• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstof

Auteur: Author, gepost 18 oktober 2017 om 08:42 – 24 Reacties

Afbeelding Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstofAfbeelding Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstofAfbeelding Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstofAfbeelding Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstofAfbeelding Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstofAfbeelding Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstofAfbeelding Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstofAfbeelding Dit is Toyota’s nieuwe concept car op waterstof

Dit wordt Toyota's nieuwe premium waterstofauto
En het apparaat heeft een bijzondere naam.

De marketingafdeling kan wellicht een nieuwe koffieautomaat gebruiken, want Toyota heeft deze concept car “Fine-Comfort Ride Concept” gedoopt. Spreekt niet heel erg tot de verbeelding, maar we doen het ermee! De Fine-Comfort biedt plaats aan zes inzittenden en net als de Toyota Mirai gaat het om een waterstofauto. De actieradius bedraagt 1.000 theoretische kilometers en tanken duurt slechts 3 minuutjes. Daar kunnen reguliere EV’s alleen maar van dromen!

Met een lengte van 4,83 meter en een breedte van tegen de 2 meter is de Fine-Comfort bepaald geen kleine jongen. Interieurruimte stond dan ook hoog op de prioriteitenlijst. Bovendien werd de concept car uitgerust met een behoorlijk futuristisch interieur met onder meer een scherm op het stuur. Over prestatiecijfers en dergelijke is helaas niks bekend, dus je zult ’t verder met de plaatjes moeten doen.

De Fine-Comfort Vehicle Concept wordt later deze maand in Tokyo gepresenteerd. Daar kunnen ook de Tj Cruiser Concept en de GR HV Sports Concept worden bewonderd.

Ook interessant!

  • Video - het geluid van de Toyota driecilinder op waterstof
  • Toyota is bezig met een driecilinder op waterstof
  • Ambtenaren in Groningen gaan aan de Toyota Mirai
  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

brandstofcel, concept, Elektrisch, fcev, tokyo-2017, Toyota, waterstof

Vorig bericht: « Kun je de nieuwe Polestar 1 eigenlijk wel kopen?
Volgend bericht: Zo wil Mitsubishi er weer bovenop komen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Design_Driven zegt

    18 oktober 2017 om 09:04

    In elk geval een stuk mooier dan de vorige auto’s op waterstof van Toyota.

    Login om te reageren
    • jackl zegt

      18 oktober 2017 om 09:15

      @sketcher: Drink je koffie eens op en kijk nog eens…

      Login om te reageren
      • Design_Driven zegt

        18 oktober 2017 om 09:18

        @jackl: ik werk al een week van 8 tot 12am dus zou goed kunnen dat ik het niet zo scherp meer zie :) Maar ik vind hem niet mooi maar ook zeker niet lelijk. Zeker niet in vergelijking met de andere waterstof gedrochten van Toyota.

        Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    18 oktober 2017 om 09:19

    Ik ben blij dat sommige dingen bij Toyota niet zo snel overboord zullen gaan; ze kunnen nog steeds niet tekenen ?

    Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    18 oktober 2017 om 09:23

    Zit daar wel Isofix op!

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    18 oktober 2017 om 09:33

    Wauw.. Toyota krijgt het toch weer voor elkaar om een lelijkere auto te tekenen. Mijn ogen zijn nog steeds aan het herstellen van die Mirai en nu wordt mijn netvlies weer gepijnigd met dit.

    Login om te reageren
  5. ttr6 zegt

    18 oktober 2017 om 09:47

    Als je een idee wilt hebben in welke richting de automobiliteit zich gaat ontwikkelen, zou ik meer op Toyota letten dan op ene hr Musk. Maar ja: Musk is hip en Toyota is saai…… Overigens heb ik wel bewondering voor de ondernemer Musk, niet voor het ge-hyper.

    Login om te reageren
  6. ontploffer zegt

    18 oktober 2017 om 09:50

    Ik vind het een bijzonder apparaat… Benieuwd of het ooit nog echt zo gek word als alles autonoom rijd

    Login om te reageren
  7. fanboy zegt

    18 oktober 2017 om 09:50

    Ik snap de kritiek wel, maar deze auto is nog niet eens zo vergezocht. Met de nieuwe aandrijflijnen hoef je je niet meer aan de concepten te houden van een klassieke auto (met een motor voorin). Dat verandert de opzit, en daarom zal deze auto gigantische binnenruimte hebben.

    Het zou me niet zoveel verbazen als een Renault Espace over 10 jaar hier heel erg op lijkt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 oktober 2017 om 09:52

      @fanboy: Het is inderdaad zo dat de meest praktische auto’s niet de mooiste zijn. En uiteindelijk willen veel mensen toch een praktische auto.

      Login om te reageren
  8. snel70 zegt

    18 oktober 2017 om 09:58

    Is toch altijd nog beter dan een Fiat Multipla.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      18 oktober 2017 om 10:27

      @snel70: Ligt eraan wat je onder beter verstaat. De Multipla is alles behalve een slechte auto.

      Login om te reageren
      • snel70 zegt

        18 oktober 2017 om 11:50

        @berlinetta: Excuus, ik had wat duidelijker moeten zijn dat het over het visuele beeld van de auto gaat. De esthetiek van het automobiel. De Multipla zal zeker een praktische auto zijn met zijn ruimte voor velen binnenin.

        Login om te reageren
  9. cloverleaf zegt

    18 oktober 2017 om 10:10

    Toch interessant dat grote bedrijven als Toyota blijven inzetten op waterstof.

    Login om te reageren
    • davido89 zegt

      18 oktober 2017 om 10:25

      @cloverleaf: Rijden op waterstof wordt ook de toekomst en gelukkig zien grote kapitaal krachtige bedrijven als Toyota dat en beginnen ze nu alvast met de ontwikkeling van deze toekomstige auto’s

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        18 oktober 2017 om 10:42

        @davido89: Dan moeten we alleen nog even een oplossing zien te vinden voor het feit dat we 3 keer zoveel energie nodig hebben om ons te veprlaatsen dan met een volledig elektrische auto.

        En dat tankstations miljoenen kosten (weet je hoeveel laadpalen dat zijn) en maar een handje vol auto’s kunnen vullen. Laat staan de complexiteit van iets vullen met 700 bar.
        Oja en een compleet missende infrastructuur (een elektrische auto kun je bij de helft van de Nederlandse huizen of bedrijfspanden al opladen)

        En dat je dan altijd een grote auto moet hebben. Want volgens mij krijgen ze het niet zo makkelijk in een klein hatchbackje (die dan nog zwaarder wordt dan een elektrische auto)

        Het heeft wel wat potentie, maar misschien nog het meeste voor trucks. En misschien nog wel belangrijker, het komt allemaal te laat, achter de elektrische auto aan. Het had meer kans gehad als ze al 5 jaar verder waren.

        Login om te reageren
        • bitd zegt

          18 oktober 2017 om 18:31

          @fanboy: je vergeet dat bij de elektrische auto het hele elektriciteitsnet opnieuw ontworpen moet worden als iedereen gaat laden, is wel wat problematischer dan die “miljoenen” voor een tankstation, die er al staat. Ik zet ook mijn geld op waterstof, kan je ook lekker die overtollige groene energie in opslaan, mocht die er komen….

          Login om te reageren
    • snel70 zegt

      18 oktober 2017 om 11:51

      @cloverleaf: https://www.youtube.com/watch?v=jV8rpumumxo daar kan geen elektra tegen op ; )

      Login om te reageren
  10. autodrome zegt

    18 oktober 2017 om 11:46

    Ben er zo van slag vns geraakt dat ik me terstonds naar het toilet moest begeven voor een grote booschap …

    Login om te reageren
  11. Robert zegt

    18 oktober 2017 om 11:49

    Als ik zie hoe krampachtig overheden al doen bij lpg, en dan met name de draconische maatregelen die de veiligheid in de opslag en het gebruik ‘bevorderen’, is het niet moeilijk te raden dat waterstof als brandstof praktisch gezien het nooit gaat redden. Zelfs als alle technische haken en ogen zijn opgelost.

    Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    18 oktober 2017 om 12:23

    Ik ga geen waterstofauto kopen, zo’n ding vreet drie keer zoveel energie als een auto die direct met een zonnepaneel is opgeladen, wegens o.a. het elektrolyseproces. En waterstof tanken dat met fossiele brandstoffen is opgewekt (jup, dat is de meest voorkomende manier) schiet het doel compleet voorbij.

    Login om te reageren
  13. redbeams zegt

    18 oktober 2017 om 12:24

    Hoog renault avantime gehalte zo te zien en dat is niet positief.

    Login om te reageren
  14. spylegion zegt

    18 oktober 2017 om 15:40

    Type 0 Civilization; elektro auto’s
    Type 1 Civilization; waterstof auto’s
    Willen we apen blijven of iets hoger op de universele ladder komen te staan..
    Uitgaande van het feit dat een type 1 Civilization gebruik maakt van alle beschikbare energiebronnen op zijn/haar planeet en onze planeet ad oppervlakte voor 2/3 uit water bestaat wat totaal ongebruikt blijft tot dusver.

    Elektro(-Magnetisch) is de toekomst, maar dan wel in het licht van ons universum bezien, waar ook het elektrisch circuit van aarde onder valt.. Dát is een echte elektrische toekomst met oneindige mogelijkheden, mi, niet als iedereen een elektrisch auto rijdt, daar worden we, als beschaving, niet veel wijzer van.
    Dus ik Like dit idee van Toyota, al staat het nog in de kinderschoenen.

    Login om te reageren
  15. Jochen zegt

    18 oktober 2017 om 22:38

    Hoeveel van die Mirai’s rijden er nu in Nederland?
    Heb er eentje gezien bij Rijkswaterstaat in Utrecht, meer niet.
    En nog steeds maar 2 stations waar je kan tanken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North