Dit is de nieuwe 911 GT3 met het Touring Package

Auteur: , 44 Reacties

"Hey kijk, een nieuwe 911R!"

911

Het is nu nog niet mogelijk, maar daar komt spoedig verandering in. Een 911 991.2 GT3 (rijtest) bestellen met het Touring Package. De feestelijke bumperpartij van de GT3 blijft behouden, maar de taartschep zal achterwege worden gelaten. Zo’n GT3 werd onlangs gespot op de Duitse snelweg en deze pica’s werden vervolgens gedeeld op het wereldwijde web.

Aan de buitenkant lijkt de Porsche op een 911R versie 2. Bestel de GT3 in combinatie met een handbak en de gelijkenis met de gelimiteerde Porker (rijtest) is gauw gemaakt. Vergis je echter niet. Er zit een behoorlijk verschil tussen de twee auto’s. Zo heeft de 911R (bijna) geen isolatie, komt het stuurwiel zonder knopjes en zijn de tellers anders, om zomaar een paar voorbeelden te noemen.

De verwachting is dat Porsche op de IAA in Frankfurt het Touring Package gaat aankondigen. Wat dit pakket precies gaat inhouden horen we dus binnenkort. De geruchten over een 911 GT3 Touring Package gingen al even de ronde. Er zijn overigens ook 991.1 GT3’s zonder achterspoiler. Check DEZE Nederlandse GT3 bijvoorbeeld.

UPDATE 11-09-2017: de Porsche 911 GT3 Touring Package is officiel, alle info lees je HIER!

Foto’s via justusrd en ptsrs op Instagram

911



44 reacties

Het is bijna vakantie in Italie, net voor de vakantie hebben ze nog een voordeelactie, kijken HIER!
Én kan de 991.2 GT3 hoger in de toeren gejaagd worden.
Een gt3 zonder dikke taartschep is voor mij geen gt3 touring pakkage of niet
@rallypowerr: een zin zonder leestekens is voor mij geen zin!
@rudyv: Wijsneus. Je begint een zin overigens ook met een hoofdletter.
@michaelb: het is toch bloedirritant dat je minimaal drie keer opnieuw die zin moet lezen voordat je begrijpt wat ‘ie schrijft ik zou er helemaal gek van worden gelukkig hebben de meesten hier geen schijt aan leestekens stel je voor dat iedereen zo zou schrijven dan had je aan je vrouw moeten uitleggen waarom je niet aan tafel zit tijdens de warme prak
En daar ging de investering voor de 911R. Net goed.
@viezefreddyw: Ik denk dat dat wel mee zal vallen. Gaat om het type en oplage lijkt mij.
@kennone: Ik denk dat het best vervelend kan zijn. Dit ding is bijna exact een 911R. Alleen geen strepen over de gehele auto, iets meer luxe-dingetjes en inderdaad geen beperkte oplage.

Ik denk vooral dat de 911R een investering voor velen was vanwege de handbak en dat het geen spoilerpakket heeft. Deze GT3 is exact zo…
@viezefreddyw: De 911R eigenaren maken zich nog niet druk denk ik…
@viezefreddyw: inderdaad, best vervelend voor diegene die een 991R kochten voor de m.i. verkeerde redenen, dwz niet om ermee te rijden. Vind ik stiekem heel leuk :p
@viezefreddyw: Neeeeeee de 911R heeft andere ventieldoppen , daarom is die al 10k meer waard. En vergeet ook de andere tellers niet, zeker 20k waarde stijging ..
@viezefreddyw: De R heeft stickers. Dat is alweer 10 pk en 100k erbij.
Voor dat geld is vast iets mooiers te koop dat net zo snel en waarschijnlijk leuker is.
@heidekonijn: hangt er van af wat je leuk vindt. Maar uiteraard zijn er voor élk budget wel alternatieven. Daar kan je net zo zeker van zijn als het feit dat in élk onderwerp wel iemand af komt met “voor hetzelfde geld heb je….”
Dus wél isolatie, wél knopjes op het stuur én andere tellers. Die meerprijs voor de 911R van grofweg 300k schnitzeleuro’s lijkt mij volkomen terecht. Ik vermoed trouwens dat de marketingman van Porsche elk jaar een GT3 in zijn kerstpakket aantreft.
@beemerjoost: de 911R was in NL gewoon tussen de 280k nieuw.
En geen enkel woord over de technische verschillen, enkel vliegwiel tegenover een dubbel vliegwiel….
Voor zij die van clean houden dus…

Ik ben t er eerder eens met wat er ergens in de comments gezegd word. Op een GT3 ‘hoort’ een joekel van een spoiler
@toyotafortuner: of in ieder geval een vaste spoiler. Ducktail zou ook niet misstaan
Bij de GT3 zijn de rest van de bumpers wat te overdreven vormgegeven, waardoor die spoiler wel goed past.

Een Turbo zonder spoiler zou mijn keus zijn. Want die dikke walvisspoiler vind ik nooit mooi op een 911, bij elke generatie niet.
@reactief: Hier kan ik wel van dromen:

Mooiste 911 ooit gezien vind ik persoonlijk:

http://farm6.static.flickr.com/5133/5436299023_306606864a_b.jpg
Die lelijke spoiler is inderdaad wat de GT3 niet nodig heeft.
Ze zijn zo dom nog niet daar bij Porsche….
@dutchdriftking: Dat is echt boeren verstand. Want uitmelken kunnen ze als de beste.
We slopen eerst alles eruit, andere bumpers en spoilers erop, noemen ‘m GT3 en vragen de consument meer. Vervolgens doen we alles er weer in, halen we de spoiler er weer af, noemen we dat de Touring Package en vragen nóg meer!
Een GT3 heeft een spoiler nodig, klaar.

Hoewel ik vind dat de GT3 de spoiler wel kan hebben (ziet er lekker racy uit zonder overdreven te zijn zoals bij de RS), vind ik dit ook erg mooi. Een ducktailtje zou het nog helemaal afmaken.

Overigens zou ik wel twijfelen tussen deze en een GTS. De GTS lijkt me veel bruikbaarder, maar ik denk dat als je 1x de 9.000 toeren heb aangeraakt in de GT3 dat de keus snel is gemaakt.
Ik begrijp niet wat iedereen klaagt over dat dit geen echte GT3 zou zijn. Iedereen klaagt ook over dat je geen atmosferische 911 meer kan kopen anders dan een GT3, maar die is dan weer niet voor dagelijks gebruik met die spoiler. Nu maken ze eindelijk weer een atmosferische 911 met perfecte looks en comfort voor dagelijks gebruik en dan is het weer niet goed.

Dit is de ultieme 911. Vrij te bestellen in tegenstelling tot de 911R, atmosferisch, alle luxe die je mag verwachten, maar wel een absoluut beest als je hem een keer mee de bergen of ‘ring op draait.
@stefje: Dat comfort voor dagelijks gebruik heeft deze auto echt absoluut niet. Een GT3 is behoorlijk hardcore en dat zal bij het Touring-pakket niet anders zijn volgens mij. Als je de ultieme mix wil tussen prestaties en comfort dan moet je een GTS of een Turbo nemen.
@berlinetta: idd, ik zeg ook al tijden tegen vrienden dat de GTS de Porsche is die je wilt hebben. Mss ooit 😎
@tttijn: de oude dan? De nieuwe is turbo, en hoe goed dat ook is, atmosferische heeft toch zijn speciale charme en rijkarakter….
@berlinetta: Ik heb niet de luxe om even een GT3 te testen op comfort. Echter lees ik in alle reviews dat de GT3 bijzonder comfortabel kan zijn in gewoon normaal dagelijks gebruik. Vanuit Amsterdam naar de Ring is bijvoorbeeld geen probleem schijnt. Hoezo hardcore dan?
@straatzakelijk: Dat kwam naar voren uit de rijtest van (volgens mij) Autoweek. Hij is luidruchtig, listig, fel etc. Leuk voor de kortere ritten, maar als je er een paar uur mee onderweg bent, stap je vermoeid uit.
@berlinetta:
Ik heb niet met een GTS gereden, dus kan niet beoordelen hoeveel ‘zachter’ die is, maar een GT3 RS met de schokdempers in de gewone stand heeft een alleszins redelijk niveau van (veer)comfort, je vullingen blijven moeiteloos op hun plek. Pas met de dempers in de Sport-stand wordt-ie goed hard. Dat moet voor een GT3 niet anders zijn, lijkt me.
@amghans: Volgens mij gaat het ook niet zozeer om enkel de afstelling van de vering, maar alles. De hele beleving van die auto is zo intens dat het op den duur niet zo comfortabel is. Is ook niet gek natuurlijk. Een Turbo of een GTS lijkt mij een betere allrounder.
@berlinetta:
Voor dagelijks gebruik – zie je eerdere post – is de extra geluidsproductie en de beperkte verstelbaarheid van de stoelen niet zo’n punt. Maar als je met de auto naar Zuid-Frankrijk wil heb je vermoedelijk een punt, dan gaan dat soort dingen op den duur misschien wél storen en zal een GTS of een turbo waarschijnlijk een comfortabeler optie zijn..
@berlinetta: Heb je er mee gereden? De GT3RS is in de normale stand al niet hardcore, daarvoor moet je hem echt op de hardste stand zetten. De GT3 is voor de straat wat de GT3RS voor het circuit is; Ultiem.

Als je hem normaal rijdt, normale demperinstelling pakt en niet in een onnodig lage versnelling laat is dit totaal geen vervelende auto voor dagelijks gebruik. Dit is, nogmaals, de ultieme atmosferische 911 voor de openbare weg waar je af en toe een leuke trackday or bergpas mee kan pakken. Overigens zou ik liever de Touring Pack zien mét behoudt van automaat. Dát is pas comfort :)
@stefje: Nee ik heb er niet mee gereden. Als we alleen maar mogen oordelen over auto’s waarin we hebben gereden, dan zou het hier erg stil zijn op AB. Gelukkig bestaat er zoiets als rijtesten en daar baseer ik me dan ook op.

En je zegt het zelf al: de auto is de ultieme straatauto. Het is gewoon een supercar en geen comfortabele sportwagen. AW komt tot die conclusie en ook Casper zegt in z’n eigen test dat de auto al onrustig is als je hem start. Als je rustig wil rijden, merk je gewoon dat de auto zich ontzettend inhoudt. Dat wil niet zeggen dat je er niet normaal mee kan rijden, dat kan immers prima. Als je elke dag korte ritjes maakt, dan is deze auto wel comfortabel genoeg. Maar voor de langere ritten kan ik me heel goed voorstellen dat je een beetje zenuwachtig van wordt van het directe stuurgedrag of de felle gasrespons. Daarom is een GTS volgens mij het ideale compromis.
@berlinetta: grappig. Ik heb met beiden (dit jaar) gereden. Casper neem ik sowieso niet serieus qua mening, en het is leuk om te zien dat je zo’n mening kan hebben zonder er mee gereden te hebben :)
@stefje: Ik vind het niet raar om mijn mening te baseren op die van autojournalisten die met allerlei soorten auto’s hebben gereden en weten waar ze het over hebben. Maar waarom neem je Casper niet serieus dan? Ik vind dat hij het altijd heel netjes opschrijft en het leuke bij hem vind ik juist dat zijn gevoel dat hij heeft bij de auto heel goed naar voren komt.
Porneau :)
Nee dank je, ik wacht nog even op de 911 touring met GT3 package.
Nou heb ik nog nooit zelf gestuurd met een 911 GT3, maar was ik een passagier en de eigenaar van de Porsche reed met het pedaal op het tapijt gevlijt. Ronduit een heerlijke auto die ik als ik het geld heb ga kopen.

Nou kunnen mensen gaan zeuren over de ducktail, die ik ook niet mooi vind, maar een GT3 zonder achterspoiler is geen GT3 of een GT3 RS. Het is gewoon nodig als je voluit wil gaan voor de neerwaartse druk.
Echt mooi vind ik een 911 niet, het gaat mij om die heerlijke kracht en hoe mooi deze auto’s gemaakt zijn. En bij de GT3 en GT3 RS zonder turbo’s is hoe goed Porsche motoren maakt niet te beschrijven hoe gaaf dat is. Techniek die het waard is om tot aanschaf over te gaan voor een GT3 RS. Wel ga ik absoluut voor de PDK Porsche Doppel Köplung.
En een rolkooi achter de voorstoelen wil ik ook wel.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).