
De Alfetta van vandaag de dag.
De Giulia (rijtest) en Stelvio hebben één taak: make Alfa great again. Aan de hand van de huidige designtaal bij Alfa kruipen photoshoppers achter de computer om met diverse creaties te komen. Soms op basis van de huidige modellen, maar ook compleet nieuwe modellen worden digitaal getekend. Dat laatste is het geval bij deze photoshop.
Deze moderne Alfetta moet de tegenhanger uit Italië zijn voor de 5-serie, E-klasse en A6. We zien typische Alfa-kenmerken terug in het ontwerp. Denk aan de bekende velgen en grille. De zijkant heeft overeenkomsten met die andere guido uit Italië: de Maserati Ghibli.
Het concept is afkomstig van Renna Design. In de wandelgangen wordt al een tijdje gesproken over een grotere sedan bij Alfa Romeo. Naar verluidt maken we tegen 2020 kennis met dit nieuwe model. De kans is aanwezig dat de Italiaanse autofabrikant inderdaad de naam Alfetta hiervoor afstoft.
De 164 en 166 zijn ook nooit echte 5 serie concurrenten geworden. Wel heerlijke auto’s, zeker de 3l V6.
Ziet er erg lekker uit. Uitbrengen die hap!
Toch wel met handbak ??
Staat goed bij mijn baardje nml ..
Front is erg smakelijk, de flanken zijn een kopie van de ghibli, niet dat dat erg is.
@w115: front is erg smakelijk, tot er een kentekenplaat op wordt geplakt en het hele design verkloot
Wat lijkt het me toch heerlijk wanneer dit soort modellen het straatbeeld wat op gaan fleuren in de toekomst.
@snorrie:
Ja tuurlijk .. obesitas leasehokken gaan de wereld wel effe mooier maken ..
@lincoln: nee, die niet. Maar een volslank model zoals dit wel.
@snorrie:
In praktijk staat daar gewoon 1800kg waarvan 50% plastic ..
@lincoln: Je hebt nog gelijk ook. Maserati is dan wel geen Alfa Romeo maar onze Ghibli diesel weegt gewoon 1800 kilo. Gigantisch veel.
@viezefreddyw: nou en! Meghan Trainor is toch ook gewoon een lekker wijf?
@thomasbol: Mehh, niet helemaal mijn ding.
Ik zeg Doen
@sanderm3: Mij lijkt het maar een summier aantal wat van BMW over zou stappen naar Alfa of andersom.
Mooiere neus dan de Giulia.
Prachtige wagen echter vraag ik me wel af hoe de motorkap open moet gaan. Bij de portieren zie ik naden lopen die ik niet zie bij de motorkap.
@rhellema: Alfa jonguh… daar hoef je nooit onder de motorkap te zijn… :’)
Kom maar door.
Best leuk zo, maar ik zou de koplampen en de grill niet zo laten doorlopen. Dat is iets voor BMW..
“make Alfa great again”
Ik hoop dat ze het lukt! Wat een fijne verschijning is die Guila, zelfs in het leasegrijs zei ik toch even wow.
@shibby:
“Make Alfa fat again” .. zou in dit geval een betere slogan zijn ..
@lincoln: die reactie kennen we nu wel… trouwens wel vreemd om dan zelf als naam te pronken met een merk auto’s dat nog nooit iets onder de 3000 kg heeft gebouwd…
@hans75: die bovendien spuug en spuger dan spuuglelijk zijn.
Dikke Alfa of niet. Die kop = belachelijk eindbaas.
Ik heb nooit gesnapt wat mensen in die Duiters zien. Dat woordje premium hebben ze zelf verzonnen. Je betaald extra alleen voor het embleem.
@Alfarobert: Precies! Heeft helemaal niks met productkwaliteit te maken! Een vrindje van me heeft trouwens een Alfa dealerschap. Allebei de Giulia demo’s zijn al stuk gegaan… En omdat zijn Giulietta demo steeds langs de kant van de weg staat gaat hij met een Jeep op wintersport.
@alfarobert:
Zelfs Alfascisten zullen nooit meer dan 5rooitjes uit durven geven voor een Alfa ..
Volgens mij kun je alleen slagen door iets te maken wat van jezelf is en per sé niet naar ‘de ander kijken’.
Ik zeg de Lancia Thema, die was destijds succesvol omdat het juist een Lancia was en er een heel scala van uitvoeringen en motoren verkrijgbaar was.
Het ontwerp was goed en de wagen was goed.
Me is van mening dat je van je eigen kracht moet uitgaan en juist niet moet proberen om ‘ iets Duits’ te maken, je bent Italiaan. Pronto!
Auto van het jaar 2018
Binnen het E-segment blijft de dominantie voorbehouden aan de Grote Drie uit Duitsland, halfslachtige pogingen van andere fabrikanten om mee te spelen faalden allemaal jammerlijk, zelfs Lexus die je zulks niet mag toeschrijven is hierin nooit geslaagd.
@sezz: en die eronder en erboven ook!
Bekijk de Stelvio van de zijkant en je ziet ook de Maserati Levante….
#lekkerlinksrijden Zag laatst een sticker als kentekenplaat op een auto. Dat zou voor de meeste Alfa’s een betere oplossing zijn als kenteken op de voorkant van de bumper of motorkap.
Alfa heeft het Giorgio platform ontworpen om niet vast te zitten aan het zware Ghibli platform. Giulia 2.0 Turbo weegt 1405 kg. Reken erop dat een Alfetta straks net als een Audi A6 rond 1550 kg weegt. Dus vrees niet voor een kolos van 1800 kg. En reken erop dat de volgende Ghibli op een doorontwikkeling van het Giorgio platform komt. Zelfs voor de Alferi wordt hier waarschijnlijk vanuit gegaan. Dus welkom Alfetta!! Hopelijk houden ze de vormgeving net als bij de Giulia simpel en stijlvol.
Niks veranderen en laten komen
Alfetta lijkt me niet, dat is vrij vertaald “kleine Alfa” (zou onder de Juul komen). Lijkt me eerder dat ze de naam “Sei” afstoffen. Of “Berlina”