Wat moet je meebrengen voor de joekelige liftback?
In oktober lanceerde Audi officieel de nieuwe A7. De sportieve variant van de nog te lanceren nieuwe A6 zal het weer op moeten nemen tegen de nieuwe generatie CLS en de BMW 6-Serie Gran Coupé.
De opvallendste vernieuwingen ten opzichte van het oude model hebben we al uitvoerig besproken. Eigenaren van het vorige model hebben dus wellicht al besloten of ze de upgrade willen maken. Doch tot nu toe bleef nog een belangrijk aspect onzeker, namelijk de prijs. Daar is nu echter verandering in gekomen!
De A7 Sportback 55 TFSI quattro is vanaf vandaag te bestellen bij de dealer voor 89.315 Euro. Omdat ’55 TFSI’ je waarschijnlijk nog altijd weinig zegt: dit is de variant met 3.0 TFSI onder de kap. Een pittig prijsje dus, maar Audi belooft dat de basisuitrusting goed voor elkaar is. We zullen ze maar op hun woord geloven. Of er net al bij het vorige model in een later stadium nog een goedkopere instapper volgt, is nog niet bekend.
Geen 2.0TSI of zelfs de 200 cc kleinere instapper? Wat zijn die paarse broeken bij Audi van plan met dit merk en model? Ruimte creëren voor een rappe über-Seat? Of concurrentie wegnemen bij de VW Arteon?
@rrrobert: Andere uitvoeringen zullen nog wel volgen. Zo pakken autofabrikanten het altijd aan, omdat je op die manier het model meermaals onder de aandacht brengt.
@rrrobert: eerst winst draaien met de dure modellen en pas daarna de goedkopere modellen gaan leveren. Doen eigenlijk alle premium fabrikanten zo.
@RRRobert: De 2.0 TFSI komt ongetwijfeld. De huidige A7 is zelfs te verkrijgen met 1.8 TFSI..
@RRRobert: Rustig maar, de auto is pas net geïntroduceerd, de rest komt nog wel ;)
Blijf het een gedrocht vinden. Die achterkant, man man man. Doe maar oude generatie, of nog beter: 6 gran coupe.
@alfaroleo: grappig. Ik vind de 6 gran coupe juist een rare uitgerekte 5 serie. Terwijl ik de A7 altijd al een veel originelere wagen vond en deze nu ook nog eens een mooie achterkant heeft. Deze A7 heeft een schuifdakje nodig en is dan gewoon perfect.
@mashell: ik vond die achterkant van de huidige A7 juist heel dik… Smaken verschillen gelukkig ook maar! Interieur van deze Duitser is wel super!
@alfaroleo: dik wel maar ook een beetje somber. Dat heeft de nieuwe niet meer, die is nog beter.
@alfaroleo: vind hem mooier dan de Giulia!
@alfaroleo: Het alternatief is een CLS maar als ik de spyshots van die nieuwe gisteren zag valt dit Audi (eenheidsworst) design nog wel mee ??
Vind de prijs met de concurrenten wel oke . bijvoorbeeld; Kia stinger is 10.000 euro duurder
@dijan: ja maar de Stinger is in de basis RWD.
@jaapiyo: ja maar het blijft een kia.
@honeyhanger: dit soort reacties zijn zo triest dat ze bijna weer grappig zijn. Bijna.
@jaapiyo: EDIT: ja met 3.3 wel inderdaad. Editted!
Ik kom blijkbaar net onder een steen vandaan. Wat is de gedachte achter die motoraanduidingen?
@r3fl3x: dat weet eigenlijk niemand
@r3fl3x: Iemand bij marketing had een lijntje teveel op…
@r3fl3x: ja das een goede vraag inderdaad. Ik denk dat de achterliggende reden is dat het wellicht wat indrukwekkender klinkt: 55 TFSI i.p.v. 3.0 TFSI. Nu de motoren steeds een kleinere cilinderinhoud krijgen door de milieu-eisen denk ik dat ze het op deze manier wat proberen te compenseren ofzo :). Maar van mij had het niet gehoeven hoor, ik vind het maar wat onhandig dat je aan de type aanduiding niet kunt zien wat voor motor er in ligt.
@autoriteit: ze moeten maar eens gaan doen wat Renault jaren geleden deed, het aantal pk’s noemen op de auto
@papa: zoals de Renault 5 turbo?
@r3fl3x: goed gejat van Mercedes-Benz waar je naast de modellijn aanduiding ook herkenbaarheid hebt in de motor/kracht aanduiding. Zoals 180, 500, 43, 63, etc., etc. Bij Audi ontbrak die herkenbaarheid vandaar! Zullen we dus meer gaan tegenkomen in de toekomst bij Audi
Dear Santa…
Ik vind het echt een plaatje. De 6 GC vind ik ook prachtig. Maar de CLS, die kan meteen de prullenbak in
@87sandyd: voorheen vond ik de CLS de mooiste, met de A7 als goede tweede. Nu ben ik het helemaal met je eens! Die nieuwe CLS slaat de plank aardig mis imo.
“Trefwoord: grijs” :-)
Premium raamslingers ja?
@faalhaas: waar zie jij raamslingers dan? Ik zie alleen knopjes
@autoriteit: Persfoto’s zijn altijd full options.
Duitse coupe’s….ik blijf het niets vinden. Deze A7 doet mij weer denken aan de oude 100 coupe. Echt een kuiven bak. Maar ja, smaken verschillen.
Terloops was er een foto van een nieuwe verkoopsruimte.
Dealers hou jullie hart vast, t’is bijna maart.
Om de zoveel tijd (hangt af wat Audi wil uitgeven aan zijn net) zijn ze (de dealers) ergens op een fantastische locatie “uitgenodigd” opgepast, een onkosten nota om aan de belastingen over te maken ontbreekt niet.
En dan lanceren ze een of ander nieuw merkstandpunt.
Ik zie een nieuw showroomtype.
Ben geen helderziende, ik was er meermaals bij.
Ik vind eigenlijk alleen de zijkant mooi. Dat is niet genoeg!
Kies maar!
KIA Stinger of een kale A7?
De Stinger voor mij!
@azuli: Stinger! Daarbij maken al touchscreens het niet echt veel mooier en bedienvriendelijker tijdens het rijden.
Voor mensen die niet bij de bel kunnen.
Tja…. lelijkheid heeft zijn prijs.
Niemand die de nieuwe A6 spot?
https://www.autoblog.nl/gallery/Audi/A7_2017/Audi-A7-2017-18.jpg
Kijk voor bijna een ton ga je toch geen merk rijden wat overal rond rijd. Is geen lelijke auto maar vooral saai doe mij maar een maserati ghibli