
Mijn oprechte excuses voor de nachtmerries. Dit is de goedkoopste BMW i7 van Marktplaats.
De huidige BMW 7-Serie vormde een ferme schok voor de betere BMW liefhebber toen deze gepresenteerd werd. De ontwerpers lijken vooral hun best gedaan te hebben om ‘m zo lelijk mogelijk te maken. De neus is monstrueus, doch ook de proporties lijken voor geen meter te kloppen. De beltline is gewoon veel te hoog. De kennert ziet dat ook aan de neus en de zijkant, maar het is misschien wel meest opvallend aan de achterkant. Kijk maar eens wat een rare, hoge en smalle kont de Siebener heeft.

Horror. Nee dit is geen Italiaans gesneden E32 meer. En ook zeker geen E38, F01 of zelfs prelift G11. De stijl en subtiliteit is ver te zoeken. Maar goed, je wil er toch een, want het is een dikke BMW. En in elektrische vorm, kan je je alsnog overal vertonen met deze luxe slee. Al is het maar omdat iedereen die jou ziet, toch in steen verandert, dus dan maakt het niet meer uit. Blijft de vraag over; hoeveel kost dat nu nog op Marktplaats?
Het antwoord is minimaal 81.900 Euro. Daarvoor krijg je deze blauwe unit uit 2024 met ongeveer 30.000 kilometer achter de rug. Zo goed als nieuw dus. Het is een eDrive50 met een M pakket. Ironisch genoeg heeft de auto ook het Conaisseur Pack. Dat bestaat uit geventileerde voorstoelen met een massagefunctie. Lekkel lekkel.

Over luxe heb je natuurlijk sowieso niet te klagen in deze i7. De auto zit bomvol met alle modernste snufjes die je maar kan bedenken. Tevens is er een Bowers & Wilkins geluidsinstallatie en leder in de kleur Merino Mokka. Geen wonder dus dat ook de BMW dealer op Marktplaats vooral plaatjes van het interieur heeft geplaatst.

Met de BMW premium selection garanties kan je zo instappen en wegrijden mocht je dat willen. Mij niet gezien, maar ach, each his own hè; wij oordelen niet. Zie jij deze Siebener (inmiddels) wel zitten? Of kan je er ook nog steeds niet naar kijken? Laat het weten, in de comments!





Ik had niet verwacht dat ze een auto konden bedenken met kermisverlichting rond de veel te grote grille, en dat ik dat dan niet eens het lelijkste en domste zou vinden. Je moet deze eens in het wit zien. Dan zie je pas echt goed hoe verschrikkelijk idioot dit design is.
Ga hem steeds mooier vinden! In bijv donkerblauw toch best wel een gaave bak. Oogt modern en zakelijk. In de juiste configuratie.
Stockholm syndroom?
BMW syndroom is een afgeleide hiervan.
Verdere symptomen zijn: de onweerstaanbare drang om te bumperkleven, desoriëntatie met als gevolg het niet terugvinden van de bediening voor de richtingaanwijzers, en het spastisch opsteken van vingers (meestal de middelste).
O, dus dat is de oorzaak.
Dat heb ik met een Mitsubishi Galant uit 1993 gek genoeg.
Ik zou zeker het CONAISSEUR pack nemen want die komt dieriekt van Tom Quatre vandaan.
Prachtige sedan 👌
85k nieuw in Duitsland, kan je zelf je kleur en wat opties kiezen.
Benieuwd hoe je aan die prijs komt? Volgende de Duitse configurator begint de i7 50 vanaf €115.900. Lijkt me sterk dat ze daar €30K korting op geven.
Hmm ik wil m wel, nog een paar % eraf en we zijn er!
Die zie ik eigenlijk alleen als ik het 8uur journaal aanzet. En ook dat is, gelukkig, sporadisch.
Met een vraagprijs van 82k,- vermoed ik dat de inruilprijs ergens rond de 75k,- ligt, bij een nieuwprijs van 140k,-
Over stevige afschrijvingen gesproken…..
Als je zo´n ding ziet rijden zie je dat ie hoger is dan een jaren 90 sharan/galaxy. Een minivan met koffer eigenlijk
Hoogte i7 is 1,544 meter en Galaxy 1,692 meter.
Laatst een lang weekend in een i7 gereden. Mijn oordeel: voorkant indrukwekkend, achterkant geflopt (qua uiterlijk). Rijden: top. Interieurkwaliteit: minder. Zelf een 2018 750i gehad en nu een 745e, dus kan ze goed vergelijken. Als ik de opvolger zou kopen, dan wel met het Gran Lusso-interieurpack.
Vind het een erg onaantrekkelijk gevaarte om te zien, niets aan het uiterlijk van de wagen lijkt te kloppen. Nogal grof/protserig. Een soort matig gelukte Hongqi. Maar goed, misschien is het in technisch opzicht een ander verhaal. Heb er niet mee gereden, dus kan dat niet beoordelen.