• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Aston Martin DBS heeft 830 pk en loopt 340 km/u

Auteur: willeme, gepost 24 oktober 2019 om 14:02 – 18 Reacties

Afbeelding Deze Aston Martin DBS heeft 830 pk en loopt 340 km/uAfbeelding Deze Aston Martin DBS heeft 830 pk en loopt 340 km/uAfbeelding Deze Aston Martin DBS heeft 830 pk en loopt 340 km/uAfbeelding Deze Aston Martin DBS heeft 830 pk en loopt 340 km/uAfbeelding Deze Aston Martin DBS heeft 830 pk en loopt 340 km/uAfbeelding Deze Aston Martin DBS heeft 830 pk en loopt 340 km/u

Wheelsandmore Aston Martin DBS Superleggera '19
Het is peperduur en eeuwig zonde.

In principe is tuning een perfect fenomeen. Een autofabrikant moet een auto ontwikkelen met een bepaald budget in het achterhoofd. Niet alleen de verkoopprijs, maar ook het ontwikkelingsbudget en de prijzen van alle onderdelen. Dit betekent dat een auto niet altijd zo goed is, als deze had kunnen zijn.

Zo heb ik dat mogen ondervinden bij mijn eigen auto: na het vervangen van de velgen, dempers en veren heb je een véél beter rijende automobiel. Maar dat is op zich logisch, de Obesitas Opel was bij lange na niet perfect toen die de fabriekspoorten verliet. Met de Aston Martin DBS Superleggera verwacht je dat onwillekeurig toch wel. Het is het topmodel van Aston Martin, wat van zichzelf al een zéér prestigieuze fabrikant is. Daar moet je in principe niet veel aan kunnen verbeteren.

Wheelsandmore Aston Martin DBS Superleggera '19

Toch zag het Duitse Wheelsandmore wel degelijk punten ter verbetering bij de Aston Martin DBS Superleggera. Het gaat eigenlijk al fout met de kleur. Matzwart heeft eigenlijk nooit gestaan op een Aston Martin, dus ook niet op deze. Ga voor groen. Het eerste wat Wheelsandmore doet is uiteraard het monteren van nieuwe velgen. Het zijn gesmede velgen met een diameter van maar liefst 22″. Wellicht een maatje te groot. Ook zien ze er wel heel erg ‘aftermarket’ uit, alsof de DBS-eigenaar even een setje velgen nog had voor de winterbanden.

Wheelsandmore Aston Martin DBS Superleggera '19

Maar er is meer! Wheelsandmore neemt namelijk ook de motor onder handen. Dankzij wijzigingen aan het motormanagement levert de biturbo twaalfcilinder maar liefst 830 pk! Qua koppel is er voldoende om de achterbanden te kwellen: dat is nu 1.030 Nm. Na de tuning bedraagt de topsnelheid 340 km/u. De motortuning kost 4.990 euro. De velgen inclusief Pirelli P Zero Nero banden kosten 12.900 euro. Alle prijzen zijn inclusief montage en BTW.

Ook interessant!

  • Aston Martin schrapt Superleggera
  • Aston Martin Vantage F1 Edition krijgt extra pk's
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbs, superleggera, tuning, V12, velgen, wheelsandmore

Vorig bericht: « Breek: dit is de Golf 8 vanuit alle hoeken!
Volgend bericht: Land Rover krijgt hulp van BMW om G63 aan te pakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. gebruikersnaam3 zegt

    24 oktober 2019 om 14:05

    Beter dan het origineel als je het mij vraagt. Beetje de softe ‘oude mannen randjes’ er af…

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      24 oktober 2019 om 21:02

      @gebruikersnaam3: dat moet haast wel, als je 340 km/u kan lopen!

      Login om te reageren
  2. emping zegt

    24 oktober 2019 om 14:16

    Lijkt me meer donker grijs. Vind het juist wel geslaagd, zeker de velgen.

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      25 oktober 2019 om 06:47

      @emping: wat mij betreft de velgen juist niet. Veel te groot zo. Hopelijk rijdt het zo kneiterhard dat de eigenaar zich dat ook beseft.

      Login om te reageren
  3. martythamouse zegt

    24 oktober 2019 om 14:17

    Niets persoonlijker dan smaak… Ik kan het wel waarderen!

    Login om te reageren
  4. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    24 oktober 2019 om 14:26

    Zal ik dan maar gewoon zeggen dat ik het 3x niks vindt? Ben het volledig eens met Willeme

    Login om te reageren
  5. mats106rallye zegt

    24 oktober 2019 om 14:35

    Bah bah, nee nee nee Astons moet je niet tunen! En topspeed is gewoon hetzelfde dus 725 pk is ruim zat

    Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    24 oktober 2019 om 14:37

    Vind het twee keer helemaal niks, deze verbouwing. 725 pk en 900 Nm volstaan prima. O ja, en in Ocellus Teal graag.

    Login om te reageren
  7. spacemoon24 zegt

    24 oktober 2019 om 15:14

    Ziet eruit als een goedkope wrap met Leidl velgen, beetje jammer van zo’n mooie wagen. Motorisch was het ook niet echt nodig.

    Login om te reageren
  8. morph zegt

    24 oktober 2019 om 15:23

    De BMW M2 Gran Coupé vond de redactie wel geslaagd, en deze niet? OK…

    Login om te reageren
  9. nopetrolnofun zegt

    24 oktober 2019 om 15:36

    Alle moderne supercars van tegenwoordig hebben geen hoge topsnelheid meer, alles met meer dan 600 pk loopt tegenwoordig 330/340. Zo leuk zijn als merken daarin elkaar ook weer aftroeven ipv wie kan de meest kilometers maken op een liter benzine, dat zal de gemiddelde eigenaar aan z’n reet roesten.

    Login om te reageren
  10. Loek zegt

    24 oktober 2019 om 16:10

    Velgen en kleur zijn bah. Die moet je lekker standaard houden. Die vermogenupgrade is wel echt lekker vind ik. 725 pk is niet mis maar 105 pk extra geeft deze auto ineens meer pk dan de 812 Superfast.

    Lekker kleurtje erop, standaard velgen, motorische tuning van WaM en dan vind ik hem wel gelikt eigenlijk.

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      24 oktober 2019 om 18:13

      @720s: ik zou mijn motortuning liever bij een gerenommeerd bedrijf als VelocityAP of Gintani doen dan bij een velgenboer

      Login om te reageren
  11. wimof zegt

    24 oktober 2019 om 16:51

    Er is vast wel een twintig jarige die hem wil testen.

    Login om te reageren
  12. rammillius zegt

    24 oktober 2019 om 17:24

    Wielen zijn een maat te groot in mijn ogen. Lijkt wel of ze vastlopen zodra je een drempel neemt. Zo niet, dan is die extreem hard geveerd waardoor je geen rug meer over hebt.

    Geef mij maar liever het origineel.

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    24 oktober 2019 om 17:35

    De looks zijn afgrijselijk. Maar het vermogen is natuurlijk zalig!

    Login om te reageren
  14. Scarface zegt

    24 oktober 2019 om 17:51

    Jemig wat een eind, ik loop nog geen 340km/jr

    Login om te reageren
  15. jarnobakker zegt

    24 oktober 2019 om 21:14

    Ik zou er niet te veel mee in de regen rijden. Die pirellis had ik ook onder mijn auto . bij 5 mm al veel last van aquaplanning

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North