Dit is de goedkoopste Porsche Taycan in de lease

Auteur: , 37 Reacties

Je gaat een elektrische auto natuurlijk wel leasen, kun je tenminste genieten van gedeeltelijk lage bijtelling.

De Porsche Taycan is een van de belangrijkste auto’s voor Porsche op dit moment. Enerzijds omdat elektrisch rijden voor veel merken ‘een ding’ gaat worden en dus ook voor Porsche. Maar vooral omdat juist dit soort elektrische modellen zorgen voor lekker wat omzet.

Niet zozeer om alleen geld mee te verdienen, maar de CO2-uitstoot wordt een stuk lager op deze manier. Dat laat meer ruimte over speciale edities van de Cayman (GT4) en 911 (GT3). Maar de rijtest met de Taycan Turbo S wees uit dat je zelfs in een elektrische auto de grootst mogelijke lol kunt beleven. Met name de enorme acceleratie is verslavend.

Porsche Taycan 4S '20

Het grootste nadeel van de Taycan Turbo S is dat ‘ie zeer prijzig is. Niet alleen in aanschaf (157.100 euro voor de Turbo, 191.000 voor de Turbo S), maar ook in de lease moet je een redelijk maandsalaris ophoesten om in een elektrische Porsche voor te kunnen rijden. Een Taycan Turbo kost zo’n 2.000 euro per maand, ex. btw en voor 60 maanden en 10.000km per jaar. De Taycan Turbo S is nog veel duurder, onder dezelfde voorwaarden ben je een kleine 2.400 per maand kwijt.

Porsche Taycan 4S '20

Voor wie dat een beetje te gortig is, er is nu ook een Porsche Taycan 4S. Je kunt ‘m namelijk al leasen vanaf 1.458 euro per maand, eveneens exclusief btw en voor 60 maanden met een jaarkilometrage van 10.000. Als je meer kilometers maakt, loopt dat natuurlijk op. (bron: Zakelijk Elektrisch Leasen)

Telsa Model S

Dan maken we toch even de vergelijking. De Tesla Model S Performance maakt in een rechte lijn compleet gehakt van de Taycan 4S, maar is ook nog eens aanzienlijk goedkoper in de lease: 1.205 euro. Kortom, op papier heeft Tesla nog altijd de betere cijfers, maar bij Porsche krijg je standaard interieurafwerking.



37 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Denk dat voor velen een prijsverschil van 250 euro per maand zeker de moeite waard is om een porsche aan te schaffen ipv de tesla. Ja kom maar op met de opmerking over de opties op de porsche, maar ik denk dat je bij een standaard taycan al niet mag klagen.. Ik zou t iig wel weten 😮
Nu de storm een beetje is gaan liggen, moet ik toch zeggen dat de Taycan me een beetje tegenvalt in vergelijking met de Model S. Het enige waar de Taycan wint, is op het gebied van afwerking. Verder is de jarenoude Model S in alle opzichten eigenlijk de betere auto. Ik moet bekennen dat ik meer had verwacht van Porsche.
@berlinetta: op papier wellicht, maar in de praktijk is de Porsche volgens mij echt beter. Je kan hem meer high-performance gebruiken dan de Tesla. Daarnaast doet het merkje ook veel voor velen natuurlijk…
@stefje: Vertel mij even wie zo’n Taycan gaat leasen en er dan het circuit mee op gaat?

Voor het planken op de openbare weg voldoet de performance van de Tesla zeer ruim. Wellicht als je iedere dag Autobahn rijdt dat je dan profijt hebt van de Tesla.

Het is vooral een kwestie van (meer) koeling. En dat gaat ten koste van CW waarde, gewicht e.d. en uiteindelijk dus efficientie, maar ook bouwkosten. Het is dus ook geen verrassing dat Tesla goedkoper is en efficienter.

Dit even los staand van kwaliteit van de afwerking e.d., dat is natuurlijk een ander verhaal.
@berlinetta: Dus jij denkt dat een model s lekkerder rijdt oke?!.
Die Taycan stuurt beter, ziet er beter uit binnen en buiten, hoger afwerkingsniveau en porsche kennende betere kwaliteit.
@kurtb: Vooruit, de Porsche zal de betere auto zijn als je er het maximale uit haalt. Maar die Model S rijdt ook niet slecht als ik de rijtesten lees. En dat voor een auto die in de basis 7 jaar oud is, flink goedkoper is en is ontwikkeld door een nieuw automerk. Wat ik dus bedoel te zeggen, is dat ik het behoorlijk knap vind van Tesla en nog niet zo onder de indruk ben van wat Porsche ons voorschotelt.
@berlinetta: Het enige wat echt telt is die range en nog een beetje het laadnetwerk. En het is inderdaad erg indrukwekkend dat een auto die al zoveel jaartjes op de markt is op veel vlakken meekan of zelfs nog de beste cijfers heeft.

Wat betreft acceleratie is Porsche wat mij betreft juist de WINNAAR ook al heb ik dan op papier geen gelijk.
Porsche had best een auto met een snellere acceleratie kunnen maken, met zon melding erbij van als je dit doet gaat de boel veel sneller stuk op eigen risico, en als je het 3x doet moet de boel eerst flink afkoelen etc dan is het allemaal best te doen.
Die porsche kan dit keer op keer.
Daarbij een tiende sneller of langzamer is wat mij betreft compleet irrelevant. En ook niet zo indrukwekkend bij een elektrische auto.

Allemaal op papier geleuter.
In de praktijk is die Porsche gewoon leuker en beter, en iedere halve auto liefhebber snapt en weet dat als hij er een paar seconde over nadenkt na het ‘op papier’ geleuter.
De praktijk is duidelijk anders.
@kurtb: De Porsche kapt ook een deel van zijn vermogen af hoor, na 3 seconden. Maar hij zal uiteindelijk langer door kunnen stampen.

Jij hebt het over de praktijk. De praktijk is echter geen circuit racen, de praktijk is de openbare weg, en dan gaat die dure Porsche de Model S er niet uitrijden.
Ik denk wel dat de Porsche sportiever rijdt, ondanks hogere gewicht. Maar de Model S biedt meer ruimte. Als je dan kijkt naar Model 3, die rijdt ook veel sportiever dan de Model S en stuurt heel leuk.
@kurtb: Vrijwel alles wat beter stuurt rijdt minder comfortabel…… dus ja hij kan weleens gelijk hebben!
James May heeft dat een paar jaar geleden al eens uitgebreid behandeld.

Waarom testen we in godsnaam auto’s op de nurburgring terwijl we 99% van onze tijd op snelwegen rijden waar we enkel comfort wensen!
Sterker nog mijn full size range rover is zo comfortabel dat ik me niet zo druk maak of ik nu 130 of 110 rijd, als het verkeer geen 130 toelaat zoek ik ergens een groot gat op rechts en gaat de distance controlled CC aan
@berlinetta: nou doe mij de Taycan maar, dan kom ik tenminste niet overal dezelfde auto tegen. Als de Model S een interieur refresh (zoals de 3) krijgt ga ik wel weer twijfelen..
Tja, ik vind het nog steeds heel veel geld per maand, (mijn hypotheek is goedkoper) maar je hebt er wel een heel mooie auto voor.
Met die 10.000km per jaar hoef je hem maar 25 keer per jaar vol te laden! Is de drempel van het vaak opladen ook weer weg.
@kreukelzone: Even off-topic, maar ik probeer al een tijdje te achterhalen welke character je hebt als profielfoto. Het lijkt op iemand van GTA Vice City…
@viezefreddyw: Je hebt (bijna) gelijk. Het is Phil Collins uit GTA Vice City Stories. Alleen uitgekomen op de PSP en de PS2. In een van de missies moet je hem zelfs beveiligen bij een concert. http://nl.wikigta.org/wiki/Phil_Collins
@kreukelzone: de ingame concertversie van In The Air Tonight blijft baas! https://youtu.be/gZrcUDRUBjw
@toyotafortuner: En voor het luttele bedrag van $6000 kan je er bijzijn! Wat blijft Phil toch een baas
@kreukelzone: Vice City Stories is nou net de enige GTA die ik heb overgeslagen. Maar dat filmpje is echt prachtig! Zo tof en knap voor die tijd! Dank je wel!
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Wie rijdt er nou 10k per jaar!?

Zelf rij ik dat in 1,5 maand weg en de 2e auto in ons huishouden rijdt 30k per jaar.
@vetnek: Ik denk dat er veel meer mensen onder de 10.000 kilometer per jaar rijden, dan zoals jij meer dan 80.000 kilometer.

Maar voor de grotere luxewagens is 10.000 kilometer zeker heel weinig.
@vetnek: Het merendeel van NL.
@vetnek: ik rij ongeveer 5.000 per jaar in totaal met mijn auto’s. Dus ja, het kan. Met de camper rijd ik er meer.
Weinig bedrijven die slechts voor 10k per jaar leasen. Beetje fictieve prijzen dit dus. 4 tot 5 jaar voor 30k tot 40k lijkt mij redelijk normaal voor een leaseauto. Bij slechts 10k per jaar zou ik direct zelf iets kopen en mijn leasebudget laten uitkeren.
Notitie voor mezelf: wanneer een model S performance bij het stoplicht wegscheurt omdat de bestuurder denkt dat ik een wedstrijdje wil doen, neem even de tijd om te genieten van het interieur van mijn auto en de serene rust aan boord.
(wat houd ik mezelf voor de gek; ik kan helemaal geen Porsche Taycan betalen)
Willeme, bij Porsche krijg je standaard interieurafwerking. Een subtiele omschrijving !
@dwfc: ik moest lachen. Alleen om de tesla elon hype had ik met liefde meer betaald om de Porsche te rijden. Ik krijg de kriebels en ga dwars doen van een hype.
Moest ik het geld hebben, ik kocht mij direct een Taycan Turbo S. Zoveel mooier in alle opzichten dan een Tesla!
@thestino: als ik m zou kopen dan zou het zeker geen van beide worden .. gewoon een 911 rs2 oid zou dan mijn keuze zijn.. zat gister ook weer bij een vriend van mij in zijn Tesla en allebij zijden we t zelfde toen er een M6 naast ons kwam staan : vet geluid hè! Ja zo’n echte auto blijft toch veel leuker maar ja mag niet van onze overheid hè.. want dan zijn we bijna zware criminelen
@tvr1974: Ik had het niet over benzinewagens. Ik zou deze gewoon aan de collectie toevoegen.
Leuk voor mensen met een minimum salaris van 85K> per jaar. Bovendien kun je beter een berekening maken op basis van 40.000 km / 48 mnd.
@bmw2coupeeigenaar: meer voor mensen met een salaris van meer dan 250k per jaar ben ik bang :) Ach, het hangt er ook maar vanaf wat je bereid bent uit te geven.
Turbo S doet dus 2,88 euro per kilometer aan leasekosten. Daar ligt net iets boven de 19 cent helaas.
Kan er niks aan doen, maar de voorkant van die Taycan heeft iets weg van een Panhard 24. Ziet eruit alsof het zich lekker voelt onder water.
Waarom wordt die vergeleken met de Performance uitvoering en niet de gewone long range?
Toch ironisch, om voor een Porsche te kiezen voor het interieur…
@crepito: Je heb woonkamers die ingevuld zijn met Le Corbusier, Philippe Starck e.a. topdesigners en je hebt IKEA …. zo kan je het verschil omschrijven. Ik woon liever in de eerste kamer … kwestie van smaak en stijl!
Inmiddels rijdt Tesla weer rond op de ring met een gruwelijk brute Model S.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).