• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit zou Alfa’s tegenhanger van de 5-serie moeten zijn

Auteur: RubenPriest, gepost 26 december 2016 om 09:29 – 35 Reacties

Alfa Romeo


De Alfetta van vandaag de dag.

De Giulia (rijtest) en Stelvio hebben één taak: make Alfa great again. Aan de hand van de huidige designtaal bij Alfa kruipen photoshoppers achter de computer om met diverse creaties te komen. Soms op basis van de huidige modellen, maar ook compleet nieuwe modellen worden digitaal getekend. Dat laatste is het geval bij deze photoshop.

Deze moderne Alfetta moet de tegenhanger uit Italië zijn voor de 5-serie, E-klasse en A6. We zien typische Alfa-kenmerken terug in het ontwerp. Denk aan de bekende velgen en grille. De zijkant heeft overeenkomsten met die andere guido uit Italië: de Maserati Ghibli.

Het concept is afkomstig van Renna Design. In de wandelgangen wordt al een tijdje gesproken over een grotere sedan bij Alfa Romeo. Naar verluidt maken we tegen 2020 kennis met dit nieuwe model. De kans is aanwezig dat de Italiaanse autofabrikant inderdaad de naam Alfetta hiervoor afstoft.

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • De Alfa Romeo Giulia GTA is goedkoper geworden
  • Alfa Romeo Giulia GTA
    Alfa Romeo Giulia GTA alleen nog tweedehands te krijgen
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits

Nieuwste artikelen

  • Deze optie zou verplicht moeten worden
  • Bij McLaren heerst pure paniek
  • BMW zet reuzestap in autonoom rijden
  • Gaat de Mégane met verbrandingsmotor een comeback maken?
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, alfetta, photoshop, sedan

Vorig bericht: « Audi Steppenwolf: vergeten concept (2000)
Volgend bericht: Dit is jullie favoriete wintersport-rammer »

Lees Interacties

Reacties

  1. porsche928 zegt

    26 december 2016 om 09:35

    De 164 en 166 zijn ook nooit echte 5 serie concurrenten geworden. Wel heerlijke auto’s, zeker de 3l V6.

    Login om te reageren
  2. pinut187 zegt

    26 december 2016 om 09:37

    Ziet er erg lekker uit. Uitbrengen die hap!

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    26 december 2016 om 09:46

    Toch wel met handbak ??

    Staat goed bij mijn baardje nml ..

    Login om te reageren
  4. W115 zegt

    26 december 2016 om 10:01

    Front is erg smakelijk, de flanken zijn een kopie van de ghibli, niet dat dat erg is.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      26 december 2016 om 11:07

      @w115: front is erg smakelijk, tot er een kentekenplaat op wordt geplakt en het hele design verkloot

      Login om te reageren
  5. snorrie zegt

    26 december 2016 om 10:05

    Wat lijkt het me toch heerlijk wanneer dit soort modellen het straatbeeld wat op gaan fleuren in de toekomst.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 december 2016 om 10:30

      @snorrie:

      Ja tuurlijk .. obesitas leasehokken gaan de wereld wel effe mooier maken ..

      Login om te reageren
      • snorrie zegt

        26 december 2016 om 10:49

        @lincoln: nee, die niet. Maar een volslank model zoals dit wel.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          26 december 2016 om 10:54

          @snorrie:

          In praktijk staat daar gewoon 1800kg waarvan 50% plastic ..

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            26 december 2016 om 11:06

            @lincoln: Je hebt nog gelijk ook. Maserati is dan wel geen Alfa Romeo maar onze Ghibli diesel weegt gewoon 1800 kilo. Gigantisch veel.

            Login om te reageren
            • ThomasBol zegt

              26 december 2016 om 12:08

              @viezefreddyw: nou en! Meghan Trainor is toch ook gewoon een lekker wijf?

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                26 december 2016 om 12:10

                @thomasbol: Mehh, niet helemaal mijn ding.

  6. sanderm3 zegt

    26 december 2016 om 10:08

    Ik zeg Doen

    Login om te reageren
    • Arno's zegt

      26 december 2016 om 10:15

      @sanderm3: Mij lijkt het maar een summier aantal wat van BMW over zou stappen naar Alfa of andersom.

      Login om te reageren
  7. pjotr zegt

    26 december 2016 om 10:11

    Mooiere neus dan de Giulia.

    Login om te reageren
  8. rhellema zegt

    26 december 2016 om 10:16

    Prachtige wagen echter vraag ik me wel af hoe de motorkap open moet gaan. Bij de portieren zie ik naden lopen die ik niet zie bij de motorkap.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      26 december 2016 om 18:35

      @rhellema: Alfa jonguh… daar hoef je nooit onder de motorkap te zijn… :’)

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    26 december 2016 om 10:17

    Kom maar door.

    Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    26 december 2016 om 10:17

    Best leuk zo, maar ik zou de koplampen en de grill niet zo laten doorlopen. Dat is iets voor BMW..

    Login om te reageren
  11. shibby zegt

    26 december 2016 om 10:25

    “make Alfa great again”
    Ik hoop dat ze het lukt! Wat een fijne verschijning is die Guila, zelfs in het leasegrijs zei ik toch even wow.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 december 2016 om 10:35

      @shibby:

      “Make Alfa fat again” .. zou in dit geval een betere slogan zijn ..

      Login om te reageren
      • hans75 zegt

        26 december 2016 om 13:05

        @lincoln: die reactie kennen we nu wel… trouwens wel vreemd om dan zelf als naam te pronken met een merk auto’s dat nog nooit iets onder de 3000 kg heeft gebouwd…

        Login om te reageren
        • vondudenstein zegt

          27 december 2016 om 15:40

          @hans75: die bovendien spuug en spuger dan spuuglelijk zijn.
          Dikke Alfa of niet. Die kop = belachelijk eindbaas.

          Login om te reageren
  12. Alfarobert zegt

    26 december 2016 om 10:38

    Ik heb nooit gesnapt wat mensen in die Duiters zien. Dat woordje premium hebben ze zelf verzonnen. Je betaald extra alleen voor het embleem.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      26 december 2016 om 10:54

      @Alfarobert: Precies! Heeft helemaal niks met productkwaliteit te maken! Een vrindje van me heeft trouwens een Alfa dealerschap. Allebei de Giulia demo’s zijn al stuk gegaan… En omdat zijn Giulietta demo steeds langs de kant van de weg staat gaat hij met een Jeep op wintersport.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      26 december 2016 om 11:01

      @alfarobert:

      Zelfs Alfascisten zullen nooit meer dan 5rooitjes uit durven geven voor een Alfa ..

      Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    26 december 2016 om 11:33

    Volgens mij kun je alleen slagen door iets te maken wat van jezelf is en per sé niet naar ‘de ander kijken’.
    Ik zeg de Lancia Thema, die was destijds succesvol omdat het juist een Lancia was en er een heel scala van uitvoeringen en motoren verkrijgbaar was.
    Het ontwerp was goed en de wagen was goed.
    Me is van mening dat je van je eigen kracht moet uitgaan en juist niet moet proberen om ‘ iets Duits’ te maken, je bent Italiaan. Pronto!

    Login om te reageren
  14. bellamachina zegt

    26 december 2016 om 11:38

    Auto van het jaar 2018

    Login om te reageren
  15. sezz zegt

    26 december 2016 om 12:01

    Binnen het E-segment blijft de dominantie voorbehouden aan de Grote Drie uit Duitsland, halfslachtige pogingen van andere fabrikanten om mee te spelen faalden allemaal jammerlijk, zelfs Lexus die je zulks niet mag toeschrijven is hierin nooit geslaagd.

    Login om te reageren
    • zesinline zegt

      26 december 2016 om 13:53

      @sezz: en die eronder en erboven ook!

      Login om te reageren
  16. maikelvanberkel zegt

    26 december 2016 om 12:12

    Bekijk de Stelvio van de zijkant en je ziet ook de Maserati Levante….

    Login om te reageren
  17. wouterg zegt

    26 december 2016 om 12:50

    #lekkerlinksrijden Zag laatst een sticker als kentekenplaat op een auto. Dat zou voor de meeste Alfa’s een betere oplossing zijn als kenteken op de voorkant van de bumper of motorkap.

    Login om te reageren
  18. petergranturismo zegt

    26 december 2016 om 13:35

    Alfa heeft het Giorgio platform ontworpen om niet vast te zitten aan het zware Ghibli platform. Giulia 2.0 Turbo weegt 1405 kg. Reken erop dat een Alfetta straks net als een Audi A6 rond 1550 kg weegt. Dus vrees niet voor een kolos van 1800 kg. En reken erop dat de volgende Ghibli op een doorontwikkeling van het Giorgio platform komt. Zelfs voor de Alferi wordt hier waarschijnlijk vanuit gegaan. Dus welkom Alfetta!! Hopelijk houden ze de vormgeving net als bij de Giulia simpel en stijlvol.

    Login om te reageren
  19. elemento zegt

    26 december 2016 om 14:32

    Niks veranderen en laten komen

    Login om te reageren
  20. posthumus zegt

    26 december 2016 om 21:16

    Alfetta lijkt me niet, dat is vrij vertaald “kleine Alfa” (zou onder de Juul komen). Lijkt me eerder dat ze de naam “Sei” afstoffen. Of “Berlina”

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North