🏼
Zwarte of nog mooier antraciet velgen zijn een must op een knalgele of knalrode auto
… Zilver kleurige staan er totaal niet onder.
MC edition naar een hamburgerketen bekend van de flinterdunne burgers, de naar meel smakende frietjes en de speeltjes om kinderen in de obesitas val te lokken?
De gele Maserati is overigens gewoon gaaf!
Nee naar Maserati Corse
Op de aanschafprijs maakt de velgen even zilverkleurig laten poedercoaten ook niet uit. Dat moet, inclusief de banden eraf/er weer op plus opnieuw balanceren, wel lukken voor max EUR 1000, lijkt me.
De wagen deelt een onderstel dat een Maserati variant is op het Chrysler 300C/Dodge Charger platform dat dan weer gebaseerd is op het platform van een Mercedes-Benz W210 platform uit 1995.
Wat een onzin gaat er toch rond op het internet helaas…
Waar haal jij jou drugs vandaan? zijn goed sterk als ik jou bericht zo lees…
Ja het zijn drugs, of ik heb zowel in het Daimler-Chrysler tijdperk bij Mercedes Benz gewerkt en bij Maserati. Maar u hebt vast veel meer Maserati’s, Benzen en Chryslers uit elkaar gehaald en je kwam zelf tot de vaststelling dat niets van de techniek en onderdelen uitwisselbaar zijn.
Geelste Maserati Ghibli? Denk het niet en deze is ook vele malen mooier https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=423141123&action=eyeCatcher&dam=false&ecol=YELLOW&isSearchRequest=true&ms=16600%3B14%3B%3B&ref=srp&refId=4965f526-c748-3fac-9ddc-886604101b06&s=Car&sb=rel&searchId=4965f526-c748-3fac-9ddc-886604101b06&vc=Car
Die mag ernaast
👍
Geler? Not sure
Mooier, for sure
Man man wie gelb