• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zijn zes dure auto’s met stoffen bekleding

Auteur: Loek, gepost 22 oktober 2019 om 22:04 – 59 Reacties

CLK Black Series


Kennelijk is de luxe van lederen bekleding niet weggelegd voor elke dure auto.

Leren bekleding, ooit was het een toonbeeld van luxe. Maar aangezien je nu zelfs lederen zetels in je Volkswagen Polo kunt krijgen, is het een optie die veel mensen makkelijk kiezen. Sterker nog: er is een prijsklasse dat je eigenlijk niet meer zonder kunt.

Maar is dat wel zo? Wij stelden de zoekmachines in op een vanafprijs van 100.000 euro en selecteerden bekleding stof, velours of overig. Oké, de spoeling is dan vrij dun. Helemaal als je het écht klassieke spul eruit filtert, uit tijden dat leer nog niet gemeengoed was. Toch zijn er dan een paar leuke opties. Wel indien je serieuze interesse hebt even een flinke zak geld meenemen. Overigens, alcantara is ook stof en omdat het anders een kort lijstje werd, kom je dat stofje in een bijrol tegen.

Land Rover Defender 90 ‘De Uiver Special’
We trappen af met een auto waar je de het gebrek aan leren bekleding wel begrijpt. De Defender is nu wat meer een luxepaardje, maar het uitgaande model is een rasechte terreinwagen. Dan wil je natuurlijk niet met je smerige broek en vieze schoenen de hoogwaardige bekleding slopen. Dus krijg je grijze stoelen met ‘gewoon’ stoffen bekleding. Waarom deze vrij standaard Defender zo duur is, heeft te maken met het bouwjaar 2014 en het feit dat het een speciale editie is voor Land Rover De Uiver. Om daar nou 117.748 euro op stuk te slaan… Uniek dus, maar wel een beetje dubieuze eer.

Defender De Uiver

Porsche 911 GT3 RS (997)
Een auto die je hier wel verwacht is de Porsche 911 GT3 RS. De auto waarbij je meer betaalt voor minder. Wanneer je de deur moet openen met een stoffen lusje in plaats van een deurgreep, hoef je ook geen luxe lederen zetels te verwachten. Nee, je krijgt sportkuipen met een goedkoop ogend stofje erop. Tsja, je moet wat, als je extreme tijden op de Nürburgring wil neerzetten. Dat doe je overigens voor 126.997 euro.

Porsche 911 GT3 RS

Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series (C209)
In diezelfde categorie vinden we de Mercedes CLK Black Series. Dit mag dan motorisch en prestatiewijs de dikste CLK-versie zijn, qua luxe moet je juist het één en ander inleveren. Wederom, prestaties boven luxe. Wel bijzonder dat na de CLK DTM ook deze speciale CLK wordt aangeboden in Nederland. Je moet wel 139.995 euro meenemen. En inderdaad, dan krijg je mooie AMG-sportkuipen, maar wel met een stofje erop. Leer hoef je niet te verwachten.

Mercedes CLK Black Series

Ferrari 430 Scuderia
En dan de derde in de categorie ‘lederloos omdat het moet’: de Ferrari 430 Scuderia. Als je momenteel kiest voor een Ferrari 488 Pista tegenover de F8 Tributo, dan krijg je minder luxe, maar extra lichtgewicht. Toch is dat gebrek aan luxe ook maar relatief, want je krijgt wel een arsenaal aan alcantara en koolstofvezel. In de 430 Scuderia, de extra racewaardige versie van de F430, had je die keuze nog niet. Toen werden de kuipen van de snelle Ferrari bekleed met een goedkoop stofje. Lekker licht, niet heel erg luxe en zelfs een beetje armoedig voor een Ferrari. Je moet dus wel zeker van je zaak zijn om 156.995 euro neer te tellen.

Ferrari 430 wit

Land Rover Discovery V SDV6 (L462)
Terug naar de echte wereld. Dit is één van die verrassingen die je hoopt te vinden in zo’n lijstje als dit. Een Land Rover Discovery heeft zijn terreinwagen-status definitief afgeschud: het is nu een luxe SUV. Zoals gezegd staat luxe ongeveer gelijk aan lederen zetels. De Discovery V is dan ook zo’n auto waar lederen bekleding eigenlijk helemaal geen optie is. Dat is het dus wel. En dit exemplaar van de dikke SUV is zelfs vrij duur voor het feit dat de bekleding van ‘normaal stof’ is. Voor 134.950 euro hoop je toch dat leer er al op zat.

Land Rover Discovery voorkant

Ford Mustang Shelby GT350
Last but not least: kneiterharde musclekracht. De Ford Mustang GT is hier nog wel beschikbaar met V8, maar gezien de vanafprijs van meer dan 100.000 euro is het waarde voor je geld-principe ietwat tegenvallend. Met dat in je achterhoofd, hoef je niet eens belachelijk veel extra neer te leggen voor deze Shelby GT350 met 533 pk. Daarmee is deze 119.500 euro kostende muscle car niet goedkoop, maar het is wel een serieuze bak power voor je geld. Het nadeel vinden we in het interieur, waar niet de prioriteit van Ford lag. De stoelen van half alcantara/half stof bewijzen dat. Niet armoedig, maar een prijskaartje van 1,2 ton geeft meestal een iets beter bedeeld interieur. De auto is overigens nooit officieel in Nederland geleverd, dus het is wel een unieke aankoop.

Ford Mustang GT350

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Ja, echt: je kan nu een 1.250 pk sterke V8 af fabriek krijgen
  • Audi schrapt einddatum plofmotor en flirt met R8-opvolger!
  • Gespot – Een gifkikker op anabolen
  • Deze Honda kei-car kan ook naar Nederland komen
FacebookTweetPinLinkedIn

430, 911, 997, black-series, clk, clk63, defender, discovery, Ferrari, Ford, gt3-rs, gt350, Land Rover, lijstjes, Mercedes, mustang, occasion, Porsche, scuderia, shelby

Vorig bericht: « Nissan-bestuurder maakt Final Destination mee
Volgend bericht: Mitsubishi presenteert nieuwe modellen in Tokio »

Lees Interacties

Reacties

  1. cavin zegt

    22 oktober 2019 om 22:08

    En dan bij geen enkele een foto van het daadwerkelijke interieur plaatsen….

    Login om te reageren
    • autopetje zegt

      22 oktober 2019 om 22:24

      @cavin: je kan gewoon door de ramen naar binnen kijken hoor…

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      22 oktober 2019 om 23:03

      @cavin: even klikken op de advertentie ;) dacht dat meer mensen er baat bij hadden om ook even een beeld te hebben bij het exterieur.

      Login om te reageren
      • cavin zegt

        22 oktober 2019 om 23:39

        @720s: ah… ik had er even overheen gelezen dat het advertentie waren en de kopregels de link ernaartoe

        Login om te reageren
  2. karaya zegt

    22 oktober 2019 om 22:14

    In vroeger tijden hadden echt dure auto’s altijd stoffen bekleding.

    Login om te reageren
  3. jipino zegt

    22 oktober 2019 om 22:16

    Leer is toch juist logischer in een Defender? Vlekt minder snel dan stof, lijkt me.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      22 oktober 2019 om 23:17

      @jipino: Klopt voor sommige vlekken. Al moet je bvb. opletten met zonnecrème op leer. Maar: leer biedt mechanisch minder weerstand (ga er aub niet op zitten met een schroevendraaier in je achterzak), is te warm als het buiten warm is (je zweet je te pletter op leer), is te koud als het buiten koud is (je moet stoelverwarming hebben in de winter om het aanvaardbaar te maken), en je glijdt op reguliere stoelvormen als de neten – wat niet handig is bij terreinrijden.

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        23 oktober 2019 om 04:47

        @BaRa: heb mn stoel verwarming nooit aan! Stappen mensen die dit beweren soms ‘swinters naakt in de auto?

        Login om te reageren
        • flutterby zegt

          23 oktober 2019 om 07:28

          @cloverleaf: ik gebruik het altijd als het kouder wordt. Via de app aanzetten en heb nooit een koude stoel.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          23 oktober 2019 om 12:36

          @cloverleaf: en wat is daar mis mee? In de winter gebruik ik de stoelverwarming s’ochtends eventjes, ben je sneller warm dan dat er warme lucht uit de roosters komt. Ook prettig bij rugpijn die stoelverwarming.

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            23 oktober 2019 om 12:53

            @mashell: er is op zich niks mis met naakt in de auto stappen ;)

            Ik persoonlijk vind stoelverwarming een nutteloze optie. Ik trek namelijk elke dag gewoon kleren aan. Ieder zijn ding.

            Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 oktober 2019 om 06:50

      @jipino: lijkt mij stukken makkelijker schoonmaken idd. Desnoods kunstleer.

      Login om te reageren
  4. polar zegt

    22 oktober 2019 om 22:17

    Valt dit ook onder fijnstof?

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      23 oktober 2019 om 06:26

      @polar: het is in ieder geval stof om over na te denken.

      Login om te reageren
  5. stalensnuitje zegt

    22 oktober 2019 om 22:19

    Echt vroeger… was leer juist voor paupers, echt luxe auto’s hadden stoffen bekleding. En voor wat betreft race/sportauto’s is Alcantara/stof toch ook niet zo gek? Lekker stroef, houdt je beter op je plek dan dat glibberende Glattleder en het blijft vak nog langer mooi ook.

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      22 oktober 2019 om 23:18

      @stalensnuitje: Leer was voor de koetsier, die in weer en wind zat. De stof was voor de banken in de beschermde binnenruimte van de koets.

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        22 oktober 2019 om 23:56

        @bara: En zo is het!

        Login om te reageren
  6. 406_v6 zegt

    22 oktober 2019 om 22:24

    Het wordt gewoon tijd dat je velours kunt bestellen op je auto, vele malen aangenamer als het “luxe” leer… aangenaam koel in de zomer en niet koud in de winter, je glijdt minder, dus autofabrikanten…breng stof/velours terug ook op de “luxe” modellen.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      22 oktober 2019 om 22:51

      @406_v6: stoelverwarming of koeling.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        22 oktober 2019 om 23:19

        @jpoers: meer troep, dus meer gewicht, meer kosten, en meer dat stuk kan. Als je de juiste materiaalkeuze maakt, heb je die troep niet nodig.

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        23 oktober 2019 om 11:59

        @jpoers: heb beiden (incl. niet vermijdbaar leder), maar prefereer toch stof.

        Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      22 oktober 2019 om 23:12

      @406_v6: Ja, dat zou mooi zijn, een comeback van velours bekleding!

      Van die geweldig foute seventies groene velours bekleding met hoogpolig tapijt en dashboard en zijpanelen in groen in een nieuwe S-klasse.

      Of een compleet 80’s bordeauxrood interieur in je nieuwe Mazda 6. En dan ook echt compleet bordeauxrood, tot en met de veiligheidsgordels aan toe.

      Of een weelderige lichtbruine Alcantara bekleding die gedrapeerd is om met Italiaanse flair vormgegeven stoelen en dashboard in een nieuwe Maserati. Waarbij het typische klokje in het dashboard diep gelegen ligt tussen het rijk ogende en fluweelzachte Alcantara.

      Login om te reageren
      • tmenges zegt

        23 oktober 2019 om 07:18

        @moveyourmind: haha doet me idd denken aan mijn zwager die gek is op Japanners uit de jaren 80, die had voor 2 jaar terug een Mazda 626 die vanbinnen compleet berdeaux rood was, tot het dashboard aan toe.

        Login om te reageren
    • karaya zegt

      23 oktober 2019 om 00:17

      @406_v6: Had vroeger een 164TS met grijs velours. En niet van die dunne rommel, ouderwetse kwaliteit.

      Zeker comfortabeler dan leer.

      Login om te reageren
  7. n0zem zegt

    22 oktober 2019 om 22:28

    Toyota Century ftw!

    Login om te reageren
  8. mynameisjeroen zegt

    22 oktober 2019 om 22:29

    Ik heb een auto met stof, een auto met leer en een auto met alcantara. Dat laatste materiaal heeft mijn voorkeur wat comfort en uitstraling betreft. Ik zou voor leer niet zo snel extra betalen (behalve misschien in een Alfa Romeo, die maken wel erg mooie lederen stoelen).

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 oktober 2019 om 12:38

      @mynameisjeroen: ik betaal wel voor leer, niet voor de eigenschappen van het leer maar omdat het vaak de enige manier is om kleur in het interieur te krijgen. Stof is er in alle kleuren maar in auto’s is het gek genoeg meestal zwart.

      Login om te reageren
  9. viezefreddyw zegt

    22 oktober 2019 om 22:32

    De Scuderia. Klinkt lang niet zo lekker als een Challenge Stradale maar man wat klinkt de V8 lekker zeg. Zo anders dan de reguliere F430. Sinds dat Ferrari gestopt is met atmosferische motoren hebben ze het niet meer voor elkaar weten te krijgen een mooi geluid te produceren.

    Login om te reageren
    • Breinstein zegt

      22 oktober 2019 om 22:58

      @viezefreddyw: toch opvallend dat de 430 de minst begeerlijke Ferrari uit die reeks lijkt te worden. Een 360 droogt erg fraai op en ook de 458 zou ik boven de 430 plaatsen.

      Login om te reageren
      • willeme zegt

        22 oktober 2019 om 23:35

        @breinstein: de minst begeerlijke uit dat rijtje is de 348 ;-). F430 is in alle opzichten beter dan de 360. Met name qua handling en prestaties. Toch niet onbelangrijk bij een Ferrari :-)

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        22 oktober 2019 om 23:50

        @breinstein: Ik heb sowieso een beetje het idee dat het afzwakt qua prijzen ook. Scuderia’s gingen allemaal ook dik over de 2 ton. Tegenwoordig niet meer.

        Moet wel zeggen dat ik voor de Challenge Stradale zou gaan als ik moest kiezen. Zou de mijne er blindelings voor inruilen.

        Login om te reageren
  10. speedygonzalez zegt

    22 oktober 2019 om 22:35

    Ik mis de E46M3 CSL, die schoot mij zo snel het eerste te binnen! Uit dit lijstje liefst de ferrari wel..

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      23 oktober 2019 om 09:41

      @speedygonzalez: Precies! Net zoals de BMW E92 M3 GTS.

      Login om te reageren
  11. grasvreter zegt

    22 oktober 2019 om 22:38

    Leer is ook gewoon ruk. James May roept dit ook al jaren. Zit gewoon niet lekker. Alcantara bv is veel fijner.

    Login om te reageren
  12. thomcarspotter zegt

    22 oktober 2019 om 22:40

    Ben nu ook wel benieuwd naar de 6 goedkoopste auto’s met lederen bekleding.

    Login om te reageren
  13. sleepyj zegt

    22 oktober 2019 om 22:53

    Ik vond de disco de meest verassende. Ik zie van allerlei luxe, en dan zit je dan op een goedkoop stofje in je pc hooft tractor. Beetje alsof je zit te eten in een sterrenrestaurant, en ze met een huiswijntje van de aldi aan komen zetten.

    Login om te reageren
  14. alassad zegt

    22 oktober 2019 om 22:55

    Ik vind leer zo’n overrated optie. Doe mij maar stof

    Login om te reageren
    • mp014 zegt

      22 oktober 2019 om 23:21

      @alassad: helemaal mee eens! Ik moet het niet meer hebben in welke nieuwe auto dan ook. Ik heb de luxe mogen ervaren om 3 jaar lang 400pk en elfenbeinweiss geperforeerd nappa leder onder m’n komt te hebben en rijd nu in een 60pk Kangoo met stoffen stoelen……HEERLIJK! De stoelen van mijn X5 waren duurden dan nu mijn hele auto en ik wil NIET meer ruilen ?

      Login om te reageren
  15. moveyourmind zegt

    22 oktober 2019 om 23:26

    Wel mooi dat je tegenwoordig ook in een compacte auto als een Polo voor leren bekleding kan kiezen. Is nog niet eens zo lang geleden dat het in die klasse al luxe was als de deurpanelen helemaal bekleed waren en je niet tegen kaal blik zat te kijken.

    En dat je voor electrische ramen een vermogen bij moest betalen, behalve bij de Italianen, die hadden dat vaak al standaard.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      22 oktober 2019 om 23:58

      @moveyourmind: Nou, niet zo lang geleden? In 1988 kon je al een Renault 5 Baccara kopen die standaard was voorzien van een vollederen interieur. En dan echt (Conolley) leder, niet de helft nep zoals tegenwoordig. En ja, die had ook elektrische ramen en cv met ab. Standaard.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 oktober 2019 om 11:05

      @moveyourmind: Denk dat je dat bij sommige merken al langer kan. Heb wel eens een 1ste generatie Ford Ka gezien met lederen stoelen.

      Login om te reageren
  16. jeffreym3 zegt

    22 oktober 2019 om 23:32

    Tja leer.. Veelste koud in de winter en je zweet er op weg in de zomer.. Leren bekleding is voor mij direct een deal breaker. Alcantara prima, maar het liefst gewoon stof.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      23 oktober 2019 om 09:25

      @jeffreym3: Goedkoop flutleer, zoals je wel in Amerikanen en Aziaten tegenkomt, heeft idd een temperatuurprobleem. Kwaliteitsleer niet. Voor mij in de daily graag leer, zit en ruikt lekker. In de scheurijzers graag alcantara. De brandwerende stof op de stoelen van een CLK BS zit ook best lekker en houd je – in combi met de kuipvorm van de stoel – goed op je plek als je een bochtje wat vlotter neemt.

      Login om te reageren
      • jeffreym3 zegt

        23 oktober 2019 om 14:16

        @amghans: oke dan waren mijn 147 GTA, Megane 3 RS, Mini Cooper JCW en e46 M3 allemaal voorzien van goedkoop flutleer.. Leer en direct zonlicht gaan gewoon niet samen, wat de kwaliteit ook is.

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          23 oktober 2019 om 14:26

          @jeffreym3: In de E46 M3 waren twee soorten leer te krijgen. Met ‘nappa leder schwartz’, zoals de verkoper zo mooi kon zeggen, was er in mijn beleving geen temperatuurprobleem. Met het Momo-leer in mn 156 ook niet. Met Minii en Renaulii heb ik geen ervaring.

          Login om te reageren
          • jeffreym3 zegt

            23 oktober 2019 om 16:10

            @amghans: oke, ook niet nadat hij een paar uur in de zon gestaan heeft?

            Login om te reageren
            • kniesoor zegt

              23 oktober 2019 om 17:24

              @jeffreym3: Kan me niet één keer herinneren, dat ik dacht ‘allemachtig, wat heet aan de reedt’. Terwijl de auto’s echt niet alleen maar in de schaduw/overdekt hebben gestaan. Maar goed, wellicht, dat de één een wat temperatuurgevoeliger (3x woordwaarde) zitvlak heeft dan de ander.

              Login om te reageren
  17. karhengst zegt

    23 oktober 2019 om 00:00

    Het nadeel van stof is dat het, bij de luxe Duitsers veelal, veel te ruw en grof is in de basis uitvoering, of gewoonweg cheap oogt. Alles natuurlijk om de klant tot leder te verleiden.

    Persoonlijk zou ik best hoogwaardig stof in m’n auto willen, maar dat goedkope ruwe spul is naast onaangenaam ook een punt waarbij is me zorgen maak qua slijtage van m’n kleding.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 oktober 2019 om 12:43

      @karhengst: in mijn Volvo C30 had ik Falsterbo stof, in bordeaux rood, met afwijkende stiksels, klein patroontje en slijtvast. Dat is het optimum. Maar zoals je zegt is het vaak goedkope zwarte treurnis stof.

      Login om te reageren
  18. emping zegt

    23 oktober 2019 om 02:30

    Mijn voorkeur gaat uit naar alcantara.

    Login om te reageren
  19. cloverleaf zegt

    23 oktober 2019 om 04:52

    Ik koop mn auto’s tweedehands. Dan toch liever leer dan stof waarin de vuns voor mij z’n neuspulken cq haarschilfers in af heeft doen vegen..

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      23 oktober 2019 om 08:12

      @cloverleaf: Ik wilde ook nooit leer tot mijn huidige auto. Ideaal, met kinderen makkelijk schoon te maken, in de zomer vind ik het heerlijk. Herken het niet dat je erop zweet. In de winter is stoelverwarming wel lekker de eerste 3min. Ik zou nu ook nooit een 2de handse kopen met stoffen bekleding ivm de vorige eigenaar…

      Login om te reageren
      • cloverleaf zegt

        23 oktober 2019 om 12:54

        @laptom: zwart leer in de zomer is niet lekker. Pornowit is het best!

        Login om te reageren
  20. joki zegt

    23 oktober 2019 om 08:01

    Ik vind de combinatie stof-alcantara echt goed. Dat houdt je goed op je plaats bij het nemen van bochten, is altijd perfect van temperatuur en het kleeft nooit, behalve die keer dat mijn zoon er een kauwgum oplegde… ?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 oktober 2019 om 11:09

      @joki: Zetel in de vriezer leggen. Komt de kauwgom eenvoudig los.

      Login om te reageren
  21. joki zegt

    23 oktober 2019 om 12:15

    @simonmc: een ijsblokje erop hielp ook maar het was niet eenvoudig… Ik had inderdaad beter de achterbank in mijn vriezer gestoken…

    Login om te reageren
  22. kniesoor zegt

    23 oktober 2019 om 13:12

    p.s. : ze hebben bij ASV – netjes gezegd – hun statistieken niet helemaal op orde. Er zijn 690 CLK BSsen geproduceerd, ca. 400 in U.S. spec, De resterende ca. 290 in Rest-of-the-World uitvoering, dus met de racekuipen en carbon deurpanelen. Lijkt me stug, dat ze dat niet weten.

    Login om te reageren
  23. sabrerator zegt

    23 oktober 2019 om 18:26

    Vroeger was velours een dure optie bij Rolls-Royce.
    Is wel erg chique.

    Persoonlijk ben ik fan van leer.
    Ziet er mooi uit, zit prettig en de pantalons van je pak slijten minder snel.
    Ik heb nu crème leer met donkergrijze piping en dat is echt schitterend.
    Heet in de zomer herken ik niet echt.
    Stoelverwarming vind ik prettig. Vanmorgen voor het eerst weer even aangehad.

    Login om te reageren
  24. dper4mance zegt

    23 oktober 2019 om 19:05

    Leer is alleen optisch mooi (goed schoon te houden). Verder vind ik het helemaal niks. Glad, koud in de winter, warm in de zomer, kraakt etc. Doe mij maar stof!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North