Dit kost de nieuwe Chevy Camaro

Auteur: , 65 Reacties

De Amerikaan werd vorig jaar in een nieuwe jas gestoken en het goede nieuws is dat 'ie ook in Nederland wordt verkocht. Het slechte nieuws?

Je betaalt je, net als bij de Ford Mustang het geval is, uiteraard helemaal scheel voor de versie met V8. Zeker als je gaat vergelijken met de viercilinder of, als je echt verdrietig wilt worden, met de Belgische prijzen. Enfin. De 2.0 turbo viercilinder is goed voor een lekkere 275 pk en 400 Nm. De prijs van deze instapper begint bij 57.050 euro. De Convertible is 6,5K duurder en komt uit op 63.570 euro.

De pret begint uiteraard pas echt met de V8. Deze 6,2-liter beul levert 453 pk en 617 Nm aan koppel. Helaas is het prijskaartje navenant, want in Nederland betaal je voor deze kar minimaal 99.453 euro. De Convertible komt op 108.277 euro. Of de 3,6-liter V6 hierheen komt lijkt ons sterk, er wordt in het persbericht met geen woord over deze versie gerept.

Dan nog wat goed nieuws ter afsluiting: de Camaro staat intussen bij de dealer.



65 reacties

En in Duitsland zal deze auto de helft koste…….
@itiswhatitis: kosten*
@mzonneveld: taal nazi…….
@itiswhatitis: tja welcome in Nederland. Waar je voor de staat werkt en wat er over blijft mag je dan voor jezelf houden…
@goodolddays: en dan ieder jaar nog een tekort hebben ?
@goodolddays: En als je dan komt te overlijden wordt alles wat over is gebleven nogmaals belast wordt………..
@ahs1979: laatste “wordt” kan eruit.
#stopdetijdikzetgeenjokersin_waaristochdieeditknop
Aparte positionering van de middelste ventilatieroosters…
@cpp1: Apart? Juist niet.

Hoe anders moet men hun enorme geslachtsdelen koelen?
@cpp1: Houdt je cojones cool.
De viercilinder is dus duurder dan de Mustang (10k!), maar levert wel minder pk. Bij de V8 is het dan weer andersom. Hier is de Camaro weer 10k goedkoper. Best een aanzienlijk verschil.
@berlinetta:
10k? 5k bedoel je denk ik. De Mustang Ecoboost heb je vanaf 52k.
@rob: Ik heb me gebaseerd op een lijstje van AB (te vinden onder de Mustang-link):

Fastback 2.3 EcoBoost €47.600
Fastback 2.3 EcoBoost automaat €70.700
Convertible 2.3 EcoBoost €53.600
Convertible 2.3 EcoBoost automaat €75.200
Fastback GT 5.0 V8 €104.500
Fastback GT 5.0 V8 automaat €98.700
Convertible GT 5.0 V8 €111.600
Convertible GT 5.0 V8 automaat €106.300
@berlinetta:
Ik keek op Ford.nl en zag 52.800 ;-)
@rob: Het lijstje van AB is alweer een jaar oud. De prijzen zullen dan inderdaad niet meer kloppen.
@berlinetta: Maar welke zou jij willen? De Camaro of de Mustang? Ikzelf ga voor de Mustang. Vind ik verreweg de mooiste van de twee. Deze Camaro is me eigenlijk iets te futuristisch. Ik mis het typische Camaro-gevoel ofzo.. Vind de vorige veel mooier.
http://c.images.boldride.com/chevrolet/2010/chevrolet-camaro-ss.2000×1333.Feb-14-2012_09.36.21.206188.jpg

Maar goed, voor mij dus de Mustang. In het geel graag. Een kleur die hij heel erg goed kan hebben. In Kroatië zag ik er eentje in het geel. Erg dik. Zo eentje als deze:
http://www.sub5zero.com/wp-content/uploads/2015/05/geiger_cars_mustang_gt_04.jpg
@viezefreddyw: Ik kan ze beide waarderen, maar ik ben toch meer Mustang-fan. Ook puur vanwege het uiterlijk. Bovendien heb ik Ford ook hoger in het vaandel staan dan Chevrolet.
@berlinetta: Slim van Ford. De echte musclecarfans zullen toch wel voor de V8 Mustang gaan. Door de instap-Mustang goedkoper te maken zal deze auto aantrekkelijker zijn dan de instap-Camaro.
@jk1993: Ik ken de fans van American Muscle niet echt maar als ik ze zo een beetje kan inschatten, denk ik dat ze óf Camaro-fan óf Mustang-fan zijn. Met andere woorden: de fans zijn merktrouw denk ik. Maar correct me if i’m wrong.
@berlinetta: Dat klopt, maar er zijn meer mustangfans.
@berlinetta: Maar zo heeft Chevrolet nog een troef. De Corvette. Ik heb eigenlijk geen idee wat de prijsverschillen zijn tussen de Camaro en Corvette, maar ik zou het een makkelijke keuze vinden.
@viezefreddyw: De Corvette vind ik dan weer heel erg gaaf. Als ik denk aan een Amerikaanse sportwagen, dan denk ik aan de Corvette. Bruut ding.

Ford heeft dan wel de GT, maar dat is weer een andere klasse vind ik.
@berlinetta: De Ford GT is zeker een heel andere klasse. Gelimiteerde ‘meuk’ wat nergens op slaat. Ook kan ik hem niet mooi vinden, met de beste bedoelingen lukt het me dat gewoon niet. Nee, doe mij de vorige generatie maar. Tijdloos!
@viezefreddyw: Ja ik weet ook niet echt goed wat ik van de nieuwe GT vind. Ik vind het sowieso een indrukwekkende verschijning, maar of ie mooi is weet ik nog niet. Ik zou hem eens in het echt moeten zien (wat waarschijnlijk nooit zal gebeuren).

Overigens ben ik echt groot fan van een ander model van Ford, namelijk de Mustang GT350. De meest begeerlijke Mustang die er is in mijn ogen. Die, een F-150 Raptor en een Corvette en dan heb je het Amerikaanse gedeelte van mijn droomgarage wel compleet. Jij nog aanvullingen?
@berlinetta: Als ik echt een Amerikaanse droomgarage moet samenstellen ga ik bijna met jouw mee. De GT350 en F-150 Raptor mogen wel blijven, maar de Corvette mag weg voor iets uit de jaren ’60. Wat te denken van Eleanor? Of een fraaie Camaro?

Ja, doe maar Eleanor.
http://wallpapercave.com/wp/3bBIrQY.jpg
@viezefreddyw: Je hebt gelijk, een klassieker hoort er ook gewoon in. Misschien ook nog wel een Cobra erbij.
Of juist een ouwe Corvette ;)
@berlinetta: Of Moparfan. En dat zijn natuurlijk ook de beste fans.
@jk1993: ja ook in Nederland met een prijsverschil van 50k? Denk het niet.
@berlinetta: Op de GM website is de Camaro een vaak terugkerende topic. Want de verkopen zijn dramatisch slecht, en er wordt met lede ogen gekeken naar het succes van de Mustang. Zou me niks verbazen als GM als producent binnen 2 jaar terugzakt naar plek 4. Na Toyota, Volkswagen en…. Vul maar in.
Yeaaah!

Dit is een auto waar je blij van wordt. Al is de prijs en het interieur wat minder naar Europese standaarden.

Dit is tenminste wel een echte Chevrolet van Chevrolet, een echte Amerikaan in hart en nieren… en die is welkom in tijden dat Chevrolets steeds meer omgebadgede daewoo’s aan het worden zijn.
Het is veel geld die V8, helemaal als je ziet uit hoeveel belasting dat bedrag bestaat. Maar je betaald toch ook richting de ton voor een Duitser met vergelijkbare prestaties? Tja dan is het geen wat naar de schatkist gaat iets minder in verhouding.

Alleen schrijven die Amerikanen harder af dan de F1 auto van Hülkenberg. Maar je hebt wel iets unieks (in Europa).
@mikkeloentje: Zat ik ook aan te denken. Deze Camaro met V8 is zelfs goedkoper dan de Duitsers. Maar er zit toch wel een flink kwaliteitsverschil in. Qua prestaties kan de Camara zich prima meten met de Duitsers. Qua funfactor zal hij ze zelfs wel verslaan denk ik. Maar op de andere gebieden liggen de Duitsers dan wel weer mijlenver voor.
@berlinetta: Ja precies wat jij zegt, wat de een mist heeft de ander en andersom. Ik heb er zelf nooit in gereden maar als ik de reviews zie weet ik nou niet heel zeker hoe ver de kwaliteit nog uit elkaar ligt.
@mikkeloentje: Het ligt er ook een beetje aan waarvoor je de auto gebruikt. Moet het geschikt zijn voor dagelijks vervoer, dan zou ik eerder naar een Duitser kijken. Is het een pure funauto, dan zou ik eerder naar een Amerikaan kijken.
@berlinetta:
Wat is dan het voordeel van de duitser? Heb zo wel de nieuwe V6 mustang als een 428i gereden.
Over de camaro kan ik dus niet echt oordelen maar in mi BMW tegen over de Mustang vergelijking waren de enige minpunten van de Amerikaan materiaal keuze van de koffer en bumpers en het geluid als je boven de 130 rijd met een raam open. Op het vlak van interieur en weg ligging waren ze gelijk. De mustang was dan weer wel sneller.
@shiva: Het verschil zit hem in de opties die je erop kunt schroeven. Bij de Mustang kun je slechts een paar opties aanvinken. De Duitsers kun je helemaal afladen met opties.
En uiteraard de materiaalkeuze en afwerking. Voor sommige mensen speelt dat een grote rol.
@shiva: V6 Mustang? Is er toch alleen als vierpitter en V8?
Bij welke dealer koop je deze auto dan? Bestaan er nog Chevrolet dealers in Nederland?
@freeze: Cadillac-dealer ;)
@freeze: Opel dealer?
Deze bak wil je toch niet met een 4pitter ondanks het prijsverschil..
Verrassend dat de V8 goedkoper is dan de V8 Mustang. De viercilinder is dan weer minder krachtig, duurder en ik vind de huidige Camaro niet zo mooi.

Maar goed een Mustang 4 cilinder kan eigenlijk al niet, met een Camaro 4 cilinder kan je al helemaal niet voor de dag komen.
Gewoon 70k direct door naar de overheid.. 1.. 2.. 3.. ik dacht het nie!
Deze musclecar heeft het wat mij betreft “net-niet” na de facelift. Al het stoere is er vanaf, qua uiterlijk tenminste.
Triest dat ze zo duur zijn, het is echt een brute auto om te zien.
Rijdt voor geen meter, totaal niet praktisch, maar puur om de looks zou ik hem wel willen hebben!
Jammer dat de overheid je weer gigantisch afstraft… :'(
@kliko:
Rijdt voor geen meter? Volgens mij is dit een volledig nieuwe wagen en is ie keurig ontvangen door autopers….
@rob: Ik heb het over de voorganger die er praktisch hetzelfde uit ziet. Geen idee of er onderhuids veel veranderd is…
@kliko:
Het vorige model stond op het zogenaamde Zeta platform. Die stamt uit 2006. De nieuwe Camaro staat op het Alpha platform. Die is aanzienlijk nieuwer. De nieuwe Camaro is ook een stuk lichter geworden (dat was ook wel nodig dacht ik). Het zelfde platform zit ook onder een Cadillac ATS en CTS. Auto’s die verrassend goed schijnen te rijden.
@kliko: Rijden doen deze auto’s juist fantastisch. De tijd dat Amerikanen geen bocht om kunnen, ligt al lang achter ons.
Wat een flop, 2016 Camaro met 275 pk, word je eruit gereden door Golfjes GTI ?
Vanaf 25.905 Dollar in de VS.
Leuke auto maar niet haalbaar in ons belastingklimaat.
@imaginenl: hij begint bij 26900 dollar hier in de US.
Select Trim
1LT Starting MSRP $26,900†
2LT Starting MSRP $31,400†
1SS Starting MSRP $37,900†
2SS Starting MSRP $42,900†
Een chevrolet zonder LS is geen chevrolet, heerlijke bak dit als ik 60k kon stukslaan op n auto wist ik het wel. En in het weekend lekker burnouts doen voor het partijkantoor van groenlinks aan de grachten!
Gadverdamme wat een ranzig lelijk interieur hebben die Amerikaanse auto’s toch altijd.
Alweer veel te kort door de bocht. In BE betaal je ook minstens 10.000 euro BIV bij inschrijving en ligt de jaarlijksewegentaks op zo’n motor een pak hoger dan in NL… Ook bij herverkoop opnieuw langs de kassa voor BIV. Als je als redactie geen ballen kent van de taksen in een ander land hou dan liever je mond.
Beste crusader,

Wat vervelend dat het artikel je zo tegen de borst stuit!
Toch wijzen we je graag op dit artikel:

http://www.autoblog.nl/nieuws/autoblog-advies-cabrio-voor-hardwerkend-stel-tot-e75k-88950

Hier vind je de Nederlandse prijzen van diverse auto’s uit dit segment.
Om het af te toppen staan de Belgische prijzen erbij.
In het artikel hierboven gaat het over aanschafprijzen en die verschillen lijken ons aanzienlijk.

Succes en een geweldige dag, ouwe snoeperd!
@MauritsH: we zullen er een tekeningetje moeten bijmaken denk ik om het jullie duidelijk te maken. Jullie BPM zit altijd al in de aankoopprijs terwijl onze bpm (BIV) er apart wordt bijgeteld na inschrijving vd wagen. Om dus een totaalkost ve wagen in deze twee landen te vergelijken moet met wel alle taksen in rekening nemen. Jullie gaan dus nog steeds te kort door de bocht. Kom anders een pint drinken ouwe snoeperd, dan leg ik het nog eens uit in gebarentaal.
@crusader: ik drink liever een pint met mensen die ook in eerste instantie hun punt op een fatsoenlijke manier duidelijk kunnen maken, maar bedankt voor je aanbod.
@mauritsh: Biertje doen, dan? Wel Brand graag, dat Jupiler is niet te hachen.
Het ding is net als dr vorige generatie veel te druk gelijnd. Gek genoeg vind ik ’t zo schuin van voren net een GT86 op anabolen :S
De Mustang is toch veel cleaner, kijk hoe hoog dat voorscherm valt tov het voorwiel. Dat doet me denken aan een ouwe Hyundai, eehh, zo’n coupé. Ook van die bolle schermen…
Anyways. Beetje een poser zo.
Jammer dat ie zoveel moet kosten in NL.. Keer weer wat anders
Ik was een grote fan van de Camaro… tot ik er mee gereden heb. Weekje roadtrip met die bak in V8-livrei, en dat leverde volgende conclusie op. Interieur is best goed van kwaliteit, iemand die de Duitsers beter vindt heeft weliswaar gelijk maar weet volgens mij niet meer waar het bij auto’s en autorijden eigenlijk over moet gaan. De zit is verrassend hoog, maar dat zie je er niet aan af door de hoge gordellijn en de lengte. De auto kan echt wel bochten nemen, ligt als een blok beton op rails. Maar… en dat verrast me zelfs nog steeds het meest: ik kan die V8 niet pruimen. Klinkt voor geen meter, voelt helemaal niet snel aan. Begrijp me niet verkeerd, hij gaat als de brandweer. Maar die ervar
@bara: (vervolg) Maar die ervaring voel je niet of nauwelijks. Kick-down bij 90 per uur, de achtertrein bokt en de ESP grijp in – consequent: power met hopen. Maar dat vertaalt zich dus niet in een gevoel van sportiviteit. Het blijft een groot, zwaar slagschip dat weliswaar solide door bochten heenkart, maar weinig rijplezier oplevert. Ik had me er meer bij voorgesteld. Om maar wat te zeggen: een eerste generatie 74 3.0 klinkt beter, een entry-level Caterham geeft meer fun.
Koop in VS waar kop net vanaf is, ship naar NL (€5000,-) invoeren, rest bpm betalen. Moet jij eens kijken wat ze dan kosten ?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).