• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Taycan Cross Turismo 4S rijtest

Auteur: RubenPriest, gepost 13 september 2021 om 16:00 – 37 Reacties

Porsche Taycan Cross Turismo 4S rijtest

De Porsche Taycan, maar dan als praktischere Cross Turismo, we pakten de EV beet in een rijtest!

Vaste kijkbuiskinderen van Autoblog hadden de Porsche Taycan 4S Cross Turismo alsa het goed is al gezien. De elektrische auto speelde een belangrijke rol in een eerdere video met Mobility Service en de Tesla Model 3. De Cross Turismo hadden we, op een prototype na, nog niet apart meegenomen in een rijtest. Dat moment is nu hier.

De Porsche Taycan Cross Turismo is het praktische broertje van de reguliere Taycan. Niet alleen met het plastic rondom, maar ook hoe de Duitse autofabrikant het model positioneert. Denk aan het lanceren van een speciale fietsendrager voor deze auto. Voor de lifestyle man/vrouw met een dikke bankrekening dus. We reden met de 4S.

Porsche Taycan Cross Turismo 4S rijtest
Porsche Taycan Cross Turismo 4S rijtest

Met de Taycan Cross Turismo mag je buiten de gebaande wegen gaan. Dan is dan ook precies wat we gedaan hebben. De aandrijflijn staalt zelfs een beetje spielerei toe, wat het rijden best leuk maakt. De 4S beschikt over 571 pk en snelt in 4,1 seconde naar 100 km/u. De topsnelheid ligt op 240 km/u. Dat maximale vermogen heb je overigens in combinatie met Launch Control. Lang leve de elektrische auto.

Porsche Taycan Cross Turismo 4S rijtest

Het kost je minimaal € 116.000,- om een Porsche Taycan Cross Turismo 4S om je oprit te krijgen. Ter vergelijking, de Taycan 4S is zo’n 6.000 euro goedkoper. Daar zit wel een dikke maar aan vast. De Taycan 4S heeft ‘maar’ 530 pk, de Performance Accu Plus dien je apart aan te schaffen. Op een Cross Turismo 4S is dit standaard. Deze optie kost € 5.831,- op een Taycan 4S. En dan is het prijsverschil zeer minimaal.

Ook interessant!

  • Porsche Exclusive pakt Taycan Cross Turismo beet
  • Porsche Taycan Cross Turismo rij-impressie
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Dit is de Porsche Taycan Cross Turismo!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

cross-turismo, Elektrisch, Porsche, Rijtest, Taycan, Video

Vorig bericht: « Hamilton verrast door Verstappen zijn houding na crash
Volgend bericht: Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden »

Lees Interacties

Reacties

  1. tinnemans zegt

    13 september 2021 om 16:21

    Aayayayayay, die wielkasten en dakrails maken de auto er niet fraaier op.
    Het is nu net een soort van Frankstein versie van de Volvo 480. :( :( :(

    Login om te reageren
  2. jippie zegt

    13 september 2021 om 16:25

    Wat een verrassing: ik dacht eigenlijk een test te gaan zien van een donkerblauwe Tesla Y. :-)

    Login om te reageren
  3. Bella Macchina zegt

    13 september 2021 om 16:32

    In mijn ogen een stuk aantrekkelijker dan de gewone versie maar toch enkele dingen die mij storen:
    de koplampen, het spatbord dat niet aansluit bij het portier en het dashbord dat hoewel eenvoudig toch mooi is maar niet de luxe en kwaliteit uitstraalt van andere Porsches. Al bij al wel één van de mooiste keuzes in he EV-landschap.

    Off topic: waar die obsessie voor range en laadtijd vandaan blijft komen is mij een kompleet raadsel.
    Thuisladen is voor 90% van de gebruikers voor 90% van de gereden kilometers ruim voldoende en dat hoeft veelal niets eens snel te zijn. Voor de anderen is het de vraag wat voor oplossingen de toekomst gaat brengen.
    Ik verwacht op termijn, dat kan echter wel decennia zijn, dat laadpalen alom te vinden zijn op publieke parkeerplaatsen en dat ook mensen die dus niet kunnen thuisladen dat dan gewoon bij hun in de straat kunnen doen, dat veelrijders zoals vertegenwoordigers bij hun klanten steeds kunnen bijladen en zo tot bij hun volgende klant kunnen komen zonder enig tijdverlies.
    Ik zou het trouwens logisch vinden dat je eigenlijk geen laadkaart nodig hebt maar je auto herkend wordt door de laadpaal en de rekening gewoon bij je thuisverbruik komt.

    Login om te reageren
    • gekketurbo zegt

      13 september 2021 om 18:04

      In Utrecht is het nu al zo dat elke 6 maanden nieuwe laadpalen worden geplaatst. Ik heb een woning zonder eigen erf en in 1,5 jaar tijd heb ik maar 1 keer gehad dat er geen laadplek was een straal van 500 meter. En dat was in het begin toen er nog weinig laadpalen waren. Tegenwoordig is er altijd plek binnen 100 meter binnen ons huis aangezien ze 2-3 laadpalen erbij hebben geplaatst. En voorheen kon ik toch ook niet voor de deur parkeren, dus die 50 meter extra die ik moet lopen 2 keer in de week is de moeite ook niet.

      Login om te reageren
      • Bella Macchina zegt

        13 september 2021 om 18:20

        Bedankt voor de verduidelijking. In België is het jammer genoeg wel een heel stuk minder, zoals gewoonlijk hebben zie hier wat meer tijd nodig. Er zijn er wel twee bij de lokale Aldi maar daar staat steevast een niet elektrisch BMW hoewel er plekken genoeg zijn.

        Login om te reageren
    • chills zegt

      13 september 2021 om 18:09

      “Thuisladen is voor 90% van de gebruikers voor 90% van de gereden kilometers ruim voldoende”
      Je hebt helemaal gelijk als het om 90% van de mensen gaat, die een Taycan of gelijkwaardig kunnen betalen. Voor de gemiddelde mens geldt dit echter niet, aangezien die geen eigen oprit hebben.

      Ik verwacht dat we binnen 10 jaar deze discussie niet meer hoeven te voeren: dan laden we binnen 10 minuten een accu vol, zodat we 500 km ermee kunnen rijden. Eigenlijk net zoals we nu brandstof tanken.

      Login om te reageren
  4. nicolasr zegt

    13 september 2021 om 16:43

    Charles, kom er maar in!

    Login om te reageren
  5. piebepost zegt

    13 september 2021 om 17:14

    Ai ai ai, mooi is toch anders, zeg. Vind de sedan er erg goed uitzien maar dit..

    Dus het zal wel weer een hit worden 😊 Zijn steeds meer mensen hè, die zo’n Taycan kopen. Zijn allemaal ex-Tesla rijders die schoon genoeg hebben van Tesla’s kwaliteitsissues, heb ik uit zeer betrouwbare bron.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      13 september 2021 om 18:28

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  6. lithiumion zegt

    13 september 2021 om 17:21

    Waar is deze reportage opgenomen?

    Login om te reageren
    • Bella Macchina zegt

      13 september 2021 om 18:09

      Zowat het eerste dat Wouter zei, Transrapid Teststrecke in Duitsland, dat is in Lathen, Emsland om precies te zijn.

      Login om te reageren
      • lithiumion zegt

        13 september 2021 om 21:15

        @Bella Macchina: thnks, gemist

        Login om te reageren
  7. cdlop01 zegt

    13 september 2021 om 17:28

    Afschuwelijk, bizar zo lelijk.

    Login om te reageren
  8. maartenbronk zegt

    13 september 2021 om 18:03

    Wat een gedrocht! Bedroevend design tegenwoordig 🤐🤐

    Login om te reageren
  9. tmenges zegt

    13 september 2021 om 18:25

    Nee dit is om te huilen..

    Login om te reageren
  10. Pascal zegt

    13 september 2021 om 18:32

    Ik zie totaal geen meerwaarde in ‘opgehoogde’ versies met plastic randjes. De gewone Taycan vind ik een prachtig apparaat en die zou ’t voor mij zijn, of daar een Turismo versie van.

    Login om te reageren
  11. Charles Taycan 4S zegt

    13 september 2021 om 18:53

    Stoere auto met iets meer praktische kanten dan de sedan, meer kofferruimte, meer hoofdruimte achterin en staat iets hoger. Persoonlijk vind ik de sedan veel fraaier qua design maar ik heb niet zoveel met stationwagen achtige auto’s. Een sedan ziet er mi beter uit en rijdt beter en stiller. Heb deze bij de introductie enkele maanden geleden bekeken maar denk dat ik de komende Sport Turismo fraaier vind. Anyway, de Taycan is een erg fijne zeer begerenswaardige auto en ook zeer succesvol. Een ‘groene’ auto waar je volop van kunt genieten, de eerste echt fijn sturende en fraaie EV met toptechnologie mi en ook volgens vele anderen. Leuk filmpje btw!👍😉 ps laden kan met 270 kW…

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      13 september 2021 om 19:40

      De Sport Turismo vind ik ook een stuk logischer dan dit opgehoogde verhaal. Alsnog geen oplossing voor zij die ruimte nodig hebben, want die achterbank ziet er in het filmpje niet uit alsof het er fijn toeven is. Maar ach, wat meer kofferruimte is toch iets.

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        13 september 2021 om 22:31

        @pascal, ja de ST lijkt mij wel een stuk haber/ sportiever, ruimte achterin valt mee.😉👍

        Login om te reageren
    • alassad zegt

      13 september 2021 om 20:44

      @Charles Taycan 4S: je reactie stelt niet teleur 😁👍

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        13 september 2021 om 21:14

        Gelukkig!😜

        Login om te reageren
    • Groninger zegt

      13 september 2021 om 23:36

      @Charles Taycan 4S: Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij als opvolger zou nemen voor je Taycan?

      Login om te reageren
      • Charles Taycan 4S zegt

        14 september 2021 om 09:29

        @groninger, ik heb deze net sinds januari 2021 , dus ben er niet echt mee bezig. Vorige maand onze Fiesta ingeruild voor een elektrische Seat Mii Plus dus voorlopig kunnen we er weer tegenaan!😉👍

        Login om te reageren
  12. vaakbenjetebang zegt

    13 september 2021 om 18:56

    Waar ik de normale Taycan op de juiste wielen en in de juiste kleur echt een fraai ding vind, zie ik deze Cross Tourismo toch als de lelijke, vadsige zus die je echt niet wilt ‘doen’. Zeker in deze vale kleur en op deze nogal wonderlijke wielen is dit niet echt een cadeautje aan jezelf zeg. Brrrr.

    Login om te reageren
    • f31bmw320d zegt

      13 september 2021 om 20:40

      @vaakbenjetebang: beetje als @willeme zijn zus zeg maar ;-)

      Login om te reageren
  13. redbeams zegt

    13 september 2021 om 20:29

    Oei dat maakt de toch lelijke toycan nu nog lelijker.

    Login om te reageren
  14. superfunky zegt

    13 september 2021 om 20:34

    Was vorige week nog hij de dealer, ff de Panamera ST laten vertroetelen. Zegt zo’n verkoper: “die Taycan ST, is dat niks voor jou?”
    Ik kijk ‘m en zeg: “waarom? Waarom zou ik in hemelsnaam voor praktisch hetzelfde geld een onpraktische auto kopen?”
    Hij denkt na en zegt: “ik kan niet één goede reden bedenken”.
    I rest my case.

    Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      13 september 2021 om 23:27

      @superfunky, slechte verkoper… i rest my case… Heb pas 3 dagen in een gloednieuwe ramvolle Cayenne Coupe Hybrid mogen rijden, is gewoon een stap terug tov een EV! Hybride is worst of both worlds! Tussenpaus…😉

      Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    13 september 2021 om 21:10

    Jammer dat deze zo lelijk is.

    Pana ST vind ik juist een van de mooiste porsches. Deze taycan had ook mooi kunnen zijn

    Login om te reageren
    • Charles Taycan 4S zegt

      13 september 2021 om 21:17

      @allesmetturbo, zie reactie 18.53u…😉

      Login om te reageren
  16. bmw1cabrio zegt

    13 september 2021 om 23:19

    Superleuk filmpje @Wouter!
    Zo’n locatie met wat info daarover voegt echt iets toe.

    Login om te reageren
  17. Groninger zegt

    13 september 2021 om 23:37

    Zum kotzen

    Login om te reageren
  18. Alfarobert zegt

    14 september 2021 om 11:28

    Ben zo benieuwd hoeveel mensen nog in zo’n electrobak blijven rijden als ze ook wegenbelasting naar het gewicht van de auto moeten gaan betalen. Dingen wegen meestal meer dan 2 ton. Er gaat minder kapot dan in een benzineauto wordt er gezegd omdat er minder bewegende delen inzitten.Dat gewicht drukt natuurlijk wel op de lagers,rubbers,vering eetc.Daar geloof ik dus niet zo in. Wat kost een volle accu .Dat hoor je ook nooit he,da’s ook niet voor niks.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      14 september 2021 om 13:51

      Wegenbelasting voor EV’s gaat wel omhoog, maar zal altijd op basis van CO2-uitstoot zijn, vergelijkbaar aan de regel dat diesels ook aanzienlijk meer wegenbelasting betalen dan benzineautos. Dat EV’s minder onderhoud nodig hebben is inmiddels uitgebreid bekend en aangetoond, dus niet afhankelijk van of je er wel of niet in gelooft. Rekensommen wat een volle accu kost (of nog beter: de prijs per kilometer) staan ook gewoon overal online.

      Login om te reageren
  19. kamikaz3 zegt

    14 september 2021 om 11:51

    Het is toch vooral de rare kleur en extra’s die dit tot een raar geheel maakt.
    Ik zou het zo doen:
    http://www.porsche-code.com/PN136QI9

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North