• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de tofste VW ID Buzz van vandaag

Auteur: willeme, gepost 20 januari 2023 om 09:03 – 18 Reacties

tofste VW ID Buzz

De tofste VW ID Buzz die je vandaag gaat zien heeft hele gave wielen.

De Volkswagen ID Buzz is een bijzonder voertuig. Het is een van de eerste elektrische MPV’s voor de particulier. Ja, er zijn al elektrische personenbusjes van Stellantis, maar dat zijn iets meer keurig aangeklede bedrijfswagens met een paar zitrijen, dan een personenauto. De ID Buzz staat dan ook niet op het platform van een bedrijfswagen, maar het MEB-platform. Verwarrend is er ook een bedrijfswagen-versie van de ‘Buzz.

Net als met andere Volkswagen-busjes zullen er grote schare liefhebbers op af komen. Om jezelf een beetje te kunnen onderscheiden op het jaarlijkse Wörthersee-evenement, zijn ze bij Prior Design voor je aan de slag gegaan. Wat hebben ze gedaan? Nou, de tofste VW ID Buzz gebouwd die je je maar kunt voorstellen. Normaal gesproken is Prior zo’n veredelaar die het niet heel subtiel aanpakt, maar in dit geval wel.

Boven

OEM-Erlebnis

Neem bijvorbeeld de voorbumper. Die is breder, dieper en groter. Maar het is niet overdreven en misschien nog wel belangrijker: het motief van de ‘grille’ is identiek gebleven. Hierdoor heb je veel meer een OEM-Erlebnis. Het ziet er subtiel dik uit.

Aan de achterkant gebeurt hetzelfde: een iets dikkere bumper met andere ‘diffusor’, maar het ziet er niet enorm aftermarket uit. Er is overigens een reden om het niet uitbundig aan te pakken: range. Dikke bodykits met flinke verbreding zorgen voor meer weerstand en dus een mindere actieradius.

tofste VW ID Buzz
tofste VW ID Buzz

Uiteraard ziet de de tofste VW ID Buzz van deze vrijdag er wel heel erg cool uit. Dat heeft Prior voor elkaar gekregen door de auto flink lager te leggen. In principe is dat altijd beter voor de stabiliteit en voor de looks. Als je kiest voor een hoogwaardige schroefset, hoeft het niet eens te koste te gaan van het comfort. Helaas weten we alleen dat deze Buzz is verlaagd, maar niet op welke manier.

Wielen tofste VW ID Buzz van vandaag

Dan is er nog het hoogtepuntje en dat zijn die enorm gave velgen. Eigenlijk moeten we zeggen wieldop. Het gaat namelijk om de Rotiform Aerodisc, een hoedtik naar de BBS Turbo Fan-deksels uit de jaren ’70 en ’80. De Aerodisc plaats je op de velg. Heel toevallig moet die ook van rotiform zijn. Je kan de Aerodisc krijgen op de modellen BUC-M, LAS-R en RSE van Rotiform.

tofste VW ID Buzz

Qua toename van vermogen en prestaties is eveneens niets bekend. Er is dus nog geen pk bij gechipt, waarschijnlijk. Deze tofste VW ID Buzz van vandaag is vooral een voorproefje op dat wat komen gaat als het om modificaties voor de elektrische bus.

Meer lezen? Dit zijn de 8 coolste gesloten velgen op een rij!

Ook interessant!

  • Volkswagen ID. Buzz rijtest video
    Volkswagen ID. Buzz rijtest video
  • Volkswagen ID. Buzz verkleed als ambulance
    Volkswagen ID. Buzz verkleed als ambulance
  • Volkswagen ID Buzz zoekt het extreme op
    Volkswagen ID Buzz zoekt het extreme op
  • Volkswagen ID.Buzz is nu al gearriveerd in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Busjes, Elektrisch, ID-Buzz, rotiform, velgen, verlaagd, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Let op: vandaag zijn de wegen onbegaanbaar
Volgend bericht: Er komen dit jaar 10.000 Cybertrucks »

Lees Interacties

Reacties

  1. xj220 zegt

    20 januari 2023 om 09:31

    Ik vind em vet en kan niet wachten totdat ik de 7 pax versie kan leasen voor de fam

    Login om te reageren
  2. xj220 zegt

    20 januari 2023 om 09:31

    Ik vind em vet en kan niet wachten totdat ik de 7 pax versie kan leasen voor de fam

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    20 januari 2023 om 09:32

    Ik vind het een hele dikke sjaak. Zo lust ik hem wel.

    Login om te reageren
  4. Robert zegt

    20 januari 2023 om 09:39

    Kolere, wat een gave putdeksels.

    Login om te reageren
  5. Richmond zegt

    20 januari 2023 om 09:41

    Zo is het een tof busje (geen mpv)!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      20 januari 2023 om 09:52

      MPV = klein busje. ID.Buzz = klein busje. Conclusie: ID.Buzz = MPV.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        20 januari 2023 om 10:31

        dan is een berlingo ook een mpv

        Login om te reageren
        • rollingstoned zegt

          20 januari 2023 om 11:29

          Wat is een MPV?

          MPV is de benaming voor een carrosserievorm van een auto. De letters MPV staan voor “multi purpose vehicle”. Het is een benaming voor auto’s die een stuk meer ruimte bieden aan de inzittenden dan andere type auto’s. Dit is dan ook de voornaamste reden dat MPV’s ook wel een ruimtewagen, een grote gezinsauto of een all purpose vehicle (APV) wordt genoemd.

          Dus ja, de Berlingo is ook een MPV ;-)

          Login om te reageren
          • Richmond zegt

            20 januari 2023 om 12:42

            Een stationwagon bied ook meer ruimte, een X5 crossover / suv bied ook meer ruimte dan een 1 serie hatchback. Dan is alles wat beetje groter is dan de gemiddelde auto een MPV

            Login om te reageren
        • zesinlijn zegt

          20 januari 2023 om 15:26

          Een Berlingo is geen busje; dat is een bestelauto.

          Login om te reageren
  6. mashell zegt

    20 januari 2023 om 09:51

    Bij een EV wil je liever geen grote open wielen omdat de aerodynamische eigenschappen daarvan slecht zijn, de remmen toch niet veel koeling behoeven en het gewicht van grote velgen ook niet gunstig is, dus zie je vaak kleinere dichte wielen met veel band en lekker veel comfort (staat nog stoer ook!). De vraag is, zou zo’n dicht groot wiel nou wel of niet gunstig zijn voor de actieradius?

    Login om te reageren
    • stekkerkoning zegt

      20 januari 2023 om 13:03

      Bij de Tesla Model 3 ligt het rijbereik met de vrijwel Aero-velgen ongeveer 3 % hoger dan zonder. Nu is de stroomlijn van de drie erg goed en is de bus een wat vormeloos blok, dus wielaerodynamica zal weinig verschil maken.

      Login om te reageren
  7. AudiRS zegt

    20 januari 2023 om 10:02

    Heel gaaf! En duurrrr

    Login om te reageren
  8. PunicaOase zegt

    20 januari 2023 om 10:17

    Gaaf, alleen elke drempel wordt wel een flinke uitdaging zo..

    Login om te reageren
  9. zarco zegt

    20 januari 2023 om 10:58

    Doet me wat denken aan de F1 versie van de Renault Espace destijds…
    https://www.topgear.com/car-news/concept/concepts-time-forgot-renault-espace-f1

    Login om te reageren
  10. donjunior zegt

    20 januari 2023 om 11:24

    “Helaas weten we alleen dat deze Buzz is verlaagd, maar niet op welke manier.”
    Ik zeg.. Photoshop!

    Vind die wieldoppen wel erg gaaf overigens..

    Login om te reageren
  11. flyerbunch zegt

    20 januari 2023 om 11:28

    Tof concept.. vraag me af wat het met de range gaat doen idd.. grotere wielen zorgen voor minder range alhoewel ze dichter zijn dan de standaard versie. Het zogenaamde voordeel zal elkaar wrs wel opheffen. Hopelijk zit er ook een systeem op om de auto te verhogen met drempels anders zal het nog een dure grap kunnen worden.

    Login om te reageren
  12. Exit Luminar zegt

    20 januari 2023 om 11:33

    Ik heb hem nu 2x in het eggie gezien en wat een toffe bus; net een ´euh´ n ID Buzz tussen al ´t overige verkeer Opvallend dus.. Wel 2x in dezelfde kleur: Hippie Green.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North