• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Drie keer raden wat er veranderd is aan deze Senna

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 2 april 2019 om 12:03 – 15 Reacties

Drie keer raden wat er veranderd is aan deze Senna


Oké, niet deze McLaren Senna, maar het eindresultaat van Hennessey zal aan de buitenkant waarschijnlijk alsnog weinig afwijken van het origineel.

Soms hebben we twijfels over het uiterlijk van een nieuwe auto, maar dan trekken deze ook vrij snel weer weg omdat we eraan wennen. De enorme neusgaten van de BMW 7 Serie facelift zijn hiervan een goed voorbeeld. In aanloop naar de onthulling gruwelden we ervan, toen we hem in het echt zagen viel het nog behoorlijk mee. Goed, Roel van Velzen past wel degelijk door de “nieren”, het feit is dat het allemaal zo ernstig niet bleek als verwacht.

Hetzelfde kunnen we niet zeggen over de McLaren Senna. Bijna anderhalf jaar na de officiële aankondiging van de auto blijven we het een lastig te begrijpen apparaat vinden. Natuurlijk snappen we dat het mantra “functie boven vorm” hier is aangehouden, in de geschiedenis van de automobiel hebben we het idee meermaals beter uitgewerkt zien worden door anderen.

Enfin, een dergelijke fout kan eigenlijk niet meer rechtgetrokken worden. Immers, wanneer het plaatwerk dusdanig wordt aangepast zodat hij esthetisch verantwoord door het leven kan gaan, dan verliest hij zijn rijkwaliteiten en dat willen we niet.

Drie keer raden wat er veranderd is aan deze Senna

Als oplossing heeft het Amerikaanse Hennessey Performance, dat de laatste tijd goed op dreef lijkt te zijn, besloten een aantal Performance Upgrade Programs klaar te maken voor de Senna. Hoewel de vierliter twin-turbo V8 van de McLaren van zichzelf al voldoende vermogen produceert, 800 pk en 800 Nm aan kracht om precies te zijn, was het bedrijf in de veronderstelling dat het nog wel een tandje extremer kon.

Ondanks het feit dat er op het moment nog geen foto’s van het project zijn, heeft Hennessey gedeeld dat de Senna de HPE900- en HPE1000-pakketten kan verwachten. Zoals de naam doet vermoeden brengen deze pakketten het vermogen van de Senna respectievelijk naar 900 en 1.000 pk. De toename wordt o.a. mogelijk gemaakt door betere luchtfilters, een nieuwe intercooler en andere turbo’s.

Ook interessant!

  • Gespot - Is het een McLaren Senna? Of toch een 720S?
  • McLaren maakt het wel heel bont met deze 765LT
  • 765 LT
    765 LT is véél sterker dan McLaren opgeeft
  • Weet jij welke McLaren dit ook alweer is?

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Hennessey, McLaren, Senna, tuning

Vorig bericht: « Méér files in 2019, check hier de ergste knelpunten
Volgend bericht: Red Bull moet “magisch wachtwoord” RB15 ontdekken »

Lees Interacties

Reacties

  1. oochiewally zegt

    2 april 2019 om 12:10

    800 pk is natuurlijk ook veel te weinig…

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      2 april 2019 om 13:24

      @oochiewally: De reden dat ik hem heb laten staan.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 april 2019 om 14:07

        @berlinetta: Ik ook. Met 800pk ziet men het afschuwelijke uiterlijk nog. Met 1.000pk heb je daar gelukkig geen last meer van.

        Login om te reageren
  2. cocoloco zegt

    2 april 2019 om 12:15

    Snor opgeplakt en heet nu de Mansell?

    Ja? Door voor de blender?

    Login om te reageren
    • derek306 zegt

      2 april 2019 om 13:12

      @cocoloco: van mij mag je meteen door naar de live shows! 1!

      Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    2 april 2019 om 12:26

    Aah nog sneller van 0 naar afgefikt.

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    2 april 2019 om 12:39

    Laten we hopen dat zo min mogelijk Senna-eigenaren Hennessey met hun auto laten rommelen.

    Login om te reageren
  5. autodrome zegt

    2 april 2019 om 12:45

    Niks, net zo lelijk als voorheen

    Login om te reageren
  6. iphonistvongates zegt

    2 april 2019 om 13:03

    Ze hebben de koelende bekerhouders vervangen voor exemplaren die én koelen én verwarmen….toch?

    Login om te reageren
  7. flatsix010 zegt

    2 april 2019 om 13:20

    Met al die rokende of zelfs in rook opgaande Senna’s zullen niet veel eigenaren hier hun vingers aan branden.

    Login om te reageren
  8. vroaaar zegt

    2 april 2019 om 14:48

    Een extra boekenplank achterop?

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      2 april 2019 om 17:09

      @vroaaar: altijd handig in de sneeuw.

      Login om te reageren
  9. drdre1 zegt

    2 april 2019 om 17:10

    Ze hebben de spoiler er af gehaald? O. Nee. Toch niet.

    Login om te reageren
  10. juniorclk zegt

    2 april 2019 om 20:01

    Als dat zo “makkelijk” gaat door betere luchtfilters en betere interkoeler te gebruiken waarom doet de fabrikant dit dan zelf niet.
    Vooral op een auto uit deze prijs categorie.
    En aan de hoeveelheid branden te lezen is een betere interkoeler sowieso een aanrader

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      2 april 2019 om 23:10

      @juniorclk: Ja, want auto’s vliegen inderdaad in brand door een wat hoge inlaatluchttemperatuur.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North