Dit kosten de Audi S6 en S7 in Nederland

Auteur: , 70 Reacties

De prijzen zijn bekend. En wat kost een S6 in vergelijking met de concurrenten?

Dit kosten de Audi S7 en S7 in Nederland

Geen dikke achtcilinders meer, maar een 3.0 V6 TDI met turbo zijn tegenwoordig het recept voor de Audi S6 en S7. Wie liever benzine wenst zal geduld moeten hebben. Petrol power komt er in vorm van een 4.0 TFSI voor de toekomstige RS 6 Avant en RS 7 Sportback.

Audi stelde de S6 en S7 in april voor en het feit dat de S-modellen met een dieselmotor kwamen had een schokeffect voor sommigen. In Duitsland zijn ze voorlopig nog niet klaar met de op grote schaal geplaagde brandstof. We reden de nieuwe S6 Avant en is diesel echt zo verschrikkelijk dan? Wouter en Casper voorzien je hier van deskundig commentaar.

Inmiddels zijn de S6 Limousine, S6 Avant en de S7 Sportback opgenomen in de Nederlandse configurator van Audi. Dat betekent dat ook de Nederlandse prijzen bekend zijn. Even een kleine opfrisser: de diesels leveren 350 pk en 700 Nm koppel, doen het sprintje naar de honderd in om en nabij de vijf seconden en hebben een begrensde topsnelheid van 250 km/u.

Dit kosten de Audi S7 en S7 in Nederland

Nederlandse prijzen
Het begint met de S6 Limousine. Deze is er vanaf 107.550 euro. Een klap geld, maar door het ontbreken van een achtcilinder is de nieuwe S6 enkele tienduizenden euro’s goedkoper in vergelijking met het vorige model. De S6 Avant kost je 111.750 euro en voor de S7 Sportback beginnen de prijzen bij 121.300 euro.

Belgische prijzen
In België kost de S6 Limousine (heet daar Berline) 78.780 euro. De S6 Avant kost 81.080,01 euro. De S7 Sportback is er vanaf 86.350 euro.

Dit kosten de Audi S7 en S7 in Nederland

Wat doet de concurrentie?
De nieuwe S6 Limousine (350 pk) kun je vergelijken met de BMW M550d xDrive (400 pk) en de Mercedes-Benz E400 d 4MATIC (340 pk). De BMW heeft meer vermogen, is met 4,4 sec naar de honderd een stuk sneller, maar ook duurder. Deze 5 Serie is er vanaf 123.155 euro. De Mercedes heeft 10 pk minder in vergelijking met de Audi, maar zit met 4,9 seconden vrijwel net zo snel op 100 km/u. Met een prijs van 87.971 euro is de E-klasse het goedkoopste van dit trio.

De Mercedes is met een CO2 uitstoot van 154 g/km een stukje schoner in vergelijking met de nieuwe S6 (165 CO2 g/km) wat voor een deel de verklaring is voor een goedkopere aanschafprijs. Diesels met een uitstoot boven de 61 gram/km te maken met een dieseltoeslag van 88,43 euro per gram CO2-uitstoot. Daarnaast valt de E-klasse nét in de gunstige BPM-categorie (139 CO2 g/km tot 156 CO2 g/km), terwijl de S6 met zijn 165 CO2 g/km daar buiten komt en te maken krijgt met de duurste BPM-categorie.



70 reacties

De m550d is sneller, zuiniger en goedkoper. Audi loopt op dieselgebied gewoon even achter.
@intimrasiert: en mooier
@intimrasiert: ehm. Niet gedubbelcheckt, maar volgens dit artikel is de m550d ruim €15.000,- duurder.
@reactief: €17k en opgegeven gemiddeld verbruik is hetzelfde. Mooier is natuurlijk persoonlijk, maar daar ben ik het wel mee eens, de 5-serie ziet er net iets lekkerder uit.
Sneller is de 550 in ieder geval wel.
@reactief: ja en alle geld waard!
@intimrasiert: Audi heeft op diesel gebeid altijd al achter gelopen, niks nieuws. Wel zijn ze, naar mijn bescheiden mening, een stuk mooier geworden.
@mp014: ik heb BMW toch nooit een LeMans race zien winnen met een diesel motor🤷🏼‍♂️🤔
@208gtidekkers: dat klopt maar het gaat hier volgens mij om personen wagens voor de openbare weg dacht ik… Heb die Audi trouwens mogen bewonderen op de autodrome in Dubai, mochten we hem proberen bij te houden met die formule ford racers, niet te doen 🤦🏻‍♂️
Straks in de pauze even kijken of deze al online staat in de configurator. Altijd leuk vermaak.
@dutchdriftking: in de pauze, haha.
-edit: nutteloze bijdrage-
Ik zie die nieuwe Audi’s echt nooit rijden. De nieuwe A6 heb ik sinds ie uit is misschien 5x gezien..
@str8six: Dat was mij inderdaad ook al opgevallen, durf zelfs te zeggen dat ik de nieuwe A6 nog nooit in het echt heb gezien, en dat terwijl ik in de regio Den Haag woon…
@str8six: Same here. Alleen de A5 en de Q7 zie ik veel rijden. A4, A6, A7, A8 en Q5 kom ik heel weinig tegen. De vorige versies kwam ik een stuk vaker tegen. Vraag me ook af hoe dat kan.
beetje lauw warm die 350 pk
Ik zat te scrollen en zag de prijzen… viel me best mee! En toen zag ik dat bij België zat te kijken.

Het is dat het best fijn wonen is in NL.
@cloverleaf: En naast wonen ook qua wegen fijn rijden ;-)
@venividivici: meeste snelwegen zijn inmiddels in België van betere kwaliteit dan in NL. Dat geneuzel van slechte wegen in België (Vlaanderen) is echt achterhaald.
@bitteeinbit: Rij bijvoorbeeld maar eens van Kasterlee naar Herentals, dan praat je wel anders. Er zijn nog genoeg betonplaatwegen, kom praktisch elke dag in België 😉
Naah koopje, ben al rennende naar de dealer!
Ik mis overigens die tijden dat Audi iedereen en alles de middelvinger gaf, denk aan de RS6 V10 met 580 die 73pk meer had dan een M5 en tevens meer dan een E63AMG. Tuurlijk, we praten hier over S-modellen, niet RS-modellen maar zoals iedereen hier al concludeerd; We zien de A6 nooit, laat staan de S6, en de concurrentie doet het beter..gemiste kans van Audi.
@ghost: Die tijden zijn voorgoed voorbij. V10 S85 van BMW klonk superieur vroeger. Daar kon geen enkele ander V10 tegen op.
@bmw2coupeeigenaar: ohjeee fanboys incoming….🤦🏼‍♂️
@ghost: Is toch ook zo? Dat blok klinkt ook echt hemels.
@viezefreddyw: ja maar dat slaat mijn reactie niet op…dus hoezo vermelden? Gewoon weer zo’ typische BMW fan die even moet laten weten dat BMW beter is dan Audi..
@ghost: Niet zo overdrijven joh. Het enige wat er gezegd is dat het blok superieur klonk. Niet dat het merk BMW beter is. Overigens benoem je zelf BMW en Mercedes ook in je eigen reactie.
@viezefreddyw: Het is gewoon een feit dat bijna elke BMW fanboy altijd maar ff een sneer moet uitdelen aan Audi. Het is een beetje triest. Gelukkig doe ik daar zelf niet aan mee
@87sandyd: Gewoon een feit, zegt de man die toch even een sneer uit moet delen door Fanboy te gebruiken. Hypocriet.
@viezefreddyw: oke, misschien iets overdreven maar eerlijk, ik noem gewoon een voorbeeld van tijden waarin Audi de overtreffende trap was van directe concurrentie (Mercedes en BMW, welke zijn er nog meer?) en dat de rollen nu omgekeerd zijn, geen voorsprong door techniek, geen betere uitstoot, etc. Blijf erbij dat het weinig verder toevoegt om dan daarop nog extra te moeten benadrukken dat die V10 van BMW zo onwijs veel beter klonk dan die van Audi in de RS6. Tuurlijk klonk die hemels, dat spreek ik niet tegen maar imo blijft het gewoon een bmw-fan(zie ook zijn naam) die een artikel leest over Audi en zodra hij de kans krijgt zijn merk in een beter daglicht te zetten, direct die kans grijpt. Niets meer niets minder. 👻
@ghost: Nou nou wat een heisa gelijk. Ik zeg alleen wat ik superieur vind klinken. Maak je broodtrommel open en ga lunchen.
@bmw2coupeeigenaar: heel fijn knul.
@bmw2coupeeigenaar: https://www.youtube.com/watch?v=ncO4vGfvE34
@viertakt: Mooi en agressief geluid, maar toch prefereer ik de symphony van de S85. Luister nu eens naar de M5 en je zult begrijpen waarom.
@bmw2coupeeigenaar: De V10 van de Porsche Carrera GT en de Lamborghini V10 van de Gallardo en Huracan zijn anders ook niet verkeerd…
@bmw2coupeeigenaar: Porsche Carrera GT ?? Die klonk echt wel veuuuuuul beter dan die bmw
@bmw2coupeeigenaar: Je kent de CGT LFA en de Gallardo niet? 👀
@nopetrolnofun: Oeh, de LFA is qua geluid ook heel mooi!
Belgische autoprijzen zijn hilarisch. Het is dat de loonbelasting zo hoog is bij een schamele loon van 4k bruto p/maand, maar anders had ik het wel geweten.
Eventjes een goede 30.000 euro verschil met België… Dat valt toch moeilijk uit te leggen.
@viezefreddyw:

Nee hoor, voor 30.000 meer hoef je tenminste niet in België te wonen.
@Hubert: Je kunt ook in Nederland wonen en in België gaan werken of bedrijf starten.
@venividivici: ohja? Leg me dat eens uit dan, ben erg benieuwd
@mp014: als je als NL in Be werkt en van het bedrijf een Be leasewagens krijgt betaal je er in BE de VAA op, wat jullie bijtelling noemen. Gelukkig is die VAA taks veeeel goedkoper dan de Nl bijtelling .Je inkomsten vallen onder het Be fiscale regime. Er zijn tussen Be en NL akkoorden afgesloten voor grensoverschrijdende arbeiders, gekoppeld aan het Europees recht. Idem voor Belgen die in Luxb werken en in Be wonen, die route is nog voordeliger
@dwfc: ik wens je veel succes met deze uitleg bij de Nederlandse belastingdienst 👍🏻 Als jij, als Nederlander, wonende in Nederland, een firmawagen krijgt (of dat nu van een Belgische werkgever is of van je eigen bvba (leg me even uit hoe je dat wilt doen zonder adres in België)) dan mag je gewoon bijtelling afrekenen met de Nederlandse belastingdienst hoor. En dan is er ook nog de verzekering, als Nederlander, wonende in Nederland ben je niet verzekerd als je in een Belgische lease wagen rijdt.
@mp014: oh en die VAA is beslist niet meer veel goedkoper dan de bijtelling in Nederland. Ik had zelf een X5M50d en mocht maandelijks 1.250,- aftikken, netto wel te verstaan 👍🏻
@mp014: Gelukkig moest je geen BPM betalen … je moet alles berekenen als je een wagen koopt..
@mp014: Ik woon in A’pen en mijn werkgever is een firma in Luxemburg.
Ik rij met Luxemburgse platen daar de auto eigendom is van van mijn Luxemburgse werkgever.
Het Luxemburgs bedrijf betaalt alle taksen en onkosten van de wagen.
In Lux is er haast geen bijtelling ! Mijn loon stort men op mijn Luxemburgse rekening. Ik betaal belasting aan de Luxemburgse staat, niets in BE.
De ( omnium ) verzekering is afgesloten bij een Luxemburgse verzekeraar en dekt heel Europa.
Tevens zijn er belastingverdragen tussen landen die de EU reglementering moet volgen.
Als ik jou reply lees dan betaal je als NL die werkt voor een BE bedrijf, Belasting en sociale bijdragen betaalt in BE, en met een BE firmawagen rijdt, 2 maal belasting op gebruik , 1 x VAA in BE en dan nog eens 1 x bijtelling in NL !
@dwfc: als ik jouw uitleg lees dan moet je ook een (post) adres in Luxemburg hebben anders kan het niet. Omdat je dus (ook) gehuisvest bent in Luxemburg kan alles wat je noemt incl verzekering.
Betreft een NL die een Belgische werkgever heeft, je betaald niet 2x belasting, 1x maar wel in Nederland, net als de bijtelling.
Maar goed, het is een heel technisch verhaal en niet makkelijk uit te leggen maar ik kan je verzekeren dat ik, als werkgever in NL BE en DUI, alles heb laten nakijken door de allerduurste boekhouders.
@mp014: Hey mp014, het is idd. vrij technisch maar misschien zijn andere akkoorden tussen landen.
Het is wel zo, en dat kan het verschil maken, dat ik privé ook een wagen heb op BE nummerplaten en dus
in BE de nodige taksen hierop betaal. In ieder geval bedankt om de info.
@venividivici:

Hier in Eindhoven en omgeving hebben velen een naheffing gekregen omdat ze in NL wonen en met Belgische platen rondrijden. Ongeacht of ze in België werken of daar een bedrijf hebben.
das cafepraat …
@dwfc:

Daar kom ik nooit.
@dwfc: nee hoor, bittere werkelijkheid
@venividivici: dat heet belastingontduiking en vroeg of laat komen ze daarvoor wel bij je langs. Heeft Guus Hiddink ooit ook eens geprobeerd. Vraag maar eens aan Guus, doet ie nooit meer..
@ghost: Net omgekeerd. Hij woonde in België en naar omstandigheden (sociale leven, werk) werd hij gezien als inwoner van Nederland.

Andersom zou het geen nut hebben gehad. Wel grappig dat het aangeraden werd door zijn ‘belastingontduikende’ adviseurs. Top adviseurs.
@venividivici: Waarom zou je in ruil daarvoor meer loonbelasting willen betalen? Dan liever een wat hogere bijtelling.
@bmw2coupeeigenaar:

Precies, hogere bijtelling heb je zelf in de hand.
Gewoon een iets gunstigere auto kopen.
Wij zijn één Europa maar niet met zulke dingen betreft auto’s/brandstofprijzen/zorg premies enz….
@cappie: werkelijk niks is hetzelfde enkel de munteenheid een de taal (in een stukje dan)
@cappie:

Gelukkig niet.

Voor je het weet moeten we onze pensioenpot overdragen aan Europa.
@Hubert: ja dat is hoe de EU kijkt vanuit Brussel, dat is ook waar het fout gaat. Zij denken; wie zitten er in ons clubje en kunnen wij de rijkdommen kapen voor leuke projectjes die vallen onder de categorie “bodemloze put”.
Het hele idee van de EU was prima in de vorm van BeNeLux, Scandinavië, VK en Frankrijk. Een land als Griekenland heeft eigenlijk nooit iets bijgedragen maar er zijn miljarden heen gegaan en wat is er nu daar? Armoe en crisis. Italië, had mooi kunnen zijn, Spanje en Portugal idem, maar toch ook grote delen verpauperd en moet altijd maar geld bij. Toen kwam er nog iemand met het geweldige idee om Balkanlanden toe te gaan voegen want we moesten groter worden. Dat was letterlijk de ijsschots die de “onzinkbare” Titanic (de EU) deed zinken, langzaam en stilletjes, en niemand die het doorhad..
@ghost: “Het hele idee van de EU was prima in de vorm van BeNeLux, Scandinavië, VK en Frankrijk”
Vergeet je niet het meest dominante EU land, de economische motor van de EU? Yep, het land van Angela en Ursula, Duitsland. Overigens heeft de Euro veel goed gedaan voor de Zuid Europese landen. Eindelijk is er een vorm van begrotingsdiscipline. Het is nog niet goed genoeg maar wel heel veel beter dan wat ze vroeger deden, gewoon om de zoveel jaar de waarde van hun munt devalueren. wat een geweldige manier is om altijd een arm land te blijven, vermogen vergaren heeft immers in zulke landen geen enkele zin.
Conclusie: je mist wat Europa en economie kennis.
@Hubert: be careful what y
@timdawg: editknop kwijt. Wilde schrijven: be careful what you wish for. D’66 wil onze pensioenpot in een toekomstige Europese gezamenlijke pensioenpot gooien. Dan heb je dus jaren voor niks gewerkt en betaald en rennen de Grieken, Portugezen en andere zuiderlingen er lachend met onze muntjes vandoor. Hier politiek bediscussiëren is geen goed idee, maar iemand die stemt op D’66 kan ik met geen mogelijkheid serieus nemen.
On topic: veuls te duur die Audi’s!
@timdawg: dat was al toen Pechtold zei dat Referanda (uitgerekend een D66er) niet meer kan omdat het volk te dom is in zijn ogen.. Die gasten werken gewoon voor de EU joh
Maar is het nu ook meteen gezegd dat er geen benzine S-modellen op de markt komen?
@gilettelubbers:

Model S is toch elektrisch?
Liever een M550d Touring voor mij. Ik vind de A6 wel iets mooier, maar die BMW lijkt me echt een kanon met 400 pk.
Wat een prijzen weer in NL. In Duitsland is de S6 instappen op EUR. 76.500….
*Graait door zijn zakken* ik had het toch echt in een van mn broekzakken gestopt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).