• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn de prijzen van de nieuwe Volvo XC90

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28 februari 2019 om 15:21 – 35 Reacties

Dit zijn de prijzen van de nieuwe Volvo XC90


Voor 80 mille heb je bijzonder veel keuze.

Volvo heeft zojuist de prijzen onthuld van de vernieuwde XC90. De Zweedse autofabrikant trok vorige week de doeken van de facelift en nu al laat het zijn potentiële klanten zien hoeveel euro’s ze straks mogen uitgeven. Laat je echter niet op het verkeerde been zetten door het aantal uitvoeringen, de bedragen liggen namelijk bijzonder dichtbij elkaar.

Dit is enigszins opmerkelijk, aangezien er toch aardige verschillen zitten tussen de verschillende aandrijflijnen van de vernieuwde XC90. Nog opmerkelijker: het instapmodel is tevens de krachtigste versie die je kunt bestellen. De hybride krachtbron van de T8 Twin Engine produceert 390 pk en kost 82.995 euro. De Inscription en R-Design uitvoeringen zijn ieder 5.000 euro duurder. Ook als zeszitter kost de XC90 T8 precies 87.995 euro.

Iets duurder dan de hybrideversie van de XC90 zijn de T5- en B5-viercilindermodellen. Beide uitvoeringen kosten tenminste 83.995 euro. De T5 heeft een benzinemotor die goed is voor 250 pk, de B5 wordt aangedreven door een dieselmotor met 48 volt- en KERS-technologie. Laatstgenoemde maakt onderdeel uit van Volvo’s nieuwe motorenreeks en levert op zijn best 249 pk. Zonder de extra kracht (14 pk) produceert de zelfontbrander 235 pk. Alle configuraties beschikken overigens over All-Wheel Drive.

Dit zijn de prijzen van de nieuwe Volvo XC90

Ook interessant!

  • Volvo Concept Recharge
    Nieuwe modellen van Volvo krijgen echte namen
  • Volvo Concept Recharge
    Krijgt de opvolger van de Volvo XC90 deze naam?
  • Volvo vernieuwt V90/S90, ook nieuws voor XC90
  • Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance
    Video: zo worden nieuwe Volvo's omgebouwd tot ambulance

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, Hybride, SUV, Volvo, xc90

Vorig bericht: « Ricciardo: “ben niet weggerend voor Verstappen”
Volgend bericht: Gasly rijdt zijn Red Bull wéér in de prak »

Lees Interacties

Reacties

  1. alpinafanb10 zegt

    28 februari 2019 om 15:33

    B5 mocht Volvo willen

    Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      28 februari 2019 om 22:36

      @alpinafanb10: verklaar u nader?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        2 maart 2019 om 11:09

        @srthellcat: Alpinafan in de naam zegt genoeg ?

        Login om te reageren
        • Sir_Vmax zegt

          3 maart 2019 om 01:30

          @gulli: als hij impliceert dat de naam ‘B5’ door alpina is gebruikt en dat zei de rechten daarvoor hebben, lijkt mij dat stug. Alpina zou die naam dan ook niet mogen gebruiken, want audi heeft die al gebruikt met de a4. Alpina gebruikt de B5 typering overigens als modelnaam, audi als chassiscode en volvo wil het motortype die naam geven. Lijkt me nog wel te overzien.

          Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      28 februari 2019 om 23:47

      @alpinafanb10: Sterker nog: mocht Volvo hebben!

      Login om te reageren
  2. kennone zegt

    28 februari 2019 om 15:39

    Mooie bak, verkeerde motoren. Ja ik val in herhaling!!

    Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      28 februari 2019 om 17:57

      @kennone: het is zo waar. Er had minstens een 5 pitter. in gemoeten

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    28 februari 2019 om 15:41

    Doe mij die B5 maar met een chipje van Polestar. Lijkt me de fijnste auto om in te rijden. Die T8 hoor en lees ik niet altijd even goede verhalen over.

    Login om te reageren
    • mazdamx5jee zegt

      28 februari 2019 om 23:09

      @berlinetta: dat was in het begin heel erg, XC90 had wat kinderfouten er in zitten.. Alleen hebben ze daar nu eigenlijk geen last meer van. Het zijn prima auto’s en verbazingwekkend goede wegligging voor zo’n lomp ding en wat je dus ook niet verwacht bij Volvo (=

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        28 februari 2019 om 23:49

        @mazdamx5jee: kinderfouten…?

        Login om te reageren
        • mazdamx5jee zegt

          28 februari 2019 om 23:51

          @vroaaar: doe nou niet alsof alleen Volvo zoiets had.. Ja kinderfouten ja.. volledig nieuw platform etc. Niet alles loopt altijd vanzelf. Maargoed

          Login om te reageren
          • vroaaar zegt

            1 maart 2019 om 00:36

            @mazdamx5jee: dat heet kinderziektes…

            Login om te reageren
  4. gandini zegt

    28 februari 2019 om 15:42

    Dit blijft naar mijn mening toch het mooiste bakbeest dat er op de SUV markt te koop is.

    Login om te reageren
    • mart144 zegt

      28 februari 2019 om 16:33

      @gandini: alleen niet de juiste motoren leverbaar.

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      28 februari 2019 om 17:08

      @gandini: Range Rover voor mij, wel veel duurder, maar toch

      Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    28 februari 2019 om 15:43

    Leuk zou zijn om een tabelletje te zien met motor, inhoud, pks, kale volvo prijs, NL belasting en totaal prijs. Dan snap je gelijk dat Volvo in NL eigenlijk maar ‘motoroptie’ hoeft te leveren.

    Login om te reageren
  6. waterisnat zegt

    28 februari 2019 om 15:56

    Zespitters en diesels? Volvo was toch enkel 4 pits en benzine vanaf vorig jaar?

    Login om te reageren
    • ikschrijfookoverautos zegt

      28 februari 2019 om 15:59

      @waterisnat: Er staat “zeszitter” ;) en de diesel (een viercilinder) mag blijkbaar nog i.c.m. dergelijke mild hybride systemen. Zal ongetwijfeld snel veranderen.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        28 februari 2019 om 23:55

        @ikschrijfookoverautos: en hoe zit het dan met de 5- en 7-zitter?

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      28 februari 2019 om 16:01

      @waterisnat: Ik moest ook twee keer lezen voordat de teleurstelling toesloeg.

      Login om te reageren
  7. nautique206 zegt

    28 februari 2019 om 16:08

    Wat een geld

    Login om te reageren
  8. 007 zegt

    28 februari 2019 om 16:30

    Naast de meeste PKs is de instapper (T8) ook 284kg zwaarder dan z’n non-hybride zusje (T5).

    284kg = 19 volle kratjes bier wat je dan standaard extra mee moet zuilen. Komt het rijgedrag niet echt ten goede.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 februari 2019 om 18:05

      @007: Dat je bij 284 kilo meteen weet dat dat het zoveel is als 19 kratjes bier denkt is best wel zorgelijk. Ik zou zeggen die 284 kilo is pakweg 12% van het gewicht. Tussen lomp zwaar en lomp zwaar merk je vast niet veel verschil.

      Login om te reageren
    • nikos zegt

      28 februari 2019 om 18:31

      @007: en je spreekt uit ervaring? Gewichtsverdeling en met name zwaartepunt is bij de T8 beter tov andere varianten. Het is natuurlijk nog steeds geen X5 of Cayenne qua rijgedrag maar je kunt er prima 240 mee rijden.

      Login om te reageren
  9. ghost zegt

    28 februari 2019 om 16:31

    Veel geld voor een auto die mij (persoonlijk) niks doet. Zonder subsidie volgens mij ook totaal geen succes.

    Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    28 februari 2019 om 17:30

    Voor 80k wil ik die andere B5

    Login om te reageren
  11. marcel_rekelhof zegt

    28 februari 2019 om 17:32

    @ghost geen succes .. dan rijdt jij zeker niet op de weg …

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      28 februari 2019 om 18:00

      @marcel_rekelhof: nee klopt, rijd altijd op het fietspad, handen achter de rug, hoofd op het stuur, pedaal snoeihard tot het metaal..

      Login om te reageren
    • Foramen zegt

      1 maart 2019 om 08:43

      @marcel_rekelhof: hij denkt wel dat dit hok zonder subsidie een succes was geweest?
      Iedereen kocht dat ding voor de lage bijtelling.

      Login om te reageren
  12. F1Tim zegt

    28 februari 2019 om 18:37

    Dat de T8 de goedkoopste is, is toch niet logisch? Totaal scheef belastingsysteem!

    Login om te reageren
  13. creative zegt

    28 februari 2019 om 18:56

    14pk hybride.. Alles voor de bijtelling.

    Login om te reageren
  14. saffie89 zegt

    28 februari 2019 om 19:30

    Waarom zou iemand niet voor de hybride kiezen dan? Is waarschijnlijk zwaarder maar krijgt ook flink wat pk’s erbij.

    Login om te reageren
    • Joost zegt

      28 februari 2019 om 20:49

      @saffie89: die zie ik dus ook niet. Altijd de t8 kiezen dus…

      Login om te reageren
  15. carspotter058nl zegt

    28 februari 2019 om 21:35

    Kunnen jullie ook een artikel maken over de verschillen van de gefacelifte XC90 en de pre-facelift XC90??

    Login om te reageren
    • marcow zegt

      28 februari 2019 om 22:47

      @carspotter058nl: Grille, bumpers, kleuren, velgen, sierstrip achter, dakrails, interieurbekleding, motoren en pookknop. Plakje worst? :-)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North