Autoblog advies: cabrio voor hardwerkend stel tot €75k

Auteur: , 134 Reacties
SLC

Work hard, play hard. Met de haren in de wind.

Dat is het motto van Ronald. Hij is net de 30 gepasseerd en werkt zich een slag in de rondte. Met plezier rijgt hij zes werkdagen achter elkaar en probeert tussen door nog ergens slaap te pakken. In de overgebleven minuten bekijkt hij veelal autoblog.nl. Waarvoor dank!

Ronald en zijn vriendin werken erg, heel erg veel, maar willen de vrije tijd zo veel mogelijk vullen met quality time. En hoe kan dat nu mooier dan met een leuke auto? Inderdaad, niemand op de redactie had daar een antwoord op. Enfin, we gaan op zoek naar een auto voor de vrije dagen en vakanties. Ronald en zijn vriendin zijn met zijn tweeën en het ligt niet in de verwachting dat een ooievaar binnenkort wat achterlaat. Een tweezitter is dus geen enkel probleem.

Ronald weet alleen niet zo goed wat hij precies wilt. Hij is erg gecharmeerd van het dashboard van de nieuwe Audi A3 en TT, maar eerstgenoemde is misschien een beetje te verantwoord. De BMW Z4 vindt hij machtig, maar het interieur kan hem minder bekoren. Aan de andere kant van het spectrum zit de Mazda MX-5. Viel hem totaal niets tegen. Dus prijs is niet de doorslaggevende factor. Het moet vooral een auto zijn waarmee je zo veel mogelijk een leuke tijd mee door maakt.

Huidige /vorige auto's:Audi A3, BMW 1 (meerdere bouwjaren), Mercedes A, Peugeot 208
Koop / lease:Lease (moet dus nieuw zijn)
Zakelijk / privé:Zakelijk
Budget:€75.000 Belgische prijzen maar we zoeken eigenlijk in elke prijsklasse een leuke optie, daarna bekijken we wel of de meerprijs het waard is.
Jaarkilometrage:15 tot 20.000km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Een leuke extra auto die voor de dagelijkse rit van/naar het werk moet dienen maar vooral om de vrije dagen wat leuker te maken.
Gezinssamenstelling:2 volwassenen en een hond (medium sized), meer moet het niet worden.
Voorkeursmerken /modellen:cabrio, geen voorkeursmerk maar als we met ons budget écht mogen kiezen, gaat de voorkeur naar de nieuwe Porsche 718 Boxster.
No-go modellen / merken:eigenlijk geen, al willen we iets 'specialer' ... en - ondanks een leuke aankleding - zal bvb een A3 cabrio altijd het gevoel opwekken dat we weer de 'verantwoorde' keuze hebben gemaakt.
We moeten er wel nog mee op het werk durven aankomen dus het mag wat stijl uitstralen.

Ok, we geven onze aanbevelingen op volgorde van het budget. Dus de auto’s zijn niet 1 op 1 met elkaar te vergelijken. Aangezien de aanvraag het België komt, zullen we de Belgische prijzen hanteren. Uiteraard hebben we de Nederlandse prijzen erbij gezet voor de context. Enkel en volledig te wijten aan de CO2 uitstoot en daarbij behorende taks.

Abarth 124 Spider
Prijs in België: €40.000
Prijs in Nederland: € 45.495
Beetje een rare eend in de bijt. Een normale 124 is best een mooi auto. Zeker in het donkerblauw in Lusso uitvoering met cognac leer en die retro style 4-spaaks velgen. En toch heeft zo’n Abarth 124 Spider wel wat. Het is een auto die zich zelf niet serieus neemt en dat alleen al is een lintje waard. Het geluid is over-the-top, evenals de looks. Maar dat hoort gewoon. Bij een Duitser kan dit echt niet, maar deze Japanse Italiaan komt er mee weg. Kosten zijn lekker laag, zeker gezien de beschikbare sensaties.

Abarth 124 Spider

Nissan 370Z Roadster (Z34)
Prijs in België: € 41.800
Prijs in Nederland: € 94.100
Het was een beetje de keuze, een Z4 of de 370Z. Beide zijn een beetje overjarige Roadsters die er beiden nog uitstekend uitzien. Met name de Z4 is een beeldschone auto. Alleen is het qua karakter toch te veel een mini-SL dan BMW sportwagen zoals de eerste BMW Z4 dat was. De 370Z heeft een lekker onbehouwen motor en rijdt strakker dan je zou denken. Met name de prijs in België (ruim twee keer goedkoper dan in NL!) is een reden om de 370Z goed te bekijken, want zo veel lol en karakter voor dit geld is zeldzaam. In het budget is een Nismo versie met gemak mogelijk.

Nissan 370Z Roadster

Ford Mustang GT Convertible (H6)
Prijs in België: € 46.000
Prijs in Nederland: € 122.600
Net als bij de 370Z een koopje. Voor 46 mille heb je niet het mooiste dashboard, alhoewel het stukken beter is dan voorheen. Wat je wel krijgt is dat fantastisch klinkende 5-liter Coyote blok. Dat is ook meteen het bestaansrecht van de auto. Klopt helemaal. De Mustang GT heeft 422 pk, dus qua prestaties kom je absoluut niets te kort. Op het gebied van ruimte ook niet, want voorin zit je uitstekend en achterin is het best uit te houden. Het is absoluut geen sportieve auto, maar zo moet je het ook niet benaderen. Dit is de ultieme cruise auto. En nee. De prijs geen grapje of foutje. In Nederland kost een Mustang GT Cabrio met handbak €76.600 méér dan in België.

Ford Mustang GT Convertible

Audi S3 Cabriolet
Prijs in België: € 49.700 (pre-facelift)
Prijs in Nederland: € 61.670 (pre-facelift)
Verreweg de saaiste uit dit lijstje. De S3 Cabriolet heeft andere kwaliteiten. Het is een uitstekende allrounder. Snel, praktisch en keurig interieur. Je gaf aan te kijken naar een A3 Cabrio met veel opties als een S-Line pakket en dergelijke. Laat de A3 voor wat het is en ga meteen voor de S3 Cabriolet. Dan zitten alle moderne foefjes zitten erop (of kunnen besteld worden). Wees er wel voorzichtig mee, want niet elke (dure) optie voegt daadwerkelijk iets toe. Dankzij de 300pk en vierwielaandrijving kun je overal bijzonder vlot uit de voeten komen. De S3 is wellicht wat saai, maar wel een heel stuk lichtvoetiger dan een A5/S5, zonder enorm veel krapper te zijn. Niet erg spannend, wel zeer capabel.

Audi S3 Cabriolet

Porsche 718 Boxster
Prijs in België: € 56.144
Prijs in Nederland: € 67.800
Is de 718 Boxster een vooruitgang of niet? De motor van de Boxster was een integraal onderdeel van de roadster. Niet zo sterk als een 911, maar de zescilinder klonk minimaal net zo goed. De 718 is sneller, zuiniger en sterker. En in de verte lijkt het geluid wel een beetje op dat van een Impreza. Maar de motor is slechts een onderdeel van de Boxster. Besturing, wegligging, remmen, interieurafwerking: alles staat op een zeldzaam niveau. Nadelen zijn er eigenlijk niet zo veel. Sommige opties zijn duur (en onnodig) en volgens mensen die het niet begrijpen is het geen echte Porsche. Is het uiteraard wel.

Porsche 718 Boxster

Mercedes-AMG SLC 43 
Prijs in België: €60.742
Prijs in Nederland: €75.995
Gewoon een heel erg goede auto. Je zou zeggen dat het jammer is dat de V8 geschrapt, maar is dat wel zo? Met 422pk was die SLK55 erg snel, maar het was ook een beetje te veel voor het chassis. Nu is het geheel veel meer in balans, net als de SLK350 destijds. Het interieur is fraai te noemen en de zitpositie is uitstekend. Met het Vario dak heb je in de winter een prima coupe. De SLC in AMG uitvoering is van zich zelf behoorlijk compleet, al is het nog altijd mogelijk er 20 mille aan opties op aan te vinken. Niet zo scherp als de Porsche, maar wel een fantastische auto om door de Ardennen te sturen.

Mercedes-AMG SLC 43

Jaguar F-Type V6 Manual
Prijs in België: € 74.110
Prijs in Nederland: €115.815
Qua recept niet geheel anders dan de Mercedes. Geblazen V6 met achterwielaandrijving in een knappe roadster body. Moeten we er wel bij aantekenen dat de koets van de Jaguar veel mooier is. Deze Roadster heeft nog een ouderwetse soft-top, waardoor je aan zou nemen dat de F-Type praktischer is. Helaas, absoluut niet praktisch want de bagageruimte is slechts 110 liter groot. Er zijn veel verschillende F-Type uitvoeringen en de instapper is misschien wel de beste keuze. 340pk is meer dan voldoende en hoeveel opties heb je nu echt nodig? Donkergroen met rood interieur en een setje mooie velgen is meer dan prima. Er schijnt een vierpitter aan te komen, maar wij zouden lekker voor de V6 gaan. Zeker in België. In Nederland zou die 2-liter wel eens een goede optie zijn.

Jaguar F-Type V6

Yolo: Morgan Roadster
Prijs in België: €74.052
Prijs in Nederland: €91.499
Nog een auto met een Mustang blok erin. Aanvankelijk was de Morgan Roadster de opvolger van de Plus 8, maar deze kwam later terug. De prestaties zijn méér dan in orde. De Morgan heeft namelijk bijna 300pk op de achterwielen. Daarmee is de Morgan niet alleen erg snel, maar ook prettig in de omgang. Je voelt het vermogen keurig toenemen, zeer dociel. Is een Morgan sportief? Laten we het zo zeggen: je bent sportief als je er eentje rijdt. Want het is nog ouderwets werken. Niet gebouwd voor de laatste tienden op Spa-Francorchamps, maar wel om een grote grijns op je gezicht te zetten! Praktisch is een Morgan ook, want je kunt een andere Morgan er mee vervoeren.

Morgan Roadster

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en beschrijf duidelijk eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



134 reacties

F-type do we need to say more?
@arashrsf: top optie!
@arashrsf: Helaas komt ie op 74.110 in de basis.
Dan schiet er weinig over voor de verplichte opties.
Hij stond op onze initiële lijst maar is toch écht te duur … helaas :-)
@ronaldv: een beetje goed autoverkoper weet de klant altijd wel nog 10% boven zijn budget te laten komen ;-)
@arashrsf:
Jij zit in het vak? :P
@arashrsf: true that!
Tuurlijk de f-type! Wat een prachtige auto is dat! En voor het kleine budget zou ik voor de Fiat 124 spider gaan denk ik..
Als je de NL prijzen vergelijkt met de prijzen in België wordt je toch verdrietig! Wanneer wordt die illegale BPM eens afgeschaft!?
@freeze: Bij ons komt er ook nog eens inschrijvingstaks (BIV) bovenop de BTW hoor.
Deze is ook afhankelijk van verschillende factoren zoals cilinderinhoud, vermogen en CO² uitstoot.
Maar dat word nooit ergens vermeld in advertenties of in prijslijsten!
@phdg:
BIV voor de V8 Mustang eens vlug berekend op de simulator.
10700 euro BIV en daar komt jaarlijks 3400 euro verkeersbelasting bij…
Ook best prijzig ;-)
@dimglor: dan nog zit je er behoorlijk onder. Ik verbaas me erover dat Nederlanders nog kunnen lopen na al dat voorover bukken.
@beefcake: Dat hebben wij ook heel lang gedacht. Inmiddels bezig met een huisje ver weg van de EU, kunnen we weer een keer recht op lopen. Geen stuiver belastinggeld meer richting de Nederlandse roverheid.
@phdg: De kleine 2 moet eigenlijk wel onder de O hè?
@phdg: nog altijd beter dan btw over bmp.
@e1000bmw523i: bpm natuurlijk.
@e1000bmw523i: er zit geen btw over bpm
@bart1976: en dat geloof je zelf .., toch maar even nakijken zou ik zeggen ?
@remcott: nee er zit echt geen btw op bpm
@remcott: als je een auto importeert dan betaal je alleen nog maar rest bpm. En hier zit geen btw meer over heen. Daarnaast kan je kijken naar de prijslijst van bijvoorbeeld BMW. Dan zie je dat bpm en btw separaat zijn opgevoerd.
@freeze:
Van die Mustang wist ik dat er een groot verschil was, maar van die Nissan!
Dik 90mille voor een 370z!
@dimglor: niet normaal.
Ja van dit rijtje zou ik ook meteen de F type nemen. Of de SLK of SLC heet die tegenwoordig. Maar daar blijft toch een kappers zweem overheen hangen.

Jammer dat hij nieuw moet zijn anders had in gezegd neem een 911 cabrio met de kop er af of een mooie SL 55 of 63 AMG van iets ouder type.
@Kvgorp: Tweedehands Porsches toch gewoon leasen las ik hier ergens? Samen met je vrienden nog wel.

http://www.shareaporsche.nl/

http://www.autoblog.nl/nieuws/uniek-porsche-maakt-private-lease-met-vrienden-mogelijk-86482
@Kvgorp: meen je dat nou… jezus.. crisis all over
@kvgorp: ja of een dikke Aston!
Boxster of F-type.
Zakelijk leasen voor vrije dagen en vakanties?
@gash: En dan in een Porsche bij de klanten op bezoek; lijkt mij een goed idee de offerte/aanbesteding gaat direct de prullenmand in.
@sracert: o jij bent er zo een? Ik ben juist eerder geneigt de duurdere te kiezen als die met een dikke auto aankomt dna met een zoveelste lease schraper… Helaas word je in nl door 99,99% vd bevolking afgestraft als je laat zien dat je het goed voor elkaar hebt in het leven (of beter dan de ander in ieder geval)
@spykerboy: zo is natoer
@lekkaah: nee zo is de Nederlandse mentaliteit. Ze denken dan dat je een crimineel bent
@xiran: een Amerikaanse collega vertelde me ooit: in NL lopen we een tandarts met een Porsche voorbij, ‘veel te duur!’. Zelfde voorbeeld in de US: ‘da’s een goeie, want die verdient geld!’
@volvo-s60-adept: hahaha ik kan het me zo voorstellen.
@volvo-s60-adept: precies hetzelfde in Rusland. Dikke auto = is succesvol, dus vast wel goed. Het begrip patser wordt in Nederland te snel gebruikt. Je hoeft alleen al in een S63 te rijden en bent al patser (als je onder de 55 bent).
@spykerboy: Nope, ik ben het volledig met je eens! Zo jammer van die nivellerende Nederlandse polder mentaliteit. Ik heb veel respect voor relaties die succes niet onder stoelen of banken steken (en dan heb ik het niet over AMG-M-RS in onsmakelijke samenstellingen).
@spykerboy:
Er zijn er wel veel die zo denken.
Zo ken ik een verzekeringsmakelaar die met een Cayenne rijdt en bij sommige klanten neemt ie gewoon het Golfje van de vrouw mee..
Kwestie om sommige mensen toch niet tegen de schenen te schoppen blijkbaar…
Best spijtig dat mensen andere mensen hun succes niet toe wensen…
@sracert:
Spijtig dat sommige mensen zo denken.
Het is onze keuze om allebei meer dan 100 uur per week te werken.
Verdienen we dan niet iets extra?
Een leuke leasebak van iemand die netjes zijn 40 uren doet per week, kost ook 30 tot 35 duizend euro.
Wij werken bijna het drievoudige maar mogen dan niet het dubbele uitgeven aan een auto?

Je zou eens moeten weten wat we al afgeven aan vadertje staat en bijgevolg onze medeburgers.
Maar goed … we zijn ons bewust dat velen zoals jij zullen reageren.
Dat is spijtig en dat heeft ons lang doen twijfelen om inderdaad zo’n auto aan te schaffen.
In the end hebben we gewoon besloten om ervoor te gaan.
Die enkele klanten zullen we dan ook missen maar we hopen dat de meesten wel verder zullen kijken dan dat.
@ronaldv: gewoon jaloezie, niks van aantrekken.
Porsche of Mercedes is de slimste keus maar het liefhebbershart reikt naar de Jag.
Veel plezier met wat je dan ook gaat kopen want wat zit je in een heerlijke positie hier voor!
@ronaldv: Zakelijk en privé wellicht gescheiden houden? of leef je soms in een wereld waarop alles op een hoop wordt gegooid?. Ieder zijn/haar keuze, veel succes.
@ronaldv: ik begrijp u volkomen . Ik heb 3 maanden nodig gehad om mijn vrouw te overtuigen om onze z4 te verkopen en een Porsche aan te schaffen ( binnenkort ) . Zij is ook altijd bang voor de reacties van de mensen . Niet aantrekken zeg ik dan , roddelen doen ze toch altijd …
@ronaldv: helemaal gelijk heb je!
@gash: Ik ben zelfstandige met eigen auto en mijn vriendin heeft nu nog een bedrijfswagen.
Daarnaast hebben we allebei samen nog een zaak, na de normale uren.
Mijn vriendin begint over enkele maanden ook als zelfstandige en heeft dus een auto nodig.
Daarom zoeken we dus een auto voor de dagelijkse rit van/naar het werk (zie reden aanschaf).

We hebben momenteel welgeteld 6u (exclusief slaap) vrij in een normale week.
Dat houden we niet 10 jaar vol maar we ‘verdienen’ in onze ogen dan ook een leuke extra.

Dus ja … we moeten er (dagelijks!) mee op het werk kunnen aankomen en hij zal worden afgeschreven.
Maar ook … we moeten ervan kunnen genieten als we er echt eens een paar dagen tussenuit gaan.
@ronaldv: ach… Ik heb het ook wel eens dat ik een klant zie kijken en denken. Nog voordat ze de woorden “dus daarom…..” hebben uitgesproken lieg ik…. “Tja, het lijkt mooi, maar de eigen bijdrage doet toch wel pijn elke maand”. En ineens zien ze je als autoliefhebber…
370Z Roadster (Nismo)?

Of toch maar Mustang GT convertible.

Keuzes keuzes….
Ze zoeken fun en stijl, f-type it is.
Die Nederlandse prijs van de Mustang gaat echt helemaal nergens meer over. Als je in België twee van die Mustangs koopt en een Focus ST erbij neemt, ben je nog 600 euro goedkoper uit dan wanneer je een Mustang met V8 op gele platen zet.
Watser mis met jullie? Dit is een AB advies. 159 dus.
@dampu020: leg je dan de overige 70k voor mij weg?
@dutchcorvette: nee, voor onvoorziene onderhoudskosten :’)
F-Type is de enige juiste keuze, tenzij een DB9 volante binnen het budget valt
Ben niet bij uitstek een extreme dierenvriend, maar hoe gaan deze mensen hun ‘medium-sized’ hond meenemen in een tweezittertje? Lijkt me geen handig advies als ‘ie altijd op de pook moet zitten.
@sld87:
past prima in de kofferbak denk ik.
@sld87:
Hebben we ook over nagedacht.
De hond zal tussen de benen moeten van de passagier.
Voor de langere ritten zal het dus regelmatig stoppen worden maar dat hebben we ervoor over.
Verder kunnen we als het écht lastig wordt, onze trouwe viervoeter wel een weekje (of 2) kwijt bij familie of vrienden.
Je moet echt geen schrik hebben, de hond heeft tijdens onze extra job al genoeg interactie met klanten en krijgt dagelijks haar beweging!

En eigenlijk wil je met zo’n auto toch ook niet de tolwegen doen maar kies je eerder om 2 dagen onderweg te zijn op zijwegen en enkele leuke tussenstops, niet?
Poef die Belgische prijzen tegenover de Nederlandse… Je zou spontaan te koffers pakken en in België gaan wonen.

Maar OT: na 6 dagen werken, lijkt me een relaxte cabrio wel fijn. De Merc is dan de beste keuze. Mustang zou ook kunnen, maar is minder luxueus.

Maar een cabrio moet ook een beetje uitnodigen tot een lekker potje sturen. En hij moet goed klinken. En hij moet mooi zijn. Dan kom je toch uit bij de F-Type.
@berlinetta: k heb getwijfeld over België, want dat volkje ?
*maakt een spontane knieval voor de Belgische prijzen*
Ik zou gaan voor de Mustang met jouw budget kan je hem nog heel mooi aankleden naar jouw eigen smaak. Al neig ik ook naar de F-Type, heel moeilijk..
Zou zelf voor die prijs een Carrera s-2 cabrio zoeken. Vast wel een mooi gebruikte te vinden.
Spaargeld hebben ze zeker niet. Leen dan wat centen bij de bank ipv leasen en ga voor een 2ehands Porsche 997 turbo cabrio. Scheelt je uiteindelijk flink aan afschrijving tegenover al die anders auto’s waarover nu gesproken wordt.
@gash:
Spaargeld is er ook.
Maar goed … stel dat ik 30.000 euro uit de zaak wil halen (je moet toch op een manier aan spaarcenten komen …), betaalt de zaak daar om en bij de 70.000 euro voor.
Dan heb ik een tweedehandse auto voor 30.000 terwijl ik op de zaak een auto van 70.000 kan afschrijven?

Nu goed … niet 1 op 1 uiteraard want afhschrijving van zo’n auto bedraagt niet 100% van de aankoopprijs.
Maar je betaalt sowieso een hele hoop extra.
Zonder twijfel de 124 Abarth, relatief zuinig en goedkoop in onderhoud, en ga met die 30K die je over hebt lekker Europa in!!
@bofkont: daar hebben ze ook alle tijd voor.
@Kvgorp: Ja hoor, iedereen heeft 3 weken minimaal vakantie p/jaar.
@bofkont: als zelfstandige heb je dat niet altijd voor t kiezen…
Je MAG 75 mille stuk slaan, je HOEFT het niet.
Ik zou altijd voor de Fiat Spider gaan.
Goede rijs / kwaliteit en het is echt een heel andere auto dan zijn Mazda zusje.
De kap is kinderlijk eenvoudig MET DE HAND te openen en de hel ambiance van de wagen is charme, niets poenigs, niet blufferig, iets wat ik belangrijk vind.
De zit is erg goed en de wagen zit boordevol links naar die ouwe trouwe 124 Spider van ooit !

Bent u wel van plan uw hele budget stuk te slaan : de Jaguar, uiteraard.

Echter wil ik u één ding meegeven : De jaguar is twee keer zo duur als de normale FIAT Spider, ik weet niet of u er ook twee keer zoveel plezier mee zult hebben !

De FIAT is echt een ontwapenend schatje met een hoog knuffelgehalte zonder verwijfd te zijn !
@desjonnies:
De leasemaatschappij mag 75 mille stuk slaan…, maar verder ben ik het helemaal met je eensch. FIAT spider is gewoon leuk. En lekker simpel doen; maagdelijk wit en vooral die Abarth spulletjes achterwege laten.

Alleen die hond… Tsja….
@Rob: En wie betaalt de leasemaatschappij? ;)
@willeme:
Niemand. Die hebben toch geldbomen? ;-)
@desjonnies:
Zeker … dat was ook wat de insteek voor het autoblog advies.
En daar is de Mustang uitgekomen waar we zelf nog niet hadden wij stilgestaan.

De Porsche kost met enkele opties anderhalve keer zoveel dan de Mustang.
Het plezier is misschien quasi hetzelfde terwijl de prijs dat niet rechtvaardigt.
Daarom zijn we nu ook enthousiast over de Mustang en maken we binnenkort een testrit.

Met Fiat hebben we helaas wat slechte ervaringen en het ‘speciale’ gevoel doet ons dat niet krijgen.
Waarschijnlijk niets mis met die auto maar er zijn in mijn ogen betere keuzes.
Ferrari 360 spider? Lamborghini Gallardo? Eerste type audi R8? Porsche Turbo? Zoooveel leukere autos dan wat er hier door autoblog word geadviseerd vind ik!


-Edit: ***kuch*** tabel ***kuch*** –
@spykerboy: De 360 spider en de Gallardo zijn niet meer nieuw te koop. De R8 en Porsche zijn nieuw duurder dan 75k, zelfs in Belgie..
@spykerboy: Lease, moet dus nieuw zijn. Staat er in de tekst
@phdg: tekst? Kun je daar iets meer over vertellen? ;)
@MauritsH: Bij de lijst met voorwaarden toch ja

Huidige /vorige auto’s: Audi A3, BMW 1 (meerdere bouwjaren), Mercedes A, Peugeot 208
Koop / lease: Lease (moet dus nieuw zijn)
Zakelijk / privé: Zakelijk
@phdg: was een grapje kerel, maar bedankt! :)
@spykerboy: man man man. ooit van onderhoudskosten gehoord
@willeme

wil je NOOIT, maar dan ook NOOIT MEER de Belgische naast de Nederlandse prijzen zetten; dit zal niet tot een Nexit leiden, maar tot een Staatsgreep van Petrolheads !
BMW 340 cabrio M-Sport. Sportieve auto die alledaags gebruikt kan worden.
Alles is wel genoemd denk ik. Enige wat ik kan doen is je attenderen op het bestaan van de Volkswagen Beetle en Opel Cascada. Geen auto’s voor de snelheidsduivels onder ons, wel poepie chique en gewoon leuk. En je hebt ruimte voor de hond. Want ik vraag me af waar je die gaat laten in bijv. een MX-5….

Zeker de Beetle kun je heel grappig personaliseren met kleurtjes en wielen:
https://www.netcarshow.com/Volkswagen-Beetle-2017-800-06.jpg
@Rob: ze vinden een Audi A3 waarschijnlijk al te braaf en verstandig, en dan kom jij met deze twee aan zetten? :’)
@drietand:
Ik weet het, maarja, onze Willem had alles wel genoemd. Kan ik dat natuurlijk gaan herhalen, maar wat heeft dat nu helemaal voor zin? ;-)

En misschien braaf en verstandig, maar het zijn nu ook niet auto’s die je elke dag ziet (in Nederland in ieder geval). Daar vroeg Ronald ook naar. Van de Opel Cascada rijden er in Nederland nog geen 500…
ik gooi alle heilige huisjes om en kies voor de Alfa 4C spider. Die SLK is geweldig zoiezo. Zeker voor alledaags verkeer en om een paar geweldige bochten te nemen. Maar die alfa maakt zo lekker veel lawaai! (niet dat de net niet AMG dat niet doet maar die motor van de alfa knettert zo lekker) Zie er altijd eentje rond rijden hier man man man wat een wagen! Lekker mee de bergen in!
Overigens hoop ik voor Ronald z’n hond dat ie een chihuahua is…
@henkhupelschoten: sowieso een wat grotere hond wil je toch niet zo lang tussen de benen hebben
Binnen de Belgische prijzen kan je voor een paar duizend euro extra een 991.1 kopen. En binnen een paar jaar hou je er een mooi centje aan over!
Wat doen die prijsverschillen toch pijn!
Dit is niet moeilijk natuurlijk! 1) MUSTANG 2) Boxster 3) F-Type
Heb de SLK een keer voor een roadtrip te huur gehad in Oostenrijk. Heerlijk vanzelfsprekend rijdende auto en de laatste versie ziet er gewoon veel beter uit dan zijn eerdere broertjes. Ook verrassend wendbaar in stadsverkeer en door het glazen panoramadak kon je heel makkelijk verkeerslichten zien als je vooraan de rij stond ;)

De Abarth is een leuke foute optie, goedkoop en gek! Mazda zou ook kunnen, maar de Italiaanse neef heeft de heerlijke MultiAir motoren aan boord.
Mercedes E-Cabrio is ook nog een optie. Ben je ca. € 70.000,- voor kwijt en dan heb je een 250 Sport Edition.
Niet de snelste, maar wel lekker cruisen en de hond of eventueel iemand anders kan gemakkelijk mee.
@jack_abarth: De C cabrio is nu ook uit! Wellicht ook een goede optie!
Zonder twijfel de F-type!
That’s it. Ik verhuis naar Belgie. Ook al wonen er Belgen in Belgie. De prijzen zijn zoveel leuker!

Ik zou eigenlijk alles auto’s wel willen hebben (behalve het yolo advies, niet mijn smaak). Maar als ik zou moeten kiezen, toch de f-type. Ook voor de adviesvrager denk ik de beste optie! Snel, leuk en stijlvol zonder dat het een kappersimago heeft.
Als de hond mee moet dan een 4serie cabrio.

En de fun auto een m240i

Het is te hopen dat Ronald en zijn vriendin echt van hun werk houden, anders is het niet lang vol te houden..

Zo zo, 75K mogen uitgeven aan een leuke cabrio. Dat is niet mis. Alleen jammer dat het een leaseauto moet zijn, hierdoor zijn de mogelijkheden wat beperkter. Als je het al beperkt kan noemen.. Maar anders kon ik er even een leuk verhaaltje van maken zoals ik wel vaker doe.

En opnieuw valt er helemaal niets op de adviezen van @willeme aan te merken. Het zijn allemaal stuk voor stuk de beste auto’s op dit moment. Ik wil er alleen nog eentje aan toe voegen terwijl ik wel had verwacht dat hij er tussen zou zitten. Ik ben het namelijk helemaal eens met @henkhupelschoten. De Alfa Romeo 4C is een toppertje. Laat de hond dan maar thuis hoor. En anders lekker de F-Type. De meest schitterende in zijn segment. En dan ook maar lekker de hond thuis laten. Wil je dan toch een vierzitter? Neem de Mustang maar mee dan. Nee, niet de beste in zijn segment. Maar het V8 gebulder is heerlijk, een geweldige auto is het om stoom mee af te blazen.

Veel succes met je zoektocht!
@viezefreddyw:
Zeker … hetgeen we nu doen, houden we geen 10j vol (als het al 5j wordt, zal het ook een prestatie zijn).
Maar goed … als ‘jonge’ ondernemers moet je nu eenmaal hard werken om iets van de grond te krijgen.
Dat je dan tussendoor ook nog leuke zaken als een cabrio kan rijden, verzacht dat de pijn wat :-)

Komt goed … bedankt voor de suggesties!
Ik zou nog even geduld hebben en wachten op de nieuwe Z4. Die komt er volgens mij binnenkort aan. Anders of de F-type of een mooie MX-5. Succes!
Ondertussen een testrit gemaakt met de Porsche en een Z4 geleend van een vriend.
De Porsche wint by miles (tussen die 2) … echt een topauto, de sound van de 4 pitter valt echt goed mee vind ik (nooit de 6 gereden uiteraard).
Ook de styling is er dik op vooruitgegaan tegenover de vorige versies.

Sommigen zullen het belachelijk vinden maar voor zoveel geld wil je eigenlijk iets speciaals.
En dan lijkt ons een Mercedes SLC/SLK, BMW Z4, Audi S3 of Audi TT wat te ‘gewoon’, ondanks een eventuele sportieve motor, mooie afwerking én sportieve looks.
En nee … ‘gewoon’ bedoel ik echt niet pocherig, al durf ik te geloven dat dat voor sommigen in het verkeerde keelgat zal schieten.

Dan spreken de F-type, de Porsche en de Morgan heel wat meer tot de verbeelding, toch?
De F-type hadden we eerst ook op ons lijstje staan maar begint bij 74.110 euro … dan heb je geen geld meer voor de ‘verplichte’ opties.
Voor die 75.000 zullen we al heel wat moeten stretchen dus meer gaat echt niet en dan is een kale F-type het toch ook niet.

En dan komt misschien wel de beste allrounder met een gigantische historie waar we zelf nog niet hadden bij stilgestaan: de Mustang.
(Quasi) full-option komt ie op nog geen 50.000 euro voor de GT (V8).
De Porsche (tot voor het artikel onze favoriet) komt op anderhalve keer de kostprijs … dat is even slikken.
We maken asap een afspraak voor een testrit.
Je weet op voorhand dat je qua afwerking wat moet inleveren maar voor 25.000 euro mag er best wel wat door de vingers gekeken worden.

De Morgan is daarnaast gewoon fantastisch en écht yolo inderdaad.
Zeker ook het bekijken waard al begint ie ook op 74.000+.

We houden jullie op de hoogte!
@ronaldv: Geloof me, ga kijken bij die Mustang. Hij is minstens een testrit en het overwegen waard. Dat ding is namelijk echt goed. Je hebt voldoende ruimte, qua comfort heeft hij je ook genoeg te bieden en de luxe is niet alom maar wel voldoende. Met een Boxster gaat een weekendje weg voor twee personen net lukken, met de Mustang ga je zowaar een volle zomervakantie weg. Plus het feit dat er een lel van een V8 in het vooronder ligt. Wat ik al in een eerdere comment zei, er is geen betere manier om stoom af te blazen dan met zo’n ding. Tuurlijk is hij qua afwerking, rijgedrag, wegligging en noem alles maar op de mindere ten opzichte van de rest, maar daar moet je hem helemaal niet op beoordelen. Beoordeel de Mustang op hetgeen wat hij kan en je gaat hem liefhebben. Vooral voor zo’n prijs.
@viezefreddyw:
Gaan we zeker doen! :-)
@ronaldv: je kunt ook naar een jonge occasion gaan kijken van een F-type bijvoorbeeld. En dan bij de dealer vragen of hij ook in de lease kan.
@ronaldv: in Nederland bestaat financial lease, daarmee kun je gemakkelijk ook een tweedehands auto leasen. Alle constructies zijn mogelijk, ook met onderhoud er in. Wellicht is het dan wel mogelijk om de Jaguar passend te krijgen in het budget.
Anders dan dat kun je ook uit Duitsland en Engeland voor 15.000 euro minder een bijna nieuwe mustang halen.
Ik snap dat je wil afschrijven, maar de auto weer niet te hard ;)
@ronaldv: u bent de lotus evora vergeten. Iedereen op het forum trouwens.
@xiran:
Er is nooit een Evora cabriolet geweest.
@Rob: is een kwestie van tijd. Ik heb vorige week het dak gezien van een evora en er is rekening mee gehouden. Targa kan natuurlijk ook gezien de constructie.
@xiran:
Ze nemen wel de tijd dan. Ding is al zes jaar op de markt ;-)
Maar vind het wel een tof ding. Sportief doch elegant en steengoede proporties.
@Rob: ik heb ff verder gezocht. Op goodwood beloven ze begin 2017. De auto is idd speciaal en is een goede mix tussen grand tour en sportwagen. Na enkele keren elise mk2 te hebben gereden was ik positief verbaasd van de rijeigenschappen.
In Belgie moet een Corvette c7 stingray lukken voor dat budget! Het is dan wel een targa maar het dakje kan in ieder geval eraf! Verder met afstand de leukste auto die voor dat geld te krijgen is, goed te gebruiken als daily en met een paar opties zit er nog veel luxe op ook! (stoelverwarming en stoelventilatie zijn optioneel) Verder keuze uit een 7 versnellingen handbak of 8 traps automaat (volgens mij de eerste sportieve automaat die amerikanen ooit hebben gemaakt) goedkoop in onderhoud en op de snelweg is 1 op 15 haalbaar! Zijn het vooral stadskilometers of sta je vaak in de file, dan moet je wel rekening houden met een torenhoge benzinerekening.
@davido89: OW en het belangrijkste, In Belgie krijg je zeer veel complimenten met een corvette, waar je Nederland vooral jaloers wordt nagestaard omdat je in een ‘arrogante patserbak’ rijdt. In Nederland is een corvette not done, in belgie een zeer gerespecteerde sportauto!
Als ik het prijsverschil zie tussen de auto’s in Nederland en België word ik gewoon misselijk….
Koop zo’n degelijke A3, kun je daar je hond in kwijt en om die degelijkheid te compenseren ga je van de rest van het geld samen lekker motorrijden; paar mooie Ducati Monsters ofzo moet je wel lukken
Ik zou zeker voor de mustang gaan! Vind de boxster eigenlijk altijd al niks.
Ik stond recent voor een vergelijkbare keuze, weliswaar met een kleiner budget ;-) Dus ik heb wat auto’s afgedweild. Mijn perceptie daarvan:
– De TT ziet er mooi uit, maar hoe hoger je in de motorisering gaat, hoe sterieler / kunstmatiger hij aanvoelt.
– Dat heeft hij gemeen met de Porsche. Die rijdt weliswaar beter, maar het gaat daarbij meer over “efficiënt snel rijden” dan over “plezier hebben in het rijden”. Ik vind de Boxster, vreemd genoeg, eerder een cruiser dan een sportbak.
– De Z4 heeft een klapdak. Hij rijdt te soft (tegenover de vorige generatie). En het motorgeluid hebben ze eveneens om zeep geholpen (eveneens tegenover vroeger).
– De Fiat 124 en MX-5 hebben weliswaar dezelfde onderbouw, maar rijden toch wel helemaal anders. Als het gaat over fun, doe dan maar de Mazda (wél de 2.0). Als het gaat over cruisen, doe dan maar de 124.
– F-type: niet mee gereden, maar ik heb altijd spontaan last van een stijve nek als die passeert :-) Helaas buiten budget…
– 370 Z roadster: overklast voor mij een doorsnee Porsche. M’n baas rijdt met een recente Carrera, maar de Nissan is bakken meer fun. Leg die kap plat, bouw een vertrouwensband op tussen de autovloer en je rechterschoenzoel, en kijk goed uit of je je rijbewijs niet kwijt raakt. Voor mij niet moeder’s mooiste, maar wat een geschifte fun.
– Mustang. V8. Mja. Doe mij maar een zes-in-lijn, dat klinkt beter / zingt mooier – laatst nog eens gemerkt tijdens een roadtrip in een nieuwe Camaro SS. Het interieur van de Mustang is me wat te schraal.
– Audi S3. Don’t even go there. Saaiheidsworst. Steriele ervaring. Mooi exterieur, maar zielig interieur. Kijk te lang op het dashboard, en je wordt spontaan depressief – en dat is best wraakroepend als je dan de perfecte afwerkkwaliteit ziet.
– Mercedes CLK / SLK: hard klapdak. No-no op een funbak. Of op een cabrio in het algemeen. Is met de jaren alleen maar lelijker geworden. Leuk om te cruisen, maar je moet een bepaald soort blindheid hebben om je niet te gaan ergeren.
– Morgan roadster. Nooit mee gereden. Veel meer YOLO ga je echter niet vinden…
– … tenzij je voor een Caterham zou gaan. Die hebben ook twee zitplaatsen. Hebben ook een lastig dak. Hebben ook nauwelijks bergruimte. En bieden, op misschien een enkeling na, waarschijnlijk het meeste fun. Bovendien best betaalbaar met dat budget.
– De Alfa 4C kwam ook al langs. Zou ik zeker durven overwegen. Nogal hardcore (wat heet), maar qua fungehalte kan negentig procent van wat hier de revue passeerde er een zeer grote punt aan zuigen. Je kan er nog over debatteren of het een roadster is of niet (misschien toch eerder een targa?), maar fun is het zeker.
– Als de 4C je ligt, kan je bijna niet om Lotus Elise heen.

Just my 2 cts. ;-)

Als het mijn budget was, dan zou het gaan tussen:
– Mazda MX-5
– Alfa 4C
– Morgan roadster
– Caterham seven 360 (“zwaarder” past waarschijnlijk binnen budget, maar lijkt me net te veel van het goeie)

In ieder geval, keuze genoeg ;-)
@BaRa:
– De 370 Z: niet moeders mooiste is wat mij betreft nog eufemistisch uitgedrukt.

– Alfa 4C kwam hier en daar ook nog langs … best toch ook eens langs de dealer :-)

– Audi S3: saai, daar volg ik je volkomen in. Het interieur is hetzelfde als dat van m’n huidige lease. Perfect afgewerkt en één van de mooiste interieurs van het moment vind ik. Smaken verschillen, zullen we maar zeggen? :-)
Maar goed … geen fun auto en dus eigenlijk een no-no … ik stap in en ik rij op automatisme naar het werk omdat ik niet doorheb dat ik in de cabrio zit :-)

– Morgan Roadster en Caterham: jaaaaaa … ahnee … ik of mijn vriendin moeten er dagelijks nog mee naar het werk ook. Yolo … dat zeker … maar misschien iets té yolo? :-)

– Boxster: ik had enkele uren na de testrit nog een smile op m’n gezicht. Ik ben het met je eens dat de vorige generaties er eigenlijk ‘net niet’ uitzagen. Maar de 718 vind ik echt wondermooi. Het leuke is dat je er zowel mee kan cruisen als plezier mee kan hebben.
De meeste fun heb ik gehad in mijn eerste auto’s … tot 25 jaar oude auto’s zonder stuurbekrachtiging, om te schakelen moest je bovenarmen hebben als Schwarzenegger en ze waren niet vooruit te branden. Maar hell … zo’n plezier om tegen 50-70 per uur op de limiet te zitten in de Ardennen!
Wel, de 718 is moeilijk van de weg te krijgen omdat de baanligging goddelijk is maar je ‘voelt’ de auto echt als je ermee richting de limiet gaat, zonder het idee te hebben dat je de controle kwijtraakt.
Gewoon uitermate leuk als je sportief rijdt terwijl je er ook gewoon mee kan cruisen op een gewone werkdag.
Zijn er leukere auto’s? Zeer zeker (Morgan, Caterham, …?) maar de combinatie van alles (looks, stijl, rijgenot als het kan, cruisen als het moet, heritage, …) is gewoon goed bij de 718 boxster.

– Mustang … ja … doet het ook goed in de bovenstaande combinatie, in een betere prijsklasse. Ik maak zeker een testrit om te kijken of ik kan leven met de afwerking, de fun kan vinden en kan cruisen indien nodig.

Bedankt voor je opinie, we nemen ze mee :-)
@BaRa: Leuke review.
Een 4C is absolute fun. Geen twijfel over mogelijk, je zou ‘m zelf als daily drive kunnen gebruiken. Ik vond ‘m comfortabeler rijden dan de Abarth 500C esseesse van mijn vrouw (de esseesse’s hebben een Koni sportonderstel. Dat is kneiterhard)
Echter… (en dat zeg ik als Alfist :-o ) je kunt er niet mee op vakantie. Er is nauwelijks plaats voor bagage, laat staan voor een doosje wijn o.i.d. wat je toch wel eens van vakantie mee terug naar huis neemt. Je boodschapjeas van de Appie lukt nog net, mits je geen krat bier/fris koopt :-)
Morgan 4/4
http://www.audi.nl/bin/dpu-nl/pdf?context=nemo-nl:nl&subsession=2050717267-2&ids=FV907L0|6YPD|OD|CE0|PS6|N3Q|9VS|PNQ|2PF
@gallardogt: Ik bedoelde dus toch een Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic met alles erop en eraan voor €69.000 .
Alfa 159?
Lekker veel verschillende opties zou zelf voor de fiat 124 spider gaan!
Ik zou voor de SLC gaan
Zelf zou ik de F-type kiezen. Die mustang zet mij wel aan het denken.
Corvette c7
Nieuw, waarom nieuw? Er zijn bijna heel leuke nieuwe auto’s, alles heeft tegenwoordig een 4 cilinder. Maar gelukkig zijn daar nog de F-type en 370z die heerlijk klinken!
Waarom niet een jong gebruikte 6 cil Boxster scoren?
Meneer en mevrouw hebben er vertrouwen op dat ze werkzekerheid hebben?
Wat een hoop zure reacties hier. Een koppel dat samen 200u per week werkt, en daarvan wilt genieten. DOEN!! En wat betreft iedereen die het beter weet, wat betreft de constructie die meneer voor ogen heeft; hij is ondernemer en boert blijkbaar goed. Is echt niet op z’n achterhoofd gevallen jongens…

Over de auto; voor mij is een F-type onweerstaanbaar… Zou m in jullie geval tweedehands leasen. Max een jaartje oud. En dan wel de coupe, ben geen fan van cabrio’s, smaken verschillen. Anders de Porsche. Want Porsche met middenmotor. Geniet ervan, maak een goede keuze. En denk aan de gezondheid..
Ga voor de Mustang! Super dikke en mooie auto :-)
@EdGaR: Ja, ziet leuk uit, gaat best hard, maar dan vooral rechtdoor. Zwabberbak. Tordeert als een slappe friet. Is mij zeer tegengevallen.
@ronaldv
Uit ervaring kan ik zeggen dat je vooral geen Mustang moet doen. Telkens als ik voor zaken in de VS ben en een weekend in Phoenix ‘overblijf’ huur ik een American Muscle Car. Altijd een Convertible. Tot nu toe gereden in de Mustang met V6 (vorige model), de Mustang GT (huidige model), de Camaro SS en het nieuwste model Corvette.
Kijkend naar wat je ermee wil en indien je een Amerikaan overweegt, zou ik zeggen ga voor Camaro. Dikke V8, genoeg vermogen, prettige wegligging (vooral t.o.v. de Mustangs, die zijn qua wegligging echt bagger) en…. praktisch.
In de Corvette kom je niks kwijt. In de Camaro kom je genoeg kwijt omdat deze, naast een redelijke kofferbak, ook een achterbank heeft.

Mijn referentiekader:
Daily drive: een Alfa Romeo Spider 2.4 jtdm, daarnaast hebben we nog een Alfa Spider V6, een 156 en mijn vrouw rijdt een Abarth 500C esseesse.
Ik schrik van de prijsverschillen ,is dit nu die europeesche unie waar iedereen gelijk is
@cthijs: Dit is de EU waar ieder land zo nodig een uitzondering moet zijn op de eengemaakte markt. Ik zou eerder klagen bij de Nederlandse overheid dan bij de EU.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).