• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de meest legendarische vakantie-auto

Auteur: willeme, gepost 29 juli 2017 om 16:03 – 27 Reacties

Afbeelding Dit is de meest legendarische vakantie-autoAfbeelding Dit is de meest legendarische vakantie-autoAfbeelding Dit is de meest legendarische vakantie-autoAfbeelding Dit is de meest legendarische vakantie-autoAfbeelding Dit is de meest legendarische vakantie-autoAfbeelding Dit is de meest legendarische vakantie-autoAfbeelding Dit is de meest legendarische vakantie-autoAfbeelding Dit is de meest legendarische vakantie-auto

Honda Legend
De ideale auto voor Barney Stinson. Het staat zelfs op de achterklep.

Reisauto’s. Auto’s gebouwd om lange stukken comfortabel mee af te leggen. Ruimte voor 4-5 personen, hun bagage en voldoende vermogen om gemakkelijk op snelheid de kilometers te verslinden. Vervolgens stap je uit en je hebt geen centje pijn. Het zijn de ideale auto’s.Maar welke is nu het meest ideaal als je, pak ‘m beet, 12 mille te besteden hebt? Dan kun je kijken naar een Volvo S80, Citroen C6 of Mercedes-Benz E-Klasse. Allemaal niets mis mee.

Maar je kan ook buiten de gebaande paden kijken en een ware Honda Legend opsporen. Dat kan nog wel eens lastig worden, want nieuw werden ze zeer zelden verkocht. De auto was namelijk ’te duur’. Toegegeven, de Legend was bij introductie zeker geen goedkope auto. Destijds moest je zo’n 75.000 euro meenemen, om er eentje bij de Honda dealer af te kunnen halen. Op een paar Honda dealer-eigenaren en ware autokenners na, deed werkelijk niemand dat. Ergo, de Honda Legend was een commerciële flop.

Maar dat zegt niets over de kwaliteiten van de auto. Ja, 80 mille was destijds best veel. Een A6 had je al vanaf 45 mille. Dat is nogal appels met oliebollen vergelijken, natuurlijk. De A6 was een half maatje kleiner en uitgerust met een kleine viercilinder en voorwielaandrijving. De Honda Legend (Acura RL in de VS) had een 3.5 VTEC V6 met 295 pk en 350 Nm. Deze was standaard gekoppeld aan een automaat en een ingenieus vierwielaandrijving-systeem, Super-AWD genaamd. De topsnelheid was begrensd op 250 km/u en in iets meer dan 7 tellen zat je op de 100. Koppel dat aan de bekende Honda betrouwbaarheid en je hebt een ideale auto om Europa mee te doorkruisen. En betrouwbaar zijn ze, Ludacris heeft zijn Legend al sinds 1993…

Honda Legend

Er was nog een reden waarom de Legend niet spotgoedkoop was: de uitrusting. Honda besloot dat een topklasse auto ook top uitgerust moest worden. Dus alle Legends hebben een automaat, lederen bekleding, stoelverwarming, Active Cruise Control, gescheiden climate control, degelijke geluidsinstallatie, navigatie, xenon, elektrisch verstelbare stoelen en dimmende binnen en- buitenspiegels. Zelfs een elektrisch bedienbaar schuifdak zat er altijd in. Er was slechts een optie mogelijk: metallic lak. Kostte iets meer dan 1.000 euro.

Zelfs op Marktplaats moet je je ze met een vergrootglas zoeken. Er staan op het moment van schrijven slechts 8 Honda Legends van verscheidene generaties te koop. Dit exemplaar komt uit 2007 en heeft 155.000 km gelopen. Voor 11.900 euro staat deze legendarische Honda bij jou voor de deur. De advertentie bekijk je hier.

Ook interessant!

  • Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
    Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
  • Dit is de eerste auto die op niveau 3 autonoom mag rijden
  • Wie wil deze Honda S2000 hebben voor €130k?
  • Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
    Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Honda, legend, marktplaats, occasion

Vorig bericht: « Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Hongarije 2017
Volgend bericht: Special: Range Rover »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    29 juli 2017 om 16:15

    Als je eenmaal een inkickende VTEC hebt meegemaakt wil je nooit meer wat anders.
    Beter dan drugs.

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      29 juli 2017 om 16:58

      @alcantara: relatief. Dohc vtec (B16, B18) is machtig. 3-stage vtec is topkwaliteit die enkel in japan te koop was.

      Sohc-vtec, I-vtec, vtec-II en vtec-e is prachtige techniek met zero spektakel.

      Login om te reageren
      • beetec zegt

        29 juli 2017 om 18:33

        @nasty: +1 vroeger een Civic 1.6i-VT gehad met B16. VTEC pret vanaf 5500rpm en heerlijk janken tot 8K. En het bleef nog allemaal heel ook.

        Login om te reageren
      • civicfk3 zegt

        29 juli 2017 om 23:25

        @nasty: 3 stage v-tec heeft de Accord 2.4 ook toch? Is een K24A2 blok. Ik kan het mis hebben hoor.

        Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      29 juli 2017 om 17:11

      @alcantara: you and i are on the same page

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      29 juli 2017 om 17:19

      @alcantara: enkel DOHC-vtec is spannend. I-vtec, Sohc-vtec, vtec-e en vtec-II zijn slaapverwekkend.

      Login om te reageren
    • kapitein zegt

      29 juli 2017 om 23:07

      @alcantara: Deze week bijna een puntgave S2000 in Monza Red op een veiling gekocht. In de laatste secondes was iemand mij helaas toch te snel af. Man wat baalde ik.. Ik kon het me al helemaal inbeelden. Rijdend over de Stelviopas, doortrekken tot die magische 9000 toeren en hup, de volgende bocht in hoeken.

      Login om te reageren
  2. noosaheads zegt

    29 juli 2017 om 16:21

    @willeme Absoluut niets voor Barney Stinson; een van zijn vele quotes luid immers; “new is always better”

    Login om te reageren
  3. EdGaR zegt

    29 juli 2017 om 16:24

    Zo te zien zijn de foto’s ook in 2007 gemaakt…

    Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      29 juli 2017 om 21:53

      @edgar: misschien komt je beeldscherm uit 07 dat verklaart je slechte beeldkwaliteit ?

      Login om te reageren
  4. JamesBond007 zegt

    29 juli 2017 om 16:25

    Komen de foto’s ook uit 2007?..,

    Login om te reageren
  5. yupyup zegt

    29 juli 2017 om 16:30

    Zo’n legend is een zeldzaam fijne bak. Qua luxe mis je niks aan zo’n 10 jaar oude auto.

    Login om te reageren
  6. noosaheads zegt

    29 juli 2017 om 16:31

    @willeme Ondanks de nieuwe kop en wellicht overbodig;

    Login om te reageren
    • noosaheads zegt

      29 juli 2017 om 16:33

      @noosaheads: https://www.amazon.com/Barney-Stinson/e/B001J8XGXK

      Login om te reageren
  7. hondafiel zegt

    29 juli 2017 om 16:41

    Mooie wagen!

    Login om te reageren
  8. phaeton zegt

    29 juli 2017 om 16:53

    Als het kenteken voorop wat mooier gemonteerd wordt en hij technisch in orde is, is dit geen gekke deal.

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    29 juli 2017 om 16:54

    Maar waarom zo lelijk?

    Login om te reageren
  10. victornator95 zegt

    29 juli 2017 om 16:58

    Volgens mij ook als station te krijgen

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      29 juli 2017 om 17:54

      @victornator95: dat wordt flink zoeken…

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      31 juli 2017 om 12:20

      @victornator95: de Legend is nooit als station geleverd. Wel als coupe in 90′.

      Login om te reageren
  11. trustmeiamanengineer zegt

    29 juli 2017 om 17:17

    Jammer dat ie er wel uitziet als een Aziatische sedan voor de US market. Technisch ongetwijfeld het beste dat er te koop is, maar hondslelijk en saai.

    Login om te reageren
  12. kniesoor zegt

    29 juli 2017 om 18:59

    Lijkt me inderdaad een heerlijke auto voor de lange afstand, soeverein in alle comfort zoeven naar de Côte d’Azur. Eerlijk is eerlijk, dat gaat beter met zo’n ding dan met de plankharde auto’s, waar ik me normaliter in verplaats.

    Login om te reageren
  13. joostvd zegt

    29 juli 2017 om 19:26

    Mijn vader heeft des tijds naar een Honda Legend gekeken voor de opvolging van zijn Honda Accord 3.0 V6. Helaas waren er te weinig exemplaren in Nederland op dat moment en is hij voor de Infiniti gegaan. Toch blijft het een erg mooie verschijning!

    Login om te reageren
  14. muhtar zegt

    29 juli 2017 om 20:58

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  15. elemento zegt

    30 juli 2017 om 08:15

    Voorzijde vind ik persoonlijk niet mooi en goedkoop.uitzien. verder mooi interieur

    Login om te reageren
  16. strikkert zegt

    30 juli 2017 om 11:02

    Ongeveer dezelfde auto is in Duitsland op te halen voor 7k. Je betaalt 1200 bpm om in te voeren. Niet zo’n hele goed aanbieding dus. Wel prachtige auto!

    Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    30 juli 2017 om 12:45

    Geen geld voor zo’n nette dikke sedan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North