• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dít is de Toyota GR Yaris!

Auteur: willeme, gepost 10 januari 2020 om 07:53 – 73 Reacties

Het jaar begint uitstekend voor de pure petrolhead.

Het klinkt misschien raar, maar de auto waar veel petrolheads naar uitkijken, is een B-segment hatchback met driecilinder motor. Want strikt genomen is de Toyota GR Yaris dat. Qua naam klinkt GR Yaris minder spectaculair dan zijn voorganger, de Yaris GRMN. Toch heeft de GR Yaris alles in zich om de publiekslieveling te worden van 2020. De hardware op papier is namelijk ongehoord exotisch voor zijn klasse. Pak een kop koffie, we nemen alles dan uitgebreid met je door.

Toyota GR Yaris

Over die naamswijziging kunnen we kort zijn, de Toyota GR Yaris loopt zo keurig in de pas met de Toyota GR Supra. GR staat voor ‘Gazoo Racing’, het team dat ook alle race- en rallyactiviteiten voor zijn rekening neemt. Met de Yaris neemt Gazoo Racing (en Tommi Mäkinen Racing) deel aan het WRC. Bij de meeste fabrikanten levert dat een speciaaltje op: gewoon het normale model met iets meer vermogen, wat stickers en grote wielen.

Driedeurs Yaris

Ondanks dat dit bommetje een Yaris is, wijkt de auto op enorm veel punten af. Waar de standaard Yaris een vijfdeurs is, is dit een driedeurs. De daklijn loopt veel lager af. Ook is de GR Yaris aanzienlijk breder. De enorm wijde voorbumper laat er geen misverstand over bestaan wat de intenties zijn van de auto. De velgen zijn 18 inch groot.

Double wishbone

Ook in technisch opzicht is de Yaris compleet anders. Zo is het chassis voorzien van onafhankelijke double wishbones aan de achterzijde in plaats van de torsie-as die de standaard Yaris heeft. Het onderstel is op diverse plaatsen verstevigd om er voor zorg te dragen dat het chassis het allemaal aan kan. De carrosserie is grotendeels opgetrokken uit aluminium en zelfs koolstofvezel, dit om het gewicht lager te houden.

261 trappelende paarden

Dan de motor. De Toyota Yaris wordt aangedreven door een driecilinder benzinemotor. Daar zit een gedachte achter. Een driecilinder is korter en lichter dan een viercilinder. De motor is verder naar het midden geplaatst. Mede dankzij een flinke turbo en een slagvolume van 1.618 kubieke centimeters is het maximale vermogen imposant: 261 pk. Meer vermogen dan de Clio V6 (255 pk) en Audi A1 quattro (256 pk). Kan geen toeval zijn. Ook qua trekkracht staat de GR Yaris zijn mannetje: 360 Nm. De D4-S motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. De prestaties zijn dan ook niet mis: 0-100 km/u is gedaan in minder dan 5,5 seconden. Aangezien Toyota geen 5,4 zegt, gaan we uit van 5,45 seconden. Ofzo. De topsnelheid is een begrensde 230 km/u. Om de boel weer tot stilstand te brengen, is de GR Yaris voorzien van 356 mm grote schijven, inclusief remklauwen met 4 zuigers.

Ingenieus 4×4-systeem

Het gewicht van de GR Yaris is 1.280 kg. Er zijn hot hatches in het B-segment die lichter zijn, maar dat zijn wel conventionele voorwielaandrijvers. De Toyota GR Yaris heeft een uniek 4×4 systeem. De eerder genoemde Audi A1 quattro had een relatief eenvoudige Haldex-koppeling, dat wat vermogen naar de achterwielen stuurt als de voorwielen het niet aankunnen. Het ‘GR-Four’-systeem in de Yaris is veel exotischer. Het vermogen kan per wiel verdeeld worden door een niet nader genoemd type koppeling. Ook is het mogelijk om 100% naar de voor- én achterwielen los te laten, mochten de condities daarom vragen. Ook zijn er diverse rijmodi waarbij het GR-Four systeem zich automatisch aanpast. Er is eenschakelaar waarme je kan kiezen voor ‘Normaal’ (60% van het vermogen naar de voorwielen), ‘Sport’ (70% van het vermogen naar achteren) en ‘Track’ (50/50).

Motomachi

De Toyota GR Yaris gaat gebouwd worden in de Motomachi fabriek. Mocht je dat niets zeggen, het is de meest prestigieuze assemblagelijn van Toyota in Japan, de fabriek war de topmodellen gebouwd worden. Denk aan de Toyota Crown, Mark X, Mirai en Estima. Ook de Lexus LC500 en LF-A werden in Motomachi in elkaar geschroefd. De keuze voor deze fabriek is vrij eenvoudig, ondanks de eenvoudige afkomst van de Yaris, vereist de productie vrij veel handwerk.

Marktintroductie na de zomer 2020

Mocht je tussen de regels doorgelezen hebben dat we enthousiast zijn geworden van deze auto, dan klopt dat volkomen. Het is een verademing dat in 2020 er fabrikanten zijn die enkel en alleen voor de petrolhead een hele bijzondere auto bouwen. Dan is het nu alleen even uitvechten wie de rijtest mag gaan doen. Wouter en Casper zijn er nu al over aan het kibbelen. De GR Yaris wordt in de tweede helft van 2020 verwacht.

Ook interessant!

  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Video - Toyota GR Yaris legt Land Rover op z'n dak
  • Toyota laat alvast de extra hete GR Yaris zien!
  • Toyota Yaris Dynamic GR Edition, 1 van 25!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Gazoo-Racing, GR-Yaris, tommi-makinen, Toyota, yaris

Vorig bericht: « Wel of niet bijtellen: 5 zaken om rekening mee te houden
Volgend bericht: Autoblog @ Autosalon Brussel 2020 – Deel 3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. rd1991 zegt

    10 januari 2020 om 08:03

    Ongelofelijk bruut!! Ik mag hopen dat meer fabrikanten er een voorbeeld aan nemen! ??

    Login om te reageren
    • poes zegt

      10 januari 2020 om 09:19

      @rd1991: Ga er maar vanuit van niet. Dit is zo’n ontzettend kleine niche, dat het eigenlijk volledig kansloos is. Dit soort autootjes kosten flinke knaken, dan wil je niet in het formaat Yaris rijden. Wat dat betreft ook ontzettend treurig dat ze in het WK rally tegenwoordig in dit formaat autootjes rijden. Snap ik niets van. Doe nou gewoon maatje ‘Golf’, dat is ook commercieel veel interessanter. En het oogt een stuk meer in proportie. Nu zie je een soort van grote spoiler met daar onder nog een klein autootje over de proeven scheuren. Waar vroeger gewoon een volwassen Ford Escort Cosworth of Subaru Impreza te zien waren.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        10 januari 2020 om 11:03

        @poes: meest verkochte auto’s zijn in Nederland toch dit soort blik. En daarnaast is hoe kleiner de auto hoe wendbaarder en hoe sneller. Formaat polo wrc is bijna gelijk aan een golf van vroeger.

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        10 januari 2020 om 12:01

        @poes: Nou, dan is het simpel: dan moet het WRC er maar voor zorgen dat je weer verplicht fatsoenlijke homologatiespecials moet uitbrengen. Dan volgen de rappe Fiesta’s en i20’s binnen no-time.

        Login om te reageren
      • henrie zegt

        10 januari 2020 om 13:29

        @poes: Zet zo’n Escort Cosworth eens naast deze Yaris, en je zult zien dat die Escort niet gek veel groter is. Beetje langer wel, maar praktisch even breed en zelfs lager. Hij oogt daardoor anders, maar hij is echt niet veel groter…

        Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      12 januari 2020 om 14:17

      @rd1991: Een Yaris ongelofelijk bruut noemen…waar gaat het heen met ons petrolheads…?

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    10 januari 2020 om 08:03

    Ik moet zeggen dat ik m, ondanks de aparte looks en de 1.6 driepitter, best wel tof vind!

    Maar @willeme: wat is dat toch dat als ik een artikel lees, ik de thumbnail van dat artikel vaak bij de gerelateerde items vind.

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      10 januari 2020 om 11:09

      @toyotafortuner: Ik denk dat het juist door de 3-pitter veel leuker zal gaan klinken dan de conventionele opgefokte viercilinders van tegenwoordig. Doe mij maar eentje. Heerlijke hothatchje!

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        10 januari 2020 om 11:20

        @AutomotiveDesigner: Op hoop van goede zegen dat het beter klinkt dan de natte scheten van de x45 AMGs en de GTI/R modellen…

        Login om te reageren
  3. reactief zegt

    10 januari 2020 om 08:08

    Echt bizar dat Toyota het lef heeft om dit te maken. En zo ver te gaan met aanpassingen! Eigenlijk een compleet nieuwe auto onder de noemer Yaris.

    En wat vind ik hem vet! Per direct mijn absolute nummer 1 hete hatch! Zo benieuwd naar de eerste video testen!

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      10 januari 2020 om 08:15

      @reactief: Ter aanvulling:
      5cm breder en 9cm lager!! dan de standaard Yaris. Ook 3-deurs zonder raamstijlen ipv 5-deurs!

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        10 januari 2020 om 09:21

        @reactief: Ik ben benieuwd of er ook nog een minder heftige driedeurs gaat komen. Ik kan me niet voorstellen dat het doorgaans heel verstandige Toyota een compleet nieuwe carrosserievariant maakt enkel voor de GR Yaris

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          10 januari 2020 om 09:42

          @edge: Nee, dat lijkt me ook logisch. Al vraag ik me af of de wijzigingen op deze niet te groot zijn om toe te passen op een minder wilde versie.

          Login om te reageren
  4. sanderz28 zegt

    10 januari 2020 om 08:25

    Wat dik

    Login om te reageren
  5. towi1989 zegt

    10 januari 2020 om 08:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    10 januari 2020 om 09:01

    Maar de hamvraag: wat kost dat?

    Login om te reageren
    • vopo zegt

      10 januari 2020 om 09:09

      @lekkerlinksrijden: ik gok in Nederland tussen de 67-75k

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 januari 2020 om 13:45

        @vopo: Ik denk iets minder. Dat zijn de prijzen van de C-segment hothatches. Dit is een B-segmenter met ook wat minder vermogen. Ik gok op 55k.

        Login om te reageren
        • reactief zegt

          10 januari 2020 om 14:07

          @berlinetta: De vorige Yaris GRM was ook al goed 46K. Deze is behoorlijk heftig aangepakt…. Maar op papier misschien wel wat zuiniger. Ik ben benieuwd. Met 55K zou het mij ‘meevallen’. Ik ben bang dat het iets meer wordt…

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            10 januari 2020 om 14:32

            @reactief: Hmm ja je hebt wel een punt. Die GRMN was echt belachelijk duur. Belooft niet veel goeds voor deze GR.

            Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    10 januari 2020 om 09:07

    Super gaaf dat Toyota dit in deze tijd nog doet. Geniaal merk wat met deze en de nieuwe Supra zo enorm veel leuker is geworden! Heel erg benieuwd hoe deze zich in de praktijk houdt t.o.v. de A1 Quattro. Laatst genoemde is overigens wel een stukje knapper.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      10 januari 2020 om 10:57

      @dutchdriftking: get ding maakt waarschijnlijk gehakt van de Audi A1 Quattro. Waarom? 100% van het vermogen kan naar de wielen gestuurd worden die WEL grip hebben. Remsysteem veel heftiger dan normaal op zo’n auto (denk 35 cm schijven/15 inch) voor. Gewichtsverdeling is beter, pk/gewichtsverhouding is beter, wielophanging is puur racewagen/Rallysport set-up en als laatst Tommi Makinen zelf is nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van deze auto.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        10 januari 2020 om 11:10

        @w0o0dy: Zit dan ook zowat 10 jaar tussen. Vergis je overigens niet in de A1 Quattro, deze was flink heftiger dan de S1. Jammer dat ze zo belachelijk duur zijn. Met wat kleine mods (heeft elke VAG-mobiel nodig) zet je de puntjes op de i bij de motor en het onderstel. Dik 300pk heb je dan met een fijne balans. De Yaris zal op de grens scherper en beter zijn, de A1 is knapper en vermoedelijk fijner als daily. Afhankelijk van wat je er mee doet kan je kiezen wat voor jou de beste optie is.

        Login om te reageren
        • okdoei zegt

          10 januari 2020 om 12:38

          @dutchdriftking: het uiterlijk van de A1 knapper noemen is een mening. Okdoei.

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        10 januari 2020 om 14:29

        @w0o0dy: “Waarom? 100% van het vermogen kan naar de wielen gestuurd worden die WEL grip hebben.”
        Als de voorwielen geen grip meer hebben en je stuurt dan 100% van het vermogen naar achterwielen die zich pakweg 2 meter achter die griploze voorwielen bevinden zal het wel niet lang meer duren voordat die achterwielen ook geen grip meer hebben. Het gaat om de balans, ik dat daarom dat dit Toyota systeem en een Haldex (dat van 100/0 tot 50/50 kan maken) systeem in de praktijk geen echt verschil zal maken.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          10 januari 2020 om 17:00

          @mashell: welke balans? De batterij zit acherin, de motor is wat verder naar achter geduwd en zeer licht voor het vermogen, en de aangedreven achteras met koppeling helpen gewicht naar achter te brengen.

          Verder is inderdaad spreken over vermogen sturen als er gripverlies beetje naast de kwestie, echter lijkt het erop dat deze de achteras sneller kan laten draaien, waarmee ie actief vermogen naar de achteras kan sturen en daarmee een leukere balnas krijgt op het gas.

          Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          11 januari 2020 om 00:48

          @mashell: Zo is dat. Verschillende tests met de pre-versie hebben al aangetoond dat deze “veilig” over de voorwielen glijdt, zoals een A1 ook doet.

          Ook in de andere rij-modi blijkt dat dat de balans ervoor zorgt dat het vooral een onderstuurde auto is, wat helemaal niet erg is.

          Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        11 januari 2020 om 00:49

        @w0o0dy: check even de tests op YT, ook deze auto is gewoon gaat prij grip-verlies gewoon rechtdoor. Het is geen driftmachine en bij gripverlies gaat gewoon veel kracht naar voren, zoals bij de Audi.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          11 januari 2020 om 06:29

          @87sandyd: iedere auto is onderstuurd in de grond, vraag is of je er ook rond komt. En dat lukt best in een paar van de yt filmpjes (o.a. die waar Alonso en Kris Meeke spelen, en filmpje uit Japan waar ze een autocross parcours testen).
          De meerderheid van de genodigden in de pre-tests had de instructie dat ze esp aan moesten houden en geen drifts mochten doen, als ze die rijvaardigheid al zouden bezitten (leuk doen met selfiecamera is niet noodzakelijk hetzelfde als rally kunnen rijden….)

          Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    10 januari 2020 om 09:10

    Waar ik die Yaris GRMN echt een truttenschudder van de bovenste plank vond, vind ik deze echt behoorlijk geslaagd. Ziet er echt heel dik en sportief uit en ik verwacht dat het ook heerlijk zal rijden. Mag van mij nu al de AB auto van 2020 worden!

    Login om te reageren
    • tge2 zegt

      10 januari 2020 om 14:41

      @berlinetta: Ik denk dat je de Yaris GRMN nog nooit van dichtbij hebt gezien. Ik vind deze Yaris GR trouwens evengoed briljant!

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 januari 2020 om 15:56

        @tge2: Jawel ik ben er wel eens een tegen gekomen en ik weet ook dat jij er een hebt. Ik geloof ook meteen dat het heel leuk zal sturen, maar ik vind er echt niks aan verder. Deze vind ik dan wel weer echt goed gelukt. Ziet er meteen een stuk volwassener uit.

        Login om te reageren
        • tge2 zegt

          10 januari 2020 om 16:35

          @berlinetta: Ik vind deze inderdaad ook wel wat bruter qua uitstraling. Wat betreft de GRMN, ik viel eigenlijk wel op het wolf in schaapskleren uiterlijk! Ik vind de, intussen, vorige generatie Yaris qua uiterlijk wel leuk, maar dat is uiteraard persoonlijk! Het rijdt in ieder geval wel geweldig. Deze GR heeft trouwens wel een ander rijkarakter dan de GRMN, denk ik. Een turbo voelt toch anders dan een supercharger. Ik wil sowieso wel eens een proefrit maken, binnenkort eens bij de Toyotadealer binnenlopen of er speciale evenementen gepland zijn.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            10 januari 2020 om 16:42

            @tge2: Ja ik geloof je op je woord dat het leuk rijdt. Uit de rijtesten volgt ook wel dat de journalisten positief zijn. Alleen dat uiterlijk heeft mij nooit kunnen bekoren. Het is een B-segmenter, maar ik vind hem eruit zien als een A-segmenter. En dan die stickers, dat spoilertje en dat uitlaatje, nee. Gewoon niet mijn ding, maar dat is uiteraard ook maar slechts een mening.

            Login om te reageren
            • berlinetta zegt

              10 januari 2020 om 16:48

              @berlinetta: Dit bedoel ik:

              https://www.toyotablog.nl/wp-content/uploads/2018/01/toyota-yaris-grmn-2.jpg

              Login om te reageren
              • tge2 zegt

                10 januari 2020 om 16:55

                @berlinetta: Je hoeft me nergens van te overtuigen. Ik weet hoe die eruit ziet en ik ben een blije en trotse bezitter. No.117/400!

              • berlinetta zegt

                10 januari 2020 om 17:43

                @tge2: Nou gelijk heb je hoor. Veel plezier ermee!

  9. fanboy zegt

    10 januari 2020 om 09:38

    Dat 4wd systeem klinkt echt fantastisch om mee te rijden!

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      10 januari 2020 om 10:31

      @fanboy: Ik hoop eigenlijk dat je dat 4wd systeem totaal niet hoort. Maar ik snap wat je bedoelt ;-)

      Login om te reageren
  10. cvoo zegt

    10 januari 2020 om 09:45

    Heel gaaf autootje, vooral voor deze tijd! Waarom de rijtest niet met Wouter én Casper?!

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      10 januari 2020 om 11:06

      @cvoo: of Willem?!

      Login om te reageren
  11. jan97nl zegt

    10 januari 2020 om 09:58

    Dik ding, beetje vervelend dat de foto’s in de app klein onder ellaar staan en je niet kan die scrollen tussen de foto’s

    Login om te reageren
    • jan97nl zegt

      10 januari 2020 om 09:58

      @jan97nl: doorscrollen

      Login om te reageren
  12. toyotavenray zegt

    10 januari 2020 om 10:11

    Kan niet wachten op de rijtest. Laat Casper en Wouter allebei in de auto rijden in de video.

    Login om te reageren
  13. banderas zegt

    10 januari 2020 om 10:28

    Als petrolheads blij worden van een kleine driepitter snap ik helemaal niet wat ze tegen elektro hebben.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 januari 2020 om 11:40

      @banderas: de dag dat een electromobiel onder 1300kg weegt met ruwweg 300pk op 4 wielen, sportief weggedrag, 4 zitplaatsen en met een bruikbare rijkwijdte, dat zou inderdaad een mooie dag zijn.

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      10 januari 2020 om 21:42

      @banderas: Je zegt het zelf al “petrolheads” en geen elektroheads ?

      Login om te reageren
  14. realracer zegt

    10 januari 2020 om 10:29

    Gaaf ding! Achterste wielkasten zijn even wennen, maar geven hem wel karakter.

    En dat uit een driecilinder!

    Login om te reageren
  15. 2scan zegt

    10 januari 2020 om 10:30

    slagvolume van 1.618 vierkante centimeters….kubieke neem ik aan?

    Login om te reageren
  16. gitaarknul zegt

    10 januari 2020 om 10:35

    261 pk uit een 1,6 driecilinder, ik vind dat echt indrukwekkend

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      10 januari 2020 om 10:47

      @gitaarknul: Ja is zeker bizar, maar niet op zichzelf staand.
      Peugeot haalt ook 270pk uit een 1.6 viercilinder Turbo.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        10 januari 2020 om 10:59

        @ds3thp: de response op het gaspedaal is waarschijnlijk veel feller dan die PSA 4 cilinder. Deze heeft maar 3 cilinders dus dat ding zal erg weinig gewicht hebben (erg lichte bewegende delen).

        Login om te reageren
      • redbeams zegt

        10 januari 2020 om 21:43

        @ds3thp: Nou nog een probleemloze peugeot

        Login om te reageren
  17. duderuud zegt

    10 januari 2020 om 10:57

    Dikke Yaris. Prijs zal echter wel rond de 50-60k liggen dus het gaat een zeldzame verschijning worden op de Nederlandse wegen…

    Login om te reageren
    • duderuud zegt

      10 januari 2020 om 10:59

      @duderuud: PS: Het bekijken van foto’s is volkomen ruk op een Android toestel.

      Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      10 januari 2020 om 14:38

      @duderuud: Wordt voor mij een instant buy voor die prijs!
      Btw. Er zit een grote turbo in deze auto dus ff langs de tuner en dan heb je een Yaris met meer als 300pk lmao

      Login om te reageren
  18. antielectrischeautos zegt

    10 januari 2020 om 11:00

    Wat een gedrocht van een auto zeg, wel mooi dat ie gewoon lekler een ICE heeft ?

    Login om te reageren
  19. torsen zegt

    10 januari 2020 om 11:25

    Het eerste autonieuwtje in lange tijd waar ik echt hebberig van ben geworden.

    Lekker bezig Toyota!

    Login om te reageren
  20. rikv99 zegt

    10 januari 2020 om 11:29

    Vraag me heel erg af hoe lang een 1.6 3 cilinder met 261pk heel blijft?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 januari 2020 om 11:37

      @rikv99: ongeveer even lang als een 1,6 4 cilinder met 270pk (Peugeot), een 2 liter met 320-330pk (Honda Type R); langer dan een 2 liter met 420pk (AMG 45s), langer dan 4l V8 met 720pk (Ferrari, McLaren).

      Nee, grapje, dat weten we niet, het hangt af van de engineering en dat kan normaliter Toyota wel, het litervermogen is anders niet erg bijzonder hoog vergeleken met andere motoren.

      Login om te reageren
  21. Onehp zegt

    10 januari 2020 om 11:32

    Ben al aan het uitzoeken hoe die in men leven kan passen, eigenlijk is ie te klein voor ons… Maar grotere kans dan een a110 2-zitter… Zoals de A110 hopelijk met een zalige ophanging, the proof will be in the pudding… of modder, gravel en/of sneeuw…

    Ze moeten er 25000 stuks wereldwijd van verkopen op een jaar als homologatiemodel, de prijs valt dan hopelijk enigszins mee.

    Login om te reageren
  22. dappers zegt

    10 januari 2020 om 12:25

    een soort Charade GTTI meets Subaru Justy

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      10 januari 2020 om 12:38

      @dappers: ja, maar dan iets van x2 (gewicht x1,5/1,7 en vermogen x2,5/3,8 voor respectievelijk de Charade GTTI/Justy 1.2).
      Leuke gebakjes waren dat!

      Login om te reageren
  23. ghost zegt

    10 januari 2020 om 12:36

    Tot ding! Jammer dat dankzij onze belastingen dit ding ws 75k gaat kosten.?

    Login om te reageren
  24. baklava zegt

    10 januari 2020 om 13:04

    Yes, hebben!

    Login om te reageren
  25. mashell zegt

    10 januari 2020 om 14:30

    De droomwagen voor de opa’s die zich nog heel jong voelen.

    Login om te reageren
  26. focusrs1 zegt

    10 januari 2020 om 14:35

    Hele grote kans dat dit mijn nieuwe auto wordt – waardige opvolger van mijn RS!

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      10 januari 2020 om 14:41

      @focusrs1: Bij autoweek staat hij ook in het rood afgebeeld en ziet er dan erg mooi uit!

      Login om te reageren
      • tge2 zegt

        10 januari 2020 om 14:43

        @focusrs1: Als je er eentje hebt wil ik wel een fotosessie met onze GRMN! :-)

        Login om te reageren
  27. tge2 zegt

    10 januari 2020 om 14:43

    Geweldig karretje! Eindelijk weer eens leuk hebbedingetje tussen al die steriele auto’s tegenwoordig.

    Login om te reageren
  28. michiel_vandelft zegt

    11 januari 2020 om 14:52

    Die remmen, allejezus! Dat is gewoon ongeveer het zelfde formaatje als op een 335i met M performance remmen zit

    Login om te reageren
  29. skinny058 zegt

    12 januari 2020 om 14:19

    Hey, een opgevoerde grasmaaier. Wat lief!

    Login om te reageren
  30. koningjamesversie zegt

    13 januari 2020 om 22:22

    Goed geprobeerd! Aardig gelukt. Eindelijk een liefhebbers auto. Da’s alweer even geleden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North