• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de strakgetrokken Ford Mondeo

Auteur: RubenPriest, gepost 18 januari 2019 om 09:51 – 43 Reacties

Afbeelding Dit is de strakgetrokken Ford MondeoAfbeelding Dit is de strakgetrokken Ford MondeoAfbeelding Dit is de strakgetrokken Ford MondeoAfbeelding Dit is de strakgetrokken Ford MondeoAfbeelding Dit is de strakgetrokken Ford MondeoAfbeelding Dit is de strakgetrokken Ford MondeoAfbeelding Dit is de strakgetrokken Ford MondeoAfbeelding Dit is de strakgetrokken Ford Mondeo

Dit is de strakgetrokken Ford Mondeo
De auto is op de Autosalon van Brussel te bewonderen.

Maak kennis met de facelift van de Ford Mondeo. Zie je het verschil niet direct? Dan kunnen we elkaar de handen schudden. Dat is goed nieuws voor rijders van de oude Mondeo. Blijkbaar was Ford tevreden genoeg over het ontwerp, dat je met het oude model nog prima voor dag kan komen.

Ford heeft minimale wijzigingen doorgevoerd aan het exterieur. Zaken als een nieuwe mistlamp, een kleine tweak aan de bumpers en LED dagrijverlichting zijn eigenlijk de enige noemenswaardige nieuwigheden. De echte vernieuwingen vinden op technisch gebied plaats.

Op technisch vlak introduceert Ford de 2.0-liter EcoBlue diesel naar de Mondeo. Daarnaast rust Ford de facelift uit met een achttraps automaat. Het echte nieuws is dat de station nu ook als hybride op de markt komt. Voorheen was enkele de sedan met een hybride aandrijflijn te krijgen. Dit is een 2.0-litre Atkinson benzinemotor en een elektromotor, gekoppeld aan een 1.4 kWh lithium-ion batterij. De combinatie is goed voor 187 pk.

Voor het nieuwe interieur spreekt Ford over ‘meer premium’ materialen in vergelijking met het pre-facelift model. Het ziet er inderdaad wat strakker uit, maar heel bijzonder oogt het niet. Prijzen voor de facelift Mondeo worden in een later stadium bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • compleet nieuwe Ford Mondeo
    Dít is de compleet nieuwe Ford Mondeo!
  • BREEK: Ford Mondeo krijgt GEEN vervanger
  • Ook de Ford Mondeo wordt een cross-over
  • Officieel: dit is de vijfde generatie Ford Mondeo

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

facelift, Ford, Hybride, mondeo, station, wagon

Vorig bericht: « Volkswagen up! R-Line nu ook in Nederland
Volgend bericht: Voor het eerst kun je een tweedehands Ferrari SP kopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. leandro zegt

    18 januari 2019 om 09:55

    Mooie auto, maar waarom zou iemand zijn achterbank plat doen voor 1 zak potgrond en 6 plantjes?

    Login om te reageren
    • joeyamg zegt

      18 januari 2019 om 10:30

      @leandro: Mooi excuus voor het thuisfront om niet met het hele gezin naar een lousy tuincentrum te hoeven. Lekker alleen op je gemakje.

      Login om te reageren
      • joejojo2012 zegt

        18 januari 2019 om 12:09

        @joeyamg: Dan neem je toch een Octavia station en laat je de taxichauffeur in z’n gare MB E-klasse uit 1991 de potgrond bij je thuis brengen?

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          18 januari 2019 om 21:53

          @joejojo2012: maar… maar… die heette in 1991 nog helemaal niet zo!

          Login om te reageren
  2. skinnybmw zegt

    18 januari 2019 om 10:03

    De foto gallerij werkt bij mij niet.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      18 januari 2019 om 10:06

      @skinnybmw: Bij mij half. Dan houdt het op.

      Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      18 januari 2019 om 10:08

      @skinnybmw: ik was even met de techniek aan het spelen om de gallerij in een goede volgorde te fietsen. Even een harde F5 en een prachtige gallery staat voor je klaar! (kan in de app wat langer duren)

      Login om te reageren
      • skinnybmw zegt

        18 januari 2019 om 10:11

        @RubenPriest: Haha goede timing dus. Ik zat op de smartphone maar hij werkt nu, thanks!

        Login om te reageren
  3. Design_Driven zegt

    18 januari 2019 om 10:09

    Het blijft van voren best een mooie auto,zeker met de juiste velgen. Van achteren inmiddels toch wel gedateerd en ik zou hem laten staan vanwege het interieur dat er gewoon ouderwets uit ziet.

    Dat er nu ook en hybrid wagon is lijkt me een goede stap. Werd de hybrid niet in de VS gemaakt of nu ook in Spanje?

    Login om te reageren
    • henk123456 zegt

      18 januari 2019 om 10:39

      @sketcher: Eens, de voorkant en profiel zijn nog altijd mooi getekend, maar de achterkant ziet er gewoon té gedateerd uit. Met de nieuwe achterlampen op de station gaat het nog enigszins, maar je ziet dat deze auto al oud is. Had eigenlijk niet nog een facelift verwacht maar gewoon een nieuw model…

      Login om te reageren
    • erce zegt

      18 januari 2019 om 11:04

      @sketcher: Exact, achterkant blijft het zwakke punt bij de Mondeo. Voorkant is schitterend, profiel ook, achterkant doet goedkoop aan.

      Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      19 januari 2019 om 00:24

      @sketcher: om die reden vind ik de kont nu wel beter. De station blijft daarbij het mooist, de andere versies hebben gewoon niet zo’n mooie lijn van het dak en heupen :/

      Login om te reageren
  4. gove zegt

    18 januari 2019 om 10:09

    Te duur

    Login om te reageren
  5. gebruikersnaam3 zegt

    18 januari 2019 om 10:11

    Ik zie nooit meer een Mondeo rijden, maar nu ik het interieur zie snap ik ook wel waarom. Jeetje wat een jaren 90 uitstraling is dat zeg. Zwart plastic all over the place. Dat moet echt veel beter!
    Zonde want vroeger was de Mondeo een fijne ruime auto voor het gezin. Mijn ouders hadden de eerste en tweede generatie, maar daarna (toen de hoekige lijnen kwamen) is het snel achterruit gegaan met Ford.

    Login om te reageren
    • erce zegt

      18 januari 2019 om 11:07

      @gebruikersnaam3: terwijl dit interieur al veel beter is dan het star trek dashboard dat Ford een aantal jaren geleden in al zijn auto’s schroefde.

      Login om te reageren
      • gebruikersnaam3 zegt

        18 januari 2019 om 11:28

        @erce: Eens, dat glimmende zilveren plastic was nog veel erger.

        Login om te reageren
        • joejojo2012 zegt

          18 januari 2019 om 12:11

          @gebruikersnaam3: Yup, dat ook nog eens afbladderde. En verdulleme ook op de knoppen!!

          Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      18 januari 2019 om 12:54

      @gebruikersnaam3: ik vind het interieur best prima…

      Voor een Ford..

      Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      18 januari 2019 om 13:03

      @gebruikersnaam3: idd, interieur uit de jaren 90. Was ook mijn eerste gedachte. Wat loopt deze auto achter op de concurrentie…..

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        18 januari 2019 om 13:53

        @mark997gt3: bij de volgende update een vag-interieur…

        Login om te reageren
      • musje83 zegt

        18 januari 2019 om 15:47

        @mark997gt3: Waarom loopt hij achter dan?
        Mondeo: https://pictures.topspeed.com/IMG/jpg/201209/2013-ford-mondeo-6.jpg
        De concurrentie met interieurs die even ‘modern’ (of juist niet) ogen of m.i. zelfs nog gedateerder aandoen:
        Passat https://www.vwofhartford.com/assets/stock/expanded/white/640/2018vwc040002_640/2018vwc040002_640_12.jpg
        Octavia
        https://autocarsto.com/wp-content/uploads/2018/03/skoda-2019-2020-skoda-octavia-review-and-expected-specs-new-2019-skoda-superb-combi.jpg

        Ik vind alleen de Insignia een aanzienlijk mooier interieur hebben. En over Volvo, Audi, BMW en Mercedes praten we niet want dat noem ik geen directe concurrentie, die zijn net even een klasse hoger en aanzienlijk duurder, zelfs als je de Mondeo Vignale-lijn meetelt.

        Login om te reageren
        • jensefrens zegt

          18 januari 2019 om 19:47

          @musje83: ehm de 2018 Peugeot 508 is ook een stuk mooier.

          Login om te reageren
          • phaeton zegt

            18 januari 2019 om 21:22

            @jensefrens: Die is twee maanden oud. Dat trek je niet recht met een facelift, hooguit het materiaalgebruik.

            Login om te reageren
  6. Gulli zegt

    18 januari 2019 om 10:24

    Krijgt deze nog een opvolger met de nieuwe strategie van Ford?

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      18 januari 2019 om 12:10

      @gulli: Volgens mij wel alleen gaat die auto niet meer verkocht worden in de VS. Zal wel een gedeeld model worden met China.

      Login om te reageren
  7. MilleMiglia zegt

    18 januari 2019 om 10:29

    Het valt mij op dat er bij Ford vaak vermeld wordt dat het een Atkinson motor betreft. Wat is er zo specifiek aan deze motoren?

    Login om te reageren
    • raoufff zegt

      18 januari 2019 om 10:39

      @millemiglia: ontwikkeld door Mr Bean.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      18 januari 2019 om 11:23

      @millemiglia: Check hier maar:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Atkinson_cycle

      Voor dezelfde ‘inhoud’ krijg je vaak minder vermogen. Beetje normale turbo motor doet tegenwoordig 80-120 pk per liter in dit soort modellen. Gemiddelde Atkinson 50-80 pk per liter.
      Maar die dingen zijn lekker zuinig en worden vaak aan hybrides gekoppeld (Toyota bijv).
      Alleen in landen waar je ook belasting per cc betaalt, is dit wat minder leuk (Portugal, Singapore, minder mate Zwitserland (omdat het daar pas bij grotere inhoud gaat tellen)).

      Login om te reageren
      • joejojo2012 zegt

        18 januari 2019 om 12:12

        @gregorius: Italie en Roemenie. Alles boven de 2.000 cc wordt erg duur qua belastingen.

        Login om te reageren
      • pel96 zegt

        18 januari 2019 om 13:01

        Het probleem met deze auto is dat hij natuurlijk zwaar gedateerd, en een beetje te Amerikaans (lees plastic) is. Vooral het interieur voelt niet modern aan. Ik hoop dat door het verdwijnen van de Fusion Ford of Europe weer de opdracht krijgt om een geheel nieuwe Mondeo te ontwerpen. Mits Ford nog brood ziet in een nieuwe Mondeo.

        Login om te reageren
      • tjorque zegt

        18 januari 2019 om 13:26

        @gregorius: idem in België

        Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    18 januari 2019 om 10:30

    Natuurlijk best een knappe kar, maar de oude (niet de pre-facelift maar écht het oude model) vind ik nog altijd vele malen mooier.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      18 januari 2019 om 13:54

      @dutchdriftking: doe mij maar de oer-sierra.

      Login om te reageren
    • jpoers zegt

      18 januari 2019 om 22:15

      @dutchdriftking: hoe bedoel je oud? De mark 4? Of nog ouder. Ik stap binnenkort ook uit mijn 2e mondeo en ga terug naar de focus. De nieuwe ondanks de gave neus legt t op een hoop fronten af tegen een nieuwe Focus.

      Login om te reageren
  9. birdnerd84 zegt

    18 januari 2019 om 11:04

    Als Wagon nog steeds wel mooi, als sedan sowieso te lomp. Interieur is nog steeds matig, zeker ivm de gefacelifte Mazda6

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      18 januari 2019 om 11:10

      @birdnerd84: Je moet inderdaad wel erg graag geen Mazda willen rijden om een Mondeo te kiezen.

      Wellicht dat ze het in de lease beter doen als kiloknaller, maar ik betwijfel het.

      Login om te reageren
      • apos zegt

        18 januari 2019 om 21:32

        @karhengst: rij eerst maar eens in een Mazda 6, dan kom je huilend terug bij de mo deo om met een glimlach weer te vertrekken.

        Login om te reageren
  10. db87 zegt

    18 januari 2019 om 11:15

    Facelift of niet, hij is inmiddels zwaar gedateerd tov z’n conncurenten.

    Login om te reageren
  11. wjeurs zegt

    18 januari 2019 om 11:16

    Ik zie geen verschil maar ik heb hem ook nooit bekeken want ik vind hem niet interessant

    Login om te reageren
  12. gregorius zegt

    18 januari 2019 om 11:27

    Prachtige auto! …Als het nu 2010-2012 was.
    Maar niet nu. Ford moest het toch altijd hebben van een normale auto prijs dit stiekem tegen de premium uitstraling en rijgedrag aanhikt.
    Nu hebben we een 2012 voorkant (nog steeds mooi), met de 2007 achterkant (te oud) + budget-look interieur + (misschien prima) rijgedrag wat minder van belang is in een Mondeo.
    Leuk idee zo’n wereld auto; maar dit werkt niet meer in Europa.

    Login om te reageren
  13. Tonnie zegt

    18 januari 2019 om 13:30

    Tijd voor een nieuwe mondeo. Front is nog oké, maar de rest van de auto ziet er log uit en nog ouder dan de vorige insignia. Terwijl de meeste fabrikanten nu toch echt een veel strakkere wagen in de aanbieding hebben. Je moet wel erg fan van ford zijn om hier nu nog voor te kiezen.

    Login om te reageren
  14. allesmetturbo zegt

    18 januari 2019 om 15:29

    Dat lederen interieur lijkt wel op van die massagematjes van de lidl

    Login om te reageren
  15. caprio zegt

    18 januari 2019 om 18:41

    Aan buitenzijde blijft het een mooie auto, goed dat de techniek gemoderniseerd wordt echter een gemiste kans om er geen modern dash in te zetten, dan had de auto toch zo maar weer 3 jaar meegekund. Ventilatieroosters boven de navigatie is zo jaren 2000

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North