• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pk

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 15 september 2018 om 11:57 – 33 Reacties

Afbeelding Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pkAfbeelding Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pkAfbeelding Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pkAfbeelding Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pkAfbeelding Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pkAfbeelding Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pkAfbeelding Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pkAfbeelding Dit weerzinwekkende Mercedes-blok heeft 1.000+ pk

Posaidon S63
En dat in een cabriolet.

De lucratieve samensmelting van Mercedes en AMG geeft ons al meer dan een decennialang krachtige Duitse parels. De geschiedenis heeft ons ondertussen geleerd dat, hoewel AMG allesbehalve inhoudt op het gebied van vermogen, het voor een kleine groep gestoordelingen vrijwel nooit voldoende is. Posaidon richt zich juist op dit stel. Bij het meest recente voorbeeld van haar oneindige creativiteit zien we ze het vermogen van de S63 Cabrio met driekwart verhogen.

Terwijl de naam doet vermoeden dat de tuner het vermogen van de auto met ‘slechts’ 200 pk heeft opgekrikt, lezen we op het specificatieblad prestatiecijfers waarvan we haast uit de bureaustoel glijden. Posaidon noemt het project de S63 RS 850+. Waar het plusteken bij andere modellen van de tuner verwijst naar een kleine marge, ontdekken we bij deze cabriolet juist een extreme stijging. De krachtbron produceert meer dan 1.020 pk.

Andere tuningsbedrijven pronken graag met een dergelijk vermogen door de buitenzijde als een soort weerspiegeling van de woest indrukwekkende aandrijflijn weg te zetten, maar Posaidon laat zich niet verleiden tot dergelijke ingrepen. In plaats daarvan hebben ze alle aandacht gericht op de krachtbron.

In de praktijk betekent dit dat Posaidon het 5,5-liter M157-blok, een twin-turbo V8, vergroot hebben met liefst 0,8 liter. Niet alleen dat, de tuner heeft tegelijkertijd verschillende onderdelen van de motor – zoals de krukas, drijfstangen en zuigers – van een sterker materiaal gemaakt. De cilinders zijn eveneens versterkt. Daarnaast heeft Posaidon de druk van de turbo’s verhoogd, de zeventraps automaat versterkt en allerlei elektronische aanpassingen doorgevoerd. De auto is daarbovenop nog eens voorzien van andere luchtfilters, grotere luchtinlaten en een speciaal radiateurpakket om de koeling binnen de perken te houden.

Het spreekt voor zich dat dit bijna onvoorstelbare resultaten als gevolg heeft. De krachtbron perst er, zelfs op simpele Euro 98 benzine, meer dan 1.020 pk en 1.400 Nm aan koppel uit. Posaidon heeft de topsnelheid uit voorzorg voor de banden elektronisch moeten begrenzen op 350 km/u. De auto schiet in 2,9 seconden naar de 100 km/u.

Overigens is er goed nieuws voor hen die het desbetreffende M157-blok niet in de S63 Cabrio hebben liggen. Dezelfde wilde tuningsbeurt is namelijk ook beschikbaar voor andere modellen met deze aandrijflijn. Naast de E63 AMG, kunnen o.a. de CLS63 AMG en de G63 AMG naar Posaidon voor de behandeling.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG onthult viercilinder en V8 hybride constructie
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Posaidon Mercedes-AMG A 35 is ingetogen hyperhatch

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, mercedes-amg, posaidon, s-klasse, s63, sleeper, tuning, V8

Vorig bericht: « BMW’s zelfrijdende motor wil rijden nóg leuker maken?!
Volgend bericht: Autoblog advies: de leukste warme hatchback voor €4.500 »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    15 september 2018 om 12:21

    Gave auto! Hier zou ik wel een keertje mee willen rijden!

    Login om te reageren
  2. autospotterkerkrade zegt

    15 september 2018 om 12:21

    Waanzin dat zo bijna iedere sport auto 1000 pk kan hebben, het kan allemaal door elektronica omdat je anders bij de eerste bocht er meteen uit vliegt

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      15 september 2018 om 12:51

      @autospotterkerkrade: Bij de bocht? Wat dacht je van gasgeven in z’n drie of vier? 1400Nm is krankzinnig veel.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        15 september 2018 om 17:16

        @phaeton: als de koppelkromme idd wat leuk is dan kan dat inderdaad. Voor hetzelfde heb je gewoon 80nm bij 1500rpm…

        Login om te reageren
  3. Dizono zegt

    15 september 2018 om 12:27

    Verstevigde cilinders… Ben wel benieuwd wat ze daar precies mee bedoelen. Losse cilinderwanden van een sterker materiaal?

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      15 september 2018 om 12:59

      @Dizono: Dat doen ze met sleeves. https://dartonsleeves.com

      Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      15 september 2018 om 13:26

      Bij Jimmy deville engine addict kwam een keer een T5 motorblok voorbij daar haalde ze 700 pk uit en daar sloegen ze een paar pennen in het blok naast de clinders om zo de wanden te verstevigen

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        15 september 2018 om 14:18

        @rob5nismo: wat ze ook wel eens doen is de waterkanaaltjes in het blok volstorten met beton, de koeling wordt dan wel op een andere manier geregeld. Daar maak je het blok een stuk sterker van en je hebt meer ruimte om uit te boren

        Login om te reageren
        • e28forever zegt

          15 september 2018 om 21:00

          @gulli:
          Echt nog nooit van gehoord…
          Hoe koel je de motor dan?
          Als je A zegt moet je B zeggen..

          Login om te reageren
          • Gulli zegt

            16 september 2018 om 10:46

            @e28forever: ik weet niet precies hoe het werkt met de koeling maar in Australië noemen ze het Grouting (grout is beton/cement)

            https://www.aussiev8.com.au/conversions-rebuilds-project-cars/7901-grout-filled-blocks.html

            Misschien iets voor @willeme?

            Login om te reageren
            • Gulli zegt

              16 september 2018 om 11:50

              Ik heb inmiddels begrepen dat ze het vaak op de dragstrip gebruiken en dan wordt er met methanol gereden en dat koelt van zichzelf goed. Plus je bent als het meezit minder dan 10 seconden aan het blazen dus koeling is maar heel kort nodig

              Login om te reageren
              • p993 zegt

                16 september 2018 om 20:45

                @gulli: ja joh, een blok met ingeslagen pennen en gegoten betonnen elementen is zooo sterk…en methanol verbranden koelt zichzelf…je moet het zien om te geloven man!!

  4. pand zegt

    15 september 2018 om 12:29

    Een van de eerste tuners waar ik mijn eigen auto ook langs zou brengen (heb helaas geen s63, maar alsnog). Het interieur oogt zelfs er netjes en de buitenkant is niet anders dan andere s63’s. Well done dus!!
    PS: Motorisch heb ik er te weinig verstand van om iets nuttigs te zeggen dus daar onthoud ik mijzelf van

    Login om te reageren
  5. mopar70 zegt

    15 september 2018 om 12:33

    En dit is weerzinwekkend omdat?

    Login om te reageren
    • henrie zegt

      15 september 2018 om 14:00

      @mopar70: Ik snap ‘m ook niet…

      Login om te reageren
    • dare2think zegt

      15 september 2018 om 15:45

      @mopar70: De schrijver is vermoedelijk vergeten eerst Van Dale te raadplegen.

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      16 september 2018 om 10:23

      @mopar70:magische 1000 pk overheen gaat

      Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    15 september 2018 om 12:56

    Nou nog wachten op een tuner die deze S63 AMG Poseidon gaat tunen en het wordt pas echt feest.

    Login om te reageren
  7. luciano_borello zegt

    15 september 2018 om 12:57

    Weerzinwekkend is negatief. Denk dat je waanzinnig bedoelt…

    Login om te reageren
    • beefcake zegt

      15 september 2018 om 14:29

      @luciano_borello: voeg ik er nog aan toe: “voor zij die” -> “voor hen die”. Komt ook om de haverklap terug in een artikel.

      Login om te reageren
  8. nikk zegt

    15 september 2018 om 12:58

    Omdat het meer dan 1000 pk heeft mopar. Wellicht raken we gewend aan zulke getallen maar het is en blijft gewoon waanzinnig veel

    Login om te reageren
  9. hartman zegt

    15 september 2018 om 13:00

    https://www.mkb-tuning.de/de/supercars/mkb_p_1000.php

    Login om te reageren
  10. okdoei zegt

    15 september 2018 om 13:01

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    15 september 2018 om 13:13

    2,9 naar de 100. Sta je niet alleen maar banden te roken met zoveel vermogen?

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      15 september 2018 om 17:18

      @mrrallycross: nah, daar is de elektronica voor. De bandenboer daarintegen wordt wel je beste vriend.

      Login om te reageren
  12. rutger97 zegt

    15 september 2018 om 13:14

    Wel mooi dat je er aan de buitenkant gewoon niks van ziet maar je wel alles eruit rijdt.

    Login om te reageren
  13. lekkerlinksrijden zegt

    15 september 2018 om 13:29

    Gisteren die M5 van g-power was al heel veel power, maar dit slaat alles.

    Login om te reageren
  14. supertjeduc zegt

    15 september 2018 om 13:40

    Ben een jaar of 8 een keer bij brabus geweest
    Die hadden toen geloof ik ook 800pk of meer blokken
    Ze konden meer maar dan ging alles om het blok kapot
    Denk dat assen , versnellingsbak enzo het toch ook wel voor hun kiezen krijgen

    Login om te reageren
  15. autodrome zegt

    15 september 2018 om 13:46

    Niet omdat het moet, maar omdat het kan ….

    Login om te reageren
  16. pcooperworks zegt

    15 september 2018 om 14:05

    Wat kost dit geintje ??

    Login om te reageren
  17. michaelb zegt

    15 september 2018 om 14:12

    Perfect om 3 kilo hasj te vervoeren

    Login om te reageren
  18. KEV9 zegt

    15 september 2018 om 21:52

    Ik zeg niets, maar dit gaat zoooooooo bizar snel naar de 280.. gast slikt zijn microfoon bijna in door de G-krachten, en daarbij ben ik snokjalours om zijn baantje. de mazzelplasser

    https://www.youtube.com/watch?v=o4IlTRhyDJ0&t=867s

    Login om te reageren
  19. cautionwetfloor zegt

    16 september 2018 om 19:20

    Kan iemand mij precies vertellen hoe het uitboren van een motorblok in z’n werking gaat?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North