Ze kunnen het nog steeds, daar bij BMW.
Soms denk ik bij BMW “oh man, oh man” hoe kun je het verzinnen? Dat de Duitsers nog weten hoe het wél moet laten ze zien bij de nieuwe 8-serie. In Genève heeft het merk zojuist het doek getrokken van de M8 Gran Coupe. Het betreft hier een concept, maar dat mag de pret niet drukken. Bovendien heeft BMW vaak genoeg in het verleden laten zien dat concepts en productiemodellen niet veel van elkaar verschillen.
Bij dit concept spreekt BMW geen woord over welk feest zich onder de motorkap afspeelt. Het gaat hier puur om het ontwerp. Op de computerplaatjes ziet het concept er lekker dik uit. Een fraai setje wielen, een agressieve muil en zelfs een klein spoilertje geven de M8 Gran Coupe een uitgesproken voorkomen.
Maar goed. Niet lullen maar vullen: we hebben het hier over een concept. Hopelijk neemt BMW deze mooie vierdeurs coupé ook zo in productie. De nieuwe BMW 8-serie komt volgend jaar in productievorm op de markt.
Update: nu met VIDEO!
Gele leds als knipoog naar de GTE wagen of start BMW hier een nieuwe trend?
Gelukkig kunnen ze het inderdaad nog. Dit vind ik wel een mooie auto. Nog een beetje de scherpe randjes bijwerken, zoals de te grote nieren, en je hebt een mooie wagen.
@viezefreddyw: Telkens als ik denk dat ik BMW ook maar eens de rug moet gaan toekeren, komen ze inderdaad weer met zoiets als dit. Compenseert de Active kunstgebit-auto’s wel een beetje.
@viezefreddyw: daar hebben de Duitse 3 alledrie wel last van he, die grillen worden alsmaar groter wat meestal niet ten goede van het design komt..
Best mooi, alleen de velgen ben ik geen fan van.
Wat een apparaat, laat maar komen!
Dat ziet er best vet uit! Maar is ‘ie wel vet genoeg? Die nieuwe AMG GT vierdeurs doet dus ruim 2100 kg. Ik vind dat BMW het aan zijn stand verplicht is om minimaal 2250 kilo op te hoesten. En Audi begint de race ook een beetje te verliezen. De inmiddels uit productie zijnde RS6 deed al minder kilo’s dan z’n voorganger.. kom op Audi, dat kan zwaarder!
@jochempie: is die 2250kg incl AWD?
@gulli: ja dat wel, maar ook met een lege tank. Dan denk je misschien, wat een oneerlijke getallen. Maar dat valt wel mee, auto’s als deze hebben meestal een lege tank.
@jochempie: lol!
@jochempie: Haha trollolloll!!
Wat een afgrijselijke persfoto’s. Alsof je een kleurenblinde ADHD’er zegt dat ‘ie op elke foto minimaal drie verschillende Photoshop-filters moet toepassen. En als je nou een lelijke auto moet verbloemen, soit, maar dit is gewoon een hele knappe wagen die niet achter dit soort groep 5 geknutsel verborgen hoeft te worden.
@Edge: ik krijg prettige herinneringen naar TVRs met deze kleurstelling. Gelukkig wel zonder computergegenereerde achtergrondjes maar gewoon een lap asfalt ergens in de buurt van Blackpool
Gatverdamme!! Los van de foeilelijke kleur is dit een enorm opschepperige schreeuwlelijk qua design. Met weinig licht zie je een goede basislijn (niet enorm origineel maar toch) en daarna is de hele design toko los gegaan en mocht iedereen zijn eigen “touch” aan het ontwerp toevoegen. BMW maakt wat mij betreft zijn imago weer helemaal waar.
@w0o0dy: mag ik vragen waarom je hem lelijk vindt?
@thomashofman1: Helemaal eens met w0o0dy en wordt ook duidelijk uitgelegd. Het is typisch BMW die huistuners dit keer als het ware voor uit wil zijn met dikke spoiler/uitbouw als in de jaren tachtig/negentig, afschuwelijk. Ik snap ook niet waarom men hier zo lyrisch is over dit ontwerp.
Lekker hoor.
Ernstig dik hoor. Laat hem zo maar komen.
Dit lijkt wel een rendering die je tegenkomt op DeviantArt. Knap gedaan maar wel heel erg ordinair.
BMW is in ieder geval op de hoogte van hun twee grootste doelgroepen. Proleten en babyboomers.
@automotivedesigner: dit commercieel bedrijf is idd uit op geld..
In de categorie kleurencombo’s die wel werken: diepgroen met brons. Man wat mooi. Datzelfde geldt ook voor die paarse huracan met zwarte en gouden details van gister. Jarenlang waren kleuren afgrijselijk. Veel wit, of juist vel oranje, blauw en kermitgroen zoals een kind het bedenkt. Dit wordt het jaar van fraaie kleurstellingen.
Tja die Flip-Flop-Lak… past dan wel bij de voor- en achterkant resp. de doelgroep zoals hier reeds genoemd.
Eerste reactie Kia Stinger.
Wel een hele mooie wagen!
@potjak: zo’n reactie is toch aardig van een Kia Stinger
@str8six: zeker! Want ik hoorde dat de RS7 al weer zuur zat te bitchen.
@jorden: typisch..
@str8six: heel aardig ?
Pørno de pørno! Ander kleurtje, zet maar voor de deur!
Wat een lelijke foto’s hebben ze nu gemaakt. Het kon wel een oude platenhoes zijn van Europe of
The Scorpions. Er ontbreekt enkel nog een wolf, een dromenvanger een een langharige gitarist.
@burnout: die zitten in de auto.
BMW kennende staat deze dan binnen een kleine 5 jaar bij de dealer. Zij doen er altijd zo lang over om van een concept een straatlegale, productierijpe auto te maken.
@thezonda: lol, check ff naar concept vd 4-serie en wanneer die uitkwam. Concept januari 2013 – productieversie juni 2013 – M4 2014 … Echt enorm lang ja. Deze 8 staat na de zomer in de showroom me dunkt.
Laat die extra portieren maar zitten.
Een partijtje erg dik! Maar man die foto’s… Hoezo druk
@toyotafortuner: het leven is zwaar, hè? Poeh…
Kia….
Normale bumpers erop zou al flink schelen
Die lampen vind ik cool. Groen schijnt ook het prettigste licht voor mensen ogen te zijn.
Eindelijk gaat het weer ergens op lijken. Boos en vurig. Laat maar komen!
Gaat de goede kant op! Als hij hier een beetje op lijkt als productieversie streven ze die moddervette amg gt 4 deurs voorbij qua looks
Je zag het bij de 6GC, de 4GC en ook hier, een coupé design oprekken om er 4 deuren in te zetten werkt gewoon niet, je krijgt er een erg gestrekte auto van waarvan de proporties niet kloppen.
Als ze nou ook zó hun best zouden doen bij de modellen die véél (meer) verkocht worden (2, 3, X4)
Dikke dikke bak, maar konden ze deze niet gewoon 2 deurs maken ipv al het meuk zoals grand coupe etc