• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost de nieuwe Audi A7

Auteur: jaapiyo, gepost 29 november 2017 om 16:28 – 38 Reacties

Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi A7Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi A7Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi A7Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi A7Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi A7Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi A7Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi A7Afbeelding Dit kost de nieuwe Audi A7

A7
Wat moet je meebrengen voor de joekelige liftback?

In oktober lanceerde Audi officieel de nieuwe A7. De sportieve variant van de nog te lanceren nieuwe A6 zal het weer op moeten nemen tegen de nieuwe generatie CLS en de BMW 6-Serie Gran Coupé.

De opvallendste vernieuwingen ten opzichte van het oude model hebben we al uitvoerig besproken. Eigenaren van het vorige model hebben dus wellicht al besloten of ze de upgrade willen maken. Doch tot nu toe bleef nog een belangrijk aspect onzeker, namelijk de prijs. Daar is nu echter verandering in gekomen!

De A7 Sportback 55 TFSI quattro is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer voor 89.315 Euro. Omdat ’55 TFSI’ je waarschijnlijk nog altijd weinig zegt: dit is de variant met 3.0 TFSI onder de kap. Een pittig prijsje dus, maar Audi belooft dat de basisuitrusting goed voor elkaar is. We zullen ze maar op hun woord geloven. Of er net al bij het vorige model in een later stadium nog een goedkopere instapper volgt, is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden
  • Audi A7L: nieuw en uniek model

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, grijs

Vorig bericht: « Er wordt gehakt gemaakt van D66-tolplannen voor Amsterdam
Volgend bericht: Hamilton zou geld neertellen voor gevecht met Max »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    29 november 2017 om 16:36

    Geen 2.0TSI of zelfs de 200 cc kleinere instapper? Wat zijn die paarse broeken bij Audi van plan met dit merk en model? Ruimte creëren voor een rappe über-Seat? Of concurrentie wegnemen bij de VW Arteon?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 november 2017 om 16:42

      @rrrobert: Andere uitvoeringen zullen nog wel volgen. Zo pakken autofabrikanten het altijd aan, omdat je op die manier het model meermaals onder de aandacht brengt.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 november 2017 om 16:42

      @rrrobert: eerst winst draaien met de dure modellen en pas daarna de goedkopere modellen gaan leveren. Doen eigenlijk alle premium fabrikanten zo.

      Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      29 november 2017 om 19:33

      @RRRobert: De 2.0 TFSI komt ongetwijfeld. De huidige A7 is zelfs te verkrijgen met 1.8 TFSI..

      Login om te reageren
    • granlusso zegt

      30 november 2017 om 08:35

      @RRRobert: Rustig maar, de auto is pas net geïntroduceerd, de rest komt nog wel ;)

      Login om te reageren
  2. alfaroleo zegt

    29 november 2017 om 16:56

    Blijf het een gedrocht vinden. Die achterkant, man man man. Doe maar oude generatie, of nog beter: 6 gran coupe.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 november 2017 om 17:05

      @alfaroleo: grappig. Ik vind de 6 gran coupe juist een rare uitgerekte 5 serie. Terwijl ik de A7 altijd al een veel originelere wagen vond en deze nu ook nog eens een mooie achterkant heeft. Deze A7 heeft een schuifdakje nodig en is dan gewoon perfect.

      Login om te reageren
      • alfaroleo zegt

        29 november 2017 om 17:55

        @mashell: ik vond die achterkant van de huidige A7 juist heel dik… Smaken verschillen gelukkig ook maar! Interieur van deze Duitser is wel super!

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          29 november 2017 om 18:53

          @alfaroleo: dik wel maar ook een beetje somber. Dat heeft de nieuwe niet meer, die is nog beter.

          Login om te reageren
    • freezzr zegt

      29 november 2017 om 18:37

      @alfaroleo: vind hem mooier dan de Giulia!

      Login om te reageren
    • gertjano zegt

      29 november 2017 om 18:52

      @alfaroleo: Het alternatief is een CLS maar als ik de spyshots van die nieuwe gisteren zag valt dit Audi (eenheidsworst) design nog wel mee ??

      Login om te reageren
  3. dijan zegt

    29 november 2017 om 17:09

    Vind de prijs met de concurrenten wel oke . bijvoorbeeld; Kia stinger is 10.000 euro duurder

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      29 november 2017 om 17:31

      @dijan: ja maar de Stinger is in de basis RWD.

      Login om te reageren
      • honeyhanger zegt

        29 november 2017 om 17:50

        @jaapiyo: ja maar het blijft een kia.

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          29 november 2017 om 18:16

          @honeyhanger: dit soort reacties zijn zo triest dat ze bijna weer grappig zijn. Bijna.

          Login om te reageren
      • dijan zegt

        29 november 2017 om 20:21

        @jaapiyo: EDIT: ja met 3.3 wel inderdaad. Editted!

        Login om te reageren
  4. r3fl3x zegt

    29 november 2017 om 17:36

    Ik kom blijkbaar net onder een steen vandaan. Wat is de gedachte achter die motoraanduidingen?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      29 november 2017 om 17:45

      @r3fl3x: dat weet eigenlijk niemand

      Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      29 november 2017 om 18:05

      @r3fl3x: Iemand bij marketing had een lijntje teveel op…

      Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      29 november 2017 om 18:42

      @r3fl3x: ja das een goede vraag inderdaad. Ik denk dat de achterliggende reden is dat het wellicht wat indrukwekkender klinkt: 55 TFSI i.p.v. 3.0 TFSI. Nu de motoren steeds een kleinere cilinderinhoud krijgen door de milieu-eisen denk ik dat ze het op deze manier wat proberen te compenseren ofzo :). Maar van mij had het niet gehoeven hoor, ik vind het maar wat onhandig dat je aan de type aanduiding niet kunt zien wat voor motor er in ligt.

      Login om te reageren
      • papa zegt

        29 november 2017 om 18:58

        @autoriteit: ze moeten maar eens gaan doen wat Renault jaren geleden deed, het aantal pk’s noemen op de auto

        Login om te reageren
        • 2wheeler zegt

          30 november 2017 om 10:05

          @papa: zoals de Renault 5 turbo?

          Login om te reageren
    • quinn zegt

      29 november 2017 om 23:14

      @r3fl3x: goed gejat van Mercedes-Benz waar je naast de modellijn aanduiding ook herkenbaarheid hebt in de motor/kracht aanduiding. Zoals 180, 500, 43, 63, etc., etc. Bij Audi ontbrak die herkenbaarheid vandaar! Zullen we dus meer gaan tegenkomen in de toekomst bij Audi

      Login om te reageren
  5. 87sandyd zegt

    29 november 2017 om 17:52

    Dear Santa…

    Ik vind het echt een plaatje. De 6 GC vind ik ook prachtig. Maar de CLS, die kan meteen de prullenbak in

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 november 2017 om 18:34

      @87sandyd: voorheen vond ik de CLS de mooiste, met de A7 als goede tweede. Nu ben ik het helemaal met je eens! Die nieuwe CLS slaat de plank aardig mis imo.

      Login om te reageren
  6. bfvo zegt

    29 november 2017 om 18:06

    “Trefwoord: grijs” :-)

    Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    29 november 2017 om 18:14

    Premium raamslingers ja?

    Login om te reageren
    • autoriteit zegt

      29 november 2017 om 18:44

      @faalhaas: waar zie jij raamslingers dan? Ik zie alleen knopjes

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        29 november 2017 om 20:29

        @autoriteit: Persfoto’s zijn altijd full options.

        Login om te reageren
  8. ttr6 zegt

    29 november 2017 om 18:41

    Duitse coupe’s….ik blijf het niets vinden. Deze A7 doet mij weer denken aan de oude 100 coupe. Echt een kuiven bak. Maar ja, smaken verschillen.

    Login om te reageren
  9. wimof zegt

    29 november 2017 om 19:11

    Terloops was er een foto van een nieuwe verkoopsruimte.
    Dealers hou jullie hart vast, t’is bijna maart.
    Om de zoveel tijd (hangt af wat Audi wil uitgeven aan zijn net) zijn ze (de dealers) ergens op een fantastische locatie “uitgenodigd” opgepast, een onkosten nota om aan de belastingen over te maken ontbreekt niet.
    En dan lanceren ze een of ander nieuw merkstandpunt.
    Ik zie een nieuw showroomtype.
    Ben geen helderziende, ik was er meermaals bij.

    Login om te reageren
  10. keesieboy2 zegt

    29 november 2017 om 19:17

    Ik vind eigenlijk alleen de zijkant mooi. Dat is niet genoeg!

    Login om te reageren
  11. azuli zegt

    29 november 2017 om 19:40

    Kies maar!

    KIA Stinger of een kale A7?

    De Stinger voor mij!

    Login om te reageren
    • reiziger zegt

      29 november 2017 om 20:40

      @azuli: Stinger! Daarbij maken al touchscreens het niet echt veel mooier en bedienvriendelijker tijdens het rijden.

      Login om te reageren
  12. drdrift zegt

    29 november 2017 om 21:49

    Voor mensen die niet bij de bel kunnen.

    Login om te reageren
  13. tweetyv6 zegt

    30 november 2017 om 07:41

    Tja…. lelijkheid heeft zijn prijs.

    Login om te reageren
  14. kevinsimon_post zegt

    30 november 2017 om 08:17

    Niemand die de nieuwe A6 spot?

    https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A7_2017/Audi-A7-2017-18.jpg

    Login om te reageren
  15. italiano zegt

    30 november 2017 om 08:24

    Kijk voor bijna een ton ga je toch geen merk rijden wat overal rond rijd. Is geen lelijke auto maar vooral saai doe mij maar een maserati ghibli

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North