Dit zijn de 7 leukste Lancia’s op Marktplaats

Auteur: , 53 Reacties

Er staan genoeg pareltjes te koop.

Marktplaats is er niet alleen voor een goedkoop, zevendehands barrel. Er zijn ook wagens voor de ware liefhebber te vinden. Deze keer gaan we op zoek naar de leukste Lancia, want over de huidige staat van het merk kan je zeggen wat je wil, maar ze hebben prachtige auto’s gebouwd. Daar gaan we.

1. Lancia Flavia Coupé 2000HF

Dit exemplaar is uit 1973 en heeft slechts 100.000 gelopen. Door wie anders dan Pininfarina ontworpen en deze zou €28.950 moeten opbrengen. Een aardig bedrag, maar ze worden steeds zeldzamer.

2. Lancia Fulvia Coupé ’72

Een strakke Fulvia uit 1972. Opgehaald door een enthousiaste verkoper in Italië en de auto is helemaal origineel. Met zijn kortere wielbasis dan de sedan was het een gedrongen auto, met een prachtig interieur. Deze moet €21.950 opbrengen en heeft slechts 42.000 kilometer op de teller staan.

3. Lancia Fulvia Coupé ’67

De Fulvia Coupé werd van 1965 tot 1977 geproduceerd tot hij werd opgevolgd door de Beta Coupé. Dit is het oudere broertje van de Fulvia hierboven en heeft ook net een ton op de teller staan.

4. Lancia Thema 8.32

Je was er op aan het wachten, hier staat ie dan. De beruchte luxe sedan van Lancia met een heuse Ferrari motor. Iets terug getuned, maar niet minder speciaal. Een luxe sedan met een zeer speciale motor, een recept dat we ook wel van de Maserati Quattroporte kennen. Bekijk hem hier.

5. Lancia Thesis 2.4 20V Bicolore

Een Lancia van de latere jaren, maar nog steeds erg bijzonder. Dit is een Bicolore met de soepele 5 cilinder diesel. Een motor die perfect bij de auto past, maar hij is ook vast wel met de zescilinder benzine versie te vinden. Je vind hem hier.

6. Lancia Delta 2.0 Turbo HF HPE

Ok, misschien geen Delta Integrale, maar ook deze blijft leuk. Hij heeft bijna 150.000 kilometer gelopen en hij heeft nog wat werk nodig, maar daar is de prijs ook naar. Toch veel leuker dan een moderne GTI dit? Bekijk hem hier.

7. Lancia Kappa Coupé 2.4 20V

De Kappa Coupé was een bijzondere auto en is tegenwoordig zeer veel auto voor je geld. Dit is het soort auto dat je voor een paar duizend euro kunt kopen en waar je vervolgens zonder gekke blikken te trekken bij de opera mee aan kunt komen zetten. Bekijk de auto met zijn aparte lijn hier.



53 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Stuk voor stuk geweldige wagens.
M’n vader heeft een Kappa 2.4 20V SW gehad, prachtige super comfortabele wagen met een heerlijke 5 cilinder roffel.
@trustmeiamanengineer: prachtige auto. Echte klasse.
@trustmeiamanengineer: wat een plaatje die Kappa. Moet een fijn apperaat geweest zijn.
@kle500: Is het nog steeds, kwaliteit is echt goed van deze wagens ook.
@trustmeiamanengineer: gisteren besloten mijn sw 2.4 weg te doen…
@lavoro: Hoeveel gelopen? Wat is je prijs?
@rhellema: 240k km, loopt als een malle, poltrona frau leer! Sinds twee dagen nieuwe apk. Airco moet je alleen nog laten fixen. Zal ik wat meer info mailen? Leuk als hij bij een liefhebber blijft. Hoef de hoofdprijs niet ;-)
-edit: dank u, of stuur anders een message-
@rhellema: Misschien een hele vreemde vraag maar hoe moet ik dat doen?
@lavoro: Ik weet even niet hoe ik via hier mijn email door moet geven aan je. Is er een mogelijkheid dat ik dat via een pm kan doen?
@rhellema: Mailtje is onderweg naar je. Ik was nog net op tijd ;-)
Deze mag van mij op 1: http://www.autotrader.nl/auto/lancia-delta/1996/utrecht/73vu5/lancia-delta-hf-integrale-evo-ii/
@hight96: Bizar eigenlijk dat die niet in de lijst staat.
@hight96: Ja, die lancia op autotrader is de mooiste van heel marktplaats!
@bartteeuwen: Vind ik ook!
Die prijzen van de Fulvia en de Flavia Coupé vallen me eigenlijk heel, heel erg mee.
@noflexzone:

Is dat zo?
Ik moest er bijna van aan de zuurstof. !

Die 72’er Fulvia is ongeveer zo geprijsd als een HF was een jaar of vier vijf terug of een fanalone ! (nou bluf ik wel een beetje hoor)

http://www.viva-lancia.com/fulvia/fan2bg75.jpg

En die Flavia coupés deden nog niet zolang geleden een kwartje de kilo, zeker dit face-lift model is veel minder geliefd dan het origineel.

En nee, ik zeik Lancia niet af, ik ben dol op Lancia, maar er was praktisch geen markt voor klassieke Lancia’s
Ik kocht een Fulvia 4-deurs nog een goed dingetje ook, lichtgrijs met blauwe bekleding maar kon hem nooit slijten, de enige Lancia die wat waard was, waren de Delta Integrale’s de acht klepper zestienklepper en EVO’s.
En ook die zitten pas een jaar of drie – vier serieus in de lift !

Maar zelfs een vroege 8-kleps Integrale is soms nog goed tegenaan te lopen, iedereen zoekt namelijk voor de heilige graal : een zestienklepper of een EVO, om er vervolgens achter te komen dat het serieuze liefhebbers auto’s zijn qua onderhoud en behandeling.

De mindere 8-klepper God ( die er geloof ik nog in twee uitvoeringen is met dikke en dunnere achter portieren) is best wel een fijn karretje.
En staat er een dood ordinaire 1300 Delta te koop op Catawiki, net ding voor slechts 500,– en dat bedoel ik dus !
@desjonnies: De prijs voor die Flavia slaat echt nergens op, vooral voor zo’n relatief lelijke 2000. De 1800 is een veer klassiekere en mooiere auto.
@GWBoes: @desjonnies: wakker worden jongens, de prijzen van die leeftijd Lancias zitten al even in de lift!!
@desjonnies: je vergeet de pre war lancia’s. Allereerste aurelia’s maar zeker de Lambda’s waarbij de Casaro (winnaar laatste Mille Miglia) echt heel veel zal kosten. Alleen niet op marktplaats denk ik….:-)
Oeff moeilijk kiezen
@thesis: nee hoor heel makkelijk. Doe ze allemaal maar.😜
Allemaal gave auto’s.
Kunnen jullie niet 1 van de prachtige Fulvia’s omwisselen voor een Delta integrale of een Montecarlo, of staan die niet op marktplaats?
Die eerste Fulvia voor mij, echt perfect
Ik mis nog een delta EVO in het rijtje.
@ghost: als zo’n ding niet te koop staat….
Prachtig! Nu snap ik weer waarom er een delta in de schuur staat!!!
Gisteren nog een hele mooie bordeaux rode (met goudgele striping) Delta HF Integrale gespot (omg. Groesbeek). Deze reed met groene kentekenplaten, dus vermoedelijk ook te koop. Prachtig exemplaar.
beta coupe volumex?
deze stond er pas ook al op, of ben ik nou gek?
@jasbelle: Jij bent gek
@denniss00: nee hij stond er laatst ookal op
En niet eens een mooie Phedra?
@denniss00:

vooruit dan maar :

http://www.parts-specs.nl/photos/0258596-Fiat-Ulysse-2.0-16v-JTD-EL-2001.jpg
@desjonnies:
Hahahahahahaha!!!! Die Desjonnies!!!! Ik lig helemaal in ’n deuk! Schitterend!
Super artikel. M’n eerste auto was een ’90 HF turbo (geen integrale). Jongens op school met golfjes en seats snapten er niets van hoe snel die was. Daarna nog 4 kappa’s een dedra, fulvia coupe (met chromodora velgen) en gewone delta gehad. Ik mis Lancia…
@hfdude: weet hoe jij je voelt :) hier een HF / HPE en een orginele Dedra Integrale gehad. daarna een Kappa SW 2.4 JTD daarna nog een paar kappa’s met natuurlijk een 2.4 JTD erin waarvan 1 wij hebben laten ombouwen naar 185pk/410nm en de zesbak van de 166 wel met lange zesde versnelling. Daarna nog een paar thesissen .. En we zitten er echt aan te denken om de a8 binnenkort weer in te ruilen voor de supermooie Thema ..
Het liefst zou ik van deze Lancia’s die Flavia coupé 2000 HF willen hebben.
Maar wanneer ik het overig aanbod van Witmer & Odijk bekijk, dan kom ik toch weer uit bij een Fiat. Die rode 1500 cabrio Dolce Vita van 1964. Die auto deed mij altijd denken aan een soort van mini-Ferrari, een soort van kleine uitgave van de 250 GT Cabriolet Pininfarina serie II. (Zucht! Waarom ben ik niet rijk?)
Ik wil eigenlijk wel een Thesis voor erbij kopen, weet iemand hoe deze auto’s zijn en rijden. Je ziet ze amper, ik vind hem wel mooi!
Daar is ie weer de Lancia Thesis. Al 2 keer deze week in het nieuws!
@desjonnies, nou hoef ik jou vast niet uit te leggen dat dát een Fiat Ulysse is en de variant van die generatie de Lancia Zeta was. Wat overigens voor een busje niet een heel lelijk was.
die witte delta zou ik niet willen hebben is de oude van een kameraad komt uit Duitsland is van de kriminalpolizei Berlijn geweest hierheen gehaald voor destijds €900. Super snel ding die homokineten en banden vreet als onbijt. hij heeft hem 4 jaar geleden weggedaan toen moest er al een nieuwe koppeling in overigens was de auto toen nog Blauw/Grijs dus in vier jaar tijd komt de witte lak er al af vallen (kwaliteits werkje) auto lijkt dus slecht onderhouden.
http://i484.photobucket.com/albums/rr207/Remco_Stroot/P1010762_zpsndhnxsfm.jpg
Die Delta is wel echt gaaf.
Stuk voor stuk snoepjes, al hoewel de Thesis mij het minst iets doet.

De Fulvia’s vind ik het gaafst. Maar dat komt omdat ik vaak zat te kwijlen bij een (prive?)garage in Haarlem waar er vaak een Fulvia coupe stond.
Wat een ongelooflijk mooi merk is het toch!


De Thesis Bicolore is trouwens een benzine-uitvoering. En ik heb me laten vertellen dat dit één van de friste nog rijdende exemplaren van NL is.
Er staat ook een Fulvia Zagato uit 1968 te koop; ongelooflijk dat die het lijstje niet heeft gehaald…!
ik heb ook een 2.0 hf hpe staan waar ik sterk aan twijfel om te verkope, maar het hart lijkt nog niet te willen, lancia u are killing me …
Lastige keuze: de Delta,Kappa of the Thema..
Pracht merk, met een beetje goede marketing moet het toch best levensvatbaar zijn?
@deboes: Klopt. Lancia stond ooit op gelijke hoogte met Audi. En kijk wat goede marketing met dat merk heeft gedaan…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).