• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit weten we van de snelste MINI ooit

Auteur: willeme, gepost 23 april 2019 om 18:01 – 41 Reacties

Mini Cooper Works GP Concept


Althans, onder regie van BMW.

Zelfs kleine auto’s als de MINI groeien tegenwoordig als kool. Tot 2000 wisten Austin en Rover de groei uiterst beperkt te houden van hun Mini. Sinds BMW eigenaar is van MINI wordt de MINI alsmaar groter en groter. Aan de ene kant is dat jammer, want de MINI is juist een leuke auto door zijn handzame formaat. Aan de andere kant is er nu wel meer ruimte voor serieuze hardware.

Bij de huidige MINI Cooper S ligt er namelijk een tweeliter benzinemotor onder de kap. Jazeker, een compacte hatchback met een 2.0 en turbo. Het is de B48 van BMW die je ook vind in de auto’s als de X1 of Z4. In de MINI Cooper S JCW (John Cooper Works) levert de motor maar liefst 231 pk.

MINI Cooper S JCW GP Concept '19

Zoals wij weten is de meest heftige MINI altijd de Cooper S JCW GP. De concept werd al getoond in 2017. Sindsdien is MINI bezig om de auto te ontwikkelen. Het gaat de meest heftige MINI ooit worden. De motor komt namelijk rechtstreeks uit de BMX X2 M35i. In die auto is de motor goed voor 306 pk en 400 Nm. Een groot verschil is dat de X2 in kwestie beschikt over vierwielaandrijving, de MINI Cooper S JCW GP zal het moeten doen met aandrijving op enkel de voorwielen.

MINI Cooper S JCW GP '19

Het uiterlijk was nog eventjes gissen, want de GP Concept die MINI anderhalf jaar geleden liet zien, was wel heel erg heftig. We kunnen er nu wat meer over vertellen, want @spotcrewda was namelijk op bij de Nordschleife van de Nürburgring en aanwezig en spotte daar een aantal fraaie auto’s. Eentje daarvan was de Mini Cooper S JCW GP.

MINI Cooper S JCW GP '19

De auto is gecamoufleerd, maar we kunnen zien dat die lekker overdadige bodykit het gaat redden. Ook de spoiler wordt bijna één op één overgenomen. MINI doet er verder niet al te geheimzinnig over dat dit de GP is, ondanks het psychedelische wrapje. Als je goed kijkt naar de spoiler zie je ‘GP’ al in de spoiler gestanst staan. De GP komt in een beperkte oplage van 3.000 stuks op de markt. Net als zijn twee voorgangers is de oplage al verkocht alvorens de productie gestart is.

MINI Cooper S JCW GP '19

Meer zien? Klik hier voor de gehele fotoserie van de nieuwe MINI Cooper S John Cooper Works GP!

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI John Cooper Works Cabrio 2022 JCW rijtest
    MINI John Cooper Works Cabrio 2022 - rijtest en video
  • Dahler Mini JCW GP
    Dähler Mini JCW GP heeft 520 Nm op de voorwielen
  • MINI Electric GP3
    Nederlandse MINI Electric krijgt GP3-elementen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper-s, jcw, jcw-gp, MINI, spyshot

Vorig bericht: « Mercedes heeft plannen met stoere rakker
Volgend bericht: Ziet de nieuwe 3 Serie er zo wel mooi uit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. posthumus zegt

    23 april 2019 om 18:14

    Spoiler-alert

    Login om te reageren
    • cortinaracing zegt

      23 april 2019 om 18:23

      @posthumus: dit vind ik nou een topreaguursel

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        24 april 2019 om 23:38

        @cortinaracing: reactie

        Login om te reageren
  2. miata93 zegt

    23 april 2019 om 18:15

    Wie koopt dit soort dingen? Voor wat het is niet zo gek snel, en waarschijnlijk veel duurder dan de concurrentie.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 april 2019 om 18:25

      @miata93: voor de trophy-wives die geen 500 Abarth willen?

      Login om te reageren
      • emping zegt

        23 april 2019 om 18:41

        @davelepeef: dat soort vrouwen hebben geen idee. En die zullen dat nooit hebben.

        Login om te reageren
      • amauryg zegt

        23 april 2019 om 19:47

        @davelepeef: Als Abarth eigenaar voel ik me wel aangevallen nu..

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          23 april 2019 om 20:46

          @amauryg: als je geblondeerd haar hebt, strakke kleertjes draagt en getuite lipjes hebt is er geen probleem hoor. Oja, en je je sugar daddy af en toe een lol doet… :P

          Login om te reageren
        • kennone zegt

          23 april 2019 om 23:01

          @amauryg: ik ook

          Login om te reageren
  3. fendercd60 zegt

    23 april 2019 om 18:18

    Dat ie lelijk is.

    Login om te reageren
  4. ds3thp zegt

    23 april 2019 om 18:25

    De mini wordt, in mijn ogen, echt steeds lelijker. Moet steeds maar groter en schreeuweriger zonder dat dit ten goede komt aan hoe Mini ooit was. Jammer

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      23 april 2019 om 18:27

      @ds3thp: hmhmm. Over een tijdje komt er ook weer een nieuw model. Die is net zo groot (klein?) als de eerste ‘nieuwe’ Mini, meer basic en meer in lijn van de classic…

      Login om te reageren
      • hetzwartesaabvandefamilie zegt

        23 april 2019 om 19:18

        @davelepeef: ja de ieniemini

        Login om te reageren
        • drdre1 zegt

          23 april 2019 om 20:24

          @hetzwartesaabvandefamilie: ghehe, kunnen ze deze Dikkie Dik noemen.

          Login om te reageren
  5. utregcity zegt

    23 april 2019 om 18:39

    Lekker mini ook.

    Login om te reageren
  6. JanJansen zegt

    23 april 2019 om 18:46

    De concept is best tof. Het is maar zelden dat dit het eindstadium haalt; des te meer hulde voor de i8

    Login om te reageren
  7. ghost zegt

    23 april 2019 om 18:47

    Deze, zonder alle opsmuk en je hebt de ultieme sleeper!

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 april 2019 om 21:49

      @ghost: Sleeper ? Ding is vermoedelijk amper sneller dan een Polo GTI zo groot & zwaar is ie geworden. Doe mij maar een R53 Cooper S – liefst JCW GP uiteraard), geen Turbo-lag en met een beetje tuning 200 tot 225pk. Alleen wel hondsonbetrouwbaar, net zoals die mooie blonde in de kroeg …

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        23 april 2019 om 21:53

        @dawwg: heb je de tekst gelezen? 35i motor, 6 cilinder, std 306 pk, beetje chip en tune werk 400pk. Knappe jongen als jij met je Polo GTi(ik ga even uit van de 2.0T) daaraan voorbij gaat.

        Login om te reageren
        • david36254 zegt

          23 april 2019 om 22:41

          @ghost: is deze 35i motor niet de nieuwe 2.0 4 cilinder die ook in de nieuwe M135i komt te liggen?

          Meen te herinneren van wel, ook vanwege de voorwielaandrijving die zowel de X2, nieuwe 1 serie en mini hebben.

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            23 april 2019 om 23:18

            @david36254: mmm, zou kunnen wat je zegt. Ik dacht aan de N54/N55 blokken, maar als dat zo is, heb ik niks gezegd!

            Login om te reageren
      • apenkop zegt

        23 april 2019 om 22:19

        @dawwg: ho ho ho valt wel
        Mee hoor , enne de r53 gp is een grap , gooi er 1500 euro tegenaan en je hebt een snellere cooper s , heb ik nu ook grotere injectoren , intercooler uitlaat pully multiriem software bam 240 pk

        Login om te reageren
  8. Roef zegt

    23 april 2019 om 18:57

    Sorry dat ik wat banaal doe, alleen het is eigenlijk de “MINI John Cooper Works (GP)”.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      23 april 2019 om 21:53

      @roef: Haha hoe vaak moet je ze het nog zeggen

      Login om te reageren
  9. denniss00 zegt

    23 april 2019 om 18:58

    Zou het wel es goed kunnen doen op de Ring. Snelste FWD misschien..

    Login om te reageren
  10. BaRa zegt

    23 april 2019 om 18:59

    Als ik het artikel begrijp, dan wordt-ie heftig. Correctie. Meest heftig. Maar niet té.

    Login om te reageren
  11. bosje zegt

    23 april 2019 om 19:27

    Vind ik de losstaande widebody mooi? Niet echt eigenlijk. Maar wat ik wel kan waarderen is dat Mini dit gewoon in ‘productie’ neemt, ook al zijn het maar 3000 exemplaren. Bij vrijwel elk overgang naar productiemodel was dat conceptidee als eerste de prullenbak ingeflikkerd, maar Mini doet het gewoon; hulde!

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      23 april 2019 om 19:48

      @bosje: Kijk nog eens naar de foto’s. De bodykit is een stuk minder wild dan die van de conceptversie.

      Login om te reageren
      • bosje zegt

        24 april 2019 om 05:52

        @langejohn: Dat is het niet het punt. Natuurlijk is de uiteindelijke productieversie niet precies gelijk aan het concept, daarom is het ook het productiemodel.. Maar het feit dat ze niet de gemakkelijke weg gekozen hebben door het hele idee van een losstaande bodykit opzij te schuiven verdient wat mij betreft waardering.

        Login om te reageren
      • gwnbmw zegt

        24 april 2019 om 12:40

        @langejohn: die versie in het concept is uiteraard veels te extreem. In europa krijg je dan te maken met maximale breedte, veels te laag, scherpe uitstekende delen en de functie was waarschijnlijk ook niet de van het.

        Login om te reageren
  12. Ram-G-maN zegt

    23 april 2019 om 20:21

    Deze widebody is zo lelijk dat je nog liever een interpretatie van Rocket Bunny wenst. Het is nu alsof je uit de bestaande mallen een widebody vorm eruit zaagt en deze fixeert met holle-wand-gipsplaat-schroeven.

    Login om te reageren
  13. autodrome zegt

    23 april 2019 om 20:25

    400pk op je voorwielen, suc6 ….

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      24 april 2019 om 12:40

      @autodrome: 306, 400nm ;)

      Login om te reageren
  14. Edge zegt

    23 april 2019 om 20:30

    Het ziet er toch wat knullig uit, die bodykit op de productieversie. Het is het nét niet, mede doordat de bodykit gewoon stukken kleiner is dan die van de concept.

    Login om te reageren
  15. louisvdd76 zegt

    23 april 2019 om 20:46

    bewegende beelden: https://www.youtube.com/watch?v=DciVb5D1H54

    Login om te reageren
  16. louisvdd76 zegt

    23 april 2019 om 20:56

    Banden op de beelden zijn HANKOOK Ventus TD Z221. Dus wederom semi-slicks net als bij de GP2

    Login om te reageren
  17. cloverleaf zegt

    23 april 2019 om 21:13

    Knotsgekke mini met 4wd of rwd zou supervet zijn

    Login om te reageren
  18. gandini zegt

    23 april 2019 om 21:52

    Zo te zien is de definitieve onthulling al in Mei.
    Hopelijk hebben ze dan wel die spatborden een beetje vastgezet…

    Login om te reageren
  19. Dylan zegt

    23 april 2019 om 23:06

    Toch leuk om je foto’s in een artikel te zien??

    Login om te reageren
  20. lompey zegt

    23 april 2019 om 23:06

    Mini kaasschaaf.

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    24 april 2019 om 01:00

    Hartstikke gaaf. Wel jammer dat de auto bijna de zelfde voorbumper krijgt als de gewone S. Dezd vind ik persoonlijk niet zo geslaagd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North